lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden voor de SMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

de Sync is inderdaad in de regen wat minder......maar droog doet hij het goed en dan ook wel belangrijk hij kan wel wat km aan en dat geld toch ook wa bij mij.....er staat juist een nieuwe op voor de trip naar het zwarte woud de andere had er toch weeral 6800 km gedaan ....dus ja het zit ook wat in het kopje of de oren he . stars book2 rolleyes3 argue thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
@Dirk: als je de berichten op diverse fora mag geloven is de Pirelli Scorpion Sync juist geen goede band in de regen. In een Motorrad test van 2005 kwam de Sync als laatste van acht banden uit de 'natte test' (http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=91349).

Maar 't zit 'tussen de oren': Bompie is al heel veel (waarschijnlijk ook natte) kilometers tevreden met de bandjes.
Ik vind zelf de combinatie van MPP 2CT voor en MPR achter best goed plan!


Wel de MPR 2CT achteraan nemen he ;o))

Het viel me zelf vandaag al niet meer op .... deze band zorgt echt voor extra stabiliteit en het is net een goede band in de regen ... Na een ritje vandaag is hij zelfs al tot op de rand rond gereden ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi


Wat is dan het verschil tussen de mpp 2ct en de mpr 2ct?
Op de gs had ik eerst de bt 021 en later de mpp 2ct en over beiden was ik tevreden .
Achter deed ik zo'n 7500 km en voor zo'n 9 tot 10 duizend.
Ben toen van de bridgestone op de michelin overgestapt omdat die voorband heel komisch afsleed op het laatst en toen niet meer fijn stuurde.
Dat probleem hebben ze later verholpen heb ik een test gelezen.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

gustav schreef:
Hoi


Wat is dan het verschil tussen de mpp 2ct en de mpr 2ct?
Op de gs had ik eerst de bt 021 en later de mpp 2ct en over beiden was ik tevreden .
Achter deed ik zo'n 7500 km en voor zo'n 9 tot 10 duizend.
Ben toen van de bridgestone op de michelin overgestapt omdat die voorband heel komisch afsleed op het laatst en toen niet meer fijn stuurde.
Dat probleem hebben ze later verholpen heb ik een test gelezen.

Groetjes


De MPR 2CT is de sportieve toerband, in het midden harder als de MPP 2CT maar op de zijkanten zacht vanwege de verschillende hardheid in compounds ;o)) Gaat dus langer mee dan de MPP 2CT

De MPP 2CT neem ik vooraan omdat die sportiever stuurt

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

De Pilot Power geeft meer grip en minder levensduur dan de Pilot Road. Natuurlijk afhankelijk van de rechterhand...

Op vorige motoren heb ik bijna altijd Pirelli of Metzeler gehad. Die 'liggen' mij beter. Twee keer een Bridgestone geprobeerd, één keer een BT012 (SS dacht ik?) op m'n RSV Mille en één keer de BT021 op de Triumph Sprint ST, maar geen van beide banden vond ik prettig. Sterker: de BT021 heb ik ruim voordat ie versleten was vervangen. Vorig najaar een weekeinde rondgereden op een Ducati Monster S4RS met Pilot Powers en die reed ik tot op de rand van de voorband. Dat heeft veel te maken met het profiel van de band, maar vooral met het vertrouwen dat die banden (en de motor trouwens...) gaven.
Vandaar mijn voornemen om de Conti's op de SMT te vervangen door MPP/MPR combi (en inderdaad: de MPP voor thumbsup ).

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

is de zachte zijkant van de mpp 2ct dezelfde als bij de mpr 2ct ?
maw is enkel het midden ander rubber?

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote



En de Power : Kweet nu niet of die rubbers nu hetzelfde zijn :

Ik vond wel een stukje tekst :

Ik heb met Michelin gesproken op de beurs en een MPR2 is aan de zijkanten niet zo zacht als een MPP, wel zachter dan de MPR1. Een vergelijking kunnen (willen ) ze niet maken.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

De MPRoad 2CT doet het zelfs uitstekend in combinatie met de Continental vooraan. Als deze Continental versleten is gaat de MPP of de MPP 2CT vooraan er op ...

De MPR2 2CT spint minder gemakkelijk door dan de Continental mijn inziens (achteraan)

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Ik ga voor de MPP 2CT vooraan en de MPR 2CT achteraan ...

MPR 2CT zal wel wat doorspinnen bij rechte acceleratie maar op hellingshoek geven ze veel meer grip , ook bij uitaccelereren, waardoor dit voor mij de ideale en kilometervretende set is smiley2

mvg

Stef


ik heb deze raad toch opgevolgd (wil ook wa meer km's doen met een achterband) en heb daarstraks een MPR2 achteraan laten steken

binnenkort MPP2CT vooraan

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu voor en achter Pilot Powers (niet de 2CT). Levensduur lijkt beter dan de Continental Sport Attacks, maar ik vond de Conti's lekkerder sturen. Vooral het insturen gaat bij MPP heel rap en de SMT is al errug makkelijk de hoek om te krijgen. Met MPP vind ik het net een beetje te veel van het goede. Grip was gevoelsmatig met de Conti's beter.
Volgende setje wordt waarschijnlijk toch weer Sport Attack!

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Ik heb nu voor en achter Pilot Powers (niet de 2CT). Levensduur lijkt beter dan de Continental Sport Attacks, maar ik vond de Conti's lekkerder sturen. Vooral het insturen gaat bij MPP heel rap en de SMT is al errug makkelijk de hoek om te krijgen. Met MPP vind ik het net een beetje te veel van het goede. Grip was gevoelsmatig met de Conti's beter.
Volgende setje wordt waarschijnlijk toch weer Sport Attack!


Als je het wat trager wil dan kan je eventueel de MPR2CT vooraan steken. Ik vond de slijtage van de Sportattack achteraan veel te snel.
De MPR 2CT achteraan gaat al enkele duizend km meer mee en is nog niet versleten ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Heb bij 3500 km mijn originele achterband vervangen voor een mpp 2ct.
Die originele was toen nog niet versleten maar had zijn beste tijd wel gehad.
Maar aangezien ik toen naar de dolomieten ging heb ik 'm vervangen.
Nu 5000 km later (3500 in de dolomieten en 1500 in het schwarzwald) is die mpp tot op de draad versleten.
Vind ik niet echt veel 5000 km met een achterband.
Voor ligt nog steeds de originele er op al 8500 km en nog niet versleten.
Mischien toch ook maar is die mpr proberen?

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand ervaringen met Bridgestone BT 014?
Zondag veel goeds gehoord en gezien van een set BT014.

Ik heb ondertussen een kleine 5000km en rij al een tijdje rond met een plug in de achterband (lek gereden net voor een weekend en geen tijd om een nieuw bandje te laten leggen)

Normaal zou ik terug een sport attack nemen achteraan en dan beide banden samen vervangen, Wegligging met de conti's is prima, zowel vooraan als achteraan tot op het randje gereden en redelijk veel vertrouwen in de regen, maar nu Stef zo enthousiast is over de MPR, ben ik wel geneigd om achteraan die MPR2ct te steken.
Voor wie een setje heeft: stuurt de motor met een MPP2CT voorband zwaarder of lichter (stabieler of nerveuzer)?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

gustav schreef:
Hoi,


Vind ik niet echt veel 5000 km met een achterband.

Groetjes


Ik ken je rijstijl niet, maar met een 2ct 5.000km rijden vind ik niet slecht.

Ik slaagde er ooit in om op 2.800km een Metzeler Z6 (sport-toerband) te verslijten op mijn TDM900 (het midden was nog uitstekende maar de zijkanten waren 'kaal'). Waren wel enkel Alpen kilometers, dus vrij grof asfalt en sportieve rijstijl met duo (bandendruk was 2,9bar).

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Even mijn duit in het zakje:

Voor op op straat en met een droog wegdek hebben de populaire merken die hierboven worden genoemd allemaal fantastsiche banden die elkaar zeer weinig ontlopen.

Voor op het circuit zweren de meesten volgens mij bij Pirelli en Metzeler (familie van elkaar). Dan schijnen ze echt wat beter te zijn dan de anderen.

In de regen zijn de Michelin PilotPower en PilotRoad op dit moment in hun klassen absoluut het beste wat er te koop is. Vergelijkende testen wijzen telkens uit dat de Micehelins in de regen een klasse appart zijn. Gezien ons klimaat kies ik daarom voor Michelin. Op een droogwegdek (straatgebruik) ben ik er nog nooit door verrast en op het circuit kon ik er zeer aardig mee uit de voeten.

Wel heb ik de ervaring dat de Michelins in de regen zeer hard slijten. Misschien nog wel harder dan bij droog weer. Ik heb ooit met een VFR800 4000 km met bijna alleen maar regen gereden en toen was de achterband schoon op. Geen profiel meer. Maar dat neem ik maar voor lief wanneer ze me 4000 regenkilometers lang het volle vertrouwen geven.

gr
F
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 2 van 10

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif