Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
blackadv
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 15:07 Onderwerp: Accu plat. |
|
|
Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden. Nu wil ik even weten via deze poel van kennis of het gebruikelijk is dat de accu leeg loopt als het "ding" zo 2 weken stil staat. |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 16:28 Onderwerp: |
|
|
Hoi ik heb een keer een lege accu na een koude nacht gehad. Bleek dat de carburateurverwarming verkeerd was aangesloten. En 2x20w trekt dan snel de accu leeg. Misschien staat bij jou ook de carbverwarming vereerd dus dirct op de accu.
Op dit forum is een topic hierover te vinden. Succes!
FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Zs1
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 16:56 Onderwerp: Re: Accu plat. |
|
|
blackadv schreef: | Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden. Nu wil ik even weten via deze poel van kennis of het gebruikelijk is dat de accu leeg loopt als het "ding" zo 2 weken stil staat. |
De 990 moet het met injectie doen en heeft dus geen carburateurverwarming.
Suggestie:
Lijkt me een oplaadprobleem. Met 27000 km zal ie deze "winter" niet hebben stilgestaan en de contacten van het starterrelais, de hoofdzekering en de accu hebben nogal de neiging tot corroderen. Bij teveel roest op de contacten zal de accu nooit helemaal opladen en iedere keer als gestart wordt enorm op zijn donder krijgen. Tijdens stilstand ontlaadt de accu ook als er geen gebruikers aanstaan dus als je de motor met een slecht opgeladen acu wegzet, kan ie in theorie al na relatief korte tijd niet genoeg sap meer hebben om te kunnen starten.
De accu opladen en de contacten schoonmaken/goed inspuiten kan dus de oplossing zijn.
Groet en succes |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 18:14 Onderwerp: Re: Accu plat. |
|
|
blackadv schreef: | Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden. Nu wil ik even weten via deze poel van kennis of het gebruikelijk is dat de accu leeg loopt als het "ding" zo 2 weken stil staat. |
Lijkt me dat je op de een of andere manier een lekstroom hebt, dit zou een alarm, handvat verwarming o.i.d kunnen zijn.
Nu is het zo dat in je zekeringskast 2 zekeringen zitten voor assessoires de een zit achter het contact en de andere is een continu stroom, als je nu even kijkt welke assessoires jij achter de continu stroom hebt zitten kun je misschien je lekstroom ontdekken door ze een voor een af te koppelen. Als je de zekering er gewoon uit haalt heb je als het goed is geen lekstroom meer, dit is misschien een tussen oplossing tot je tijd hebt .
succes
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
blackadv
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Ik ga morgen gelijk aan de slag met trouble shooten. Zelf ga ik voor het corroderen van de connectors daar ik ik niks extras heb aan gesloten op me electrische systeem. Gezien de reacties en adviezen is het dus geen karakter trek. Ik hou jullie vanzelf sprekend op de hoogte van me bevindingen. _________________ feel the fear but watch out.. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:49 Onderwerp: |
|
|
lijkt me pure lekstroomkwestie idd.
- Meet gewoon lekstroom aan de accu of over de hoofdzekering
- meet de accuspanning met en zonder draaiende motor.
Als je accu niet laadt dan is ie snel leeg tijdens het rijden hoor, zeker bij een injectie. Bij slecht contact van de acuupolen/zekering krijg je andere storinging. dus daar geloof ik niet zo in. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 15:48 Onderwerp: |
|
|
Een alarminstallatie wil ook nog wel eens problemen met leegtrekken van de accu geven. _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
blackadv
|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Na een dagje in de weer te zijn geweest met me multimetertje en een geleende accu tester ( en een copy van het werkplaats handboek ) is er nog maar 1 ding over gebleven wat het probleem kan zijn.. Je raad het waarschijnlijk al , het is de accu..
Waarom hebben ze er geen 8A accu in gezet dat scheelt aanzienlijk in de kosten. _________________ feel the fear but watch out.. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 21:20 Onderwerp: |
|
|
omdat ie dan helemaal niet start.
ps een Hawker SBS8 past wel hoor... maar schijnt toch niet echt aan te bevelen te zijn en is ook nog eens nauwelijks goedkoper.
De accu is duur omdat het een gelaccu is.
en der is 1 ding waat gelaccuus niet tegen kunnen deipe ontlading.  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
blackadv
|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 21:35 Onderwerp: |
|
|
De accu heeft ook flink op zijn donder gehad toen de start koppeling nog "orgineel was" , je moet toch op je werk komen niet waar. En een lood accu met 11A wordt een beetje te groot voor het gat waar het in moet passen. _________________ feel the fear but watch out.. |
|
Naar boven |
|
 |
jeroen veen
|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 22:20 Onderwerp: Re: Accu plat. |
|
|
blackadv schreef: | Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden. |
Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zelf aan werkt, heeft die 990 geen garantie meer? _________________ www.jeroenopmotorreis.nl
www.kms-racing.ch |
|
Naar boven |
|
 |
blackadv
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 7:18 Onderwerp: |
|
|
Weet iegenlijk niet of een accu onder de garantie valt. Volgens de garantie bepalingen niet. Hangt er denk ik ook van af op welke voet je met je dealer staat. Je kan er lang en kort over over doen . Je heb toch zo accu nodig.. _________________ feel the fear but watch out.. |
|
Naar boven |
|
 |
jeroen veen
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 13:19 Onderwerp: |
|
|
Praat gewoon eens met je dealer. Met een KTM uit 06 moet er toch iets te regelen zijn. Het uitzoeken van het probleem is altijd nog garantie (Als je de service gemaakt hebt) _________________ www.jeroenopmotorreis.nl
www.kms-racing.ch |
|
Naar boven |
|
 |
TOON
|
Geplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 15:40 Onderwerp: |
|
|
Voor wie het van toepassing kan zjin; www.batterybrain.nl
Niet goedkoop overigens! Wel compact. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 15:57 Onderwerp: |
|
|
no offence, maar wat een troep zeg..
wat vraagt het ding zelf btw.. iedere 20 seconden meten kost je ook wel wat dagen op de tijd dat je accu goed is hoor
En nog, lang stilstaan loopt je accu leeg of hij nou wel of niet aangesloten zit hoor. Dat maakt niet veel uit. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|