lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden voor de SMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Do, 3 Jun. 2010, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik zit op meer dan 15.000km met de pilot road 2 achteraan. Ik denk dat ik er nog wel wat kilometers uithaal laugh2
_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

pilot road 2 achter zal de 7000 km gaan halen.
Zeer fijne band met veel grip en goede grenswaarschuwing.
met vrienden de opkiktoer 2010 gereden 3500 km duitsland / vogezen.
2 maatjes met supersporters (zx10r en fireblade )met dunlop sportsmarts banden bij 3500 km op. thumbsdown
Maatje met een duc monster 1100 sr4 met bt23 en ik met de pilot road
2 nog lachend 3/4mm profiel over.
De band geen stap opzijgezet en heer en meester op de slechte natte wegen. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2010, 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij sinds net ook met de combinatie MPR 2CT achter en MPP voor

ben de band natuurlijk nog aan het inrijden maar het voelt al veel beter dan die conti thumbsup

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
koekejo



Geregistreerd op: 21-10-2009
Berichten: 11
Woonplaats: ichtegem w-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jul. 2010, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

mijn sportsmart achteraan haalt ook de 7000km de roadsmart vooraan zal zelfs de 12000km gaan halen!
ben daar tevreden mee!
heb mij terug een setje beseld in deze combinatie, wel is de prijs redelijk gestegen thumbsdown 20€ op een set tov de vorige set gelukkig nog van de verlengde brandstof actie kunnen genieten.

o ja nog dit; is er iemand die zijn banden gaat halen net over de belgische/franse grens bij dafy moto in duinkerke? volgens hun site zijn sommige merken types banden redelijk wat goedkoper dan in belgenlandje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

koekejo schreef:
mijn sportsmart achteraan haalt ook de 7000km de roadsmart vooraan zal zelfs de 12000km gaan halen!
ben daar tevreden mee!
heb mij terug een setje beseld in deze combinatie, wel is de prijs redelijk gestegen thumbsdown 20€ op een set tov de vorige set gelukkig nog van de verlengde brandstof actie kunnen genieten.

o ja nog dit; is er iemand die zijn banden gaat halen net over de belgische/franse grens bij dafy moto in duinkerke? volgens hun site zijn sommige merken types banden redelijk wat goedkoper dan in belgenlandje!


Aangezien ik in het zoete waasland woon moeten de banden in Duinkerken al heel wat goedkoper zijn, wil ik er 300 km voor om rijden.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekejo



Geregistreerd op: 21-10-2009
Berichten: 11
Woonplaats: ichtegem w-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
koekejo schreef:
mijn sportsmart achteraan haalt ook de 7000km de roadsmart vooraan zal zelfs de 12000km gaan halen!
ben daar tevreden mee!
heb mij terug een setje beseld in deze combinatie, wel is de prijs redelijk gestegen thumbsdown 20€ op een set tov de vorige set gelukkig nog van de verlengde brandstof actie kunnen genieten.

o ja nog dit; is er iemand die zijn banden gaat halen net over de belgische/franse grens bij dafy moto in duinkerke? volgens hun site zijn sommige merken types banden redelijk wat goedkoper dan in belgenlandje!


Aangezien ik in het zoete waasland woon moeten de banden in Duinkerken al heel wat goedkoper zijn, wil ik er 300 km voor om rijden.....




nee 'k denk niet dat dit voor jou een optie zal zijn, voor mij is de dichtste dafy center 70km en dat is voor mij wel het overwegen waard

moest het nu zijn dat ik er voor iemand een setje mag meebrengen en ze eventueel bij een vriend afleveren in gent dan wil ik dat wel doen.

ga even hun site bezoeken dan weet je direkt wat de prijzen zijn! smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezxien jullie allemaal zo veel kms doen, (vooral met de michelins) op welke bandenspanning rijden jullie? Veel brave woon-werk kms of veel ruige fun kms?
_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu een dikke 5000 km gereden met de BT23 achter (heb nog steeds de Conti voor). Ik moet zeggen dat bij snelle bochten de band snel gaat glijden. Misschien is dat geen geen probleem, maar ik ga dan wel van het gas af. De slijtage valt heel erg mee, de Conti was bij deze kilometrage al versleten. ik vond de Conti achter wel beter rijden.
Nu staat de teller op 10600 en de Conti voor moet intussen vervangen worden. Ik moet wel zeggen dat die het prima heeft gedaa, droog, nat, remmen, sturen enz. Ik denk dat ik de Michelin PP eronder laat leggen voor.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Ik heb nu een dikke 5000 km gereden met de BT23 achter (heb nog steeds de Conti voor). Ik moet zeggen dat bij snelle bochten de band snel gaat glijden. Misschien is dat geen geen probleem, maar ik ga dan wel van het gas af. De slijtage valt heel erg mee, de Conti was bij deze kilometrage al versleten. ik vond de Conti achter wel beter rijden.
Nu staat de teller op 10600 en de Conti voor moet intussen vervangen worden. Ik moet wel zeggen dat die het prima heeft gedaa, droog, nat, remmen, sturen enz. Ik denk dat ik de Michelin PP eronder laat leggen voor.


Die BT23 zou ook iets harder moeten zijn dan de conti. Ik vond hem van wegligging wel goed, alleen haal ik er geen 6000km achteraan. Denk voorlopig een pilot road achteraan te leggen en nadien ook vooraan de power ct2, zoals hier al veelvuldig geprezen. Spijtigg genoeg kan niemand zeggen op welke bandenspanning ze rijden....die opgegeven 2.2 voor en achter in het boekje lijkt me wel erg weinig...Voor de BT23 geeft bridgestone voor de KTM zelf 2.5 en 2.9 op.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

2.5 en 2.9 vind ik persoonlijk veel. Ik heb de pilot road achteraan gelegd vorige week en er zit nu 2.6 in. Vooraan heb ik nog de pirelli scorpion liggen die op 2.3 zit.
Ik heb er alleen nog maar een 140 km mee gereden met duo en dat zegt niet veel natuurlijk.

2.2 vind ik ook zeer weinig op de weg, wij reden vroeger 2.1 en 2.3 op onze r6 op circuit met de pirelli supercorsa's.

Binnenkort leg ik ook de pilot power 2ct vooraan en dan zie ik wel wat het word.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag even en momentje gehad met de BT23. Na het uitkomen van een haarspeldbocht omhoog begon het achterwiel te spinnen bij gasgeven op vochtig wegdek. Ik heb niet gezien dat er vuiligheid op de weg lag.
Valt me toch wel wat tegen. Voelde niet echt prettig.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 2:22    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Vandaag even en momentje gehad met de BT23. Na het uitkomen van een haarspeldbocht omhoog begon het achterwiel te spinnen bij gasgeven op vochtig wegdek. Ik heb niet gezien dat er vuiligheid op de weg lag.
Valt me toch wel wat tegen. Voelde niet echt prettig.


kan ook wat olie op de baan hebben gelegen ??? je antwoord is wel erg kort door de bocht laugh laugh thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Vandaag even en momentje gehad met de BT23. Na het uitkomen van een haarspeldbocht omhoog begon het achterwiel te spinnen bij gasgeven op vochtig wegdek. Ik heb niet gezien dat er vuiligheid op de weg lag.
Valt me toch wel wat tegen. Voelde niet echt prettig.


Ik heb de meeste vd 5500 -6000km die mijne BT23 gedaan heeft in de bergen gesleten, (vogezen, franse en spaanse pyreneen, geen autostrade), vaak op nat wegdek en die BT23 gaf echt gene krimp...ook bij flink gassen, wel niet te bruut open zetten (ik heb nog een 17 tandwiel dus is sowieso al minder bruut), Tuurlijk op een baan waar grind, zand of vuil en vettigheid ligt, is geen enkele band goed....
Ik heb al door dat je op een SMT vooral gene zachte sportband moet leggen achteraan, eerder een hardere toerband. Een beetje schuiven achteraan is geen probleem, wel probeer ik altijd een zachtere voorband te nemen, vooraan schuiven kan ik nie zo goed tegen....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Lecram schreef:
Vandaag even en momentje gehad met de BT23. Na het uitkomen van een haarspeldbocht omhoog begon het achterwiel te spinnen bij gasgeven op vochtig wegdek. Ik heb niet gezien dat er vuiligheid op de weg lag.
Valt me toch wel wat tegen. Voelde niet echt prettig.


Ik heb de meeste vd 5500 -6000km die mijne BT23 gedaan heeft in de bergen gesleten, (vogezen, franse en spaanse pyreneen, geen autostrade), vaak op nat wegdek en die BT23 gaf echt gene krimp...ook bij flink gassen, wel niet te bruut open zetten (ik heb nog een 17 tandwiel dus is sowieso al minder bruut), Tuurlijk op een baan waar grind, zand of vuil en vettigheid ligt, is geen enkele band goed....
Ik heb al door dat je op een SMT vooral gene zachte sportband moet leggen achteraan, eerder een hardere toerband. Een beetje schuiven achteraan is geen probleem, wel probeer ik altijd een zachtere voorband te nemen, vooraan schuiven kan ik nie zo goed tegen....


Ik gaf wel wat gas natuurlijk, maar er lag geen vuiligheid op de weg. Had het ook niet eerder meegemaakt met de BT23. De band slipte dus helemaal door, het toerental steeg tot max en de band gleed een stuk opzij. Als ik niet op tijd het gas had dicht gedraaid was ik onderuit gegaan.

Ik ben nu weer terug in NL, dus voorlopig geen haarspeldbochten meer cry

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:


Ik gaf wel wat gas natuurlijk, maar er lag geen vuiligheid op de weg. Had het ook niet eerder meegemaakt met de BT23. De band slipte dus helemaal door, het toerental steeg tot max en de band gleed een stuk opzij. Als ik niet op tijd het gas had dicht gedraaid was ik onderuit gegaan.

cry


Nog een geluk dat je geen highsider maakte dan, als je achterwiel flink doorslipt en wegglijd en dan plots gas dicht, zou je er wel eens over kunnen gaan. Ik laat hem maar schuiven achteraan als ie al schuift, klein beetje doseren, zolang de voorband maar grip heeft...Op de GS ooit eens voorwiel weg, in snelle dolomieten bocht naar boven, zonder reden, geen waarschuwing, kwak....duurde een tijdje voor mijn ribben en vertrouwen terug de oude waren....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif