lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Een Adventure voor woon-werk, doen?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Errrwin

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 10:43    Onderwerp: Een Adventure voor woon-werk, doen? Reageer met quote

Ik rij nu zo'n drie jaar (nu 64.000km in totaal) op m'n ouwe trouwe Sevenfifty elke dag van Rotterdam naar Zoetermeer. Dus: stuk door stad (tussen rijen auto's door, etc.) en soms tussen files als ik in een gekke bui ben en de A13 pak.

Alhoewel m'n Jap nog elke dag trouw start (en onderhand door de lekke uitlaat klinkt als een F16 met afterburner aan thumbsup), ga ik zo zachtjes aan toch eens rondkiek'n voor een opvolger.

Zou een KTM Adventure opgewassen zijn tegen de mishandeling die zo'n woon-werk fiets elke dag te verduren krijgt of zeggen jullie: "mjah, misschien krijg je daar toch wat problemen mee...je kunt beter naar wat betrouwbaarders/duurzamers/... kijken".

Ik snap dat jullie niet helemaal objectief zijn (grin3 ), maar wel mannen (m/v) met ervaring. Smile

Nu: Honda CB Sevenfifty, een blauwe! :P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Geen enkel probleem hoor.
Er zijn er genoeg hier die de motor voor woonwerk gebruiken.
De mijne wordt trouwens ook meestal daarvoor gebruikt. pleased

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Errrwin,
ik rij al vanaf 2003 woon-werk verkeer (60km per dag) met de LC8 ADV papendrecht-rotterdam zomer en winter, weer of geen weer, ik ga nooit met de auto,
ook niet als het vriest dat het kraakt of er een pak sneeuw ligt, bij elkaar incl vakanties en toerritjes al meer dan 100.000km (verdeeld over 2 adv's).

Geen noemenswaardige problemen gehad in die periode, mijn vorige doet het nog steeds zonder dat het blok open is geweest, staat nu 70k op.

dus jouw gebruiksdoel lijkt me aardig vergelijkbaar met wat ik al 6 jaar met de LC8 doe wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Errrwin

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt goed. Ik heb wel het één en ander gelezen, maar vrij weinig over Adventures met hoge kilometerstanden en dat schrikt me enigszins af. (ik heb zelfs al stiekum naar Duitse GS-en zitten kijken lipsrsealed2 )

Overigens moet ik eerst m'n huis verkopen en een nieuw huis inrichten, geen haast dus. Smile

Nu: Honda CB Sevenfifty, een blauwe! :P
Naar boven
Eriq

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jun. 2009, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ruim een jaar woon-werk gereden met een Adventure 's'. (2005)

Perfect voor in de file. Waar ik tussendoor ben gekomen, zie ik met een GS niet zo gauw gebeuren.

Heb laatst op een 2003 adv 's' gereden bij Brouwer in Zwartebroek. Had dik 70 duizend op de teller. Liep als een kogel en stuurde als een scheermes. Ondanks de lange veerweg was de wegligging top.

Pakte met de adv in de stad nog wel eens een vluchtheuvel mee om vooraan te staan bij het verkeerslicht.

Kan dus alleen maar zeggen, daar ga je geen spijt van krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Eriq schreef:

Heb laatst op een 2003 adv 's' gereden bij Brouwer in Zwartebroek. Had dik 70 duizend op de teller. Liep als een kogel en stuurde als een scheermes. Ondanks de lange veerweg was de wegligging top.

Dat is mijn "EX" dus wink3

inmiddels staat er ook alweer ruim 32000 op m'n 990 grin

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
tafella

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

rij 10.000 km per jr woon-werk en wordt
er elke dag weer vrolijk van dat ik dat op een
Adventure mag doen Smile Smile

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: