Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 21:32 Onderwerp: Uitvallen van de motor tijdens stationair draaien |
|
|
Heb sinds kort het probleem dat mijn motor uitvalt als die stationair (1400rpm) draait en sta te wachten bij bv een stoplicht.
Motor valt dan echt plotsklaps stil, maar start daarna ook gewoon weer.
Iemand een idee?
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Bij een koude motor? Choke te laag ondanks 4 blokjes?
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 1:04 Onderwerp: |
|
|
bij een 950 of een 990
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 7:00 Onderwerp: |
|
|
wilfred rijdt een 950 adv
wilfred, sta je dan ingeschakeld stil, of in z'n vrij?
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 7:15 Onderwerp: |
|
|
Klopt, een 950 uit 2004.
Motor is juist goed op bedrijfs temperatuur wanneer die dit doet (heb dan al aardig wat snelwegkilometers weg.
Als ik me niet vergis staat die dan niet in zijn vrij, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, zal er vandaag is even op letten.
Het afslaan lijkt ook erg op het afslaan als je ingeschakeld je standaard uitklap, zo abrupt stop die ermee.
Maar goed, ik sta dan helemaal stil en doe echt niets wat daar op lijkt.
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 7:29 Onderwerp: |
|
|
nee, maar toch zit ik aan je zijstandaardschakelaar te denken, al dan niet in combinatie met een critische koppelingschakelaar.
er zit een soort lipje aan de zijstandaardschakelaar, als die verbogen is, dan "denkt" de motor wel eens dat de standaard nog uitstaat, (schakelaar draait dan nl niet mee met de standaard)
als die in een welles/nietes stand staat, dan zou je motor daar op af kunnen slaan
Hou in de gaten of het ALLEEN gebeurd als je ingeschakeld staat, en als dat niet zo is, dan kunnen we dat zijstandaardverhaal vergeten en is het wat anders
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Do, 14 Mei. 2009, 13:18, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Bij mij is het probleem net andersom:
ik kan wegrijden met de zijstandaard uit!!
Waar kan ik het beste beginnen te zoeken?
vast bedankt,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 12:17 Onderwerp: |
|
|
Koen, controleer eerst je zijstandaardschakelaar, dat palletje wat op de foto hierboven staat moet recht zijn en IN de zijstandaard haken zodat hij meedraait.(als ik het me goed herinner).
als het palletje verbogen is beweegt WEL de standaard, en NIET de schakelaar, en dat is niet goed.
Voor geval van nood, schakelaar er af, in de juiste stand draaien, en ergens aan het frame vastmaken met een tyrep, dan kun je gewoon rijden
je zou haast die hele muk er af gooien en doorverbinden,
maar ik moet er niet aan denken dat ik hem een keer zou vergeten met wegrijden
(en zeg niet..."dat vergeet ik nooit")
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 13:01 Onderwerp: |
|
|
Heb even gekeken, maar kan het zijn dat dat bij mij een plastic palletje is die tussen twee andere plastic palletjes invalt?
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 13:15 Onderwerp: |
|
|
wilfred schreef: | Heb even gekeken, maar kan het zijn dat dat bij mij een plastic palletje is die tussen twee andere plastic palletjes invalt? |
klinkt me niet bekend wilfred, de foto hierboven is van mijn 950-2003 standaard, dus ik neem aan hetzelfde als jou 2004.
tis voor mij ook alweer een paar jaar geleden, want op m'n 990 zit het totaal anders (die gaat nooit stuk hahaha).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 13:40 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
Voor geval van nood, schakelaar er af, in de juiste stand draaien, en ergens aan het frame vastmaken met een tyrep, dan kun je gewoon rijden
je zou haast die hele muk er af gooien en doorverbinden,
maar ik moet er niet aan denken dat ik hem een keer zou vergeten met wegrijden
(en zeg niet..."dat vergeet ik nooit")  |
ff voor de zekerheid: met de standard uit lukt nu juist al (niet geplanned),
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:02 Onderwerp: |
|
|
mja, als je met de standaard uitgeklapt weg kan rijden (e nje hebt zelf niks verandert) dan doet ie schakelaarhet dus niet goed. Goeie kans dus dat die schakelaar ook je probleem veroorzaakt.
Als je hem er af wil halen moet je de draadjes kortsluiten.
Om uit te proberen of je fout in het interlocksysteem zit, kun je ook de stekker van de koppelings-interlock-schakelaar (achter de koplamp) loshalen en overbruggen: Dan zijn alle interlocks gedeactiveerd.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 9:02 Onderwerp: |
|
|
Koen,
Dr_Bean zegt het al ... Ik zou eerst eens de draadje van de mircroswitch los halen en met elkaar verbinden. Je zou dan niet mogen wegrijden, kan dat dan wel ..... dan heb je een nieuwe uitdaging
Maak eerst eens alles kettingvetvrij daar bij dat voortandwiel en de schakelaar.
Koen W
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Daan, heb even wat beter gekeken, maar dat pinnetje is gewoon recht.
Helaas, anders wist ik wat er aan de hand was.
|
|
Naar boven |
|
 |
|