Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:19 Onderwerp: Terugroepacties: welke? |
|
|
Hallo allemaal!
Allereerst maar even voorstellen, want ik ben nieuw hier. Ik rij nu nog een Africa Twin (staat te koop), maar de kogel is al door de kerk, er komt een Adventure 950.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op zowel een 2003 Adventure S en een 2005 Black edition (geen S dus)
Nu ken ik de verschillen wel tussen de gewone en de S-versie, maar waar zouden jullie nou voor gaan in mijn geval? Het prijsverschil tussen beiden valt in elk geval vrij groot uit in het voordeel van de 2005 Black. Voor dat verschil kan ik hem makkelijk naar een S ombouwen. En dan heeft hij ook nog iets minder gelopen. Aan de andere kant vind ik de oranje kleurstelling van die 2003 net iets mooier... Luxeprobleem...
Waar ik verder nog naar op zoek ben, is een overzichtje met alle terugroepacties die er geweest zijn voor zowel de 2003 als de 2005. Er zijn een aantal belangrijke modificaties geweest en die moeten ze beiden wel gehad hebben voor ik er een koop. Weet iemand waar ik zo'n overzichtje kan vinden?
Alvast bedankt voor eventuele tips! |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 15:17 Onderwerp: 950 |
|
|
Dag Harry,
KTM heeft een heel mooi electronisch systeem.
Daarin staat de komplete historie van het onderhoud incl modificaties.
Volgens mij met je chassis nummer kan je dit opvragen bij elke KTM dealer. Mits de motor uberhaupt onderhouden is bij een dealert natuurlijk.
PS, ik zou gewoon een originele S kopen, maar das persoonlijk.
succes _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 16:11 Onderwerp: |
|
|
Even verder gaan op je eventuele 'ombouw' plannen van de gewone naar een S.
Ik heb een gewone 990 (2008). Stukken om de vering te veranderen (voor en achter) kosten iets van 240 euro (voor en achter). Exclusief werk en exclusief middenbok en zijpoot (die wel dmv snijden/lassen aan te passen zijn).
Leidingen en dergelijke dienen bij een 990 niet verlengd te worden, enkel de koppeling van de leidingen aan de kroonplaat dient los gemaakt te worden of 1cm laten zakken (busjes draaien en langere bouten). Hoe dat zit met een 950 weet ik niet.
De stukken voor de voorkant liggen al 1,5 maand thuis ondertussen, op de achterveer ben ik nu al een heeeeeel tijdje aant wachten en de nieuwe, vermoedelijk , leverdatum is half juni ergens _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 17:23 Onderwerp: |
|
|
terugroepacties vind ik wel heel dramatisch klinken hoor, en die zijn er voor de LC8 geloof ik ook nooit geweest.
een modificatie is een verbetering, een terugroepactie doet een fabrikant als bv je wiel onder de motor vandaan kan vallen, of als de remmen plotseling kunnen weigeren oid
modificaties zijn er overigens zat geweest vanaf 2003 ja,
en als de motor netjes zijn dealeronderhoud gehad heeft, is dat allemaal terug te vinden _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 21:10 Onderwerp: |
|
|
Heren, bedankt voor de tips, de keuze is eigenlijk al gemaakt. Het wordt de 2003 S versie. Deze heeft 50.000 km op de klok, is destijds door de dealer nieuw verkocht en daar al die tijd in onderhoud geweest. Alle modificaties (dank voor de verbetering Daan... ) zijn doorgevoerd en de historie is volledig bekend.
Die 2005 leek eigenlijk te mooi om waar te zijn, en dat was het dus ook! Het bekende wazige verhaal dat hij vanuit Engeland verscheept kon worden als ik een bedrag van 3200 euro zou overmaken... Blablabla... www.motoscout24.de, kijk even maar trap er niet in!
Beiden stonden in Duitsland te koop dus nee, het was niet dat ding in Friesland. Deze ziet er tiptop uit en is ook zo onderhouden.
Waarschijnlijk wordt het rond eind mei dat ik hem ga halen, er worden daar nog even de puntjes op de I gezet en een heel kleine koelvloeistoflekkage verholpen, maar dat konden ze deze en volgende week niet meer inplannen. Nou ja, geen haast. Ze proberen in elk geval absoluut niks te verbergen.
Tja, mijn Twinnetje... Heel veel plezier van gehad, maar na een aantal proefritten op de Adventure allang gekozen voor zo'n ding. Toch ook nog even getwijfeld over een BMW F800GS, maar dat is hem dus niet geworden. Wel jammer dat het nu wat problematisch wordt met de Transalpclub, toch wel gezellig... Hoe hebben jullie dat opgelost Snowball en Ouwe Geert? Nu maar als gastrijder met Willem met de beroemde Varadero mee?
Okee, jullie gaan me vast en zeker zien op LC8-ritten in de toekomst. Zit zelluf ook graag met de modder tot achter mijn oren, dus ik weet allang dat dit de goede keus is voor me |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 21:21 Onderwerp: |
|
|
MMM, schijnt dus Erwin zijn ex te zijn, die 2003
mijn ex schijnt nog steeds te koop te staan bij brouwer nijkerk,
zelfde bouwjaar en kmst als die van erwin. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | MMM, schijnt dus Erwin zijn ex te zijn, die 2003
|
Nee toch, die heeft 70.000 op de teller. (en harry heeft als het goed is het stukje gelezen op arm)
Er stonden overigens 3 stuks 2003/2004 S versie dicht bij de grens in Duitsland toen een nieuwe zocht afgelopen december. Daar is duidelijk meer keuze dan in NL. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 23:39 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd natuurlijk! Nu nog de AT verkopen (ik was de mijne in 3 weken kwijt, ik denk dat het niet zo moeilijk is, uiteindelijk is het nog best een gewilde motor)
Harry schreef: |
Wel jammer dat het nu wat problematisch wordt met de Transalpclub, toch wel gezellig... Hoe hebben jullie dat opgelost Snowball en Ouwe Geert? Nu maar als gastrijder met Willem met de beroemde Varadero mee?
|
Tja, het leven is keuzes maken he! Ik reed eigenlijk nooit zoveel ritten met de transalpclub (eigenlijk alleen de Eindhoven offroad ritten, maar ja, die maakte ik altijd zelf ...). En uiteindelijk is het wereldje ook weer niet zo heel groot, hier, bij TCN en ARM kom je toch weer dezelfde mensen tegen.
En als gastrijder kan je het daar best lang uithouden volgens mij!
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 7:11 Onderwerp: |
|
|
erwindob schreef: | Daan schreef: | MMM, schijnt dus Erwin zijn ex te zijn, die 2003
|
Nee toch, die heeft 70.000 op de teller. (en harry heeft als het goed is het stukje gelezen op arm)
Er stonden overigens 3 stuks 2003/2004 S versie dicht bij de grens in Duitsland toen een nieuwe zocht afgelopen december. Daar is duidelijk meer keuze dan in NL. |
oeps... foutje, uit het draadje begreep ik dat het de jouwe was erwin,
ik vond al dat er ineens zoveel km op stond.
je hebt weer een overjarige-nieuwe gekocht begreep ik? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:19 Onderwerp: |
|
|
Yep... Ik heb dat stukje gelezen en had die motor ook al gezien op Marktplaats. Voor geen goud zou ik die gekocht hebben want dit ding staat er echt heel vreemd bij, voorvork naar achteren en plaatwerk wat niet aansluit... Ben eigenlijk toch wel benieuwd wat ermee gebeurd is, misschien toch eens vragen.
De 950 die ik heb gekocht komt na invoering ongeveer 200 euro duurder uit dan deze, maar ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij. Hij staat trouwens in het Duitse plaatsje Senden, net onder Munster en gevonden via Mobile.de. Ik zal binnenkort de eerste plaatjes wel eens posten hier. |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:28 Onderwerp: |
|
|
[quote=" Wel jammer dat het nu wat problematisch wordt met de Transalpclub, toch wel gezellig... Hoe hebben jullie dat opgelost Snowball en Ouwe Geert? Nu maar als gastrijder met Willem met de beroemde Varadero mee?
][/quote]
Ik heb het niet opgelost . Op het TA forum ben ik Willem.......(moet dat eigenlijk eens wijzigen) en die Valmaarnero...... is slechts een leenfiets. Als mijn KTM weer gereanimeerd kan worden (wat ik heel erg hoop) dan laat ik mij zonodig gewoon door een van de clubleden introduceren... Mocht het niet lukken met de KTM, dan switch ik misschien nog wel een keer van merk .................of ik koop gewoon weer een AT _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:47 Onderwerp: |
|
|
Weet ik... En ik bedoelde jou ook niet, maar die andere Willem, wiens Africa Twin jij had overgenomen, jaaaren voor hij uitfikte...
Tjaa... Honda is wéér een klant kwijt... |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 16:48 Onderwerp: |
|
|
Om nog even terug te komen op het eerste topic. Ik weet dat alle gedane modificaties aan een bepaalde motorfiets op de KTM-website terug te vinden zijn aan de hand van het framenummer, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik vroeg me gewoon af of er een overzichtje bestaat van alle modificaties die KTM ooit bekend heeft gemaakt voor Adventures? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:09 Onderwerp: |
|
|
dat bestaat wel.. maar hebben wij niet: Probleem is dat er veel modificaties ijzn die alleen voor beperkt deel serienummers geldt. Dus die lijst zou alleen wat waard zijn als je ook de serienummers erbij hebt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|