lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden voor de SMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Aug. 2010, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij zit achterband nr° 3 eraan te komen. Dilemma dilemma.
Ik heb de moto op kmstand 3600km gekocht dus over de conti achterband kan ik weinig zeggen. Die werd op 4900 km vervangen voor een MPP 2ct.
Die MPP 2ct vind ik een superband, maar is er op 4000 km alweer door en dat zint mij niet zo. Dus nu ben ik hard aant twijfelen om eens een MPR 2ct te proberen.

Vraagje voor zij die het kunnen weten : Is het stuurgedrag tss een MPP 2ct en een MPR 2ct zeeeer groot of moet ik mij daar geen zorgen om maken ?

Vooraan blijf ik bij de conti want de combinatie met de MPP is zeer goed.

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf ook de overstap gemaakt van mpp2ct naar mpr2ct en moet zeggen het bevalt me prima.
Je kan er bijna het dubbele aantal km mee rijden zonder merkwaardig verschil.
Voor op straat bij droog weer en flink raggen meer dan voldoende grip en bij nat ook super grip.
Voor rijd ik met een mpp2ct voor optimale grip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had onlangs een vervang SMT met pilot power pure erop, V+A, reed ook behoorlijk, en lag er al 5600km op, zat nog een goeie 2000km in denk ik.

aangezien mijne BT23 vooraan nog ok is, ga ik terug voor een BT23 achteraan. Wegligging met de BT23 is ok, levensduur achter mocht iets beter. Ik rij niet zo graag met een voor en achterband van verschillend merk, zit in het koppeke. Als deze Aband er door is (khoop er de winter mee door te komen), ga ik wss voor een setje michelins, PP2ct of pure vooraan en PR2ct achter
De dunlops zijn goed maar slijten nogal vlot, Metzeler zegt mij niet veel.

Mijn ervaring is dat je op de SMT makkelijk met een hardere achterband wegkomt, zolang ie vooraan maar zacht genoeg is, en dan is de Pilot road achetaan prima

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Ik had onlangs een vervang SMT met pilot power pure erop, V+A, reed ook behoorlijk, en lag er al 5600km op, zat nog een goeie 2000km in denk ik.


Dan is daar heel rustig mee gereden rolleyes

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Dan is daar heel rustig mee gereden

Zoals het er nu uitziet ga ik ongeveer dezelfde kilometers met de Pilot Pure (voor en achter) halen. Wat helpt: snelweg kilometers en ander saai rechtdoor gedoe rijd ik inderdaad rustig en dat scheelt aanzienlijk in de kilometers. Bij bochtjes houd ik me niet in; voorzover omstandigheden dat toestaan rolleyes2
99 van de 100 banden zijn in het midden versleten, maar hebben aan de zijkant nog meer dan genoeg profiel.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Quote:
Dan is daar heel rustig mee gereden

Zoals het er nu uitziet ga ik ongeveer dezelfde kilometers met de Pilot Pure (voor en achter) halen. Wat helpt: snelweg kilometers en ander saai rechtdoor gedoe rijd ik inderdaad rustig en dat scheelt aanzienlijk in de kilometers. Bij bochtjes houd ik me niet in; voorzover omstandigheden dat toestaan rolleyes2
99 van de 100 banden zijn in het midden versleten, maar hebben aan de zijkant nog meer dan genoeg profiel.


Nie te gek doen op snelwegen is idd goed om de slijtage in te dijken, maar 7600 km met ne pure (achterband) lijkt mij toch echt wel veel (niet dat ik u niet geloof hè smiley )

Ik heb daarnet een MPR 2ct vanachter laten leggen. En de eerste indrukken zijn dat hij wat minder comfort geeft en minder levendig instuurt dan de MPP 2ct.
Toen ik thuiskwam toch effe de bandenspanning gecontroleerd. Dit bleek 2.95 bar te zijn, ipv de gevraagde 2.6 stars
Het probleempje met het comfort zal nu wel opgelost zijn, denk ik.

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Snoekie schreef:

Toen ik thuiskwam toch effe de bandenspanning gecontroleerd. Dit bleek 2.95 bar te zijn, ipv de gevraagde 2.6 stars
Het probleempje met het comfort zal nu wel opgelost zijn, denk ik.


Een achterband die warm staat kan wel 0.3 meer druk aangeven, dus zou best kunnen dat ie koud wel op 2.6 stond. Best even controleren als de band koud staat,

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Snoekie schreef:
dirk pauwels schreef:
Ik had onlangs een vervang SMT met pilot power pure erop, V+A, reed ook behoorlijk, en lag er al 5600km op, zat nog een goeie 2000km in denk ik.


Dan is daar heel rustig mee gereden rolleyes


De dealer had er michelin's opgelegd vanaf de eerste kms volgens hem en de moto wordt als vervangmoto en demo gebruikt, dus rustig wordt daar over het algemeen niet mee gereden denk ik.... vond dat de band er na 5600km nog goed uitzag.
Maar ik heb zelf nog nooit meer dan 6000km uit een achterband op de SMT gehaald (ondertussen 3 stuks versleten) en ik rij ook niet zo extreem (wel weinig autostr)
De MPR2ct zal wel een goede keuze zijn, dat ie iets zwaarder stuurt vind ik op de SMT zelfs een voordeel, die stuurt sowieso al heel licht...

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 470
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

De dunlops zijn goed maar slijten nogal vlot???



Heb daar anders nog niet veel over gelezen, maar goed ik vindt het belangrijker dat de banden mij veel vertrouwen geeft.
En dat doet ie en als ie dan ook nog eens zo'n 8000km mee gaat(is gemiddeld mijn jaar Kilometers).
Dan ben ik zeer tevreden.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3272
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Sep. 2010, 5:00    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Snoekie"]
Rhino schreef:
Quote:
Dan is daar heel rustig mee gereden

Zoals het er nu uitziet ga ik ongeveer dezelfde kilometers met de Pilot Pure (voor en achter) halen. Wat helpt: snelweg kilometers en ander saai rechtdoor gedoe rijd ik inderdaad rustig en dat scheelt aanzienlijk in de kilometers. Bij bochtjes houd ik me niet in; voorzover omstandigheden dat toestaan rolleyes2
99 van de 100 banden zijn in het midden versleten, maar hebben aan de zijkant nog meer dan genoeg profiel.


Nie te gek doen op snelwegen is idd goed om de slijtage in te dijken, maar 7600 km met ne pure (achterband) lijkt mij toch echt wel veel (niet dat ik u niet geloof hè smiley )

Ik heb daarnet een MPR 2ct vanachter laten leggen. En de eerste indrukken zijn dat hij wat minder comfort geeft en minder levendig instuurt dan de MPP 2ct.
Toen ik thuiskwam toch effe de bandenspanning gecontroleerd. Dit bleek 2.95 bar te zijn, ipv de gevraagde 2.6 stars
Het probleempje met het comfort zal nu wel opgelost zijn, denk ik.[/quote
]


snokkie lipsrsealed2 dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Sep. 2010, 7:05    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

snokkie lipsrsealed2 dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen laugh laugh


Ik wist niet dat er tss warm en koud zoveel verschil in druk was.
Bij deze heb ik weer iets bijgeleerd.
Gelukkig gaat het rijden mij beter af dan de technische kant Smile

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
eddy



Geregistreerd op: 28-6-2009
Berichten: 14
Woonplaats: Belgie , nabij Diest

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Met de Conti's deed ik ook altijd 6000 km
Rij bena nooit snelwegen en trek niet zo hard op ,enkel bochtige wegen gaat het vlot
Heb nu 3500 km mee de pure's en ze zijn nog maar voor de helft versleten
Snoekie ligt het niet aan uwe rijstijl grin

_________________
http://snelleeddy.punt.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Snoekie schreef:
mr wheely schreef:

snokkie lipsrsealed2 dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen laugh laugh


Ik wist niet dat er tss warm en koud zoveel verschil in druk was.
Bij deze heb ik weer iets bijgeleerd.
Gelukkig gaat het rijden mij beter af dan de technische kant Smile


Daarom dat we bvb slechts achteraan 2.1 bar indeden op het circuit van Mettet ;o))

De SMT deed het trouwens super op het circuit, vooral tijdens het remmen en uitacceleren onder hellingshoek. Op het recht stuk gingen ze me wel vlot voorbij die 4 cilinders ;o)

Ik heb altijd de combinatie MPP - MPR2CT gehad en nu de MPP met de MPP2CT ;o)



mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Snoekie schreef:
mr wheely schreef:

snokkie lipsrsealed2 dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen laugh laugh


Ik wist niet dat er tss warm en koud zoveel verschil in druk was.
Bij deze heb ik weer iets bijgeleerd.
Gelukkig gaat het rijden mij beter af dan de technische kant Smile


Daarom dat we bvb slechts achteraan 2.1 bar indeden op het circuit van Mettet ;o))

De SMT deed het trouwens super op het circuit, vooral tijdens het remmen en uitacceleren onder hellingshoek. Op het recht stuk gingen ze me wel vlot voorbij die 4 cilinders ;o)

Ik heb altijd de combinatie MPP - MPR2CT gehad en nu de MPP met de MPP2CT ;o)



mvg

Stef


Nice!!

heb je foto's van de banden na de sessie?

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er ondertss wel mee gereden maar ze waren mooi opgerold en kleverig, zo met van die kleine rolletjes. Ik heb ze trouwens nooit voelen schuiven ofzo ... echt super
Ben er trouwens zeker van dat er meerdere circuitdagen met gereden knn worden !

Druk 2.2 vooraan en 2.1 achteraan ;o)

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif