lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure 2004 vs 2009
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 23:31    Onderwerp: Adventure 2004 vs 2009 Reageer met quote

Heb de laatste twee dagen op de Adventure 990 van 2009 gereden om dat de trouwe 950 GO een grote beurt krijgt. Een paar opservaties:

- Handige alarmlichten
- Lamp altijd aan
- Ketting is nu een Regina ZRP
- Voortandwiel standard 16 (5000tpm=130km/h)? merk geen verschil met mijn 17
- Remt een stuk beter (of ligt dat aan mijn blokjesop de 950?)
- Kabels fraai weggewerkt bij stuur
- Veering harder maar dat zal mijn afstelling zijn
- Wennen in de wind (heb op de 950 het tour scherm)
- Zwarte achterbrug
- Is wel erg stil (mis mijn Akra's....)
- Injectie rijd soepeltjes (minimaal aan/uit effect)
(- In koffer kan net geen helm)


Is de huidige 990 R de oude S versie? En heeft hij meer vermogen door de afstelling van de injectie?

Groeten Koen



IMG_2480 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  134.33 KB
 Weergegeven:  295 keer

IMG_2480 (Large).JPG



IMG_6579 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  158.95 KB
 Weergegeven:  296 keer

IMG_6579 (Large).JPG



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te zien enkel pluspunten dus...(behalve het geluid, maar dat zal wel zijn omdat je akra's gewoon bent neem ik aan?)
Hoe zit het met het verbruik, is hij zuiniger geworden?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof dat de 08 en 09 S even hoog zijn als de 03 en 04 S.
Het vermogen en het motor karakter word bepaalt door de injectie en de nieuwe nokkenassen (en de rest natuurlijk ..)

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2669
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Merk je echt meer vermogen te hebben?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Merk je echt meer vermogen te hebben?


Ikke niet weten bucktooth Ik begin er ook niet aan, anders weet ik toch wel weer hoe het afloopt en dan heb ik gegarrandeerd weer ruzie met mijn vrouw. laugh

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

er schijnt inwendig aardig wat gewijzigd te zijn,
oa andere cilinderkoppen met verbeterde verbrandingskamers en andere nokkenassen, andere krukas, en lichtere drijfstangen.
En koen, de kortere draaicirkel tov van de Go zal je toch ook wel gemerkt hebben?

wat voor zadel zit er op koen?
ziet er comfy (niet standaard) uit.

En een tip voor de inruilers:
wissel je lichtschakelaar om met de unit van de nieuwe 990,
en je kunt ook op de 990 gewoon het licht uit doen wink3
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Een korte vervolg reactie:

- het vermogen komt er lineair uit, bij mijn 950 met Akra's (+speciale naalden) lijkt het midden gebied sterker. Ik voel weinig verschil tussen mijn 100pk en de 106 van de 990

- Deze (niet S) is best hoog, de 2009S bestaat niet meer lijkt, is nu de R

- Even de ABS 'getest', raar gevoel aan je pedaal als je hard remt. Remt wel veel beter (zijn het andere remmen/blokken?)

- De draai circel is zeker niet beter maar de schroeven lijken nog geheel uitgedraaid

- Verder slingeren van stuur bij loslaten rond de 70 km/h.

- Het zadel zit goed maar of het veel beter is weet ik niet, zir voor info:

http://www.motocare.be/motocare/ktm/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=95

Tenslotte mijn grote beurt duurd langer omdat de kleppen gesteld moeten worden en dan de nokkenas eruit moet voor de nieuwe plaatjes. Dit was nieuw voor me en waarom zou dit zo lang duren?

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

klopt op zich wel: ALs je plaatjes moet wisselen dan moet de nokkenas los, dat is de enige manier om de plaatjes eruit te halen.

Dat is echter niet veel werk: De as wordt namelijk via een tandwiel aangedreven, en der hoeft dus geen kettinkje af ofzo... gewoon 4 boutjes los. Maar, je moet er wel een beetje bij kunnen.

Waarom het lang moet duren? geen idee... als het toch al uit elkaar ligt, hoeft het volgens mij niet zo veel langer te duren hoor!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
Een korte vervolg reactie:

- het vermogen komt er lineair uit, bij mijn 950 met Akra's (+speciale naalden) lijkt het midden gebied sterker. Ik voel weinig verschil tussen mijn 100pk en de 106 van de 990

- Deze (niet S) is best hoog, de 2009S bestaat niet meer lijkt, is nu de R

- Even de ABS 'getest', raar gevoel aan je pedaal als je hard remt. Remt wel veel beter (zijn het andere remmen/blokken?)

- De draai circel is zeker niet beter maar de schroeven lijken nog geheel uitgedraaid

- Verder slingeren van stuur bij loslaten rond de 70 km/h.

- Het zadel zit goed maar of het veel beter is weet ik niet, zir voor info:

http://www.motocare.be/motocare/ktm/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=95

Tenslotte mijn grote beurt duurd langer omdat de kleppen gesteld moeten worden en dan de nokkenas eruit moet voor de nieuwe plaatjes. Dit was nieuw voor me en waarom zou dit zo lang duren?

Groeten Koen


Slingerd het stuur bij 70 km/h als je het los laat? Dat lijkt me niet echt iets positiefs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:
Slingerd het stuur bij 70 km/h als je het los laat? Dat lijkt me niet echt iets positiefs...


Die van mij doet dat momenteel ook weer...teken dat de voorband begint te verslijten.

Dat slingeren zit er gemakkelijk in en kan diverse vrij onschuldige redenen hebben : slijtage voorband, onbalans voorband, balhoofdlager te los, te weinig ingaande demping achteraan, zware belasting in topkoffer en in een zeldzaam geval zelfs versleten wiellager vooraan.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, die slinger zat in mijn oude 950. maar ook in m'n 990.
en zoals raketman aangeeft kan het verschillende oorzaken hebben of een combinatie van de dingen.
op de 990 heb ik er al een tijdje geen last van, misschien omdat ik nou eens ZELF de balhoofdlagers heb afgesteld na kroonplaat wisselen?

namelijk niet te truttig die afstelling aandraaien, zodat de balhoofdlagers als een soort stuurdemper gaan werken.

of een stuurdemper monteren, maar dat is wel een heel dure oplossing om dat wiebeltje er uit te krijgen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dus het is niet echt heel heftig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de duidelijkheid, het is zeker geen probleem. Je moet je stuur bij 70-80 km/h niet te lang loslaten. Bij 'normaal' gebruik merk je er niets van.

Mijn eigen 950 heeft er ook lichtjes last van, waarschijnlijk een combinatie van dingen die de eigen frequentie triggeren. Bij andere snelheden komt het in het geheel niet voor en als je al 1 vinger op het stuur legt is het weg,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had daar dus helemaal geen last van. Gisteren een nieuwe voorband gestoken (scorpion) en hopla: hij slingert een beetje. Niet veel, maar toch net voelbaar.

Ik ga mijn wiel eens opnieuw laten balanceren I guess.

PS. 28.000km met mijn vorige voorband gedaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

sinds ik nieuwe banden erop heb (originele pireli scorpions) slingert de motor met handen los voor ook heftig. ondanks dat het wiel is uitgebalanceerd. een van de ktm mensen bij de orangeday bij andre-motors in ermelo vertelde dat pirelli een hele serie slechte voorbanden heeft geleverd. daar is niets aan te doen dan oprijden of een nieuwe band nemen van recente productie.
afgelopen week tkc 80 erop gehad voor de EAR en zonder uitbalanceren is de slinger weg. ligt dus echt aan de pireli band.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif