Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Ma, 30 Aug. 2010, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Bij mij zit achterband nr° 3 eraan te komen. Dilemma dilemma.
Ik heb de moto op kmstand 3600km gekocht dus over de conti achterband kan ik weinig zeggen. Die werd op 4900 km vervangen voor een MPP 2ct.
Die MPP 2ct vind ik een superband, maar is er op 4000 km alweer door en dat zint mij niet zo. Dus nu ben ik hard aant twijfelen om eens een MPR 2ct te proberen.
Vraagje voor zij die het kunnen weten : Is het stuurgedrag tss een MPP 2ct en een MPR 2ct zeeeer groot of moet ik mij daar geen zorgen om maken ?
Vooraan blijf ik bij de conti want de combinatie met de MPP is zeer goed. _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
sinttra
Geregistreerd op: 11-9-2009 Berichten: 18 Woonplaats: zevenbergen
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 10:39 Onderwerp: |
|
|
Heb zelf ook de overstap gemaakt van mpp2ct naar mpr2ct en moet zeggen het bevalt me prima.
Je kan er bijna het dubbele aantal km mee rijden zonder merkwaardig verschil.
Voor op straat bij droog weer en flink raggen meer dan voldoende grip en bij nat ook super grip.
Voor rijd ik met een mpp2ct voor optimale grip. |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 12:26 Onderwerp: |
|
|
Ik had onlangs een vervang SMT met pilot power pure erop, V+A, reed ook behoorlijk, en lag er al 5600km op, zat nog een goeie 2000km in denk ik.
aangezien mijne BT23 vooraan nog ok is, ga ik terug voor een BT23 achteraan. Wegligging met de BT23 is ok, levensduur achter mocht iets beter. Ik rij niet zo graag met een voor en achterband van verschillend merk, zit in het koppeke. Als deze Aband er door is (khoop er de winter mee door te komen), ga ik wss voor een setje michelins, PP2ct of pure vooraan en PR2ct achter
De dunlops zijn goed maar slijten nogal vlot, Metzeler zegt mij niet veel.
Mijn ervaring is dat je op de SMT makkelijk met een hardere achterband wegkomt, zolang ie vooraan maar zacht genoeg is, en dan is de Pilot road achetaan prima _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 12:44 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Ik had onlangs een vervang SMT met pilot power pure erop, V+A, reed ook behoorlijk, en lag er al 5600km op, zat nog een goeie 2000km in denk ik.
|
Dan is daar heel rustig mee gereden _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 15:05 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Dan is daar heel rustig mee gereden |
Zoals het er nu uitziet ga ik ongeveer dezelfde kilometers met de Pilot Pure (voor en achter) halen. Wat helpt: snelweg kilometers en ander saai rechtdoor gedoe rijd ik inderdaad rustig en dat scheelt aanzienlijk in de kilometers. Bij bochtjes houd ik me niet in; voorzover omstandigheden dat toestaan
99 van de 100 banden zijn in het midden versleten, maar hebben aan de zijkant nog meer dan genoeg profiel. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 15:19 Onderwerp: |
|
|
Rhino schreef: | Quote: | Dan is daar heel rustig mee gereden |
Zoals het er nu uitziet ga ik ongeveer dezelfde kilometers met de Pilot Pure (voor en achter) halen. Wat helpt: snelweg kilometers en ander saai rechtdoor gedoe rijd ik inderdaad rustig en dat scheelt aanzienlijk in de kilometers. Bij bochtjes houd ik me niet in; voorzover omstandigheden dat toestaan
99 van de 100 banden zijn in het midden versleten, maar hebben aan de zijkant nog meer dan genoeg profiel. |
Nie te gek doen op snelwegen is idd goed om de slijtage in te dijken, maar 7600 km met ne pure (achterband) lijkt mij toch echt wel veel (niet dat ik u niet geloof hè )
Ik heb daarnet een MPR 2ct vanachter laten leggen. En de eerste indrukken zijn dat hij wat minder comfort geeft en minder levendig instuurt dan de MPP 2ct.
Toen ik thuiskwam toch effe de bandenspanning gecontroleerd. Dit bleek 2.95 bar te zijn, ipv de gevraagde 2.6
Het probleempje met het comfort zal nu wel opgelost zijn, denk ik. _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:19 Onderwerp: |
|
|
Snoekie schreef: |
Toen ik thuiskwam toch effe de bandenspanning gecontroleerd. Dit bleek 2.95 bar te zijn, ipv de gevraagde 2.6
Het probleempje met het comfort zal nu wel opgelost zijn, denk ik. |
Een achterband die warm staat kan wel 0.3 meer druk aangeven, dus zou best kunnen dat ie koud wel op 2.6 stond. Best even controleren als de band koud staat, _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Snoekie schreef: | dirk pauwels schreef: | Ik had onlangs een vervang SMT met pilot power pure erop, V+A, reed ook behoorlijk, en lag er al 5600km op, zat nog een goeie 2000km in denk ik.
|
Dan is daar heel rustig mee gereden |
De dealer had er michelin's opgelegd vanaf de eerste kms volgens hem en de moto wordt als vervangmoto en demo gebruikt, dus rustig wordt daar over het algemeen niet mee gereden denk ik.... vond dat de band er na 5600km nog goed uitzag.
Maar ik heb zelf nog nooit meer dan 6000km uit een achterband op de SMT gehaald (ondertussen 3 stuks versleten) en ik rij ook niet zo extreem (wel weinig autostr)
De MPR2ct zal wel een goede keuze zijn, dat ie iets zwaarder stuurt vind ik op de SMT zelfs een voordeel, die stuurt sowieso al heel licht... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 20:13 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: |
De dunlops zijn goed maar slijten nogal vlot???
|
Heb daar anders nog niet veel over gelezen, maar goed ik vindt het belangrijker dat de banden mij veel vertrouwen geeft.
En dat doet ie en als ie dan ook nog eens zo'n 8000km mee gaat(is gemiddeld mijn jaar Kilometers).
Dan ben ik zeer tevreden. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 1 Sep. 2010, 5:00 Onderwerp: |
|
|
[quote="Snoekie"] Rhino schreef: | Quote: | Dan is daar heel rustig mee gereden |
Zoals het er nu uitziet ga ik ongeveer dezelfde kilometers met de Pilot Pure (voor en achter) halen. Wat helpt: snelweg kilometers en ander saai rechtdoor gedoe rijd ik inderdaad rustig en dat scheelt aanzienlijk in de kilometers. Bij bochtjes houd ik me niet in; voorzover omstandigheden dat toestaan
99 van de 100 banden zijn in het midden versleten, maar hebben aan de zijkant nog meer dan genoeg profiel. |
Nie te gek doen op snelwegen is idd goed om de slijtage in te dijken, maar 7600 km met ne pure (achterband) lijkt mij toch echt wel veel (niet dat ik u niet geloof hè )
Ik heb daarnet een MPR 2ct vanachter laten leggen. En de eerste indrukken zijn dat hij wat minder comfort geeft en minder levendig instuurt dan de MPP 2ct.
Toen ik thuiskwam toch effe de bandenspanning gecontroleerd. Dit bleek 2.95 bar te zijn, ipv de gevraagde 2.6
Het probleempje met het comfort zal nu wel opgelost zijn, denk ik.[/quote
]
snokkie dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Wo, 1 Sep. 2010, 7:05 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
snokkie dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen |
Ik wist niet dat er tss warm en koud zoveel verschil in druk was.
Bij deze heb ik weer iets bijgeleerd.
Gelukkig gaat het rijden mij beter af dan de technische kant _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
eddy
Geregistreerd op: 28-6-2009 Berichten: 14 Woonplaats: Belgie , nabij Diest
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 11:03 Onderwerp: |
|
|
Met de Conti's deed ik ook altijd 6000 km
Rij bena nooit snelwegen en trek niet zo hard op ,enkel bochtige wegen gaat het vlot
Heb nu 3500 km mee de pure's en ze zijn nog maar voor de helft versleten
Snoekie ligt het niet aan uwe rijstijl _________________ http://snelleeddy.punt.nl/ |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 19:35 Onderwerp: |
|
|
Snoekie schreef: | mr wheely schreef: |
snokkie dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen |
Ik wist niet dat er tss warm en koud zoveel verschil in druk was.
Bij deze heb ik weer iets bijgeleerd.
Gelukkig gaat het rijden mij beter af dan de technische kant |
Daarom dat we bvb slechts achteraan 2.1 bar indeden op het circuit van Mettet ;o))
De SMT deed het trouwens super op het circuit, vooral tijdens het remmen en uitacceleren onder hellingshoek. Op het recht stuk gingen ze me wel vlot voorbij die 4 cilinders ;o)
Ik heb altijd de combinatie MPP - MPR2CT gehad en nu de MPP met de MPP2CT ;o)
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 21:33 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: | Snoekie schreef: | mr wheely schreef: |
snokkie dit is wel normaal bij een warme band dat hij meer spanning aan geeft je moet hem eerst laten koelen |
Ik wist niet dat er tss warm en koud zoveel verschil in druk was.
Bij deze heb ik weer iets bijgeleerd.
Gelukkig gaat het rijden mij beter af dan de technische kant |
Daarom dat we bvb slechts achteraan 2.1 bar indeden op het circuit van Mettet ;o))
De SMT deed het trouwens super op het circuit, vooral tijdens het remmen en uitacceleren onder hellingshoek. Op het recht stuk gingen ze me wel vlot voorbij die 4 cilinders ;o)
Ik heb altijd de combinatie MPP - MPR2CT gehad en nu de MPP met de MPP2CT ;o)
mvg
Stef |
Nice!!
heb je foto's van de banden na de sessie? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er ondertss wel mee gereden maar ze waren mooi opgerold en kleverig, zo met van die kleine rolletjes. Ik heb ze trouwens nooit voelen schuiven ofzo ... echt super
Ben er trouwens zeker van dat er meerdere circuitdagen met gereden knn worden !
Druk 2.2 vooraan en 2.1 achteraan ;o)
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
|
|