lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden voor de SMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Frenz schreef:
Even mijn duit in het zakje:

Voor op op straat en met een droog wegdek (straatgebruik) hebben de populaire merken die hierboven worden genoemd allemaal fantastsiche banden die elkaar zeer weinig ontlopen.

Voor op het circuit zweren de meesten volgens mij bij Pirelli en Metzeler (familie van elkaar). Dan schijnen ze echt wat beter te zijn dan de anderen.

In de regen zijn de Michelin PilotPower en PilotRoad op dit moment in hun klassen absoluut het beste wat er te koop is. Vergelijkende testen wijzen telkens uit dat de Micehelins in de regen een klasse appart zijn. Gezien ons klimaat kies ik daarom voor Michelin. Op een droogwegdek (straatgebruik) ben ik er nog nooit door verrast en op het circuit kon ik er zeer aardig mee uit de voeten.

Wel heb ik de ervaring dat de Michelins in de regen zeer hard slijten. Misschien nog wel harder dan bij droog weer. Ik heb ooit met een VFR800 4000 km met bijna alleen maar regen gereden en toen was de achterband schoon op. Geen profiel meer. Maar dat neem ik maar voor lief wanneer ze me 4000 regenkilometers lang het volle vertrouwen geven.

gr
F


Effe mijn gedacht er bij zetten....

Ivm droog straatrijden volg ik je volledig, de grote merken hebben allemaal fantastische banden voor verschillende doelgroepen (toer, sport-toer, sport en circuit).

Ivm circuit.... ik vertoef vrij veel op circuit (zelf rij ik een 20tal dagen per jaar op circuit + ben op nog eens 10 à 15 dagen aanwezig als 'toerist' grin ) en dat Pirelli en Metzeler de populairste zijn ... daar twijfel ik aan.
Ik rij zelf omwille van sponsoring met Dunlop en heb er geen klagen over. Vooraan rij ik slick, is natuurlijk super qua grip, achteraan rij ik nu nog met gpracer maar de volgende wordt een qualifier RR omdat ik maar 160/60/17 heb en de gp racer uit het gamma is. Maar ik heb alle vertrouwen in de qualifier RR....
Ik heb verleden jaar en dit jaar ook een aantal maal met Bridgestone gereden in het kader van de No Budget Cup (cup voor motoren met bj tss '90 en '99). Daar heb ik gereden met zowel de BT-002 als de BT-016. BT-002 is super qua grip, nix op aan te merken, slijtage ook zeer mooi. De BT-016 is in wezen een straatband en ik heb er een aantal weken geleden mee geraced en ze hebben me positief verrast. Ik heb het einde van de grip meermaals gevonden, de band heeft meermaals geschoven maar zachtjes. Omstandigheden waren dan ook vrij zwaar, 4h wedstrijd, vrij warm (27°C) en ik heb tijdens de wedstrijd mijn besttijd serieus naar beneden gebracht (lees : zwaar gepusht).
Bij mijn collega-rijders zie ik verschillende merken en bijna overal tevreden gebruikers grin .
In het verleden was ik ook zeer tevreden over de supercorsa's van Pirelli.

Mijn criteria bij de keuze van een band is de beschikbaarheid en de prijs. Als mijn bandenboer de grootste korting geeft op Pirelli kies ik voor Pirelli enzo....
Nu heb ik natuurlijk voor op het circuit de luxe van sponsoring te kri!jgen van Dunlop en daar vrij goedkoop banden te kunnen aankopen.


Ivm regen.... Laatste test die ik las kwam de Dunlop qualifier II er als beste uit (en nee, ik zeg dat niet omdat ik toevallig Dunlop sponsoring heb wink3 ).


Mijn gedacht is dat het vooral in het 'koppeke' goed moet zitten, dus denk je dat Michelin de beste is moet je Michelin laten monteren, anders zal je je niet zo amuseren omdat je misschien twijfels hebt over bv je Dunlop of Pirelli.

Onderling zijn er natuurlijk wel verschillen in al die banden maar die zullen niet groot zijn en dikwijls ook verschillen van moment tot moment (koud - warm - droog - nat), motorfiets tot motorfiets (twin - 4 cilinder - 600cc - 1300cc - ...) en vooral van piloot tot piloot....

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

gustav schreef:
Hoi,

Heb bij 3500 km mijn originele achterband vervangen voor een mpp 2ct.
Die originele was toen nog niet versleten maar had zijn beste tijd wel gehad.
Maar aangezien ik toen naar de dolomieten ging heb ik 'm vervangen.
Nu 5000 km later (3500 in de dolomieten en 1500 in het schwarzwald) is die mpp tot op de draad versleten.
Vind ik niet echt veel 5000 km met een achterband.
Voor ligt nog steeds de originele er op al 8500 km en nog niet versleten.
Mischien toch ook maar is die mpr proberen?

Groetjes


De MPR 2CT achteraan ligt er nu reeds 7500 km op waarvan 3500 km Dolomieten. Ik doe wel wat woon-werk verkeer dus minder slijtage.
Ik vermoed dat hij meer dan 10.000 km zal meegaan ... vreemd als je weet dat de sportattack met rodage in slechts 5000 km meeging ...

mvg

Stef


Laatst aangepast door steffz1 op Wo, 8 Jul. 2009, 19:14, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Toen ik de Sportattack verving door een MPR 2CT achteraan voelde ik direkt al het zwaardere sturen (weliswaar stabiel) Mijn vermoeden is dat de MPP vooraan dit zeker voor een stuk zal compenseren. We hebben met de Road 2CT in de Dolomieten redelijk doorgegast en ik vond toch dat deze band meer dan genoeg grip gaf voor mij (iedereen heeft een verschillende rijstijl nietwaar)

mvg

Stef

dirk pauwels schreef:
Iemand ervaringen met Bridgestone BT 014?
Zondag veel goeds gehoord en gezien van een set BT014.

Ik heb ondertussen een kleine 5000km en rij al een tijdje rond met een plug in de achterband (lek gereden net voor een weekend en geen tijd om een nieuw bandje te laten leggen)

Normaal zou ik terug een sport attack nemen achteraan en dan beide banden samen vervangen, Wegligging met de conti's is prima, zowel vooraan als achteraan tot op het randje gereden en redelijk veel vertrouwen in de regen, maar nu Stef zo enthousiast is over de MPR, ben ik wel geneigd om achteraan die MPR2ct te steken.
Voor wie een setje heeft: stuurt de motor met een MPP2CT voorband zwaarder of lichter (stabieler of nerveuzer)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

@TRX, iets dat ook wel belangrijk is ... de conti 's bvb lijken goedkoop in aankoop maar als ze 30 a 35 % minder lang meegaan zijn ze toch duurder ! Allez das wel iets dat ik u niet moet vertellen he smiley2

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
@TRX, iets dat ook wel belangrijk is ... de conti 's bvb lijken goedkoop in aankoop maar als ze 30 a 35 % minder lang meegaan zijn ze toch duurder ! Allez das wel iets dat ik u niet moet vertellen he smiley2

mvg

Stef


I know, maar als ik ze niet probeer weet ik het niet hé grin .
En in principe zouden ze meer grip moeten hebben dan de scorpions omdat ze in feite baanbanden zijn en de scorpions all-roadbanden.

Ik wacht nog op prijzen van mijn bandenboer, heb zowel voor de trailattacks als de scorpions prijs gevraagd wink3 .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jul. 2009, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

beter laat dan nooit antwoordje voor dirk pauwels:

ik heb op dit moment BT014's liggen op de raptor, en die voldoen uitstekend. Ik rijd normaal gezien niet op sportieve banden, maar deze waren een koopje. (75 EUR voor 2 banden met ca. 2000 straatkm erop)

Alle grip die je maar wil in het droog, en in de regen voelen ze ook goed aan. Ik reken op ongeveer dezelfde levensduur als de sportattacks: 5000km voor de achterband ongeveer dus.

mvg
jan

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 4 Aug. 2009, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Donderdag leg ik dus in combinatie met de MPR 2CT de MPP 2CT vooraan .. na bijna 13.000 km is de voorband wel vierkant gerden en dus versleten ... niet slechts zou ik zeggen voor de continental sportattack ... het rijdt trouwens niet fijn meer want hij "knikt" zich in de bocht

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Aug. 2009, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Donderdag leg ik dus in combinatie met de MPR 2CT de MPP 2CT vooraan .. na bijna 13.000 km is de voorband wel vierkant gerden en dus versleten ... niet slechts zou ik zeggen voor de continental sportattack ... het rijdt trouwens niet fijn meer want hij "knikt" zich in de bocht

mvg

Stef


Ik ben eigenlijk geen Michelin fan, maar de MPR 2CT kwam wel als grote overwinnaar uit een recente test. De MPP vooraan lijkt me ook een logische keuze, liever een zachte band vooraan qua grip en een iets hardere achteraan. Ben wel benieuwd of de MPP bij hevig remmen stabiel blijft, zo'n zachtere band heeft mss ook een zachter karkas?
Hou ons op de hoogte hé

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Aug. 2009, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Donderdag leg ik dus in combinatie met de MPR 2CT de MPP 2CT vooraan..

Mij bevallen de MPP's tot op heden best goed. Een beetje nerveuzer met insturen, maar daar is aan te wennen. Levensduur is bij mij beter dan de SportAttack. De achterband zit nu, na bijne 6500 kilometer, nog een klein stukje van de slijtmarkering af. Binnen 1000 km. komt er een nieuwe op. Ik zit nog te twijfelen om er een MPP 2CT op te laten leggen.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Do, 6 Aug. 2009, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino,

mijn bandenboer zei me geen MPP 2CT vooraan te leggen omdat bij een 2CT echt een dunne strook 2CT (2 compound heeft aan de zijkanten) ...
ik ben hem daar uiteindelijk in gevolgd en heb nu de gewone mpp vooraan. De MPR 2CT heeft een bredere 2CT strook aan de zijkant ...
Achteraan ligt de MPR 2CT er nu +- 8000 km op en is zeker nog niet versleten ...

@Dirk, feedback komt er aan alhoewel ik in feite geen problemen zou verwachten met de 2CT aangezien er toch supersports + 180 pk mee op het circuit rondknallen en ook afremmen ...

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2009, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

De MPP is goedgekeurd vooraan in samengang met de MPR 2CT ... combinatie is wendbaar en lichtvoetig ... maar blijft de gekozen lijn goed aanhouden met het nodige vertrouwen ! Ik ga de moto ook een beetje meer op zijn neus zetten zodat nog wat meer druk op de voorkant krijgt ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2009, 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Rhino,

mijn bandenboer zei me geen MPP 2CT vooraan te leggen omdat bij een 2CT echt een dunne strook 2CT (2 compound heeft aan de zijkanten) ...
ik ben hem daar uiteindelijk in gevolgd en heb nu de gewone mpp vooraan. De MPR 2CT heeft een bredere 2CT strook aan de zijkant ...
Achteraan ligt de MPR 2CT er nu +- 8000 km op en is zeker nog niet versleten ...

@Dirk, feedback komt er aan alhoewel ik in feite geen problemen zou verwachten met de 2CT aangezien er toch supersports + 180 pk mee op het circuit rondknallen en ook afremmen ...

mvg

Stef



Tiens, jij had toch al met die combo gereden op vorige moto's, nie?

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2009, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ja maar was op een andere motor de K1200R ;o))

mvg

Stef

Duccer schreef:
steffz1 schreef:
Rhino,

mijn bandenboer zei me geen MPP 2CT vooraan te leggen omdat bij een 2CT echt een dunne strook 2CT (2 compound heeft aan de zijkanten) ...
ik ben hem daar uiteindelijk in gevolgd en heb nu de gewone mpp vooraan. De MPR 2CT heeft een bredere 2CT strook aan de zijkant ...
Achteraan ligt de MPR 2CT er nu +- 8000 km op en is zeker nog niet versleten ...

@Dirk, feedback komt er aan alhoewel ik in feite geen problemen zou verwachten met de 2CT aangezien er toch supersports + 180 pk mee op het circuit rondknallen en ook afremmen ...

mvg

Stef



Tiens, jij had toch al met die combo gereden op vorige moto's, nie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Za, 19 Sep. 2009, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen BT16 voor en achter. rijdt wel lekker, stabiliteit OK, grip meer dan ok. Blijf de indruk krijgen dat het voorwiel wat meer gewicht mag hebben, zou dus achteraan de veervoorspanning iets willen opdraaien, iemand al geprobeerd?

Daarstraks op een oprit autostrade in 4de, platliggend, gewoon vol kunnen opendraaien, je voelt de achterband zich vastzetten op het asfalt , lijkt wel of ie meer grip krijgt naarmate je meer gas geeft...( en was achteraf ook te zien, precies circuit gereden, band rolt wat op)....
Denk echter niet dat ie lang meegaat zo'n BT16.....
Ondertussen 1600km met de BT16 achter en 500 met de voorband. Voorlopig vind ik ze beter dan de Conti's, maar heb er nog niet echt mee inde regen gereden.
ik rij op 2.2 vooraan en 2.5 achter

De combinatie conti vooraan en BT16 achter was geen succes.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Za, 19 Sep. 2009, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

dag Dirk,

ik heb de veervoorspanning achteraan met 3 toeren omhoog geschroefd (3mm dus). De motor staat nu ietsje meer op zijn neus, en daar hou ik van.
Qua demping sta ik op de sports settings. De veervoorspanning vooraan staat standaard. Die zou ik zéker niet verhogen.

In de bergen is dit alles een waar plezier.

Ik zou zelfs nog een toerke of 2 durven verder gaan op de achterveer, maar ik ben te lui. wink

Het is een bitch om de achterveer aan te spannen. Ik heb mijn moto op de zijpikkel schuin getrokken met een spankabel rond een boom, zodat de achterband los komt, en dan met een simpele C-sleutel de veer aangedraaid...tandje per tandje, want je hebt daar niet zoveel ruimte.

Bij mijn weten ben ik de enige die tot nu toe en SM-T heeft opgeschroefd.

mvg!
Jan

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 3 van 10

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif