lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nieuw hier en enkele vraagjes

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frog



Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jun. 2009, 20:42    Onderwerp: Nieuw hier en enkele vraagjes Reageer met quote

Dag allemaal, ben nieuw hier dus even voorstellen. Heb mijn smt gekocht op het autosalon en tuf er mee rond sinds einde maart en heb nu ongeveer 4500 Km op de teller (woon- werkverkeer). Mijn ervaringen zijn over het algemeen goed (heb wel even moeten wennen aan ktm eigenschappen zoals gekraak in lage toeren en een piepende achterrem onder andere). Verder heb ik twee vraagjes: bij zeer lage snelheden en gelijktijdig aan het stuur draaien maakt hij rare geluiden ter hoogte van het balhoofd (vermoed ik), iemand ervaring mee? Verder nog een vraagje over de garantie: bij aankoop op het salon kregen we 3 ipv 2 jaar garantie. Op het officiële ktm garantiepapier staat er echter maar garantie voor twee jaar. Heb die vraag gesteld aan de dealer die mij zei dat het wel officieel op drie jaar staat ingeschreven bij ktm (had de indruk dat het een afwimpel antwoordje was). Heeft iemand hier iets over te zeggen of ervaring mee. Hoe kan ik dit checken en wat als ik bij een andere dealer ga (wat ik van plan ben), verlies ik dan het derde jaar garantie?
Greets
Frog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jun. 2009, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

wat betreft die garantie, bij mij stond er ook twee jaar, ik heb de dealer echter gewoon op de bestelbon / contract laten zetten als opmerking dat het drie jaar is... kwestie van zeker te zijn. Ik kreeg ook het antwoord dat ie op 3 jaar geregistreerd stond bij ktm overigens...

van dealer veranderen heeft geen invloed op de garantie, die heb je immers van ktm, niet van de dealer

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Frog



Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jun. 2009, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

ok thx, ik ga het dan toch eens officieel bij ktm navragen denk ik. Je zal maar ergens in het buitenland in panne staan het derde jaar en plots geen garantie en assistance meer hebben (altijd handig om weten denk ik zo)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2009, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Frog schreef:
ok thx, ik ga het dan toch eens officieel bij ktm navragen denk ik. Je zal maar ergens in het buitenland in panne staan het derde jaar en plots geen garantie en assistance meer hebben (altijd handig om weten denk ik zo)


waarom van dealer veranderen ????
slechte ervaringen met je huidige ????
leuk als je dat ff post hier kan wel makkelijk zijn voor alle anderen laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2009, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

grekraak bij het balhoofd lijkt me niet goed. Maar het is natuurlijk heel moeilijk te boordelen wat je bedoelt, als je zelf al niet eens kan bepalen waar het vandaan komt.

Advies: Ga er gewoon even mee langs je dealer en vraag of ze effen een klein stukkie rijden en het zelf aanhoren.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2009, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
grekraak bij het balhoofd lijkt me niet goed. Maar het is natuurlijk heel moeilijk te boordelen wat je bedoelt, als je zelf al niet eens kan bepalen waar het vandaan komt.

Advies: Ga er gewoon even mee langs je dealer en vraag of ze effen een klein stukkie rijden en het zelf aanhoren.


ik snap eigenlijk niet waarom je dit moet vragen ????
als ik een smt zou hebben binnen de garantie periode zou ik allang terug bij de dealer gestaan hebben, en zou ik dit niet eerst op een forum zetten
en als ik jou was zou ik er ook niet te lang mee doorrijden
als je balhoofdlagers kapot zijn schuurd straks alles kapot van binnen
met alle gevolge van dien stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frog



Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2009, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

heb het gekraak al twee maal gemeld aan de dealer maar die lijkt niet echt in staat (of heeft geen tijd en goesting) iets te vinden. Is dus één van de redenen waarom ik kijk voor ergens anders te gaan. Ga hier echter geen namen noemen want die dingen kunnen nogal subjectief zijn en mss zijn anderen wel heel tevreden bij hen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2009, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Frog schreef:
heb het gekraak al twee maal gemeld aan de dealer maar die lijkt niet echt in staat (of heeft geen tijd en goesting) iets te vinden. Is dus één van de redenen waarom ik kijk voor ergens anders te gaan. Ga hier echter geen namen noemen want die dingen kunnen nogal subjectief zijn en mss zijn anderen wel heel tevreden bij hen...


even langs een andere dealer rijden en zeggen dat je in de beurt was,en dat je het geluid onderweg ervaren hebt,
en dan vragen of hij het weet. laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2009, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

natuurlijk heel moeilijk te beoordelen:

Maar gekraak bij 'langzaam' rijden is natuurlijk vreemd: Waarschijnlijk is het er bij snel rijden ook, maar hoor je het gewoon niet meer.

Als je er gewoon op zit, en stiltaat, heb je het dan ook als je het stuur geheel L-R-L draait?

Waarschijnlijk gewoon wat kabels/draden die ergens langs knikken/schuren. Wel iets om aan te kaarten bij je dealer, want vroeg of laat is zo'n kabel doorgesleten en gaan er dingen fout.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 3:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
natuurlijk heel moeilijk te beoordelen:

Maar gekraak bij 'langzaam' rijden is natuurlijk vreemd: Waarschijnlijk is het er bij snel rijden ook, maar hoor je het gewoon niet meer.

Als je er gewoon op zit, en stiltaat, heb je het dan ook als je het stuur geheel L-R-L draait?

Waarschijnlijk gewoon wat kabels/draden die ergens langs knikken/schuren. Wel iets om aan te kaarten bij je dealer, want vroeg of laat is zo'n kabel doorgesleten en gaan er dingen fout.


of hebben ze je balhoofdlagers eens te hard aangedraait, en heb je nu lagers met een plat kantje.
ff je voor wiel van de grond en eens met je stuur draaien dan zou je het moeten horen en voelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frog



Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

alvast bedankt voor de reacties hé mannen.
Ik ga eens mijn licht opsteken in Deurne en daar navraag doen want het is wel iets bizar.
Het is idd zo dat ik het waarschijnlijk gewoon niet hoor bij hogere snelheden (en het stuur wordt dan niet erg gedraaid ook natuurlijk) en de kabels zijn het ook niet waarschijnlijk want ik voel het toch schuren in het stuur.
Maar zoiets blijft natuurlijk zeer moeilijk te beschrijven op een site.
Deurne here I come
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Iets "voelen" met het wiel los valt niet mee, want dan is de druk van het onderste lager af, (het gewicht van de motor rust immers hier op).

en om die reden is meestal het onderste lager de boosdoener.

Bij mijn adv kon de dealer ook niets voelen, maar de onderste lager was wel degelijk ingeslagen sad3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif