lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Beugels over dempers SMT verwijderbaar?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 17:03    Onderwerp: Beugels over dempers SMT verwijderbaar? Reageer met quote

Als je de hitteschilden weghaalt van de SMT blijven de zwarte beugels zichtbaar. Ik heb even gekeken of ze verwijderbaar zijn, maar de semper zit er aan vastgemaakt. Is daar een alternatief voor? Je zou zeggen dat de bevestiging van de SM(R) te gebruiken is, klopt dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Niet alleen de dempers zitten aan die beugels bevestigd, maar ook de twee kunststof kapjes links en rechts van het subframe (met '990'-stickers).
De uitlaat beugels van SM of SMR zijn de enige oplossing om die zwarte bagage dingen weg te krijgen. Vraag is natuurlijk wel of die SM(R) beugels ook op een SMT passen? Dat ga ik 'ns effe uitzoeken, want binnenkort komen er bij mij andere dempers op!

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Okt. 2009, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

hoi,

vrijdag mijn smt opgehaald bij dipi in baarle nassau.
uiteraard een fantische motor. thumbsup
Ik heb de akra set eronder zonder de hitte schiltjes en de duobeugels van de smr.
Ik heb de zijkap eraf gehaald om te kijken of die kofferbeugel eraf kan maar dan kom ik inderdaad wat ophangpunten te kort. sad3
oplossing is om het overtollige weg te slijpen,wat bij verkoop natuurlijk weer lullig is.
of zelf wat fabriceren.(sm beugels )
dealer wist het niet zeker te vertellen.
ik heb bij een paar al gezien dat ze dit toch voor elkaar hebben,hoe hebben jullie dat opgelost?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

check http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2643
_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bevestiging van Akra's op een SMT verschilt van een SM!
Het verschil zit met name in de carbon beugel die met de dempers wordt meegeleverd. Lastig om dat zonder foto uit te leggen...: de lip van die carbon beugel zit bij een SMT schuin en bij een SM recht ten opzichte van het subframe.

Als je de Akra's voor de SM bestelt (dempers en Y-stuk zijn identiek met SMT; alleen andere carbon beugels) en wat andere SM spullen, dan kan je op een SMT met Akra's en zonder die foute alu beugels en RVS kappen rijden. Daar kwam ik achter toen ik de SMT Akra's er net op geschroefd had...
Let op: op de fotootjes in de link van Duccer staan Wings en geen Akra's. Ik weet niet hoe die bevestigd worden en of die met de SM onderdelen 'netjes' op een SMT kunnen worden gemonteerd.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

moet volgende week terug voor de 1000km beurt, zal ik eens vragen wat die orgineele kofferbeugels kosten.
als ze niet te duur zijn koop ik er twee extra en verslijp ik degene die er nu opzitten ,val toch niet op onder de zijkap.
denk dat het goedkoper zal zijn dan de twee akra sm beugels en aanverwante.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ex-rsv-r



Geregistreerd op: 13-6-2006
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk zijn de zwarte beugels te verwijderen ,
je hebt dan nodig , de ophanging van de uitlaten alu 2x ( SM 990 ) de kunsstof beugeltjes waar de zijkappen op vastzitten en de hitteschildjes van de sm990 zodat je de bouten van de dempers niet ziet,
Kost bij elkaar +/- € 65,=
Ik heb ook nog het bagagerekje verwijderd en de grepen van de SMR gekocht omdat deze zwart zijn,

Groet John
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

maar het verhaal van rhino geeft aan dat de smt ophanging schuin is geplaatst en dat klopt ook , dus als het ophangpunt van de uitlaatsteun van de sm recht is kan ik deze niet plaatsten, omdat je de carbonbeugel onmogelijk kan verbuigen of kan verdraaien op de demper.
bij de wingdemper zal dit wel het geval zijn geweest neem ik aan.
rhino heb jij het al opgelost? huh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ex-rsv-r



Geregistreerd op: 13-6-2006
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Do, 8 Okt. 2009, 6:05    Onderwerp: Reageer met quote

De uitlaten zijn voor SM / SMR / SMT gewoon hetzelfde, het hele achterframe is hetzelfde , ik heb de ophanging en beugels ook nog eerst met de originele uitlaten gehad,
past ook perfect.
ik zou gewoon de alu houders en kunsstof beugels bestellen van de SM bij ktm, dan blijft je SMT spul gewoon intact.

Groet John.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Okt. 2009, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

oke jongens bedankt voor jullie reacties. thumbsup
moet woensdag naar dipi voor het eerste beurtje zal ik eens onder het zadel van een sm kijken dan zie ik zo of de beugel recht of wat scheef gepositioneerd zit.
jullie horen het nog wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Do, 8 Okt. 2009, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

@ sinntra: Scheef / schuin....
De alu bevestiging en kunststofbeugels (staan hieronder) van de SM heb ik voor me liggen en de SMT Akra's passen daar niet zonder geknutsel netjes op.
De onderdeelnummers:
6000508500001S - SILENCER/HANDLE HOLDER L/S 07 1
6000508600001S - SILENCER/HANDLE HOLDER R/S 07
54305068100 - DAMP. COMPONENT SILICONE GREY (2 stuks nodig)
62608042150 / 62608041150 - SUPPORT SIDECOVER RS / LS REAR 09

De carbon beugels op de Akra's kunnen niet worden gedraaid vanwege de vorm van de dempers. Komende winter maar 'ns verder knutselen...
Overigens: ik meen (m'n geheugen is niet meer wat het geweest is rolleyes4 ) dat de alu SMT bagagebeugels (die 'mooie' zwarte...) zo rond de 110 euri per stuk kosten.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

rhino , wat was de prijs van al die sm artikelen ? dat zal toch ook niet goedkoop zijn geweest. anxious
ik heb trouwens ook nog R&G kentekenplaathouder en een led achterlicht besteld als dit erop zit zal ik wel een fotootje plaatsen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Prijs van de SM onderdelen viel best mee. Uit m'n hoofd: de twee SILENCER/HANDLE HOLDERs waren 26 Euro elk, de SUPPORTs iets van 7/8 Euro en ook zoiets voor de DAMP. COMPONENTS.
_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Okt. 2009, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb twee orgineele kofferbeugels van een schade smt gekocht die ik toevallig op marktplaats zag staan.
voor 40 euro was ik gesteld en heb ze netjes afgeslepen en de kaal geworden delen mooi gespoten gespoten.
het enige veschil is dat je de twee ophangpuntjes voor de kunstofuitlaat kapjes mist als je deze zou willen plaatsen.
maar ik mis ze niet ,de akra's mogen in hun geheel gezien worden.
ophangingbeugels van de smt akra's zijn schuin en niet zonder geknutsel onder een rechte sm uitlaatbeugel te plaatsen.
het r&g kentekenhoudertje gaat niet lukken denk ik, ik heb een sm 950 type meegekregen. sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ex-rsv-r



Geregistreerd op: 13-6-2006
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Okt. 2009, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

Met deze schade beugels SMT heb je wel niet de bout van de ophanging op de juiste plaats in het zijkapje , dat is bij de SMT meer naar voren.
of vergis ik me?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif