lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 ADV vs F800GS
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 18:50    Onderwerp: 950 ADV vs F800GS Reageer met quote

Zo, even lekker een weekje in de Eifel en Pfalzerwald wezen sturen. Had de gelegenheid om even te sturen met de nieuwe F800GS van mijn Duitse vriend. Erg aardig natuurlijk van die vriend, maar helaas voor hem moest ik vaststellen toch wel erg tevreden te zijn met het stuurkarakter van mijn eigen 950. De F800GS heeft een beetje eigenaardig stuurkarakter. Je moet voortdurend aan het stuur trekken in de bochten. De motor is wel ultra smooth! lang niet zo rauw als die van de KTM. En het vermogen viel mij ook zat mee. Helaas voor mij moest er na een gezamelijk ritje van 270 km bij mij 17 liter in en bij de F800GS slechts 10 liter..... (en 12,5 bij de 700 transalp van mijn vriendin). KTM moet zich wat dat betreft schamen. En ja, de Transalp stuurt ook beter dan de BMW.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 21:12    Onderwerp: F800GS Reageer met quote

Ach ja, 17 liter op 270 km is volgens mij altijd nog 1 op 16. Toch niet slecht dacht ik..... nice nice

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 22:16    Onderwerp: Re: F800GS Reageer met quote

Onno schreef:
Ach ja, 17 liter op 270 km is volgens mij altijd nog 1 op 16. Toch niet slecht dacht ik..... nice nice

Onno


Tja, meestal haal ik dat niet. 1 op 14,5 komt vaker voor. Die BMW is overigens wel heel erg zuinig. Heb ooit wel eens 1 op 28 gehaald met mijn 620 ktm. 80 tokkelen langs de fjorden in noorwegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

10 liter op 270 km lijkt me idd wel een beetje erg zuinig! Dan moet je wel heel erg tokkelen...

Ik denk dat het iets te maken heeft met de meting... (tank niet helemaal vol ofzo). BMW is wel zuiniger (daarvoor ruil je ook die pittige motor in..), maar zo zuinig toch ook weer niet, tenminste niet wat ik van andere gs800 bezitters hoor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
10 liter op 270 km lijkt me idd wel een beetje erg zuinig! Dan moet je wel heel erg tokkelen...

Ik denk dat het iets te maken heeft met de meting... (tank niet helemaal vol ofzo). BMW is wel zuiniger (daarvoor ruil je ook die pittige motor in..), maar zo zuinig toch ook weer niet, tenminste niet wat ik van andere gs800 bezitters hoor.


Tja, heb hem niet zelf volgegooid, maar zal er niet veel naast gezeten hebben. Die motor is best pittig. Scheelt niet zo veel met de 950. Zeer brede vermogensband. Je kunt hem helmaal van onderuit vol open zetten zonder dat de motor tegen sputtert en trekt liniair door. Heb in vergelijkingstesten met o.a. de Transalp ook gelezen dat de BMW zuiniger is dan de Transalp. Overigens heeft de BMW ook last van injectieritus. De Transalp helemaal niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

arjen schreef:
Dr_Bean schreef:
10 liter op 270 km lijkt me idd wel een beetje erg zuinig! Dan moet je wel heel erg tokkelen...

Ik denk dat het iets te maken heeft met de meting... (tank niet helemaal vol ofzo). BMW is wel zuiniger (daarvoor ruil je ook die pittige motor in..), maar zo zuinig toch ook weer niet, tenminste niet wat ik van andere gs800 bezitters hoor.


Tja, heb hem niet zelf volgegooid, maar zal er niet veel naast gezeten hebben. Die motor is best pittig. Scheelt niet zo veel met de 950. Zeer brede vermogensband. Je kunt hem helmaal van onderuit vol open zetten zonder dat de motor tegen sputtert en trekt liniair door. Heb in vergelijkingstesten met o.a. de Transalp ook gelezen dat de BMW zuiniger is dan de Transalp. Overigens heeft de BMW ook last van injectieritus. De Transalp helemaal niet.


wat een rare vergelijking gs 800 een transalp en een ADVETURE furious3
ktm bmw weinig verschil ???????
sorry volgens mij moet je er eens opnieuw mee gaan rijden zzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 8:58    Onderwerp: gebruik Reageer met quote

Quote:
10 liter op 270 km lijkt me idd wel een beetje erg zuinig! Dan moet je wel heel erg tokkelen...


Nou ja, om met je adventure 1 op 16 te kunnen rijden moet je ook niet al te gek doen. Toen ik naar Drente reed met een gangetje van maximaal 100 km/u (net nieuwe noppen) deed ie 1 op 17/18 of zo om maar aan te geven. 1 op 27 is wel een heel aanlokkelijk verbruik. Ik ga ook maar eens proefrijden...... laugh laugh laugh

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

Rare vergelijking? Tja, kwam toevallig zo uit. Was gewoon een vakantie en dan kun je elkaars motoren even uitproberen nietwaar? Zou mijn KTM toch niet willen ruilen voor die BMW, hij stuurt gewoon niet lekker. En de transalp is natuurlijk ook niet lekker vergelijkbaar. Stuurt wel heel erg goed en zit een stuk lekkerder! Blijf altijd een houten kont op de KTM houden. Ook nog even op een Cagiva Navigator gereden. Die is helemaal niet vergelijkbaar, behalve het blok wat een 1000 V-twin is (suzuki). Dat blok loopt echt heel mooi. Bijna geen trillingen en mechanisch lawaai. Als het KTM blok eens zo mooi zou lopen dan komt ie aardig in de buurt van mijn perfecte motor. Overigens is die Navigator een hork om te sturen. En als je soms denkt dat de KTM zuipt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2009, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

BMW blok is idd zeer zuinig, da's niet alleen bij de GS800, de GS1200 haalde bij mij ondanks pittige rijstijl ook meermaals 4.5 a 5 liter.
De 800 heeft een heel degelijk, pittig blokje, op de meeste wegen ga je met die 85 pk ruim toekomen, denk dat ik bij pittig rijden de 115 pk vd SMT ook niet helemaal benut. Bruikbaar vermogen daar draait het allemaal om.....
Ik heb testgereden met de GS800, maar in vergelijking met mijn toenmalige GS1200 zat er wat teveel leven in het rijwielgedeelte, (wss goed voor off road, maar ik rij enkel nog asfalt), remmen overtuigden niet echt, maar het blok en vermogensafgifte vond ik heel goed.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2009, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Afgezien van het geluid gaf de F800 mij de beleving van een 4 cilinder. Dat is waarschijnlijk te danken aan de bijzonder krukas en balanceerconstructie. Een hele prestatie, alleen ik vind dat niet leuk. Verder vond ik de vering, zoals bij alle BMW's, te veel op comfort en te weinig op terugmelding afgesteld. Ik kon er wel lekker snel en probleemloos mee van Wilz naar Kautenbach blazen. Het geval stuurde goed en neutraal.
Onder de streep vond ik het een prima motor maar zielloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dj.verhulst



Geregistreerd op: 20-5-2009
Berichten: 8
Woonplaats: Almelo, the Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook op een Transalp 700 gereden ,, was er niet echt kapot van , als je van een stokoude transalp afstapt waar men 10 jaar geen reet aan serieus onderhoud heeft gedaan dan is die 700 super.
stuurt op de weg makkelijker en rustiger in snelle bochten maar haald het niet bij een africa twin bij lange na niet ,, de injectie is inderdaad wel heel erg goed ...

en de F800GS daar heb ik ook op gereden ,, ding reed goed alleen het leek wel of ie te krap stond maar van mensen die ik ken met een F800GS die haalde makkelijk 1 op 23 terwijl mijn AT ieder 17 a 18 een liter nam....

had het idee dat een AT op de snelweg wat rustiger is bij 140 km wel iets meer trillingen maar de bmw kon je wat makkelijker van strook wisselen.

ik denk dat KTM echt meer werk moet maken van het verbruik. de benzine prijzen gaan echt weer stijgen over een tijd(je)

en aangezien ze alleen een 690 hebben en het 990 blok , waarom geen 750 V Twin die iets meer heeft dan de 690 maar dat over een bredere gebied en dan wel wat zuiniger is en geschikter om te toeren,, KTM is wel een hard core merk maar ik denk dat ze wel breder moeten gaan worden om de overleving kansen te vergroten ,,, ik zie nog wel een japans merk omvallen .....

ik ga nog wel proef rijden

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

dj.verhulst schreef:
ik denk dat KTM echt meer werk moet maken van het verbruik. de benzine prijzen gaan echt weer stijgen over een tijd(je)

en aangezien ze alleen een 690 hebben en het 990 blok , waarom geen 750 V Twin die iets meer heeft dan de 690 maar dat over een bredere gebied en dan wel wat zuiniger is en geschikter om te toeren


Helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="arjen"]
dj.verhulst schreef:
ik denk dat KTM echt meer werk moet maken van het verbruik. de benzine prijzen gaan echt weer stijgen over een tijd(je)

en aangezien ze alleen een 690 hebben en het 990 blok , waarom geen 750 V Twin die iets meer heeft dan de 690 maar dat over een bredere gebied en dan wel wat zuiniger is en geschikter om te toeren


Met andere woorden.... "het wordt tijd dat KTM ook saaie motorfietsen gaat bouwen" wink3

Ik hoop van niet worried2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zuinig is niet altijd hetzelfde als saai....Ik snap trouwens niet hoe KTM erin slaagt om op 6.5-7l te zitten, gebruik makend van de modernste technieken....Mijn GS1150 van 2001 verbruikte maar 5.5-6l en die woog een pak meer dan mijn SMT. De GS1200 verbruikt nog minder en die rijdt echt wel lekker, helemaal niet saai. en die is zwaarder, en meer luchtweerstand dan de KTM
Nu is het niet enkel KTM die wat zuiniger zou kunnen, ook Morini, Benelli en consoorten zijn in het zelfde bedje ziek.
Het gaat er bij mij niet in dat je een dijk van een motor kunt bouwen en dan er niet in slaagt om de boel een beetje zuinig te houden. De tijd dat sportief en krachtig synoniem was met benzine zuipen is al lang voorbij....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 14:10    Onderwerp: fun bike Reageer met quote

KTM is een fun motor. Dat de motor meer benzine gebruikt dan een BMW, AT, etc is duidelijk.

Maar de KTM geeft zoveel meer....... thumbsup

Met vriendelijke groeten,

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif