Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TRX
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 14:35 Onderwerp: Bescherming TT koffers ? |
|
|
Gisteren voor de eerste keer 'echt' gaan rijden met mijn 950. Vriendin achterop en koffers der op. En tja, zoals verwacht al de koffers aan de grond gereden .
Enig idee hoe die te beschermen ? Anders heb ik binnen een half jaar geen hoek meer aan die koffers .
Ik dacht zelf om een plaat te plooien die rond die hoek past zodat die schuurt, af en toe een nieuwe plaat der tegen maar dan blijven mijn koffes tocht intact (en waterdicht).
Andere oplossingen ? (Nee, minder plat gaan is geen oplossing, rijden zonder Inge achterop ook niet).
_________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 15:34 Onderwerp: |
|
|
het lijkt me beter om je ophangbeugels aan te passen zo dat de hoek veranderd
|
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 15:42 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | het lijkt me beter om je ophangbeugels aan te passen zo dat de hoek veranderd |
Tja, daar had ik ook al een gedacht, maar lijkt me niet zo eenvoudig...
Zit zowiezo al vast aan de voetsteunen en 2 maal aan draagrekje + dwarse stang van ene kan naar ander kant. Dus moet je dat allemaal gaan aanpassen .
Het zou de beste optie zijn maar is niet direct praktisch uitvoerbaar voor mij....
Ik zou er op één of ander manier een versleten kneeslider willen aanhangen, is gemaakt om te schuren en ik heb er toch een ganse collectie in de kast liggen .
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:02 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | mr wheely schreef: | het lijkt me beter om je ophangbeugels aan te passen zo dat de hoek veranderd |
Tja, daar had ik ook al een gedacht, maar lijkt me niet zo eenvoudig...
Zit zowiezo al vast aan de voetsteunen en 2 maal aan draagrekje + dwarse stang van ene kan naar ander kant. Dus moet je dat allemaal gaan aanpassen .
Het zou de beste optie zijn maar is niet direct praktisch uitvoerbaar voor mij....
Ik zou er op één of ander manier een versleten kneeslider willen aanhangen, is gemaakt om te schuren en ik heb er toch een ganse collectie in de kast liggen . |
even langs de lokale smit en kijken of die hem kan aanpassen
|
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Maar in welke zin zou je ze aanpassen ?
Hoger zetten is niet direct een optie, dan wordt op- en afstappen moeilijker (zowel voor mij als mijn duo). Bovendien zouden ze dan wss in de weg komen te zitten van de duo.
Naar binnen kantelen lijkt me wel 'vreemd' en zal niet zoveel uitmaken denk ik.
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:27 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je het over de 41l alu's hebt van tt,
heb je een s of non-s?, want met mijn s heb ik geen problemen gehad met mijn meissie achterop in de dolomieten/pyreneen, en ik durf hem ook best wel plat te leggen in de haarspeldbochten hoor (nou heb je altijd baas boven baas ).
met een non-s had ik al wel problemen gehad denk ik, want dan hangen je koffers toch zo'n 4 cm lager.
vering stijver opschroeven?
Wel heb ik zelf de ophanghaken aan de koffers gemaakt, misschien heb ik ze hoger gemonteerd?
zal morgen een plaatje hiebij zetten.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:42 Onderwerp: |
|
|
Het is dus een non-s met 41l koffers.
Een s zou te hoog zijn voor mij, kan nu net goed aan de grond met mijn voeten, hoger zou 'te hoog' zijn. Soit, doet ook niet ter zake, ga geen andere adv kopen omwille van de koffers hé .
Andere koffers is ook geen optie, Inge is semi-prof. fotograaf en neemt dus regelmatig eens haar rugzak mee, die past net in een 41l, andere koffers zijn te smal.
Veervoorspanning opschroeven kan, maar dan gaat het comfort achter uit, vind hem nu al aardig strak. Als je dwarse richels passeert voel je het toch al aardig. Zou hem liever wat comfortabel houden. Deinen enzo in de bochten kan me niet schelen, rij al 7 jaar circuit met vrij oude moto's met standaard vering, ben dus wel wat gewend.
Maar wat mss wel een optie is, is de ophanging van de koffer zelf wat verplaatsen, dat kan wel. Zit dan wel met extra gaten in mijn koffers, maar met alu-plaat + silicone is dat dicht.
Mmmm, straks eens passen, als ik de 4 bevestigingen een 2 à 3 cm hoger en 2 à 3 cm naar achter zet zal dat wss al redelijk wat schelen in grondspeling.
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 17:18 Onderwerp: |
|
|
de "originele" ktm alu's is niets anders als tt, echter de ophanghaken zitten er dan al op als je ze koopt.
Ik heb de koffers bij tt gekocht, met de haken er los bij,
voordeel: je kunt zelf de plek bepalen, hoe hoog/schuin je de koffers wilt hebben.
betekende wel per koffer 16 gaatjes boren.
misschien kun je nog een deel (de helft) van de oude gaten benutten,
(onderste gaatje wordt nieuwe bovenste gaatje snappie )
mijn meissie is 166 lang, en kon na wat oeffening redelijk probleemloos op en afstappen
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 21:44 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: |
Maar wat mss wel een optie is, is de ophanging van de koffer zelf wat verplaatsen, dat kan wel. Zit dan wel met extra gaten in mijn koffers, maar met alu-plaat + silicone is dat dicht.
Mmmm, straks eens passen, als ik de 4 bevestigingen een 2 à 3 cm hoger en 2 à 3 cm naar achter zet zal dat wss al redelijk wat schelen in grondspeling. |
Euh, om de koffers hoger op te hangen zou ik die bevestigingen lager plaatsen dan ze nu zitten. =
|
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Jaja, natuurlijk . Ik denk het goed maar tik het verkeerd .
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 22:01 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Maar in welke zin zou je ze aanpassen ?
Hoger zetten is niet direct een optie, dan wordt op- en afstappen moeilijker (zowel voor mij als mijn duo). Bovendien zouden ze dan wss in de weg komen te zitten van de duo.
Naar binnen kantelen lijkt me wel 'vreemd' en zal niet zoveel uitmaken denk ik. |
Toch is dit denk ik wel de oplossing als je bijv. alleen de voorkant omhoog haalt en of naar achteren dan gaat die hoek die je aan de grond rijdt al snel een stuk omhoog. Gewoon proberen met de motor op de middenbok. Kun je mooi kijken of het nog goed staat en passen of het voor jou en duo nog goed zit.
Als je de bevestigings punten op nieuw hebt bepaalt en zeker bent van je zaak koop je een plaat alu van 2mm en die plak je er gewoon aan de binnekant in met sileconen o.i.d.
succes Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 1:56 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Maar in welke zin zou je ze aanpassen ?
Naar binnen kantelen lijkt me wel 'vreemd' en zal niet zoveel uitmaken denk ik. |
als je er naast staat zou ik ze meer horizontaal zeten, maar ja dat gaat wel een beetje van het al dan niet aanwezige confort af
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me geen prettig gevoel dat de koffer raakt....
Ik neem aan dat je enkel raakt bij extreme hellingshoek, mss door een lichte dip in de asfalt? Volgens mij zal je dan toch je vering moeten opschroeven, als je veervoorspanning en demping goed afregelt hoeft je motor in beladen toestand niet minder comfortabel te zijn dan nu.
Ik weet niet of je koffers al voorzien zijn van die hoekjes of randen zoals bij de Zega Pro?
Eventueel kun je alle kanten voorzien van alu profieltjes, de hoeken verbinden met opzet "hoekjes" die bv bij flightcases worden gebruikt, ipv te rivetteren of schroeven kun je die er eventueel met TEC 7 oplijmen? Lijkt net echt, proper en makkelijk te vervangen indien nodig.
Of zoiets
Let wel, met alles wat je erop gaat bevestigen aan bescherming gaat ie nog lager komen en dus nog sneller raken.....
De meeste grote alu koffers zijn trouwens vooraan op het laagste punt als je in een bocht ligt, afgeschuind....Een goede tig lasser kan dit op je bestaande koffers zonder probleem aanpassen. Wel effe zelf de hoek aftekenen. Ook makkelijker als je off road gaat en tegen alle regels in wat moet "meetrappen", met niet afgeschuinde koffers krijg je makkelijk je kuit tegen de hoek vd koffer....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 21:14 Onderwerp: |
|
|
veervoorspanning opschroeven moet een heel eind werken.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|