lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling komt niet vrij

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2009, 22:02    Onderwerp: Koppeling komt niet vrij Reageer met quote

Na kruipen, slecht schakelen en niet soepel meer vrij komen de koppelings nemer vervangen door een exemplaar van "Hosi".
Mooi spul. Gemonteerd en ontlucht.
veryangry
Helaas komt de koppeling nu helemaal niet meer vrij, volgend mij staat dit ook los van de koppelings nemer.

Forum afgezocht en volgende tegen gekomen:
koppelings moer
oliesproeier
drukstift
Kan iemand dit nog toelichten of andere suggestie?
Wil zelf de koppelings deksel eraf halen en de boel checken. En is het mogelijk de deksel eraf te halen zonder eerst de olie af te tappen

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 1:31    Onderwerp: Re: Koppeling komt niet vrij Reageer met quote

Booom schreef:
Na kruipen, slecht schakelen en niet soepel meer vrij komen de koppelings nemer vervangen door een exemplaar van "Hosi".
Mooi spul. Gemonteerd en ontlucht.
veryangry
Helaas komt de koppeling nu helemaal niet meer vrij, volgend mij staat dit ook los van de koppelings nemer.

Forum afgezocht en volgende tegen gekomen:
koppelings moer
oliesproeier
drukstift
Kan iemand dit nog toelichten of andere suggestie?
Wil zelf de koppelings deksel eraf halen en de boel checken. En is het mogelijk de deksel eraf te halen zonder eerst de olie af te tappen


je zegt het allemaal goed nu open maken en repareren
ik denk koppelings moer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

deksel ligt er zo af, motor op zijstandaard, olie hoeft er niet uit,
voor het gemak rempedaal ff loshalen, een stuk of 6 m6-boutjes los, en je trekt het deksel er zo af.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

THX

Deksel is eraf en eerste indruk is dat alles er goed uitziet
Buiten kant korf gaat +/- 1 mm op en neer bij inknijpen koppelings hendel.
Iemand enig idee of dit voldoende is?

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

1 mm lijkt me wel weinig, zit dat piepkleine antirotatiepennetje wel goed
aan de geverkant?
je hebt dat immers los gehad met de montage van de nieuwe gever,
als dat pennetje niet netjes in de kunsstof uitsparing zit, maar bv er bovenop dan kan ik me voorstellen dat de drukstift die de kopp bedient "korter" is geworden, en zodoende de kopp met minder slag bedient.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

koppeling slag is zeker meer dan 1mm. dan is je koppeling gever misschien niet goed ontlucht, maar dat voel je in de handel wel. Ook kan je een te korte drukstang hebben, check even dat je de stalen variant heb, niet meer de geupdate aluminium drukstang.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

in dit draadje staan foto"s van de drukstiften, http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=105&postdays=0&postorder=asc&highlight=drukstift&start=15

de meest linkse is de nieuwste versie, geheel van staal en dunner zodat er ook meer olie langs kan stromen, en destijds zijn er diverse "dragging clutch" problemen mee opgelost.

misschien is de duitse drukcilinder ontworpen samen met die nieuwste drukstift, en gaat het fout met een oud model?

Booom, als je de drukplaat van de koppeling afschroeft (m6 boutjes en veren los) dan zie je de kop van de drukstift zo zitten, en kun je zien welke versie het is (vergelijken met foto).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

controleer zoals eerder genoemd ook de centrale moer, als die 4mm los is houd je ook nog maar 1mm over van je koppeling... dan ben je zeg maar net op tijd voor mogelijk grote schade.

kruislings de veren los halen en je druk plaat er af pakken, platen lekker laten zitten of goed de volgorde en draaing in de gaten houden.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Tips nagelopen
Drukstif de nieuwe stalen versie, centrale moer vast tot zover alles oke.
Nogmaals ontluchten en dit wat grondiger aanpakken.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:
Tips nagelopen
Drukstif de nieuwe stalen versie, centrale moer vast tot zover alles oke.
Nogmaals ontluchten en dit wat grondiger aanpakken.


tip: ontluchten van onderaf met een volle injectiespuit volpompen,
en met een andere spuit het overtollige afzuigen uit het potje, anders loopt hij over wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hij doet 't weer.
Nieuwe koppelings nemer zorg voor soepel aangrijpen.
Vrij slag van platen blijft beperkt 2mm, zal dit nogeens navragen.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif