Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rups
|
Geplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 1:52 Onderwerp: Njew in da house |
|
|
Hoi ik ben Rob en nieuw hier op het forum. Ben al een hele tijd helemaal weg van de o.a. de Adventure maar zeer zeker ook van de Superduke en mono-s. Had op de meeste modellen al eens proef gereden en eindelijk na lang sparen heb ik een 950 S Go!!! aangeschaft.
Mn ouwe trouwe BMW-tje GS1100 dr op ingeruild....(en eerlijk is eerlijk dat was echt een superfiets.) Is na de BMW wel ff wennen op de KTM;heb vroeger altijd gecrosst,en dat komt nu echt weer boven borrelen met de Adventure. Hij heeft de eerste zandpaden en wheelies al achter de kiezen;dat apparataat maakt echt de kleine jongen weer in je los.
Heb ooit met de BMW es een off-road-rit gedaan (met wegbanden) maar dan komt het angst-zweet af en toe echt goed los.. Met de Adventure is dat toch een heel ander verhaal...met een paar noppenbanden eronder moet je toch aardig met de enduroos mee kunnen knallen.
En zoals dat ding aan het gas hangt...formidabel!!!
Alleen met het trutte-verkeer meeboemelen isn drama...net of ie tegen je zegt "toe nou...hou es op met utteren en geef GASSSS
Dus nu maar hopen dak nie binnen no time mn rijbewijs kwijt ben...
Groet Rob |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 9:00 Onderwerp: |
|
|
jep....
welkom. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 12:45 Onderwerp: |
|
|
welkom! fileverkeer is idd niet het leukste maar dat neem je er graag bij hoor
groeten,
tom _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 7:40 Onderwerp: |
|
|
je rijbewijs kwijt raken lukt zelfs met een honda ik plak tegenwoordig mijn nr plaat af met gele tape (echt waar) en als ze me aanhouden geef ik mijn dochtertje de schuld dat ze met plakband niet papa's brommert mag volplakken Goed verhaal voor bromsnor en goedkoper dan geflitst worden met een 990 Adv op stoombootsnelheid of rechtsinhalend
ow ja, sorry, welkom  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 10:04 Onderwerp: |
|
|
Dwars schreef: | je rijbewijs kwijt raken lukt zelfs met een honda ik plak tegenwoordig mijn nr plaat af met gele tape (echt waar) en als ze me aanhouden geef ik mijn dochtertje de schuld dat ze met plakband niet papa's brommert mag volplakken Goed verhaal voor bromsnor en goedkoper dan geflitst worden met een 990 Adv op stoombootsnelheid of rechtsinhalend
ow ja, sorry, welkom  |
En als ze je aanhouden in België direkt rijbewijs kwijt en motor aangeslagen  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 10:12 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | Dwars schreef: | je rijbewijs kwijt raken lukt zelfs met een honda ik plak tegenwoordig mijn nr plaat af met gele tape (echt waar) en als ze me aanhouden geef ik mijn dochtertje de schuld dat ze met plakband niet papa's brommert mag volplakken Goed verhaal voor bromsnor en goedkoper dan geflitst worden met een 990 Adv op stoombootsnelheid of rechtsinhalend
ow ja, sorry, welkom  |
En als ze je aanhouden in België direkt rijbewijs kwijt en motor aangeslagen  |
Ik zou het idd niet proberen bij ons .
Ik vind dat trouwens niet kunnen. Ik rij zoveel kilometers waarvan de meeste (te) snel en heb op 220.000 motokilometers 1 boete en op 600.000 4wielkilometers 2 boetes gekregen... Samen goed voor amper (ja, dat noem ik amper) 275€.
275€ op 13 jaar kan ik mee leven
Gezond verstand, daar begint het mee... waar kan ik gassen in alle rust en waar moet ik ff mijn knop op 'easy' zetten . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 13:13 Onderwerp: |
|
|
Schei toch uit, in Belgie heb ik in 27 jaar brommeren inmiddels nog nooit 1 pliessieagent tot ver in de ardennen gezien die wakker was. Ik woon op 5 km vd grens met de voerstreek. Daarbij die Franstaligen zijn toch allemaal sufkutten. ben er gisteren nog wezen tanken, incl tape Daarbij de tape plakt erop alsof idd een kid het gedaan heeft en was ik niet van plan te stoppen? Dus, we zullen wel zien he?
Daarbij hier heb ik bekans elke maand 1 beukering omdat ze je nog bekeuren voor 5 km overschrijding en op de lulligste plekken staan, de laatste maand is het rustig. Die tape werkt als prozac  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 17:19 Onderwerp: |
|
|
En als je een ongeval veroorzaakt (bv kind op fiets aangereden), ga je dan stoppen of heb je dan ook iets van : 'pfff, ze kunnen toch mijn nr-plaat niet lezen'?
Iedere maand een bekeuring.... als er iemand niet wakker is dan ben jij het wel . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be 
Laatst aangepast door TRX op Za, 10 Okt. 2009, 20:29, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 20:27 Onderwerp: |
|
|
dus nu rij ik ook al kids aan en stop ook nog niet? wat zit jij te drinken?  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Het was een vraag hé, komt in zo'n gevallen altijd spontaan in me op.
Mja, heb het zo niet voor mensen die nr-platen afdekken, vervalsen, plooien, ....
Tijdje terug gesproken met iemand die zijn nr-plaat vervalst had door het bovenste stuk te vervangen door de helft van een gevonden plaat. Toen hij er over aan het opscheppen was wist hij te vertellen 'dat de flikken hem toch nooit zullen pakken en als em in zijn vluchtpoging crasht hij toch wel dood zal zijn. Tja, en als ge in uw vluchtpoging een kind omver rijdt of nog maar 'gewoon' boven op een wagen knalt wordt het een gans ander verhaal.
Deze middag ben ik gaan rijden met den adventure. Mij beestig geamuseerd, vraag dat maar aan diskeletlietje (zit hier ook op het forum) en ik heb geen schrik voor boetes, nochtans was de rijstijl niet altijd even voorbeeldig om het zachtjes uit te drukken....
Het is ook hoe het overkomt naar de buitenwereld toe, het is niet bepaald bevorderljk voor ons imago als je rondrijdt met half afgedekte nr-plaat want dat excuus van 'dochterlief heeft met plakband gespeeld' is zo belachelijk en doorzichtig als het maar kan zijn. Maar ja, ons imago kan velen gestolen worden precies .
Een van mijn levensmotto's is : 'draag de gevolgen van wat je doet of zegt'.
- rij je te vlug? Aanvaardt het risico op flitsen
- ben je moraalridder op het forum ? Aanvaardt dat andere denken je dat een zuurpruim bent (ben me daarvan bewust hoor)
- loop je te koop op een forum dat je je nrplaat verbergt, aanvaardt dan dat er kritiek op komt... _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 0:10 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Het was een vraag hé, komt in zo'n gevallen altijd spontaan in me op.
Mja, heb het zo niet voor mensen die nr-platen afdekken, vervalsen, plooien, ....
Tijdje terug gesproken met iemand die zijn nr-plaat vervalst had door het bovenste stuk te vervangen door de helft van een gevonden plaat. Toen hij er over aan het opscheppen was wist hij te vertellen 'dat de flikken hem toch nooit zullen pakken en als em in zijn vluchtpoging crasht hij toch wel dood zal zijn. Tja, en als ge in uw vluchtpoging een kind omver rijdt of nog maar 'gewoon' boven op een wagen knalt wordt het een gans ander verhaal.
Deze middag ben ik gaan rijden met den adventure. Mij beestig geamuseerd, vraag dat maar aan diskeletlietje (zit hier ook op het forum) en ik heb geen schrik voor boetes, nochtans was de rijstijl niet altijd even voorbeeldig om het zachtjes uit te drukken....
Het is ook hoe het overkomt naar de buitenwereld toe, het is niet bepaald bevorderljk voor ons imago als je rondrijdt met half afgedekte nr-plaat want dat excuus van 'dochterlief heeft met plakband gespeeld' is zo belachelijk en doorzichtig als het maar kan zijn. Maar ja, ons imago kan velen gestolen worden precies .
Een van mijn levensmotto's is : 'draag de gevolgen van wat je doet of zegt'.
- rij je te vlug? Aanvaardt het risico op flitsen
- ben je moraalridder op het forum ? Aanvaardt dat andere denken je dat een zuurpruim bent (ben me daarvan bewust hoor)
- loop je te koop op een forum dat je je nrplaat verbergt, aanvaardt dan dat er kritiek op komt... |
TRX ben je
of gewoon een hele brave burger  |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 0:45 Onderwerp: |
|
|
Ben technieker van beroep, zeker geen 'flik' of 'smurf' .
Tja, brave burger ? Ik doe mijn best om geen overlast te veroorzaken, zo ga ik door het leven, rekening houden met de medemens als het enigzins mogelijk is.
Ik weet wel dat ik dikwijls de moraalridder van dienst ben. Ik ben er heel zeker van dat er heel wat mensen het met me eens zijn maar dat ze het niet op het forum zetten omdat ze 'bang' zijn om aanzien te worden als 'moraalridder' of saai of 'kneusje'.
Daar heb ik lak aan. Mensen die me IRL kennen, die al meegereden zijn op een ritje van mij weten hoe ik ben en rij.
Als je soms meerijdt op één of andere rit van één of ander forum en je kiest bv voor de sportieve groep/voorrijder betekent dat dan helaas ook dikwijls aan 80/90km/h door bebouwde kommen, dikwijls volgen er boetes achteraf ed. Ik probeer dat te vermijden als ik voorrij. Dat betekent heus niet dat ik rij als een 'sissy', integendeel, hoe harder en platter ik door een bocht kan, hoe liever ik het heb MAAR je moet weten waar en wanneer je dat doet....
Vandaag ook effe gecontroleerd of mijn adventure nog vlot de 200km/h haalt en het antwoord is ja . Maar ik deed dat op een leeg stuk weg, geen huizen, geen zijstraten, geen camera's, geen plaats om te flitsen (open velden/weides). Tja, andere doet dat dan op één of andere ringweg waar ze gemiddeld 1 op de 2 dagen staan te flitsen en zijn verontwaardigd dat ze een boete krijgen of nog erger, dat hun rijbewijs ingetrokken wordt.
Zoals ik al zei : GEZOND VERSTAND gebruiken en je komt al een heel eind .
Trouwens, RUPS, van harte welkom hé  _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 8:38 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Het was een vraag hé, komt in zo'n gevallen altijd spontaan in me op.
Mja, heb het zo niet voor mensen die nr-platen afdekken, vervalsen, plooien |
nou, dan zullen wij nooit vriendjes worden ee? want ik heb het niet zo op mensen die menen dat het altijd bij het rechte eind hebben in hun aannames Vooringenomen moraalridders/kommaneukers die altijd en over iedereen een mening durven te hebben. Jij kent mij niet en zult mij en anders denkende mensen nooit leren kennen, daarvoor ben je gewoonweg te bekrompen. Blijkt wel uit je aanname dat dat stukkie plakband ook gelijk zou betekenen dat ik niet stop bij controles en kids omver zou rijden. Ik heb er zelf onnozelaar. Weet me als 44 jarige man echt wel te gedragen als een goed lid van de samenleving.
Echter,
Ik wapen me alleen tegen flitskasten omdat die hier op elke hoek staan en in mijn optiek alleen de staatskast steunen en zeker niet de verkeersveiligheid met boetes voor 5 km/h te hard. In heel Belgie heb je 3 flitskasten en 1 radarpistool, jij weet dus niet waar je het over hebt. Typisch voor moraalridders. Snap niet wat jij met een Adv moet, koop een sjoppertje en tuf wat met ma achterop naar de frituur, past veel meer bij je  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 8:42 Onderwerp: |
|
|
Sluit ik me helemaal bij aan TRX kwa instelling...maar ook dan ben je soms nog aan de beurt....
Bijvoorbeeld op zondagmorgen lange rechte weg,overzichtelijk,geen zijstraten of huizen...zo-n weg waar je heerlijk ongstoord ff kunt gassen.
Staan ze je gewoon te laseren...waar gaat t nog over??
Kan iedereen gebeuren...ook jou.
Zomaar je rijbewijs kwijt,die je dan voor heel veel knikkers terug mag kopen.....vervelend spelletje.
Controleren voor verkeersveiligheid ok....maar dat stadium zijn ze allang gepasseerd...het budget moet gehaald;...hoe dan ook.
Daarom rijdt (bijna)iedereen in nederland zo truttig. |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Ik kan je verzekeren dat België een inhaalbeweging gemaakt heeft tov Nederland. Jaren geleden kwam ik beroepshalve zeer veel in Nederland (haven van Rotterdam was bijna mijn 2e thuis) en inderdaad Nederland was veel 'gevaarlijker' om geflitst te worden.
Op vandaag merk ik daar nog maar weinig verschil in (helaas). Zelfs onze zuiderburen gaan dezelfde weg op. Ik doe de afgelopen jaren veel kilometers in Frankrijk (ong. 15.000km op Franse bodem) en ook daar wordt steeds meer en meer op snelheid gecontroleerd.
Tussen waar ik woon en de autosnelweg (15km) hebben in een tjidspanne van 1 jaar 5 onbemande camera's gezet waarvan 2 quasi onzichtbaar (net achter een boom) en staan ze zeer regelmatig te flitsen. Mijn ex-vriendin is de afgelopen jaren 5 maal geflitst met haar wagen hier in de buurt, telkens 175€ boete. Hoe komt dat ? Tja, omdat ze zit te suffen in de wagen zeker ?
Ha, ik een sjopper om te tuffen.
Op off-road gebied gebruik ik de adventuren helaas nog veel te weinig, gisteren een paar stukjes, maar ik mag zeggen dat er maar weinig zullen volgen in de kleine baantjes .
Bij deze nodig ik je officieel uit om eens een weekendje te komen logeren, dan neem ik je op sleeptouw hier in de streek en in Noord-Frankrijk .
En ja, ik meen dat heel serieus, als je een weekendje vrij bent en het weer valt mee, stuur mij een pm, plaats genoeg in de garage, logeerkamer staat ter uwer beschikking.
Dat geldt trouwens ook voor anderen . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|