lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitvallen van de motor tijdens stationair draaien
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 21:32    Onderwerp: Uitvallen van de motor tijdens stationair draaien Reageer met quote

Heb sinds kort het probleem dat mijn motor uitvalt als die stationair (1400rpm) draait en sta te wachten bij bv een stoplicht.
Motor valt dan echt plotsklaps stil, maar start daarna ook gewoon weer.
Iemand een idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een koude motor? Choke te laag ondanks 4 blokjes?
_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 1:04    Onderwerp: Reageer met quote

bij een 950 of een 990
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 7:00    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred rijdt een 950 adv wink3

wilfred, sta je dan ingeschakeld stil, of in z'n vrij?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 7:15    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, een 950 uit 2004.wink2
Motor is juist goed op bedrijfs temperatuur wanneer die dit doet (heb dan al aardig wat snelwegkilometers weg.
Als ik me niet vergis staat die dan niet in zijn vrij, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, zal er vandaag is even op letten.
Het afslaan lijkt ook erg op het afslaan als je ingeschakeld je standaard uitklap, zo abrupt stop die ermee.
Maar goed, ik sta dan helemaal stil en doe echt niets wat daar op lijkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 7:29    Onderwerp: Reageer met quote

nee, maar toch zit ik aan je zijstandaardschakelaar te denken, al dan niet in combinatie met een critische koppelingschakelaar.

er zit een soort lipje aan de zijstandaardschakelaar, als die verbogen is, dan "denkt" de motor wel eens dat de standaard nog uitstaat, (schakelaar draait dan nl niet mee met de standaard)
als die in een welles/nietes stand staat, dan zou je motor daar op af kunnen slaan

Hou in de gaten of het ALLEEN gebeurd als je ingeschakeld staat, en als dat niet zo is, dan kunnen we dat zijstandaardverhaal vergeten en is het wat anders wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Do, 14 Mei. 2009, 13:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dit palletje hoort RECHT op de schakelaar te staan, op deze foto istie dus krom, misschien is dat bij jou ook zo?


t_schakelaar_237.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  37.56 KB
 Weergegeven:  7757 keer

t_schakelaar_237.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij is het probleem net andersom:

ik kan wegrijden met de zijstandaard uit!!

Waar kan ik het beste beginnen te zoeken?

vast bedankt,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Koen, controleer eerst je zijstandaardschakelaar, dat palletje wat op de foto hierboven staat moet recht zijn en IN de zijstandaard haken zodat hij meedraait.(als ik het me goed herinner).

als het palletje verbogen is beweegt WEL de standaard, en NIET de schakelaar, en dat is niet goed.

Voor geval van nood, schakelaar er af, in de juiste stand draaien, en ergens aan het frame vastmaken met een tyrep, dan kun je gewoon rijden wink3

je zou haast die hele muk er af gooien en doorverbinden,
maar ik moet er niet aan denken dat ik hem een keer zou vergeten met wegrijden bucktooth

(en zeg niet..."dat vergeet ik nooit") shocked3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Heb even gekeken, maar kan het zijn dat dat bij mij een plastic palletje is die tussen twee andere plastic palletjes invalt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Heb even gekeken, maar kan het zijn dat dat bij mij een plastic palletje is die tussen twee andere plastic palletjes invalt?


klinkt me niet bekend wilfred, de foto hierboven is van mijn 950-2003 standaard, dus ik neem aan hetzelfde als jou 2004.

tis voor mij ook alweer een paar jaar geleden, want op m'n 990 zit het totaal anders (die gaat nooit stuk hahaha).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

Voor geval van nood, schakelaar er af, in de juiste stand draaien, en ergens aan het frame vastmaken met een tyrep, dan kun je gewoon rijden wink3

je zou haast die hele muk er af gooien en doorverbinden,
maar ik moet er niet aan denken dat ik hem een keer zou vergeten met wegrijden bucktooth

(en zeg niet..."dat vergeet ik nooit") shocked3


ff voor de zekerheid: met de standard uit lukt nu juist al (niet geplanned),

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

mja, als je met de standaard uitgeklapt weg kan rijden (e nje hebt zelf niks verandert) dan doet ie schakelaarhet dus niet goed. Goeie kans dus dat die schakelaar ook je probleem veroorzaakt.

Als je hem er af wil halen moet je de draadjes kortsluiten.

Om uit te proberen of je fout in het interlocksysteem zit, kun je ook de stekker van de koppelings-interlock-schakelaar (achter de koplamp) loshalen en overbruggen: Dan zijn alle interlocks gedeactiveerd.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,
Dr_Bean zegt het al ... Ik zou eerst eens de draadje van de mircroswitch los halen en met elkaar verbinden. Je zou dan niet mogen wegrijden, kan dat dan wel ..... dan heb je een nieuwe uitdaging bucktooth
Maak eerst eens alles kettingvetvrij daar bij dat voortandwiel en de schakelaar.
Koen W

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, heb even wat beter gekeken, maar dat pinnetje is gewoon recht.
Helaas, anders wist ik wat er aan de hand was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif