lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppelingshendel klein/groot probleem
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Apr. 2009, 8:42    Onderwerp: Koppelingshendel klein/groot probleem Reageer met quote

...

Laatst aangepast door DuciO op Zo, 26 Apr. 2009, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Apr. 2009, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

rode knopje helemaal rechtsom draaien, dan staat de hendel zo ver mogelijk uit en heb je de meeste druk.

Doet ie het dan nog nie, dan:

- ligt he rode piefje misschien uit de drukcilinder? effe goed nakijken
- kan het idd zijn dat er om een of andere rede lucht in het systeem is gekomen: ofwel lek, ofwel gewoon door te weinig of te vieze vloeistof.

Als ielek gaat is dat aan de onderkant: bij het voortandwiel, bij de drukgever. Zoek maar effe hier op het forum voor meeer info

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Apr. 2009, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

schroef anders even het afdekkapje los van het reservoir wat op je stuur zit, (die 2 kruisschroefjes).
als het niveau lager staat als 4 mm onder de rand, kan dat de oorzaak zijn wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Apr. 2009, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

OK, ik ging deze avond kijken naar het reservoir (voor die 4mm te checken).

Wat wordt er bedoeld met bij het voortandwiel? Bij de ketting bedoel je dan toch hé?...

Big Thnx voor de supersonische reacties!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Apr. 2009, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

DuciO schreef:


Wat wordt er bedoeld met bij het voortandwiel? Bij de ketting bedoel je dan toch hé?...

!


Bij het voortandwiel in de buurt zit het pompje wat je koppeling indrukt als je in de handle knijpt, de nemer, het pompje op je stuur is de gever
(althans, zo noem ik het maar altijd), de nemer is een zwak punt op de lc8, wil wel eens lek gaan.

Maar check nou maar eerst even de tip van DR-Bean (rode wieltje) en/of het vloeistofniveau, voordat we van een mug een olifant gaan maken wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

"...voordat we van een mug een olifant maken wink3 "

Wel, laten we zeggen dat er toch een baby-olifant geboren is.
Pomp is stuk...

700km met mijn nieuwe beestje en 't zit er al tegen. (Koop je dan een Adventure omdat het oerdegelijk materiaal is dozey )

Dus lekker nieuw pompje steken dan maar.

Hopelijk geen begin van een zwarte reeks miserie (de Adventure is namelijk ook een zwarte.)

Grtz en thnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

DuciO schreef:
"...voordat we van een mug een olifant maken wink3 "

Wel, laten we zeggen dat er toch een baby-olifant geboren is.
Pomp is stuk...

700km met mijn nieuwe beestje en 't zit er al tegen. (Koop je dan een Adventure omdat het oerdegelijk materiaal is dozey )

Dus lekker nieuw pompje steken dan maar.

Hopelijk geen begin van een zwarte reeks miserie (de Adventure is namelijk ook een zwarte.)

Grtz en thnx


ik neem aan de onderste pomp (de nemer) , tja, da's een zwak punt aan de LC8. daarom heb ik er van het begin af aan deze pomp http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160&highlight=evo
op gezet wink3
nadat ik op m'n eerste adv in 70.000km 3 pompen had gesleten worried2
KTM is soms wel eens een heel klein beetje eigenwijs wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

ja inderdaad het was de onderste pomp.
Ik zag de EVO-pomp ook al op het forum, maar ik zie het niet meteen zitten om via het Net te kopen.. (ik ook beetje eigenwijs)

Ik hoorde wel dat diezelfde pomp op andere LC8 modellen ook zit, en dat die minder problemen hebben ermee. Zou het een oplossing zijn om een pomp voor een superduke, 990, of zelfs RC8 te steken? Of passen die niet (ik dacht van wel..)

Grtz


Laatst aangepast door DuciO op Do, 30 Apr. 2009, 10:05, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

als die op de rc8/sd hetzelfde zijn, waarom dan wisselen?
(ze zijn dan immers hetzelfde wink3 ).
er zijn daar zeker minder problemen mee omdat er gewoonweg minder van rondrijden.

laatst heb ik hem vergeleken met de smt, ziet er inderdaad vanaf de buitenkant precies hetzelfde uit.

via het duitse forum is er geloof ik ook een goeie vervangingspomp verkrijgbaar, schijnt nog goedkoper te zijn als de evo.

het zit hem gewoon in het "kantelen" van het zuigertje, wat op de vervangingspompjes hoger is, en voorzien van 2 ipv 1 O-ring.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast stijf bedankt.
Ik zal eens mijn Duits terug moeten opfrissen dan. book2

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

nog 'n snel vraagje: welk duits forum precies?...

thnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

DuciO schreef:
nog 'n snel vraagje: welk duits forum precies?...

thnx



hier het draadje (tig pagina's) over deze nemer
http://forum.lc8.info/viewtopic.php?p=193220#193220

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Duc,

van welk jaar is jouw adventure?

- je hebt 2 of 3 jaar garantie...

- Het drukcilindertje is inmiddels verbeterd, dus de nieuwe zou er geen last van mogen hebben.

PS: Ik denk dat jouw probleem is ontstaan doordat je aan het stellen geweest bent met de koppeling: Als je in eens de hele slag gaat gebruiken, terwijl dat nooit het geval is geweest, dan zal het zuigertje over een "vies" stuk komen: Hierdoor kan het afdichtinkje makkelijk beschadigd raken natuurlijk. En gezien het toch al een gevoelig punt is...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DuciO



Geregistreerd op: 13-4-2009
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr, Bean: Hij is van 2004 (geen garantie meer dus...)
Maar ik begon slechts aan het rode knopje te komen nadat ik voelde dat er problemen waren met de koppeling. Swat, we zijn nu toch al zo ver.

Ik heb dus de duitse pomp gevonden : 'Hosi KNZ', maar ik vind er niks over op het Net terug. Waar is dit wundermittel te bestellen?
Grtz.

Ik liet mij trouwens ook nog zeggen dat het best is de embrayage-olie die nu in de motor zit er toch uit te laten halen. Het zou niet gezond zijn... Die olie moest ergens naartoe gelopen zijn en 't was niet op de grond, dus. Best even olie eruit en alles netjes opnieuw doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

de olie van de lekke nemer valt nooit op de grond, maar hoopt zich op achter de nemer (tussen de nemer en het blok in dus), en valt pas op de grond als de nemer van het blok af wordt getrokken (is ook slechts een paar cc hoor).

ik zou me niet zo druk maken over die embrayage-carter? olie.
die is daardoor echt niet verontreinigd hoor.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif