Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
greenback

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 16:29 Onderwerp: Reis Marokko |
|
|
Binnen minder dan twee weken vertrek ik op "vakantie" naar Marokko met de Adventure (950-2003).
Ik had nog een aantal vraagjes die ik zo overzichtelijk als mogelijk in 1 post zal proberen samen te vatten:
- had vorige week een serieus koelingsprobleem...bleek dat er lucht op het systeem zat. is dan ontlucht geweest en probleem is weg maar komt dit gewoon op onverwachte momenten terug of betekent het dat het koelsysteem ergens lucht trekt?
- ik steek voor vertrek nog een nieuwe ketting. tochtje is ongeveer 9000km. is een extra schakel en kettingpons overbodige luxe of noodzakelijk in de reparatiekit?
- als ik het goed heb kan ik de switch onder het zadel loskoppelen om op octaangehaltes van minder dan RON91 te rijden...wat zijn de rules of thumb om over te switchen naar deze setting? ik neem nl aan dat er niet overal bordjes bijstaan met het octaangehalte van de aangeboden benzine...
- ik zet het 16 tandswiel er van voor hier al op om het geknoei ginder te vermijden...afgaande op de hoeveelheid adventurerijders die hier ook met 16tand rondrijden gaat mijn fuel economy op de heen en terugweg daar toch niet te hard onder lijden? (het is niet de bedoeling om zn rossi's naar ginder te scheuren)
- op de ktm site niet te vinden: zijn er (al dan niet officiele) ktm dealers te vinden in marokko?
- goeie adresjes en waypoints zijn altijd welkom (al hoort die vraag natuurlijk weer meer thuis in het 'reizen' gedeelte van dit forum )
tom |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 20:05 Onderwerp: Re: Reis Marokko |
|
|
greenback schreef: | Binnen minder dan twee weken vertrek ik op "vakantie" naar Marokko met de Adventure (950-2003).
Ik had nog een aantal vraagjes die ik zo overzichtelijk als mogelijk in 1 post zal proberen samen te vatten:
- had vorige week een serieus koelingsprobleem...bleek dat er lucht op het systeem zat. is dan ontlucht geweest en probleem is weg maar komt dit gewoon op onverwachte momenten terug of betekent het dat het koelsysteem ergens lucht trekt?
|
Nee, als het goed ontlucht is, komt het er niet zomaar in, zelfs niet als je omvalt ofzo. Vraag is danook waarom het gebeurd is, maar das natuurlijk moeilijk tezeggen. Je kunt voor de zekerheid de radiatordop (laten) nakijken, of ie goed schoon is etc.
Vaatje helemaal afvullen bij koude motor heeft geen nut... dan gooit ie het er toch uit: 1/2 is ok, dan is ie bij warm vol.
Ik heb met de adventure door de zandduine bij Merzouga gereden (rally), alles standaard.. en dan gaat met wind mee net zo af en toe het rode lampje aan, maar kookt niet over: Zo extreem ga je toch niet rijden.
Fan zal wel regelmatig lopen (slaat ie wel goed aan??)
Quote: |
- ik steek voor vertrek nog een nieuwe ketting. tochtje is ongeveer 9000km. is een extra schakel en kettingpons overbodige luxe of noodzakelijk in de reparatiekit?
|
overbodig: Nieuwe ketting na zo'n 1000km iig 1x naspannen, daarna hoef je er waarschijnlijk niks mee mee te doen. Als je spray mee neemt: Kies dan voor droge (teflon based) kettingspray: Daar plakt geen zand aan.
- als ik het goed heb kan ik de switch onder het zadel loskoppelen om op octaangehaltes van minder dan RON91 te rijden...wat zijn de rules of thumb om over te switchen naar deze setting? ik neem nl aan dat er niet overal bordjes bijstaan met het octaangehalte van de aangeboden benzine...
|
In Marokko kan je overal goed tanken, en eigenlijk bijna altijd met creditcard (of anders ook met euro's).
En je vind er OVERAL gewoon 95 en 98.
Stekkertje alleen lostrekken als je merkt dat ie pingelt.
- ik zet het 16 tandswiel er van voor hier al op om het geknoei ginder te vermijden...afgaande op de hoeveelheid adventurerijders die hier ook met 16tand rondrijden gaat mijn fuel economy op de heen en terugweg daar toch niet te hard onder lijden? (het is niet de bedoeling om zn rossi's naar ginder te scheuren)
|
Neuh. niet noemenswaardig, tenzij je hele stukken 170+ gaat rijden.
Met 16-45 (origineel is 17-42) loopt ie ook nog makkelijk 220km/h, en zuipt ook niet veeel meer.
- op de ktm site niet te vinden: zijn er (al dan niet officiele) ktm dealers te vinden in marokko?
|
Geen idee...
- goeie adresjes en waypoints zijn altijd welkom (al hoort die vraag natuurlijk weer meer thuis in het 'reizen' gedeelte van dit forum )
tom |
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 9:06 Onderwerp: Re: Reis Marokko |
|
|
Dank je Dr Bean!
De fan slaat nu terug goed aan en hij komt voorlopig niet meer boven de 5 blokjes bij offroad. Voor het ontluchten ging de fan echter niet altijd aan. Soms zelfs niet bij 6 blokjes en dan weer wel. Zit de fanswitch niet op het gedeelte van de radiator dat vol lucht zat en dat hij daardoor niet aansprong?
Vraag blijft natuurlijk nog waarom hij in de eerste plaats ook lucht heeft getrokken. Heb een maandje of twee geleden een serieuze val gehad op asfalt, mss toch ergens een slangetje dat lekt...Ik laat het iig nog even allemaal nasporen bij de dealer voor ik vertrek
Groeten,
Tom |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|