Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Vr, 17 Jun. 2005, 9:14 Onderwerp: Tankbescherming |
|
|
Nu kun je de tankbeschermers krijgen van karbon of van keflar
karbon 2mm dik
keflar 1mm dik
Weet een van jullie de kwaliteitsverschillen
Groeten Johan
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 17 Jun. 2005, 11:53 Onderwerp: Re: Tankbescherming |
|
|
Johan schreef: | Nu kun je de tankbeschermers krijgen van karbon of van keflar
karbon 2mm dik
keflar 1mm dik
Weet een van jullie de kwaliteitsverschillen
Groeten Johan |
Ha Johan!
Ken je een beetje Duits lezen?
24 pagina's over tankschutz.
Ik heb die van Carbon Performence,
bevallen prima, zijn dikker als die van ktm.
http://lc8.ipbhost.com/index.php?showtopic=1606
Groet Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Vr, 17 Jun. 2005, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Ja ik heb dat ook door gelezen maar die van TT zijn van Keflar en niet van carbon en daar wordt volgens mij niet over gesproken.
Dus weet een van jullie misschien de kwaliteits verschillen tussen keflar en carbon
Groet johan
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
haaje Gast
|
Geplaatst: Vr, 17 Jun. 2005, 17:27 Onderwerp: |
|
|
De kwaliteit van de beschermers van BAB heb ik nog niet kunnen testen . Wel moesten er vanwege de dikte van het carbon langere bouten door de beschermers (RVS met gleufkop van de "....dat zeg ik").
De dunnere (kevlar ?) variant past waarschijnlijk wel met de originele boutjes.
haaje
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2005, 7:59 Onderwerp: |
|
|
Ik ben op de carbon beschermer van BAB gevallen op een bevroren brugdek (asfalt) met snelheid bijna nul.
Ik had de originele beschermers niet gemonteerd met het idee dat dat niet meer nodig zou zijn. De dikke carbon beschermer was volledig door (gebroken) vermoedelijk veroorzaakt door een slechte pasvorm. Er was een beetje ruimte onder precies op de hoek waar je op land.
Ik heb inmiddels wel 1 nieuwe besteld en gemonteerd. Deze lijkt iets beter te passen. Het was bij deze ook niet nodig de montagegaten uit te vijlen.
Advies: laat vooral (ook) de originele beschermertjes zitten. Die zijn voor landen op asfalt beter.
Rwin
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2005, 9:59 Onderwerp: |
|
|
erwindob schreef: | Ik ben op de carbon beschermer van BAB gevallen op een bevroren brugdek (asfalt) met snelheid bijna nul.
Ik had de originele beschermers niet gemonteerd met het idee dat dat niet meer nodig zou zijn. De dikke carbon beschermer was volledig door (gebroken) vermoedelijk veroorzaakt door een slechte pasvorm. Er was een beetje ruimte onder precies op de hoek waar je op land.
Ik heb inmiddels wel 1 nieuwe besteld en gemonteerd. Deze lijkt iets beter te passen. Het was bij deze ook niet nodig de montagegaten uit te vijlen.
Advies: laat vooral (ook) de originele beschermertjes zitten. Die zijn voor landen op asfalt beter.
Bevroren wegdek? het vroor dus?
ik heb op een otr rit eens iemand die voor mij reed zien vallen,
het vroor dat het kraakte, en zijn plastic kraakte ook
Ik heb nog nooit zoveel plastic in de rondte zien vliegen,
(stukken spatbord/zijdeksels).
De temp zal met het breken van jouw beschermer ook niet meegewerkt hebben, en inderdaad de pasvorm ik meen dat jij 1 van babs eerste setjes gekocht hebt destijds, waarvan de pasvorm inderdaad nog niet optimaal was.
Daan
Rwin |
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2005, 18:46 Onderwerp: |
|
|
Epoxy Carbon maalt volgens mij niet om een graadje meer of minder. Oorzaak ligt m.i. in het niet precies aanliggen op dat punt op de tank.
|
|
Naar boven |
|
|
|