Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 9:56 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: |
Het is een bitch om de achterveer aan te spannen.
mvg!
Jan |
is het niet makkelijker om domweg de pomp er even uit te halen?,
en dan in de bankschroef te zetten om die veer op te spannen.
ik heb zelf geen smt, maar dankzij de pds (geen linksysteem) is het volgens mij een kwestie van de bovenste en de onderste bout losdraaien,
en trek je zo de pomp uit het frame ( of zit het achterwiel dan in de weg?) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | wreckah schreef: |
Het is een bitch om de achterveer aan te spannen.
mvg!
Jan |
is het niet makkelijker om domweg de pomp er even uit te halen?,
en dan in de bankschroef te zetten om die veer op te spannen.
ik heb zelf geen smt, maar dankzij de pds (geen linksysteem) is het volgens mij een kwestie van de bovenste en de onderste bout losdraaien,
en trek je zo de pomp uit het frame ( of zit het achterwiel dan in de weg?) |
Heb het nog nie goed bekeken, ivm uithalen demperunit, maar ik gebruik een krik onder de rechterframesteun om het achterwiel te "ontlasten" gaat prima, kun je zelfs je achterwiel er uithalen. Ik heb ook een bok voor het achterwiel, maar dan is de veer nog altijd belast natuurlijk. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | wreckah schreef: |
Het is een bitch om de achterveer aan te spannen.
mvg!
Jan |
is het niet makkelijker om domweg de pomp er even uit te halen?,
en dan in de bankschroef te zetten om die veer op te spannen.
|
ik kan de moto niet ophangen...ik werk in de open lucht
misschien dat de hele unit er dan wel volledig uitkan, kheb er geen idee van. _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 13:09 Onderwerp: |
|
|
de motor met het carter op een bierkratje iod plaatsen, achterwiel moet inderdaad in de lucht hangen, 2 bouten los en dan is het de vraag of de pomp tussen het wiel en het subframe uit te manouvreren is, ik denk van wel _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 21 Sep. 2009, 12:15 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: | Daan schreef: | wreckah schreef: |
Het is een bitch om de achterveer aan te spannen.
mvg!
Jan |
is het niet makkelijker om domweg de pomp er even uit te halen?,
en dan in de bankschroef te zetten om die veer op te spannen.
|
ik kan de moto niet ophangen...ik werk in de open lucht
misschien dat de hele unit er dan wel volledig uitkan, kheb er geen idee van. |
Vandaar ook de boom
In open lucht kun je die krik ook gebruiken zenne _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Harrie van Til
Geregistreerd op: 4-9-2009 Berichten: 39 Woonplaats: Ten Post, Groningen
|
Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2009, 22:40 Onderwerp: |
|
|
maar even weer on-topic: de banden dus
Heb er vandaag achter, bij km 5150, een dunlop roadsmart om laten leggen. Heb daarvan op mijn Aprilia Shiver al meerdere van verbruikt tot volle tevredenheid. Goeie grip op droog zowel als nat. En de levensduur zat tegen de 9000km aan (achter). Zal binnenkort even berichten hoe het icm de originele sportattack voor gaat.
Harrie van Til, SMTering-wat-gaat-dat-gemakkelijk _________________ Bocht gemist? Doneer je organen! |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Za, 17 Okt. 2009, 14:09 Onderwerp: |
|
|
Nieuws omtrent de Pilot Road 2CT => ligt er nu + 13500 km op en is nu aan vervanging toe. Gebruik : vooral woon-werk verkeer afgewisseld met raggen in de Ardennen, Eifel of Luxemburg => hier worden de zijkanten vooral benut he ;o)
PS maw een superband in combinatie met een Michelin Pilot Power vooraan.
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
|
koekejo
Geregistreerd op: 21-10-2009 Berichten: 11 Woonplaats: ichtegem w-vl
|
Geplaatst: Wo, 21 Okt. 2009, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Harrie van Til schreef: | maar even weer on-topic: de banden dus
Heb er vandaag achter, bij km 5150, een dunlop roadsmart om laten leggen. Heb daarvan op mijn Aprilia Shiver al meerdere van verbruikt tot volle tevredenheid. Goeie grip op droog zowel als nat. En de levensduur zat tegen de 9000km aan (achter). Zal binnenkort even berichten hoe het icm de originele sportattack voor gaat.
Harrie van Til, SMTering-wat-gaat-dat-gemakkelijk |
zoals het nu is kan het niet meer verder 'k heb namelijk na 12000km al 3 achterbanden versleten: 2 pilot powers 2ct en 1 conti roadattack, en vooraan 1 conti roadattack en nu nog steeds de pilot power 2ct
alvast bedankt om dat even uit te testen
ga voor mijn 4 achterband ook een roadsmart plaatsen, 'k was daar in het verleden erg tevreden over, geven goede grip en gaan behoorlijk lang mee ( +/- 8000km)
mvg
koekejo |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Za, 24 Okt. 2009, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Waarom de Pilot ROAD 2CT niet eens proberen ? Geven meer dan genoeg grip en gaan lang mee ;o)
koekejo schreef: | Harrie van Til schreef: | maar even weer on-topic: de banden dus
Heb er vandaag achter, bij km 5150, een dunlop roadsmart om laten leggen. Heb daarvan op mijn Aprilia Shiver al meerdere van verbruikt tot volle tevredenheid. Goeie grip op droog zowel als nat. En de levensduur zat tegen de 9000km aan (achter). Zal binnenkort even berichten hoe het icm de originele sportattack voor gaat.
Harrie van Til, SMTering-wat-gaat-dat-gemakkelijk |
zoals het nu is kan het niet meer verder 'k heb namelijk na 12000km al 3 achterbanden versleten: 2 pilot powers 2ct en 1 conti roadattack, en vooraan 1 conti roadattack en nu nog steeds de pilot power 2ct
alvast bedankt om dat even uit te testen
ga voor mijn 4 achterband ook een roadsmart plaatsen, 'k was daar in het verleden erg tevreden over, geven goede grip en gaan behoorlijk lang mee ( +/- 8000km)
mvg
koekejo |
|
|
Naar boven |
|
|
Harrie van Til
Geregistreerd op: 4-9-2009 Berichten: 39 Woonplaats: Ten Post, Groningen
|
Geplaatst: Zo, 25 Okt. 2009, 11:14 Onderwerp: |
|
|
@koekoejo: ik denk ook dat het verstandiger is een Pilot Road (2CT) met je Pilot Power aan de voorkant te combineren. Volgens mijn bandenboer combineert een Michelin alleen maar met een Michelin. De Roadsmart zal zeker niet met een Pilot combineren. Qua karakter doet hij het wel goed met de originele Conti
Inmiddels kan ik na een antal woonwerk-kilometers en een dagje raggen door het noord-Groningse land zeggen dat de Roadsmart achter wat minder agiel reageert dan de Sport Attack. Kan ook liggen aan de klagere temperaturen de laatste tijd. Band warmt iminder snel op. Bochtenwisselingen moeten met wat meer inzet gedaan worden. omt iets minder gemakelik op zijn kant dan de sport attack. Daar is kijken en denken al genoeg om de bocht in te gaan. Begrip me niet verkeerd: de roadsmart is een hele goeie band met heel veel grip, droog en nat. Kantenwissel gaat alleen wat minder snel en gemakkelik dan de sport attack. _________________ Bocht gemist? Doneer je organen! |
|
Naar boven |
|
|
Howard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 13 Woonplaats: Esch
|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Ik ben vanaf vorige week de gelukkige eigenaar van een SMT. Over een weekje wordt ie afgeleverd. Mijn keus is gevallen op een jong gebruikte, één nadeel...de bandjes, die zullen binnenkort wel aan vervanging toe zijn.
Nu ben ik zéér positief over Michelin Pilot Road 2ct. En zoals Steff al schrijft, in combinatie met een Pilot Power vooraan, een goede keuze.
Nu mijn twee vragen;
@Steff, hoeveel km's haal jij met je Pilot Power voorband.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Pirelli Scorpion Sync. Hierbij ben ik geinterresseerd in de levensduur, en natuurlijk de rijeigenschappen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Howard |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Howard schreef: |
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Pirelli Scorpion Sync.
Howard |
Die zitten dus standaard op m'n smr, heb er nu 4000km mee weg,
ook onder deze winterse omstandigheden,
(doe ook nu nog gewoon elke dag 60km woon/werk verkeer.)
volgens mij is hij behoorlijk slijtvast, en in de bochten heb ik ook niets te klagen, alhoewel ik momenteel erg voorzichtig rij
Wat ik wel hinderlijk vind is dat bij plotselinge rechtdoor acceleratie
(eigenlijk het inzetten van een wheelie) en een enigzins nat wegdek de achterband snel doorslipt en de wheelie dus mislukt
weet iemand een alternatieve achterband die meer acceleratiegrip heeft _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 18:30 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Howard schreef: |
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Pirelli Scorpion Sync.
Howard |
Die zitten dus standaard op m'n smr, heb er nu 4000km mee weg,
ook onder deze winterse omstandigheden,
(doe ook nu nog gewoon elke dag 60km woon/werk verkeer.)
volgens mij is hij behoorlijk slijtvast, en in de bochten heb ik ook niets te klagen, alhoewel ik momenteel erg voorzichtig rij
Wat ik wel hinderlijk vind is dat bij plotselinge rechtdoor acceleratie
(eigenlijk het inzetten van een wheelie) en een enigzins nat wegdek de achterband snel doorslipt en de wheelie dus mislukt
weet iemand een alternatieve achterband die meer acceleratiegrip heeft |
Is de nieuwe pirelli angel st niks?
http://www.pirellityre.com/web/catalog/moto/moto_catalogo_schedaDescription.page?categoria=/catalog/moto/street/sport_tou_radial&vehicleType=MOTO&product_id=880676&uri=/pirellityre/en_IT/browser/xml/catalog/moto/MOTO_MV_ANGEL_ST.xml
Tja banden is iets persoonlijk, om maar aan te geven.
de door de meeste mensen aangeprzen mpr2 vondt ik niks op mijn vorige motor(suzuki sv650s).
bij aanbevolen druk begon de achterband flink te vervormen in een bocht met als gevolg regelmatig een flink zwabberende achterkant onder acceleratie.
Michelin heeft in verhouding een zwakker karkas als andere merken en door deze vervorming heb je meer oppervlakte/grip maar je moet er wel van houden, ik dus niet.
Daarna een iets hogere druk geprobeerd, met bagage achterop geen klap verkeerd maar solo was waardeloos meer als de helft van de tijd in de bocht als ik het gas er op zette deed de band een stap opzij(op het droge notta bene).
vondt ik niet echt goed voor mijn vertrouwen en dit was ook de enige band waar mee ik niet tot de rand toe heb gereden.(heb er in totaal 4 verschillende merken/typen onder gehad)
ok de ktm is een ander type motor maar ik wou gewoon aangeven dat niks zo persoonlijk is als een band(ook al zit het tussen je oren) _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Howard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 13 Woonplaats: Esch
|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Daan en Vonkenboer, bedankt voor de reacties.
Angel ST, weet ik niet, waar rij je zelf mee Vonkenboer.
Wat me wel verbaasd is dat ik een datasheet van KTM heb met voorgeschreven mogelijke banden vermeld per type. En dat bij de SM wel Scorpions Sync staan vermeld, en bij de SMT staan deze niet vermeld. Terwijl het sportieve karakter bij beide motoren op een hoog plan staan, alleen de lengte veerwegen verschillen nogal, waardoor de SM eventueel meer off-road eigenschappen zou hebben, waardoor de Pirelli Scorpion Sync dan wellicht meer geschikt zou zijn voor de SM.
Daardoor ben ik zéér geinterresseerd in de Scorpions..., volgens wat ik gelezen heb is de grip in de bochten best oké, maar wat doet de levensduur...
Gr. Howard |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 1:46 Onderwerp: |
|
|
de pirelli super-corsa is echt een band die plakt aan de weg maar ik kies als achter band toch liever de Michelin Pilot Road 2ct
voor band kan niet genoeg plakken dus daar de pirelli
maar Daan nu met die koude plakken er niet veel banden hooorrrr |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|