lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

onderhoud wél of niet bij KTM-dealer?
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mei. 2009, 22:41    Onderwerp: onderhoud wél of niet bij KTM-dealer? Reageer met quote

wegens moeilijkheden om binnen de 50km een KTM-dealer te vinden waarover geen gekke verhalen de ronde doen, dacht ik om de KTM binnen te steken bij een vrij recente motorzaak in de buurt die gerund wordt door een stel jonge frisse enthousiaste mechaniekers. Mét ervaring met KTM-crossers. Maar, zat ik me het volgende af te vragen :
- kunnen die gasten nagaan of er bvb bepaalde modificaties bestaan en kunnen ze die dingen dan ook op m'n motor herkennen? Ik denk nu aan die tankontluchtingsmodificatie.
- kunnen die gasten de historiek van m'n ktm bij houden op die KTM-site? Want dat kan best handig zijn voor latere verkoop.
- gaan die gasten alle special tools in huis hebben om kleppen en zo te stellen? Of kan je aan ktm ook gewoon met mes en vork werken?

kortom, zijn er echt veel goeie argumenten om bij een ktm-dealer te blijven? Of eigenlijjk niet?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 1:54    Onderwerp: Re: onderhoud wél of niet bij KTM-dealer? Reageer met quote

Muug schreef:
wegens moeilijkheden om binnen de 50km een KTM-dealer te vinden waarover geen gekke verhalen de ronde doen, dacht ik om de KTM binnen te steken bij een vrij recente motorzaak in de buurt die gerund wordt door een stel jonge frisse enthousiaste mechaniekers. Mét ervaring met KTM-crossers. Maar, zat ik me het volgende af te vragen :
- kunnen die gasten nagaan of er bvb bepaalde modificaties bestaan en kunnen ze die dingen dan ook op m'n motor herkennen? Ik denk nu aan die tankontluchtingsmodificatie.
- kunnen die gasten de historiek van m'n ktm bij houden op die KTM-site? Want dat kan best handig zijn voor latere verkoop.
- gaan die gasten alle special tools in huis hebben om kleppen en zo te stellen? Of kan je aan ktm ook gewoon met mes en vork werken?

kortom, zijn er echt veel goeie argumenten om bij een ktm-dealer te blijven? Of eigenlijjk niet?


je kunt ook alleen voor het groot onderhoud naar de dealer
maar als er garantie op zit gewoon naar de dealer
die zullen wel iets meer ervaring hebben
de cross boys zijn geen 2 cil gewend lijkt mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Muug, ik weet wel dat elke LC8- dealer een groot gereedschapbord bij zijn dealerschap krijgt speciaal toegespitst op de lc8, en dat zal niet voor niets zijn.

je rijdt een 950? dus dan is mapping kunnen plaatsen niet noodzakelijk,
want die apparatuur zullen ze waarschijnlijk niet in huis hebben.

tja, als jij die jongens goed kent (en vertrouwd) tegenover een LC8 dealer die je niet zo ziet zitten....waarom niet.

hebben ze totaal geen 2 cilinder ervaring? bv carburateurs syngroniseren moet toch wel lukken?

modificaties moest ikzelf destijds mijn LC8 dealer op attent maken omdat zij "van niets wisten" dus dat zegt ook niet alles.

Ikzelf heb de straal op zoek naar een mijnsinziens betrouwbare dealer verlegd naar 100km enkele reis shocked2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 13:32    Onderwerp: Re: onderhoud wél of niet bij KTM-dealer? Reageer met quote

Muug schreef:
wegens moeilijkheden om binnen de 50km een KTM-dealer te vinden waarover geen gekke verhalen de ronde doen, dacht ik om de KTM binnen te steken bij een vrij recente motorzaak in de buurt die gerund wordt door een stel jonge frisse enthousiaste mechaniekers. Mét ervaring met KTM-crossers. Maar, zat ik me het volgende af te vragen :
- kunnen die gasten nagaan of er bvb bepaalde modificaties bestaan en kunnen ze die dingen dan ook op m'n motor herkennen? Ik denk nu aan die tankontluchtingsmodificatie.
- kunnen die gasten de historiek van m'n ktm bij houden op die KTM-site? Want dat kan best handig zijn voor latere verkoop.
- gaan die gasten alle special tools in huis hebben om kleppen en zo te stellen? Of kan je aan ktm ook gewoon met mes en vork werken?

kortom, zijn er echt veel goeie argumenten om bij een ktm-dealer te blijven? Of eigenlijjk niet?


Ik denk je het over die zaak in schellebelle hebt ?
ik moet zeggen dat ik daar ook al zitten aan denken heb om de mijne daar binnen te steken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Muug, ik weet wel dat elke LC8- dealer een groot gereedschapbord bij zijn dealerschap krijgt speciaal toegespitst op de lc8, en dat zal niet voor niets zijn.

je rijdt een 950? dus dan is mapping kunnen plaatsen niet noodzakelijk,
want die apparatuur zullen ze waarschijnlijk niet in huis hebben.

tja, als jij die jongens goed kent (en vertrouwd) tegenover een LC8 dealer die je niet zo ziet zitten....waarom niet.

hebben ze totaal geen 2 cilinder ervaring? bv carburateurs syngroniseren moet toch wel lukken?

modificaties moest ikzelf destijds mijn LC8 dealer op attent maken omdat zij "van niets wisten" dus dat zegt ook niet alles.

Ikzelf heb de straal op zoek naar een mijnsinziens betrouwbare dealer verlegd naar 100km enkele reis shocked2


mapping 950 ????? volgens mij kan dat alleen bij een 990 laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

hey, mr wheely, dat zegt Daan toch?
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 2:26    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
hey, mr wheely, dat zegt Daan toch?


niet noodzakelijk zegt hij ?????
het kan helemaal niet uhoh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:


je rijdt een 950? dus dan is mapping kunnen plaatsen niet noodzakelijk,
want die apparatuur zullen ze waarschijnlijk niet in huis hebben.



Nou ja...... gelukkig begrijpt de vraagsteller (muug) wel nederlands,
en dat is notabene een belg wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Over goede dealers gesproken, weet iemand een goede dealer in de buurt van Eindhoven? Hier in Veldhoven zit wel Eddy Lemmers, maar die is (naar mijn mening) toch wel erg op cross gericht (hij vond de 640 adventure eigenlijk te zwaar voor offroad rijden, kan je nagaan wat ie van mijn "tank" vindt rolleyes ). Ik betwijfel of hij heel veel ervaring heeft met twee-cilinders, vandaar. Voor veel algemeen onderhoud ga ik altijd naar Pharao-bikes in Horn (kwam ik vaak met mijn AT, ben ik heel tevreden over), maar ik zoek iets lc8's specifieks.

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

met een boek en veel geduld op schoot jijzelf in een ruimte die schoon genoeg is om met geduld te kunnen sleutelen. Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 2:21    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
Over goede dealers gesproken, weet iemand een goede dealer in de buurt van Eindhoven? Hier in Veldhoven zit wel Eddy Lemmers, maar die is (naar mijn mening) toch wel erg op cross gericht (hij vond de 640 adventure eigenlijk te zwaar voor offroad rijden, kan je nagaan wat ie van mijn "tank" vindt rolleyes ). Ik betwijfel of hij heel veel ervaring heeft met twee-cilinders, vandaar. Voor veel algemeen onderhoud ga ik altijd naar Pharao-bikes in Horn (kwam ik vaak met mijn AT, ben ik heel tevreden over), maar ik zoek iets lc8's specifieks.

groeten,

Jos


Eddy Lemmens is echt cross en enduro ingesteld en veel te duur weet ik uit ervaring
hij heeft nog een 950 sm staan uit 2006 voor weinig stars
voor die prijs heb je een 990 sm laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 12:33    Onderwerp: Re: onderhoud wél of niet bij KTM-dealer? Reageer met quote

diskeletlietje schreef:
Muug schreef:
dacht ik om de KTM binnen te steken bij een vrij recente motorzaak in de buurt die gerund wordt door een stel jonge frisse enthousiaste mechaniekers. Mét ervaring met KTM-crossers


Ik denk je het over die zaak in schellebelle hebt ?
ik moet zeggen dat ik daar ook al zitten aan denken heb om de mijne daar binnen te steken


De mijne gaat morgen binnen bij DD-bikes in Dendermonde. Nieuwe KTM dealer sinds een paar maand. Ik ben er al eens langs geweest en hij geeft toe dat hij weinig (geen?) ervaring heeft met de 9x0 Adventure, maar hij is zeer gretig om het te leren. Om die reden race'd hij ook met de RC8.

Lijkt mij wel een capabele mechanieker met heel wat ervaring (Ook ducati & Moto Morinni dealer)

En ik krijg een SMT mee als vervangmoto... in tegenstelling tot een 125cc burgman scooter bij De Schouwer rolleyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 13:05    Onderwerp: Re: onderhoud wél of niet bij KTM-dealer? Reageer met quote

FredW schreef:
diskeletlietje schreef:
Muug schreef:
dacht ik om de KTM binnen te steken bij een vrij recente motorzaak in de buurt die gerund wordt door een stel jonge frisse enthousiaste mechaniekers. Mét ervaring met KTM-crossers


Ik denk je het over die zaak in schellebelle hebt ?
ik moet zeggen dat ik daar ook al zitten aan denken heb om de mijne daar binnen te steken


De mijne gaat morgen binnen bij DD-bikes in Dendermonde. Nieuwe KTM dealer sinds een paar maand. Ik ben er al eens langs geweest en hij geeft toe dat hij weinig (geen?) ervaring heeft met de 9x0 Adventure, maar hij is zeer gretig om het te leren. Om die reden race'd hij ook met de RC8.

Lijkt mij wel een capabele mechanieker met heel wat ervaring (Ook ducati & Moto Morinni dealer)

En ik krijg een SMT mee als vervangmoto... in tegenstelling tot een 125cc burgman scooter bij De Schouwer rolleyes


De Schouwer is alleen goe om ne moto te kopen, voor onderhoud moet je daar nie zijn.....
DD bikes werkt al meer dan 20 jaar aan ducati's, dan zal een KTM ook wel lukken zeker? Mijnen SMT komt ook van daar. Betrouwbare kerel en je hebt altijd rechtstreeks met hem te maken, niet met verkopers, magazijniers, receptionist etc.....
Voor mij was het DD bikes of Racing center deurne, Motocare in diest was wat ver voor mij, maar ook al veel goeds over gehoord.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 13:07    Onderwerp: Re: onderhoud wél of niet bij KTM-dealer? Reageer met quote

FredW schreef:
De mijne gaat morgen binnen bij DD-bikes in Dendermonde. Nieuwe KTM dealer sinds een paar maand. Ik ben er al eens langs geweest en hij geeft toe dat hij weinig (geen?) ervaring heeft met de 9x0 Adventure, maar hij is zeer gretig om het te leren. Om die reden race'd hij ook met de RC8.


Klinkt allemaal heel sympatiek, maar ik heb liever niet dat de stiel geleerd wordt op een motorfiets die ik alle dagen nodig heb...Misschien binnen een paar maanden, als hij al wat kunnen oefenen heeft goofy .
Mijn vorig klein onderhoud is bij de dealer uitgevoerd waar ik nu al een tijdje ga, maar wel door iemand die er kennelijk nog nooit een oliewissel op uitgevoerd had. 'k Ga het detailverhaal niet uit de doeken doen, maar laat ons stellen dat het een groot geluk was dat ik in de buurt gebleven was en de "vervangtechnieker" van dienst kunnen wijzen heb wat hij moest doen...'k Heb nadien nog mijn hele motor mogen wassen met ontvetter want werkelijk alles zat onder de olie wreck .

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Laat je even weten wat je ervaringen waren na het onderhoud bij DD bikes? Ik bestelde bij Deschouwer, maar hoor daar redelijk wat negatiefs over...
Deschouwer was wel goedkoper in aankoop dan DD.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif