lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Terugroepacties: welke?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:19    Onderwerp: Terugroepacties: welke? Reageer met quote

Hallo allemaal!

Allereerst maar even voorstellen, want ik ben nieuw hier. Ik rij nu nog een Africa Twin (staat te koop), maar de kogel is al door de kerk, er komt een Adventure 950.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op zowel een 2003 Adventure S en een 2005 Black edition (geen S dus)
Nu ken ik de verschillen wel tussen de gewone en de S-versie, maar waar zouden jullie nou voor gaan in mijn geval? Het prijsverschil tussen beiden valt in elk geval vrij groot uit in het voordeel van de 2005 Black. Voor dat verschil kan ik hem makkelijk naar een S ombouwen. En dan heeft hij ook nog iets minder gelopen. Aan de andere kant vind ik de oranje kleurstelling van die 2003 net iets mooier... Luxeprobleem...

Waar ik verder nog naar op zoek ben, is een overzichtje met alle terugroepacties die er geweest zijn voor zowel de 2003 als de 2005. Er zijn een aantal belangrijke modificaties geweest en die moeten ze beiden wel gehad hebben voor ik er een koop. Weet iemand waar ik zo'n overzichtje kan vinden?

Alvast bedankt voor eventuele tips!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 15:17    Onderwerp: 950 Reageer met quote

Dag Harry,

KTM heeft een heel mooi electronisch systeem.
Daarin staat de komplete historie van het onderhoud incl modificaties.
Volgens mij met je chassis nummer kan je dit opvragen bij elke KTM dealer. Mits de motor uberhaupt onderhouden is bij een dealert natuurlijk.

PS, ik zou gewoon een originele S kopen, maar das persoonlijk.

succes

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Even verder gaan op je eventuele 'ombouw' plannen van de gewone naar een S.

Ik heb een gewone 990 (2008). Stukken om de vering te veranderen (voor en achter) kosten iets van 240 euro (voor en achter). Exclusief werk en exclusief middenbok en zijpoot (die wel dmv snijden/lassen aan te passen zijn).
Leidingen en dergelijke dienen bij een 990 niet verlengd te worden, enkel de koppeling van de leidingen aan de kroonplaat dient los gemaakt te worden of 1cm laten zakken (busjes draaien en langere bouten). Hoe dat zit met een 950 weet ik niet.
De stukken voor de voorkant liggen al 1,5 maand thuis ondertussen, op de achterveer ben ik nu al een heeeeeel tijdje aant wachten en de nieuwe, vermoedelijk angry , leverdatum is half juni ergens shocked2

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

terugroepacties vind ik wel heel dramatisch klinken hoor, en die zijn er voor de LC8 geloof ik ook nooit geweest.

een modificatie is een verbetering, een terugroepactie doet een fabrikant als bv je wiel onder de motor vandaan kan vallen, of als de remmen plotseling kunnen weigeren oid wink3

modificaties zijn er overigens zat geweest vanaf 2003 ja,
en als de motor netjes zijn dealeronderhoud gehad heeft, is dat allemaal terug te vinden happy

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Harry,

Welkom hier, ik ben ook net overgestapt van de AT naar de 950 (en ik ben niet de enige hier!) en ik geniet er nog steeds van.

Als je de 950 S uit 2003 op het oog hebt, is het dan deze: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/motoren-overige-merken/236888321-ktm-lc8-adventure-s-950-2003-t-e-a-b.html%3Fxref%3D1

lees dan ook even dit:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6645.0

Ik heb zelf een "gewone" versie (eigenlijk had ik ook liever een S maar er was niet zoveel in mijn prijsklasse ... rolleyes3 Die gewone is nog altijd even hoog als mijn verhoogde AT was, met heel wat meer veerweg. Dus of het echt nodig is hangt van je gebruik af (ik rij er ook voornamelijk offroad mee en het is een ENORME vooruitgang t.o.v. mijn Twin). Maar ik moet toegeven, ik vind de S-uitvoering ook gewoon mooier.

groeten, succes met zoeken,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Heren, bedankt voor de tips, de keuze is eigenlijk al gemaakt. Het wordt de 2003 S versie. Deze heeft 50.000 km op de klok, is destijds door de dealer nieuw verkocht en daar al die tijd in onderhoud geweest. Alle modificaties (dank voor de verbetering Daan... rolleyes ) zijn doorgevoerd en de historie is volledig bekend.
Die 2005 leek eigenlijk te mooi om waar te zijn, en dat was het dus ook! Het bekende wazige verhaal dat hij vanuit Engeland verscheept kon worden als ik een bedrag van 3200 euro zou overmaken... Blablabla... www.motoscout24.de, kijk even maar trap er niet in!

Beiden stonden in Duitsland te koop dus nee, het was niet dat ding in Friesland. Deze ziet er tiptop uit en is ook zo onderhouden.
Waarschijnlijk wordt het rond eind mei dat ik hem ga halen, er worden daar nog even de puntjes op de I gezet en een heel kleine koelvloeistoflekkage verholpen, maar dat konden ze deze en volgende week niet meer inplannen. Nou ja, geen haast. Ze proberen in elk geval absoluut niks te verbergen.

Tja, mijn Twinnetje... Heel veel plezier van gehad, maar na een aantal proefritten op de Adventure allang gekozen voor zo'n ding. Toch ook nog even getwijfeld over een BMW stars F800GS, maar dat is hem dus niet geworden. Wel jammer dat het nu wat problematisch wordt met de Transalpclub, toch wel gezellig... Hoe hebben jullie dat opgelost Snowball en Ouwe Geert? Nu maar als gastrijder met Willem met de beroemde Varadero mee? thumbsup

Okee, jullie gaan me vast en zeker zien op LC8-ritten in de toekomst. Zit zelluf ook graag met de modder tot achter mijn oren, dus ik weet allang dat dit de goede keus is voor me pleased
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

MMM, schijnt dus Erwin zijn ex te zijn, die 2003

mijn ex schijnt nog steeds te koop te staan bij brouwer nijkerk,
zelfde bouwjaar en kmst als die van erwin.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
MMM, schijnt dus Erwin zijn ex te zijn, die 2003


Nee toch, die heeft 70.000 op de teller. (en harry heeft als het goed is het stukje gelezen op arm)

Er stonden overigens 3 stuks 2003/2004 S versie dicht bij de grens in Duitsland toen een nieuwe zocht afgelopen december. Daar is duidelijk meer keuze dan in NL.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd natuurlijk! Nu nog de AT verkopen (ik was de mijne in 3 weken kwijt, ik denk dat het niet zo moeilijk is, uiteindelijk is het nog best een gewilde motor)

Harry schreef:

Wel jammer dat het nu wat problematisch wordt met de Transalpclub, toch wel gezellig... Hoe hebben jullie dat opgelost Snowball en Ouwe Geert? Nu maar als gastrijder met Willem met de beroemde Varadero mee? thumbsup


Tja, het leven is keuzes maken he! rolleyes Ik reed eigenlijk nooit zoveel ritten met de transalpclub (eigenlijk alleen de Eindhoven offroad ritten, maar ja, die maakte ik altijd zelf ...). En uiteindelijk is het wereldje ook weer niet zo heel groot, hier, bij TCN en ARM kom je toch weer dezelfde mensen tegen.

En als gastrijder kan je het daar best lang uithouden volgens mij! thumbsup

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 7:11    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Daan schreef:
MMM, schijnt dus Erwin zijn ex te zijn, die 2003


Nee toch, die heeft 70.000 op de teller. (en harry heeft als het goed is het stukje gelezen op arm)

Er stonden overigens 3 stuks 2003/2004 S versie dicht bij de grens in Duitsland toen een nieuwe zocht afgelopen december. Daar is duidelijk meer keuze dan in NL.


oeps... foutje, uit het draadje begreep ik dat het de jouwe was erwin,
ik vond al dat er ineens zoveel km op stond.

je hebt weer een overjarige-nieuwe gekocht begreep ik?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Yep... Ik heb dat stukje gelezen en had die motor ook al gezien op Marktplaats. Voor geen goud zou ik die gekocht hebben want dit ding staat er echt heel vreemd bij, voorvork naar achteren en plaatwerk wat niet aansluit... Ben eigenlijk toch wel benieuwd wat ermee gebeurd is, misschien toch eens vragen.

De 950 die ik heb gekocht komt na invoering ongeveer 200 euro duurder uit dan deze, maar ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij. Hij staat trouwens in het Duitse plaatsje Senden, net onder Munster en gevonden via Mobile.de. Ik zal binnenkort de eerste plaatjes wel eens posten hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

[quote=" Wel jammer dat het nu wat problematisch wordt met de Transalpclub, toch wel gezellig... Hoe hebben jullie dat opgelost Snowball en Ouwe Geert? Nu maar als gastrijder met Willem met de beroemde Varadero mee? thumbsup

][/quote]

Ik heb het niet opgelost laugh . Op het TA forum ben ik Willem.......(moet dat eigenlijk eens wijzigen) en die Valmaarnero...... is slechts een leenfiets. Als mijn KTM weer gereanimeerd kan worden (wat ik heel erg hoop) dan laat ik mij zonodig gewoon door een van de clubleden introduceren... thumbsup Mocht het niet lukken met de KTM, dan switch ik misschien nog wel een keer van merk undecided .................of ik koop gewoon weer een AT thinking2

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Weet ik... En ik bedoelde jou ook niet, maar die andere Willem, wiens Africa Twin jij had overgenomen, jaaaren voor hij uitfikte... rolleyes

Tjaa... Honda is wéér een klant kwijt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Om nog even terug te komen op het eerste topic. Ik weet dat alle gedane modificaties aan een bepaalde motorfiets op de KTM-website terug te vinden zijn aan de hand van het framenummer, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik vroeg me gewoon af of er een overzichtje bestaat van alle modificaties die KTM ooit bekend heeft gemaakt voor Adventures?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

dat bestaat wel.. maar hebben wij niet: Probleem is dat er veel modificaties ijzn die alleen voor beperkt deel serienummers geldt. Dus die lijst zou alleen wat waard zijn als je ook de serienummers erbij hebt.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif