lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

motor viel stil door vacuum gezogen tank?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mei. 2009, 22:37    Onderwerp: motor viel stil door vacuum gezogen tank? Reageer met quote

bekend bij 950 Adventure?

Na 23000 km heb ik vorig weekend voor het eerst m'n motor onder me weten stilvallen. Leek alsof ie geen benzine meer kon trekken. Heb dan rechtertankdop opengedaan en toen startte ie weer meteen. Dan tankdop weer toe en heel de dag (500km) geen last meer van gehad.

Raketman zei dat daar een modificatie voor bestond? Klopt dat?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

die modificatie is een luchtbalansslangetje tussen beide tankhelften ( loopt over de luchtfilterkast heen).
maar als allebei de tankontluchtingen gewoon goed werken (dus geen geknikte slangetjes) is deze mod eigenlijk onzin.(dealer gaat daarvoor ook gaten in je tanks boren sad3 ).

als de rechtertankontluchting verstopt zou zijn zou het kunnen dat de brandstof niet meer naar de linkertank loopt, waar de aanzuig van de pomp zit. (ging die dop moeilijk open? vacuumgeluid).

Jouw verhaal lijkt mij eerder een gevalletje brandstofpomp, want zo begon het bij mij ook

Maarja, anderzijds is 25000 wel erg weinig voor een kaduuke pomp, meestal geven ze zo rond de 50 de geest.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

hier plaatjes van het setje en de modificatie,
dit is volgens mij een vroege versie, want bij mij zitten er haakse kunststofpilaren in de tank geschroefd, ipv koperen rechte.



hpim3671_925.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  32.19 KB
 Weergegeven:  24883 keer

hpim3671_925.jpg



hpim3669_319.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  26.83 KB
 Weergegeven:  24884 keer

hpim3669_319.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

wel, ik heb er 23000 mee gereden, maar de motor zelf heeft er al 35000 op zitten.

vertel eens wat meer over die brandstofpompperikelen?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
wel, ik heb er 23000 mee gereden, maar de motor zelf heeft er al 35000 op zitten.

vertel eens wat meer over die brandstofpompperikelen?


tja, het HOEFT het niet te zijn hoor, maar het klinkt me wel bekend, haal hem voor de gein eens los, en als de contacpuntjes er uitzien als de foto op pag 1 van dit draadje http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=690

dan is hij aan vervanging toe.

ik denk dat de serieuze 950-off road rijder zelfs eerder last heeft van dit probleem omdat de pomp onderaan het blok hangt (modder/doorwadingen dus vocht in de pomp).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

die modifictaie is aardig... maar dus niet nodig normaliter: Beide tanks hebben een ontluchting, en als die gewoon werkt dan gaat erniks fout.

zuigt je tank dus vacuum, dan zit gewoon een van de 2 ontlcuhtingsslangetjes (vooraan de tank, in de zijkap) geknikt (meestal), of vertsopt (bij offroaders).

Kijk effe naar hetslangtje, haal het los en blaas er een keertje door om te kijken of het open is.

(de ontluchting loopt door dit slangtje, DOOR de bovenkant van de tank, naar de tankdop, en dan door de tankdop de tank ik)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Awel, ik denk nu aan iets...

Was dat stilvallen voor of na het vervangen van de balhoofdlagers ?
Ik dacht ervoor, en bij het demonteren van de zijkuipen is de maandag nadien toch gebleken dat beide ontluchtingsdarmen NIET aangesloten waren op de tanks, die hingen gewoon te bengelen.

Van een afgeknelde of geknakte ontluchtingsdarm kan het volgens mij dus niet geweest zijn...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

hey, da klopt. Die ontluchtingdarmpjes zaten al meer dan 20000 km los. rolleyes3
Mja, het deed zich 's middags voor, en de rest van de dag en de hele dag erna niet meer.
Lijkt dus niet echt op een ontluchtingsprobleem.
Misschien moet ik ooit- ergens in de vijfde dimensie, want daar heb ik nog wat tijd vrij - eens kijken naar die contactpunten van de brandstofpomp.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. die pomp leidt niet tot een vacuum getrokken tank.. dus dat is iets anders.

Vacuum getrokken tank kan echt alleen als de ontluchting dicht zit he!

Maarja, als je die slangetjes er af laat... kan er makkelijk vuil in komen en ze verstopt gaan zitten! Dat zal het dus wel zijn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

't Zou blijkbaar kunnen dat in de dop zelf de boel al fout loopt : http://www.ktm950.info/how/Fuel%20Tanks/Flapendectomy/flapendectomy.html ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
't Zou blijkbaar kunnen dat in de dop zelf de boel al fout loopt : http://www.ktm950.info/how/Fuel%20Tanks/Flapendectomy/flapendectomy.html ?


Hee black bert .... leuk om je hier op het forum tegen te komen. Heb je de trans alp ingeruilt voor een adv??
Veel plezier met de EAR-Slovenie, ik ben er dit jaar niet bij helaas.
Moest van de vrouw een keuze maken, Slovenie of de trans balkan rit naar Albanie.

Gr Koen W (Benzine)

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

ja.. het kan ook in de dop fout gaan, maar dat gebeurd ook niet zomaar. Ik zie geen rede om de dop te modificeren als ie gewoon bij 1000en ktm's goed werkt.

maw: Als die in de dop verstopt zit... dan zit daar waarschijnlijk vuil.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Koen , eigenlijk eerder de Blackbird ingeruild, die is meer waard nice Slovenië kan ik ook niet, pubers en examens, niet het beste moment om weg te zijn van huis. Volgend jaar beter plannen.

Dr. Bean: dat is eigenlijk wat ik bedoelde: die dop reinigen kan de oplossing zijn. Alles eruit halen lijkt mij de snelste weg tot vuil in de tank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
simmetje



Geregistreerd op: 12-5-2008
Berichten: 19
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Za, 16 Nov. 2019, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn tankverbinding nadat ze elk jaar lek/gescheurd waren maar vervangen voor iets degelijkers: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=23729.msg306405#msg306405
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif