Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 13:09 Onderwerp: |
|
|
hoe beviel het circuit? Ik heb gehoord dat er in tegengestelde richting wordt gereden dan op andere circuits (dus uit de pits en naar links vertrekken ipv rechts, ivm de geluidsoverlast voor het dorp?
Ik reed daar indertijd ook, toen het nog een stratencircuit was, leuke snelle kombochten had je daar.....Maar het was toen ook al een circuit voor de snelle 4cil's, mijn duc kwam serieus snelheid te kort om te kunnen meespelen. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 16:30 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Stef heb je alleen voor het circuit die mpp2ct erop gezet of blijf je daar mee rijden?
Ik doe die combinatie nl ook voor mpp en achter mpr en dat bevalt prima.
Kan me wel voorstellen dat je op het cicuit liever mpp hebt.
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 17:25 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | hoe beviel het circuit? Ik heb gehoord dat er in tegengestelde richting wordt gereden dan op andere circuits (dus uit de pits en naar links vertrekken ipv rechts, ivm de geluidsoverlast voor het dorp?
Ik reed daar indertijd ook, toen het nog een stratencircuit was, leuke snelle kombochten had je daar.....Maar het was toen ook al een circuit voor de snelle 4cil's, mijn duc kwam serieus snelheid te kort om te kunnen meespelen. |
Het circuit op zich is vrij technisch ... de eerste ronde zei ik in mezelf wat ben ik hier aan het prutsen ... je hebt ook een heuse corkscrew en die gaat redelijk in verval ... het voordeel met enkel de linkse bochten dat je je banden in zolder langs rechts kan op rijden.
Met de SMT moet je in de bochten en bij uitacceleren niet echt onderdoen enkel op het recht stuk vliegen ze je rond de oren zeker als ze wat PK meehebben ... met een veilige rijstijl met nog redelijk wat marge zat ik tijdens de eerste circuitdag zo rond de 1min24 ... niets bijzonder maar gewoon leuk rijden ;o)
Ohja ik heb met de voetsteunen de grond geraakt maar ze zeiden dat ik op de foto te ver naar buiten leunde ipv naar binnen te leunen waardoor de motor zich wat meer zou oprichten ;o)
mvg
Stef
Laatst aangepast door steffz1 op Di, 14 Sep. 2010, 17:30, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 17:28 Onderwerp: |
|
|
gustav schreef: | Hoi,
Stef heb je alleen voor het circuit die mpp2ct erop gezet of blijf je daar mee rijden?
Ik doe die combinatie nl ook voor mpp en achter mpr en dat bevalt prima.
Kan me wel voorstellen dat je op het cicuit liever mpp hebt.
Groetjes |
Ik heb altijd de combinatie MPP - MPR2CT gehad maar had liever de MPP2CT omdat de MPR2CT bij stevig warm worden nogal eens durft schuiven (kontroleerbaar schuiven)
Ik hou de MPP2CT er gewoon op en het bevalt me meer dan goed ;o)
In de winter rij ik toch wat minder dan tegenwoordig en dan heb je het opwarmingsprobleem van het rubber niet echt ...
Snoekie heeft op straat met de MPP2CT gereden en hij houdt er een veel extremere "free"style op na dan mezelf ;o)
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 18:21 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: |
Ohja ik heb met de voetsteunen de grond geraakt
mvg
Stef |
Gewoon even benieuwd
Wat gebruik jij voor veer instellingen?, want ik heb zelfs mijn 3cm lagere steunen nog niet aan de grond gehad.
Schaamrand achter is 0 en voor 3mm dus met de hellingshoek zit het wel goed.
Misschien dat het ook aan mijn rijstijl ligt?.
Ik heb zelf de volgende veer instelling
A: 13mm preload
ingaande&uitgaande demping op sport
V: preload standaard
ingaande&uitgaande demping op sport
Banden spanning V2,4 en A2,7 _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 22:55 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: | Ik heb er ondertss wel mee gereden maar ze waren mooi opgerold en kleverig, zo met van die kleine rolletjes. Ik heb ze trouwens nooit voelen schuiven ofzo ... echt super
Ben er trouwens zeker van dat er meerdere circuitdagen met gereden knn worden !
Druk 2.2 vooraan en 2.1 achteraan ;o)
mvg
Stef |
Mettet was toch nog met de MPR 2 hè, of had ge toen al ne MPP 2ct ? _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 23:21 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: |
Snoekie heeft op straat met de MPP2CT gereden en hij houdt er een veel extremere "free"style op na dan mezelf ;o)
mvg
Stef |
Gij moogt spreken !!
Ondertussen is achteraan de MPP 2ct vervangen door een MPR 2 en ik moet zeggen dat het kwestie van stuurgedrag toch wel een wereld(je) van verschil is.
Als ik kon zou ik onmiddellijk terug de MPP2ct erop leggen, maar gezien ik de komende maanden weer een hele hoop snelwegkms voor de boeg heb, ga ik toch maar best bij de Road 2 blijven.
Onlangs is de SMT nog binnen geweest voor onderhoud en nu blijkt dat er speling op het balhoofd zit. _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 5:01 Onderwerp: |
|
|
MPP2CT net de week voordien gemonteerd ;o)
mvg
Stef
Snoekie schreef: | steffz1 schreef: | Ik heb er ondertss wel mee gereden maar ze waren mooi opgerold en kleverig, zo met van die kleine rolletjes. Ik heb ze trouwens nooit voelen schuiven ofzo ... echt super
Ben er trouwens zeker van dat er meerdere circuitdagen met gereden knn worden !
Druk 2.2 vooraan en 2.1 achteraan ;o)
mvg
Stef |
Mettet was toch nog met de MPR 2 hè, of had ge toen al ne MPP 2ct ? |
|
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 5:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alles ingesteld staan op sport volgens het boekje ;o)
PS misschien weeg ik wat meer dan jou en zakt ie wat verder in.
PS1 ik heb op straat nooit de steuntjes tegen de grond gereden ;o)
mvg
Stef
Vonkenboer schreef: | steffz1 schreef: |
Ohja ik heb met de voetsteunen de grond geraakt
mvg
Stef |
Gewoon even benieuwd
Wat gebruik jij voor veer instellingen?, want ik heb zelfs mijn 3cm lagere steunen nog niet aan de grond gehad.
Schaamrand achter is 0 en voor 3mm dus met de hellingshoek zit het wel goed.
Misschien dat het ook aan mijn rijstijl ligt?.
Ik heb zelf de volgende veer instelling
A: 13mm preload
ingaande&uitgaande demping op sport
V: preload standaard
ingaande&uitgaande demping op sport
Banden spanning V2,4 en A2,7 |
|
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 5:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat gevoel ook al gehad vroeger en nu weer ... ligt aan uwe freestyle hahaha ;o)
mvg
Stef
Snoekie schreef: | steffz1 schreef: |
Snoekie heeft op straat met de MPP2CT gereden en hij houdt er een veel extremere "free"style op na dan mezelf ;o)
mvg
Stef |
Gij moogt spreken !!
Ondertussen is achteraan de MPP 2ct vervangen door een MPR 2 en ik moet zeggen dat het kwestie van stuurgedrag toch wel een wereld(je) van verschil is.
Als ik kon zou ik onmiddellijk terug de MPP2ct erop leggen, maar gezien ik de komende maanden weer een hele hoop snelwegkms voor de boeg heb, ga ik toch maar best bij de Road 2 blijven.
Onlangs is de SMT nog binnen geweest voor onderhoud en nu blijkt dat er speling op het balhoofd zit. |
|
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 13:41 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: |
....
Ohja ik heb met de voetsteunen de grond geraakt maar ze zeiden dat ik op de foto te ver naar buiten leunde ipv naar binnen te leunen waardoor de motor zich wat meer zou oprichten ;o)
mvg
Stef |
Op straat is totaal anders rijden dan circuit, ik heb op 't straat ook nog niet geraakt met de voetsteuntjes en ga toch goe plat, ik duw de moto onder me de bocht in, beetje enduro stijl. rijdt heel makkelijk en relaxed. Op circuit komt dit niet goed denk ik, behalve in de korte bochtjes, in de lange en snelle bochten kun je daar beter buitenboordstijl gebruiken, wel een zot zicht op een SMT, maar je kunt sneller (en rechter) de bocht rond.
Zou op Mettet ook nog wel eens willen racen, maar een hele dag (4-5 sessies) komt niet goed, mijn (ijzeren) knoken kunnen daar niet meer tegen....
Voor circuit denk ik dat je idd best superzachte plakkers steekt, de MPR is daar te hard voor, en kan mss ook niet zo goed tegen de lage spanning _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Za, 25 Sep. 2010, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Ik ben dus aan het sparen voor een koffersetje voor de SMT ...
De enige dat ik ken zijn die koffers van Sw Motech (trackx dacht ik)
Wat kost in feite een volledige kofferset voor de smt ?
Thx
Stef |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Za, 25 Sep. 2010, 22:40 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: | Ik ben dus aan het sparen voor een koffersetje voor de SMT ...
De enige dat ik ken zijn die koffers van Sw Motech (trackx dacht ik)
Wat kost in feite een volledige kofferset voor de smt ?
Thx
Stef |
Al op de SW motech site gekeken?
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Zo, 26 Sep. 2010, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Maandag wat bochtjes gaan pikken in Luxemburg en omstreken.
De Pilot Road 2ct geeft toch wel veel vertrouwen. Ik heb er geen spijt meer van dat ik hem gelegd heb.
Vlotjes de voetsteun tegen de grond zonder enige stap opzij te zetten.
Wat ik wel heb opgemerkt, is het onstabiele gedrag / schudden met de voorzijde bij vol gas rijden aan hoge(re) snelheden. Hier had ik bij de vorige combinatie veel minder last van (Sportattack (v) en MPP2ct (a) ).
Ritje door een wolkbreuk heeft de MPR ook heel goed verteerd.
Nu enkel nog de levensduur afwachten.
Voor mij dus ... _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
Harrie van Til
Geregistreerd op: 4-9-2009 Berichten: 39 Woonplaats: Ten Post, Groningen
|
Geplaatst: Zo, 26 Sep. 2010, 13:51 Onderwerp: |
|
|
HEb nu ook zo'n 6000km de Pilot Power voor en de pilot Road 2ct achter. Op mijn trip door Duitslandhttp://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=801519&code=271fe65c2ee959263c3d2d51a1a46780 heb ik dit als een prima combinatie ervaren. Toch zet de Road bij mij nog wel eens een stapje opzij , vooral wanneer de band erg warm is en bij het uitaccelereren van erg krappe bochten. Bij warm weer en stevig doorrijden begint de band dan wat schmierig aan te voelen op een gegeven moment. Maar alles binnen de perken hoor. Totaal goed controleerbaar. En er zit momenteel ook nog voldoende profiel op. Zal de 10k wel halen achter. _________________ Bocht gemist? Doneer je organen! |
|
Naar boven |
|
|
|