Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
diskeletlietje
Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 12:15 Onderwerp: |
|
|
het gaat hier dus over mijn brommerke
het vanonder vullen hadden we reeds gedaan transparant darmpje op de nippel daar de olie in gedaan en darmpje op druk gezet met de compressor (wegens gebrek aan spuitje)
nadat muug hier weg was heb ik nog wat zitten proberen
de nippel er gans uitgedraaid en zacht zitten pompen lukte het wel om er nog wat lucht uit te krijgen (toen zag ik het reservoir wel zakken)
ik vermoed dat al de lucht uit de leiding is
maar dat er nog ergens een luchtbel in het pompje zelf zit
heeft er iemand een link naar dat forum (of topic) van dat hosi pompje?
o ja ik heb ondertussen zelf al een vacuum pompje in een gestoken moet het enkel nog eens testen |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 12:34 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | bij het klassiek ontluchten (reservoir vol - nippel los - hendel intrekken - nippel vast - hendel lossen - nippel los - hendel intrekken - enz...) moet dat toch lukken? |
Moet dat niet zijn: reservoir vol - hendel intrekken - nippel los - nippel vast - opdrukken door pompen met de hendel - nippel los etc ....
anders ga je lucht in het systeem krijgen toch?
Ik gebruik een vacuumpompje voor te ontluchten langs onder/bijvullen langs boven, maar de techniek om langs onder olie op te pompen wordt idd vaak door profs gebruikt, maar dan onder druk. die vacuumpomp kan je ook op druk laten pompen, dus kzou dat ook eens kunnen proberen. Dergelijke vacuum/druk pompjes kun je bij een Louis, Heingericke etc kopen voor niet te gek veel geld en als je je onderhoud zelf doet ga je daar veel plezier van hebben
Er zitten een hele boel nippels/adapters/ slangetjes/opvangpotjes ed bij dus geen geklooi met spuitjes en zelf gefabriceerde slangetjes, klemmetjes etc.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 12:57 Onderwerp: |
|
|
diskeletlietje schreef: |
ik vermoed dat al de lucht uit de leiding is
maar dat er nog ergens een luchtbel in het pompje zelf zit
|
wel, haal het pompje los en kantel het wat heen en weer zodat de lucht die links of rechts in een hoekje zit er alsnog uit kan. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 20:15 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: |
Moet dat niet zijn: reservoir vol - hendel intrekken - nippel los - nippel vast - opdrukken door pompen met de hendel - nippel los etc ....
anders ga je lucht in het systeem krijgen toch?
|
juist ja:
druk opbouwen, dan even nippel iets open (handel zakt dan naar binnen) en meteen nippel weer dicht.
Daarbij een slangetje op het nippeltje zetten zodat evt lucht uit de nippel niet terug kan!, en olie meteen in een opvangpotje komt _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 17:13 Onderwerp: |
|
|
ziezo,
dankzij al die tips heb ik mijn koppelingspomp snel en moeiteloos kunnen ontluchten. Toppie !
Er zit nu Magura Royal Blood in, een prachtig blauwe vloeistof die me om één of andere reden deed denken aan Het Huis Slytherin (Harry Potter). _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 10:47 Onderwerp: |
|
|
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|