lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rondje Scandinavie...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb begrepen van een maat van me die dat rondje met zijn Harley gedaan heeft grin2 , dat het asfalt daar aan je banden vreet!
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's! Maakt het wachten nog moeilijker... nog 5 weken.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Jul. 2009, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Voorlopig gaat het rondje ff niet door. Dinsdagochtend een motorongeluk op de A6 gehad.

In korte bewoordingen: ik gaf aan dat ik van middenbaan naar linkerbaan wilde, voorganger remt af door file, ik schamp met rechterkoffer voorganger, hierdoor onbalans op motor waardoor ik eraf vlieg, tijdens vlucht torpedeer ik met hoofd de zijkant van een auto, omdaarna op het asfalt neer te komen.

Nu weer thuis van ziekenhuis, arm voor 6 weken in het gips, bont en blauw en een paar engeltjes minder...

_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Jul. 2009, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

BJ schreef:
X09978 schreef:
Frapant!, ongeveer zelfde periode en zelfde route in de planning!
thumbsup hahaha, het is een kleine wereld, ik zie het zo gebeuren dat 1 van ons in een klein dorpje rondhangt en er een nederlandse KTM langs komt rijden... Ga je alleen of met een groep?


Hey Bartjan, das geen goed nieuws man, 6 weken gips. Tegen de tijd dat je weer gas kan geven is de zomer ( en zeker de Scandinavische) al weer zo goed als voorbij. Ik ga volgende week mijn rondje maken (alleen) en de kans dat we elkaar treffen in dat dorpje is dus zero cry .
Sterkte en beterschap.
groet
JOS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Brinkie



Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 89
Woonplaats: Oldemarkt

BerichtGeplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi BJ
Kl@te dat dit je overkomt,en dan ook nog net voor zo'n mooie vakantie,
Sterkte met je herstel.

grt Ton
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 12:55    Onderwerp: KTM banden en onderdelen in Noorwegen..? Reageer met quote

KTM banden en onderdelen in Noorwegen..?

http://www.ride.no

Zit maandag t/m woensdag in Noorwegen in Sandnessjoen en als je zoekt op Ride shop in bijvoorbeeld Kristiansand, Bergen en Trondheim kun je gewoon een motorband laten monteren bij de KTM dealer. Zorg gewoon dat je banden in orde zijn als je noordelijker dan Trondheim gaat rijden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 13:44    Onderwerp: Re: KTM banden en onderdelen in Noorwegen..? Reageer met quote

Hydrazine schreef:
KTM banden en onderdelen in Noorwegen..?

http://www.ride.no

Zit maandag t/m woensdag in Noorwegen in Sandnessjoen en als je zoekt op Ride shop in bijvoorbeeld Kristiansand, Bergen en Trondheim kun je gewoon een motorband laten monteren bij de KTM dealer. Zorg gewoon dat je banden in orde zijn als je noordelijker dan Trondheim gaat rijden...
ik zal ze voorlopig ff niet nodig hebben... cry
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

BJ schreef:
Voorlopig gaat het rondje ff niet door. Dinsdagochtend een motorongeluk op de A6 gehad.

In korte bewoordingen: ik gaf aan dat ik van middenbaan naar linkerbaan wilde, voorganger remt af door file, ik schamp met rechterkoffer voorganger, hierdoor onbalans op motor waardoor ik eraf vlieg, tijdens vlucht torpedeer ik met hoofd de zijkant van een auto, omdaarna op het asfalt neer te komen.

Nu weer thuis van ziekenhuis, arm voor 6 weken in het gips, bont en blauw en een paar engeltjes minder...


Da's balen kerel thumbsdown
Beterschap thumbsup en ach Scandinavie ligt er volgend jaar en waarschijnlijk over 10 jaar ook nog....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

sorry te horen dat je gevallen bent! klinkt als een nare val!

scandinavie kun je inderdaad steeds een andere keer doen Smile
speodig herstel!

ik heb volgende tips: ik reed enkele jaren geleden bijna exact dezelfde tour met een wagen, alleen reden wij zo noordelijk niet. Wij zijn tot in Narvik (noorwegen) gereden, en van daar over Kiruna (zweden) naar finland, en zo terug naar beneden.

Wij zaten met die tour al aan 10.000km, dus vergeet die 8500km...hetgeen ik bovenaan deze thread zie zal om en bij de 13.000/14.000km zijn.

Wij deden het op 3 weken, wat een heel hoog tempo was. Met de motorfiets is het natuurlijk een stuk leuker dan met de wagen, dus 4 weken is doenbaar voor zulk een trip.

moest ik het opnieuw doen, dan zou ik zweden en finland laten vallen. Je rijdt continu bijna rechtdoor door de bossen...welliswaar mooi maar zeer monotoon. het klinkt natuurlijk wel mooi om te zeggen dat je helemaal rond hebt gereden.

Noorwegen is briliant, zowel N, O, Z als West...vele bochten, fantastische natuur! Mocht het aan mij liggen, dan toerde ik 3 weken door Noorwegen.

Trondheim is een gezellig stadje, daar kan je ook wel een paar dagen slijten.

Aan banden geraken in Noord-noorwegen/noord-zweden/noord-finland: vergeet het. Echte steden zijn daar niet meer: als je benzine vindt mag je al content zijn, laat staan een band met de juiste maten, en het juiste merk/profiel.

Laatste kans op een nieuwe band is waarschijnlijk Trondheim...en dan nog denk ik dat je daar niet overdeven veel keus zal hebben. Van Trondheim naar boven tot Narvik (2 dagen rijden) kom je helemaal niks tegen.

Oh ja, zelfs in de zomer is het ginder boven ijskoud Smile Op een motorfiets voelt het aan als wintertijd hier. Ik vind Lapland wel heel speciaal, en heel mooi.

Oppassen van de rendieren op de baan! wink Het zijn er daar boven echt veel!

Als je kan, breng je eigen drank mee. Alcohol is verschrikkelijk duur in scandinavia.

Nog een laatste belangrijke tip: als je vanuit holland de boot kan pakken naar Oslo, dan zou ik dat direct doen. Overland via Denemarken en Zweden is niet alleen heel saai, maar ook vreselijk kostelijk! 2 bruggen x 30 EUR/stuk (enkel!) + enkele honderden kilometer autostrade...kost makkelijk 100 EUR overland, en je rijdt je banden vierkant en je verslijt je ketting.

Van Helsinki zou ik de boot rechtstreeks naar duitsland pakken.

mvg!
Jan

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Jul. 2009, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, scandinavië loopt niet weg, maar jij voorlopig ook niet als ik het zo lees. Sterkte man.
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kamikaas



Geregistreerd op: 18-10-2008
Berichten: 20
Woonplaats: Spijkenisse

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2009, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

ehh nog wat vraagjes....

hoe zit het daar met tanken????
en zou de rit te doen zijn op een 990SM ?

_________________
ciao,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2009, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Kamikaas schreef:
ehh nog wat vraagjes....

hoe zit het daar met tanken????
en zou de rit te doen zijn op een 990SM ?
misschien dat ik het je volgend jaar kan vertellen...
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ben gisteren terug gekomen van een weekje Noorwegen.

Eerst naar Hirtshals (noord Denemarken) gereden en daar de boot gepakt naar Larvik. Kost je €134,- voor twee personen en twee motoren, duurt 3.45 uur (www.colorline.com). Richting Lillehammer en daar een offroad (gravel) route van http://www.horizon-taal.nl/verhalen/noorwegen-onverhard/1.html op gepikt. Heel erg leuk. Halverwege eraf om bij een kennis te slapen in Folldal. Ook daar nog wat offroad gedaan.

Terug via fjord van Bergen naar Kristiansand, daar de boot weer naar Hirtshals (zelfde prijs, 3.15uur). En dan nog een hele saaie 1000km terug... Lijkt me toch beter dan over Zweden (nog meer saai) of de boot van Kiel naar Oslo (duur en 20 uur).

Tanken is geen probleem, kan in elk dorpje zowat. Wel creditcard voor nodig als het onbemand is (slikt geen pinpas). Bemand is creditcard of cash.

Zal later nog eens wat foto's proberen te plaatsen.

Oh ja, SM heb ik nog nooit gereden, maar lijkt mij prima fiets om zeker die bergweggetjes en eventueeel gravelpaden mee af te gummen.

Gr. Guus

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Enkele foto's:


Noorwegen 2 klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  172.58 KB
 Weergegeven:  342 keer

Noorwegen 2 klein.JPG



Noorwegen klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  105.06 KB
 Weergegeven:  288 keer

Noorwegen klein.JPG



_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

En nog één:


Noorwegen 3 klein.JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  Noorwegen 3 klein.JPG
 Bestandsgrootte:  77.8 KB
 Gedownload:  314 keer


_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif