Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2009, 22:02 Onderwerp: Koppeling komt niet vrij |
|
|
Na kruipen, slecht schakelen en niet soepel meer vrij komen de koppelings nemer vervangen door een exemplaar van "Hosi".
Mooi spul. Gemonteerd en ontlucht.
Helaas komt de koppeling nu helemaal niet meer vrij, volgend mij staat dit ook los van de koppelings nemer.
Forum afgezocht en volgende tegen gekomen:
koppelings moer
oliesproeier
drukstift
Kan iemand dit nog toelichten of andere suggestie?
Wil zelf de koppelings deksel eraf halen en de boel checken. En is het mogelijk de deksel eraf te halen zonder eerst de olie af te tappen _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 1:31 Onderwerp: Re: Koppeling komt niet vrij |
|
|
Booom schreef: | Na kruipen, slecht schakelen en niet soepel meer vrij komen de koppelings nemer vervangen door een exemplaar van "Hosi".
Mooi spul. Gemonteerd en ontlucht.
Helaas komt de koppeling nu helemaal niet meer vrij, volgend mij staat dit ook los van de koppelings nemer.
Forum afgezocht en volgende tegen gekomen:
koppelings moer
oliesproeier
drukstift
Kan iemand dit nog toelichten of andere suggestie?
Wil zelf de koppelings deksel eraf halen en de boel checken. En is het mogelijk de deksel eraf te halen zonder eerst de olie af te tappen |
je zegt het allemaal goed nu open maken en repareren
ik denk koppelings moer |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 10:21 Onderwerp: |
|
|
deksel ligt er zo af, motor op zijstandaard, olie hoeft er niet uit,
voor het gemak rempedaal ff loshalen, een stuk of 6 m6-boutjes los, en je trekt het deksel er zo af. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 19:56 Onderwerp: |
|
|
THX
Deksel is eraf en eerste indruk is dat alles er goed uitziet
Buiten kant korf gaat +/- 1 mm op en neer bij inknijpen koppelings hendel.
Iemand enig idee of dit voldoende is? _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 20:46 Onderwerp: |
|
|
1 mm lijkt me wel weinig, zit dat piepkleine antirotatiepennetje wel goed
aan de geverkant?
je hebt dat immers los gehad met de montage van de nieuwe gever,
als dat pennetje niet netjes in de kunsstof uitsparing zit, maar bv er bovenop dan kan ik me voorstellen dat de drukstift die de kopp bedient "korter" is geworden, en zodoende de kopp met minder slag bedient. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 22:21 Onderwerp: |
|
|
koppeling slag is zeker meer dan 1mm. dan is je koppeling gever misschien niet goed ontlucht, maar dat voel je in de handel wel. Ook kan je een te korte drukstang hebben, check even dat je de stalen variant heb, niet meer de geupdate aluminium drukstang. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 8:51 Onderwerp: |
|
|
in dit draadje staan foto"s van de drukstiften, http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=105&postdays=0&postorder=asc&highlight=drukstift&start=15
de meest linkse is de nieuwste versie, geheel van staal en dunner zodat er ook meer olie langs kan stromen, en destijds zijn er diverse "dragging clutch" problemen mee opgelost.
misschien is de duitse drukcilinder ontworpen samen met die nieuwste drukstift, en gaat het fout met een oud model?
Booom, als je de drukplaat van de koppeling afschroeft (m6 boutjes en veren los) dan zie je de kop van de drukstift zo zitten, en kun je zien welke versie het is (vergelijken met foto). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 10:15 Onderwerp: |
|
|
controleer zoals eerder genoemd ook de centrale moer, als die 4mm los is houd je ook nog maar 1mm over van je koppeling... dan ben je zeg maar net op tijd voor mogelijk grote schade.
kruislings de veren los halen en je druk plaat er af pakken, platen lekker laten zitten of goed de volgorde en draaing in de gaten houden. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Tips nagelopen
Drukstif de nieuwe stalen versie, centrale moer vast tot zover alles oke.
Nogmaals ontluchten en dit wat grondiger aanpakken. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Booom schreef: | Tips nagelopen
Drukstif de nieuwe stalen versie, centrale moer vast tot zover alles oke.
Nogmaals ontluchten en dit wat grondiger aanpakken. |
tip: ontluchten van onderaf met een volle injectiespuit volpompen,
en met een andere spuit het overtollige afzuigen uit het potje, anders loopt hij over _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 19:55 Onderwerp: |
|
|
Hij doet 't weer.
Nieuwe koppelings nemer zorg voor soepel aangrijpen.
Vrij slag van platen blijft beperkt 2mm, zal dit nogeens navragen. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
|