lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden voor de SMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

om nog wat aan de verwarring toe te voegen Smile

ik heb een setje Metzeler Roadtec Z8 Interact gemonteerd, omdat ik daar een superdeal op kon doen. Nog maar net op de markt, dus ik ben één van de eerste die ermee rondrijdt.

Ik ben er super van onder de indruk. Luchtdruk 2.5 en 2.9 trouwens volgens mijn bandenboer...ik rijd normaal gezien ook met minder, maar het voelt goed.

De Z8 voelt fenomenaal aan in het nat...vettige ronde punten worden nu met vertrouwen genomen, trouwens ook een pluim voor de voorkant van de SM-T: echt één van de moto's waarbij je enorm veel feedback krijgt. Natte grip dus echt steengoed voor de Z8.

Verder superstabiel, comfortabel, neutraal, prettig sturend, etc...etc...het enige wat ik nog niet kon testen is droge grip, maar dat zal binnenkort wel het geval zijn met een rondje fra/ita/Oost/Zwi.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Lecram schreef:


Ik gaf wel wat gas natuurlijk, maar er lag geen vuiligheid op de weg. Had het ook niet eerder meegemaakt met de BT23. De band slipte dus helemaal door, het toerental steeg tot max en de band gleed een stuk opzij. Als ik niet op tijd het gas had dicht gedraaid was ik onderuit gegaan.

cry


Nog een geluk dat je geen highsider maakte dan, als je achterwiel flink doorslipt en wegglijd en dan plots gas dicht, zou je er wel eens over kunnen gaan. Ik laat hem maar schuiven achteraan als ie al schuift, klein beetje doseren, zolang de voorband maar grip heeft...Op de GS ooit eens voorwiel weg, in snelle dolomieten bocht naar boven, zonder reden, geen waarschuwing, kwak....duurde een tijdje voor mijn ribben en vertrouwen terug de oude waren....


Ik heb weleens vaker momentjes op de SMT, maar ze zijn altijd erg goed corrigeerbaar. Soms ben ik daar wel verbaasd over (of ik ben een natuurtalent, kan ook cheesy )

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ha ha je zal wel een natuur talent zijn!!
Ik heb trouwens met m'n pilot raod achter 9500 km gehaald maar toen was ie echt tot op de draad versleten.
Ik kwam via het schwarzwald terug van de dolomieten maar die laatste 500 km naar huis waren eigenlijk onverantwoord.
Maar ja het was zaterdagmiddag en ik wilde naar huis.
Voor met de pilot sport zit ik nu op 10000 km en die is bijna op.
Trouwens m'n ketting is versleten met 21000 km is dat snel ?
Dit is m'n eerste kettingmotor

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Aug. 2010, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is 21.000 km met een hoog-koppel Vtwin best netjes. Ik neem aan dat je geen scottoiler of zo gebruikt?

Overigens heb ik weer de Conti SportAttack voorband besteld. Die komt erg goed uit de MotoPlus test en ik ben er zelf ook erg tevreden over. Hij zit er nu 11.000 km op en ik rem vaak stevig. Ook in de Eifel stuurtie erg precies de vele bochten in en met regen heb ik ook geen klagen (doe ik zo weinig mogelijk). Ik ben een paar weken geleden nog met passagier in de stromende regen vanuit A'dam naar Barendrecht gereden, terwijl de band al richting einde ging en dat voelde nog prima.

Achter zit al zo'n 5500 km de BT23 met nog voldoende profiel. Dat wordt straks wel een andere.

(ik krijg alleen de laatste paar mm schaamrand er niet af cry2 )

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Aug. 2010, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:


ik krijg alleen de laatste paar mm schaamrand er niet af cry2


Lekker belangrijk

Als je maar lekker rijdt yes




Lukt mij ook niet hoor voor 0,5cm beide zijde achter nog amper 2mm beide zijde



Ik ga er binnen kort een set Dunlop roadsmart erop laten leggen.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen ik lees er in ieder geval veel goede verhalen over

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 1:16    Onderwerp: Reageer met quote

even platleggen en een burnout maken dan zijn die schaamrandjes weg laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Volgens mij is 21.000 km met een hoog-koppel Vtwin best netjes. Ik neem aan dat je geen scottoiler of zo gebruikt?



vind ik niet echt veel,
Ik doe tot nu toe op m'n beide Lc888 (totaal +100k) 30k met een set, en het zou nog langer kunnen.
wel met scottoiler ( tegenwoordig met osco) en halverwege voortandwiel vernieuwen.
voortandwiel maakt namelijk veel meer omwentelingen als achter, en slijt dus sneller.

ik heb het natuurlijk wel over straat-kilometers, als je ook off road doet is het natuurlijk een ander verhaal.

m'n smr staat nu op 13.500, eerdaags ga ik dus tandwieltje wisselen, en op naar de 30k wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

gustav schreef:
Hoi,

Ha ha je zal wel een natuur talent zijn!!
Ik heb trouwens met m'n pilot raod achter 9500 km gehaald maar toen was ie echt tot op de draad versleten.
Ik kwam via het schwarzwald terug van de dolomieten maar die laatste 500 km naar huis waren eigenlijk onverantwoord.
Maar ja het was zaterdagmiddag en ik wilde naar huis.
Voor met de pilot sport zit ik nu op 10000 km en die is bijna op.
Trouwens m'n ketting is versleten met 21000 km is dat snel ?
Dit is m'n eerste kettingmotor

Groetjes


21.000km is niet echt veel, maar de ketting op de SMT ziet dan ook best veel af....
Aha, dus toch iemand die zijn Michelins verslijt...begon al te denken dat ik een uitzondering was met 5-6000km op de achterband, ik hoor verhalen van 15000km met een mich A band enzo....Nu is 9000km al heel wat beter dan de 6000 die ik er maximaal uit haal, dus ik ga die wonderbanden ook wel eens uittesten.

denk dat ik te weinig woon-werk en te veel fun kms doe, die laatste zijn altijd zwaarder voor de banden....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Naar aanleiding van de opmerkingen eind Juli over bandenspanning heb ik vandaag eens wat meer lucht in de bandjes gedaan: voor 2.4 en achter 2.7. Tot dat moment eigenlijk altijd het KTM advies opgevolgd (2.2 voor en 2.4 achter; zie sticker op airbox).
En ik moet zeggen dat het een verbetering is. De motor voelt stabieler aan; vooral bij bocht uit accelereren. Lengterichels zijn wat meer voelbaar, maar dat boeit me niet zo.

Banden zijn overigens Michelin Power Pure die er zo rond 5000 kilometer opzitten. Op voor- en achterband zijn de slijtnokken in zicht (zowel midden als zijkanten nog zo'n twee millimeter), maar de bandjes doen het nog prima. Wat helpt: geen snelweg rijden en als het dan toch moet op een gematigd tempo. Dan word de band niet vierkant en gaat ie dus langer mee.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Naar aanleiding van de opmerkingen eind Juli over bandenspanning heb ik vandaag eens wat meer lucht in de bandjes gedaan: voor 2.4 en achter 2.7. Tot dat moment eigenlijk altijd het KTM advies opgevolgd (2.2 voor en 2.4 achter; zie sticker op airbox).


bij mij staat in het boekje en op de airbox 2.2 voor en achter, ze plakken er op wat ze het dichtste bij hebben liggen lijkt het....Het had een italiaanse moto kunnen zijn dozey In ieder geval is die 2.2 achter belachelijk...

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt gelijk Dirk, ik heb niet goed gekeken: op de sticker staat inderdaad 2.2 voor en achter. Voor 'Max payload' is dat 2.4 / 2.5.
Achteraf zat ik dus met 2.4 achter al een beetje in de goede richting... rolleyes4 Ik kan me overigens niet voorstellen dat het met 2.2 achter (op de openbare weg) goed rijdt, dus hoe KTM aan dat advies op die sticker komt is mij een raadsel...

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 10 Aug. 2010, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Je hebt gelijk Dirk, ik heb niet goed gekeken: op de sticker staat inderdaad 2.2 voor en achter. Voor 'Max payload' is dat 2.4 / 2.5.
Achteraf zat ik dus met 2.4 achter al een beetje in de goede richting... rolleyes4 Ik kan me overigens niet voorstellen dat het met 2.2 achter (op de openbare weg) goed rijdt, dus hoe KTM aan dat advies op die sticker komt is mij een raadsel...


ze zullen nog stickers gehad hebben vd 1 cilinders zeker? Daar is 2.2 een veel gebruikte bandenspanning, maar in het boekje staat het ook....
Ik heb trouwens op 2.2 gereden en reed idd helemaal niet lekker achteraan. vooraan rijdt ook beter met 2.4, maar verschil is kleiner. Denk dat ze bij KTM een deal hebben met de bandnefabrikanten, minder spanning is meer slijtage en dus meer bandenverkoop Smile
Waar dat wel goed gaat, die lage spanning is op circuit....mss dat ze de SM(T) enkel op circuit getest hebben grin3
Rare gasten die Oostenrijkers....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 3:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb weer een Conti SportAttack voor erom laten leggen. Ik heb het steeds een superband gevonden, veel grip droog en nat, goede levensduur en daarheen te sturen waar je hem hebben wilt. Kwam ook goed uit de MotoPlus test.
Nu was met de versleten band nog best te sturen, maar een nieuwe band is weer een stuk lekkerder. Bandenspanning op 2.4

Achter zit nog de BT23, maar dat vind ik toch te veel een glijband. Voelt niet altijd lekker.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

staan deze bandendrukken ook zo vermeld in het instructieboekje of alleen op de sticker ?
Bij mijn sm geven ze 2.4- 2.4 op en bij max. belasting 2.4- 2.6

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Aug. 2010, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Naar aanleiding van de opmerkingen eind Juli over bandenspanning heb ik vandaag eens wat meer lucht in de bandjes gedaan: voor 2.4 en achter 2.7.


Ik heb van de week er een set dunlop road smart op laten leggen en de banden ook eens op 2,4 en 2,7 gezet(deed er eerst Voor 2,4 -Achter 2,5 in).

Vandaag ook maar de motor even uitgelaten in de eifel en moet zeggen rijd erg goed wat hogere banden spanning.
Achter schaamrand nul en voor een 3mm dus ik leg de motor nog een stuk platter ook.
De dunlops hebben ook geen klap verkeerd gegeven 2thumbsup

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 7 van 10

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif