lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bescherming TT koffers ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TRX

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 14:35    Onderwerp: Bescherming TT koffers ? Reageer met quote

Gisteren voor de eerste keer 'echt' gaan rijden met mijn 950. Vriendin achterop en koffers der op. En tja, zoals verwacht al de koffers aan de grond gereden huh .

Enig idee hoe die te beschermen ? Anders heb ik binnen een half jaar geen hoek meer aan die koffers angry .

Ik dacht zelf om een plaat te plooien die rond die hoek past zodat die schuurt, af en toe een nieuwe plaat der tegen maar dan blijven mijn koffes tocht intact (en waterdicht).
Andere oplossingen ? (Nee, minder plat gaan is geen oplossing, rijden zonder Inge achterop ook niet).

mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

het lijkt me beter om je ophangbeugels aan te passen zo dat de hoek veranderd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

Tja, daar had ik ook al een gedacht, maar lijkt me niet zo eenvoudig...
Zit zowiezo al vast aan de voetsteunen en 2 maal aan draagrekje + dwarse stang van ene kan naar ander kant. Dus moet je dat allemaal gaan aanpassen rolleyes4 .
Het zou de beste optie zijn maar is niet direct praktisch uitvoerbaar voor mij....

Ik zou er op één of ander manier een versleten kneeslider willen aanhangen, is gemaakt om te schuren en ik heb er toch een ganse collectie in de kast liggen grin .

mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
mr wheely schreef:

Tja, daar had ik ook al een gedacht, maar lijkt me niet zo eenvoudig...
Zit zowiezo al vast aan de voetsteunen en 2 maal aan draagrekje + dwarse stang van ene kan naar ander kant. Dus moet je dat allemaal gaan aanpassen rolleyes4 .
Het zou de beste optie zijn maar is niet direct praktisch uitvoerbaar voor mij....

Ik zou er op één of ander manier een versleten kneeslider willen aanhangen, is gemaakt om te schuren en ik heb er toch een ganse collectie in de kast liggen grin .

even langs de lokale smit en kijken of die hem kan aanpassen laugh
Naar boven
TRX

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Maar in welke zin zou je ze aanpassen ?
Hoger zetten is niet direct een optie, dan wordt op- en afstappen moeilijker (zowel voor mij als mijn duo). Bovendien zouden ze dan wss in de weg komen te zitten van de duo.
Naar binnen kantelen lijkt me wel 'vreemd' en zal niet zoveel uitmaken denk ik.

Daan

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat je het over de 41l alu's hebt van tt,
heb je een s of non-s?, want met mijn s heb ik geen problemen gehad met mijn meissie achterop in de dolomieten/pyreneen, en ik durf hem ook best wel plat te leggen in de haarspeldbochten hoor (nou heb je altijd baas boven baas shocked3 ).
met een non-s had ik al wel problemen gehad denk ik, want dan hangen je koffers toch zo'n 4 cm lager.

vering stijver opschroeven?

Wel heb ik zelf de ophanghaken aan de koffers gemaakt, misschien heb ik ze hoger gemonteerd?
zal morgen een plaatje hiebij zetten.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
TRX

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het is dus een non-s met 41l koffers.
Een s zou te hoog zijn voor mij, kan nu net goed aan de grond met mijn voeten, hoger zou 'te hoog' zijn. Soit, doet ook niet ter zake, ga geen andere adv kopen omwille van de koffers hé grin .
Andere koffers is ook geen optie, Inge is semi-prof. fotograaf en neemt dus regelmatig eens haar rugzak mee, die past net in een 41l, andere koffers zijn te smal.

Veervoorspanning opschroeven kan, maar dan gaat het comfort achter uit, vind hem nu al aardig strak. Als je dwarse richels passeert voel je het toch al aardig. Zou hem liever wat comfortabel houden. Deinen enzo in de bochten kan me niet schelen, rij al 7 jaar circuit met vrij oude moto's met standaard vering, ben dus wel wat gewend.

Maar wat mss wel een optie is, is de ophanging van de koffer zelf wat verplaatsen, dat kan wel. Zit dan wel met extra gaten in mijn koffers, maar met alu-plaat + silicone is dat dicht.

Mmmm, straks eens passen, als ik de 4 bevestigingen een 2 à 3 cm hoger en 2 à 3 cm naar achter zet zal dat wss al redelijk wat schelen in grondspeling.

Daan

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

de "originele" ktm alu's is niets anders als tt, echter de ophanghaken zitten er dan al op als je ze koopt.

Ik heb de koffers bij tt gekocht, met de haken er los bij,
voordeel: je kunt zelf de plek bepalen, hoe hoog/schuin je de koffers wilt hebben.
betekende wel per koffer 16 gaatjes boren.

misschien kun je nog een deel (de helft) van de oude gaten benutten,
(onderste gaatje wordt nieuwe bovenste gaatje snappie wink3 )

mijn meissie is 166 lang, en kon na wat oeffening redelijk probleemloos op en afstappen

Naar boven
Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:

Maar wat mss wel een optie is, is de ophanging van de koffer zelf wat verplaatsen, dat kan wel. Zit dan wel met extra gaten in mijn koffers, maar met alu-plaat + silicone is dat dicht.

Mmmm, straks eens passen, als ik de 4 bevestigingen een 2 à 3 cm hoger en 2 à 3 cm naar achter zet zal dat wss al redelijk wat schelen in grondspeling.

Euh, om de koffers hoger op te hangen zou ik die bevestigingen lager plaatsen dan ze nu zitten. thumbsup = thumbsdown grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRX

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Jaja, natuurlijk grin . Ik denk het goed maar tik het verkeerd lipsrsealed2 .
Johan

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
Hoger zetten is niet direct een optie, dan wordt op- en afstappen moeilijker (zowel voor mij als mijn duo). Bovendien zouden ze dan wss in de weg komen te zitten van de duo.

Toch is dit denk ik wel de oplossing als je bijv. alleen de voorkant omhoog haalt en of naar achteren dan gaat die hoek die je aan de grond rijdt al snel een stuk omhoog. Gewoon proberen met de motor op de middenbok. Kun je mooi kijken of het nog goed staat en passen of het voor jou en duo nog goed zit.
Als je de bevestigings punten op nieuw hebt bepaalt en zeker bent van je zaak koop je een plaat alu van 2mm en die plak je er gewoon aan de binnekant in met sileconen o.i.d.

succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 1:56    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:

als je er naast staat zou ik ze meer horizontaal zeten, maar ja dat gaat wel een beetje van het al dan niet aanwezige confort af
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

hier een piccie van mijn set up, geen last in de bochten, maarja, het is wel een S.
zijkoffers heb ik ongeveer schuin evenwijdig met het zadel laten lopen,
topkoffer met vulbusjes iets achterover laten kantelen zodat die niet in de rug van de passagier zit te porren.

tsjechie 1 klein.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  91.3 KB
 Weergegeven:  319 keer

tsjechie 1 klein.jpg

Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me geen prettig gevoel dat de koffer raakt....
Ik neem aan dat je enkel raakt bij extreme hellingshoek, mss door een lichte dip in de asfalt? Volgens mij zal je dan toch je vering moeten opschroeven, als je veervoorspanning en demping goed afregelt hoeft je motor in beladen toestand niet minder comfortabel te zijn dan nu.

Ik weet niet of je koffers al voorzien zijn van die hoekjes of randen zoals bij de Zega Pro?

Eventueel kun je alle kanten voorzien van alu profieltjes, de hoeken verbinden met opzet "hoekjes" die bv bij flightcases worden gebruikt, ipv te rivetteren of schroeven kun je die er eventueel met TEC 7 oplijmen? Lijkt net echt, proper en makkelijk te vervangen indien nodig.

Of zoiets

Let wel, met alles wat je erop gaat bevestigen aan bescherming gaat ie nog lager komen en dus nog sneller raken.....

De meeste grote alu koffers zijn trouwens vooraan op het laagste punt als je in een bocht ligt, afgeschuind....Een goede tig lasser kan dit op je bestaande koffers zonder probleem aanpassen. Wel effe zelf de hoek aftekenen. Ook makkelijker als je off road gaat en tegen alle regels in wat moet "meetrappen", met niet afgeschuinde koffers krijg je makkelijk je kuit tegen de hoek vd koffer....

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

veervoorspanning opschroeven moet een heel eind werken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: