lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoezo is het zadel slecht)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:04    Onderwerp: Hoezo is het zadel slecht) Reageer met quote

Vandaag een ritje gereden van 396 kilometer, iets meer dan 6 uur en 3 kwartier onderweg geweest waarvan net een half uur pauze (2x tanken). Ik snap dat geklaag over dat zadel niet! tongue3

haaje
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

cheesy laugh3 laugh

ik ook niet. Met de LC8 wil je helemaal niet stoppen of afstappen laugh4

overigens is mijjn zadel nu na 1 jaar echt veel zachter dan in het begin. zeker niet te hard meer.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

na een half uur een houten reet hoor Smile maar na een uur voel je er nix meer van tongue3

Wat ik wel erg jammer vind is dat het snel vies word dat oranje!!
iemand een schoonmaak tip voor wat vet/smeer wat er op zit?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ontvetter, motorreiniger. Sommige zeggen dat het ook goed gaat met garagezeep (dreumex ofzo).

Moet eerlijk zijn dat de mijne inmiddels gewoon grauw is, en het er niet meer af gaat.
Ach ik heb ook nog een zwart zadel, maarja dat staat ook niet echt mooi kan ik zeggen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2005, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Op een saaie snelweg vind ik na een uur het zadel al net zo slecht als de weg saai is. Zolang je lekker bochtjes kunt rijden gaat dat de hele dag goed.

Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jun. 2005, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Mja, het vreemde is...dat ik voor aankoop allerlei zadelmods al in gedachten had. Vanwege de"verhalen". Maar dat ik na een 4-daagse trip eigenlijk geen klagen had. Ook niet na uren snelweg. Dat was op mijn vorige brommer R1150R met "comfort" zadel wel anders. Dus voor mij is het zadel top!

Ik zeg erbij dat twee andere LC8 rijders me raar aankeken toen ik dat zei...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bongo
Gast





BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeggen (heb ik eerder ook al gedaan, dacht ik) dat het gelzadel me uitstekend bevalt.

groeten, Edwin
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bongo schreef:
Ik moet zeggen (heb ik eerder ook al gedaan, dacht ik) dat het gelzadel me uitstekend bevalt.

groeten, Edwin


Hehe, gelzadel. Was even vergeten te melden dat Ik heb een 2005 S heb. Zonder gelzadel.
Naar boven
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Bongo schreef:
Ik moet zeggen (heb ik eerder ook al gedaan, dacht ik) dat het gelzadel me uitstekend bevalt.

groeten, Edwin


Hehe, gelzadel. Was even vergeten te melden dat Ik heb een 2005 S. Zonder gelzadel.


Heee, nou snap ik een aantal andere posts! Je kan replyen op een post zonder ingelogd te zijn. Maar dan ben je "gast". Da's nie handig nie.

Apuch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb door de jaren heen ervaren dat een hard zadel vaak beter is op de lange duur:

Je krijgt er vrij snel een beetje last van, maar omdat het hard is kan je makkelijk 'verzitten', dus je gaat gewoon regelmatig een beetje meer links recht voor achter zitten, dan doe je vanzelf. Uiteindleijk wordt het dan ook op lange ritten niet erger dan het het eerste uur al aanvoelde.

Een zacht zadel, geeft je het eerste uur een heerlijk gevoel, maar daarna wordt het slechter: Je zit veel te veel gedwongen in de zelfde positie, het zadel plakt over een veel te groot vlak aan je reet, waardoor het broeierig wordt, en na 2 a 3 uur weet je niet meer hoe je moet zitten.

ps.: De enige echte oplossing om fijn te zitten bij hele lange rijdagen, is een goed schapenvel, op een hard zadel: Zacht en vochtregelend toplaagje en een goede ondergrond.
Voor 55 euro koop je er 1 bij de ikea, waar je 2 dekjes uit kan halen. *Vrij langharing, beetje afscheren wordt ie mooier van, en na de eerste keer nat gaat ie weer leuk krullen).

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif