Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
peet
Geregistreerd op: 2-12-2007 Berichten: 55 Woonplaats: Zevenbergen
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 17:02 Onderwerp: niet werkende achterrem 950 smr |
|
|
Hoi, misschien heeft iemand een suggestie in welke richting ik het moet zoeken?
Ik kwam erachter dat mijn achterrem helemaal niet meer werkt. Ik voel met intrappen niet de normale weerstand die je op het achterrempedaal hebt. Tevens doet de achterrem het gewoon helemaal niet.
De remvloeistof ziet er nog gewoon licht uit.
Ik kan ook nergens een lek ontdekken (nu 14000 km op de teller).
Kunnen de remcilinders vast komen te zitten als je de achterrem bijna nooit gebruikt?
Ik hoor het graag van iemand.
groeten
Peter  |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Het meest eenvoudige zou een luchtbel in je leiding zijn. Ik zou beginnen met het ontluchten van je remleiding.
Als dat niet werkt begint het echte zoek werk. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 17:38 Onderwerp: |
|
|
heeft iig niette maken met vastzittende remcilinders.
Maar wanneer is het gebeurt? Zomaar ineens.. niet tijdens het rijden neem ik aan.
Heb je helemaal geen druk... ook niet na een 10tal keer pompen?
Je zegt dat de remvloeistof helder is: Heb je het vaatke open gehad? Zit er genoeg in? etcetc.
Oorzaak kan van alles zijn. Maar idd: Begin eens met ontluchten. Dan zie je ook meteen of de rempomp het wel doet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 20:07 Onderwerp: |
|
|
Het klassieke en gekende probleem van de achterremmodificatie die nog moet gebeuren ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Nou ik he4b vandaag de achterrem eens voorzien van nieuwe olie (14k km) ... wereld van verschil. Beetje vet aan de cilindertjes... en klaar.
Modificatie achterrem is op jou motro niet van toepassing volgens mij. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
peet
Geregistreerd op: 2-12-2007 Berichten: 55 Woonplaats: Zevenbergen
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Hoi, nog bedankt voor de reacties. Het was niet na diverse keren remmen dat ik het merkte dat de achterrem niet werkte. Ik rem eigenlijk bijna nooit met de achterrem, maar toen ik hem pas geleden wel gebruikte, bemerkte ik dit verschijnsel.
Ik zie dat er ook gesproken wordt over een modificatie aan de achterrem.
Ik hoop dat dit alleen voor de Adventure was en niet voor de 950 SMR.
Ik heb hem toen uit Duitsland geimporteerd toen hij net een half jaar oud was en hoop dat ik dan wel netjes aangesloten gebleven ben bij de Nederlandse modificaties. ik ben na de import direct met de motor voor het onderhoud bij Motor Cycle Company uit Barendrecht geweest voor
het vervolg van mijn garantie. Mocht niemand hier antwoord op kunnen geven, kan ik altijd nog even zelf contact leggen met de Nederlandse KTM-importeur.
Ik zal als eerste bij een kennis een een remontluchtingssetje lenen om te proberen of het daaraan ligt. Mocht dit het niet zijn, hou ik de andere tips ook nog in gedachten.
Alvast bedankt voor de tips. Ik zal van de week eens met de m otor aan de slag gaan..
groeten,
Peter |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 22:21 Onderwerp: |
|
|
modificatie is alleen voor sommige adventure van voor 2005. Daarna is de rempomp veranderd.
SMR valt daar denk ik niet onder.
Vreemd dat je nooit achter remt: zo'n ding stuurje met de achterem!
Je dealer kan de gegevens van je motor invullen in het dealernet: Hij kan dan onmiddelijk zien of er nog modificaties open staan. Dit staat op de server in Oostenrijk; het maakt dus niks uit dat de motor uit duitsland afkomstig is.
Je kunt dit zelf overigens ook, maar dan moet je de registratiecode hebben die je bij aankoop misschien gehad hebt; Je kan deze code ook bij je dealer opvragen (zijn ze verplicht af te geven).
Kijk eerst maar eens de standaard dingen na:
- genoeg remvloeistof
- ontluchten
- pompt ie wel?
- staan de remblokken niet enorm van de schijf af, omdat bijv de schijf krom is
- etcetc _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 11:07 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | modificatie is alleen voor sommige adventure van voor 2005. Daarna is de rempomp veranderd.
|
Wel, op m'n 2006 heb ik toch ook andere remleidingen gekregen en een antiklotsrubbertoestandje in het reservoir. Trapte er ook los door, ontluchten had slechts enkele dagen effect. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 13:52 Onderwerp: |
|
|
ok, dan vergis ik me en is het misschien tot eerste helf 2006.
Je kutn het idd zien aan het rubbertje in het potje: Het nieuwe rubberyje heeft een soort Z vorm, de oude is meer het standaard balgje. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
peet
Geregistreerd op: 2-12-2007 Berichten: 55 Woonplaats: Zevenbergen
|
Geplaatst: Do, 23 Apr. 2009, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Hoi, alle nog bedankt voor de tips. Ik heb vandaag aan mijn SmR gesleuteld en hierbij mijn achterrem ontlucht. Hierna deed de achterrem het nog niet. Er zal voldoende vloeistof in het reservoir.
Ik heb mijn remklauw eraf gehad en vervolgens de remblokken gedemonteerd. Het viel me op dat ze aan de buitenzijde (andere zijde dan de remvoering) best wel verroest waren. Zal wel door de pekel gekomen zijn. Wat wel bleek was dat bij het intrappen van de rem, de remcylinders totaal niet naar buiten kwamen en op hun plek bleven.
Aangezien ik niet genoeg tijd had om verder naar het euvel te zoeken, heb ik het spul maar weer in elkaar gezet. Ik kijk er volgende keer weer even naar als ik tijd heb.
Affijn, ik heb nu dus nog steeds een KTM die achter helemaal niet wil remmen.
Heeft iemand nog enig idee hoe ik de remcylinders wel evt eruit kan krijgen uit de remklauw.
Volgende keer maar weer even verder met sleutelen.
groeten,
Peter |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 24 Apr. 2009, 8:06 Onderwerp: |
|
|
volgende keer sleutelen voordat het zo ver stuk is...? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
peet
Geregistreerd op: 2-12-2007 Berichten: 55 Woonplaats: Zevenbergen
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 9:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi, ik kom toch nog even op mijn achterrem terug. Omdat ik na enkele dagen al naar Frankrijk moest met de SMR en ik niet het risico wilde lopen dat ik op het laatst nog iets moets bestellen voor de achterrem wat kapot zou zijn, heb ik hem toch maar naar de KTM-dealer gebracht voor hem te laten repareren. Ik bracht hem nog net in mijn garantieperiode weg bij de dealer.
Hij was een dag later netjes klaar. Het bleek dat de remcylinder kapot was en daat hadden ze een nieuwe op gezet. Ik had omdat ik aardig tegen mijn 15000 km beurt aan zat, ook de remvloeistof aan de voorzijde laten vervangen. Toen ik hem ophaalde, kon ik 280 euro aftikken (hier zat ook het opzetten bij van 2 nieuwe banden die ik zelf had meegeleverd).
Ik vertelde ze dat ik het vreemd vond dat die remcylinder al zo snel kapot ging (na 2 jaar dus) en dat dit niet onder de garantie viel.
Ik heb het op dat moment betaald, maar ben het er eigenlijk niet mee eens.
Ik wil volgende week toch nog maar even naar de KTM-importeur bellen.
***************************
Vandaar dat ik nu de vraag heb of er mensen zijn die hetzelfde hebben gehad en hoe de dealer dat heeft opgelost. Dit is makkelijk om te weten voordat ik de importeur bel.
*************************** |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 10:54 Onderwerp: |
|
|
als je motor nog in garantie is dan moet een remcilinder daar toch zeker onder vallen lijkt mij.
dat is toch net zo'n soort onderdeel als bv een koppelingpompje wat bij mij ook div keren onder garantie vervangen is.
Ik weet alleen niet hoe het garantietechnisch (schrijf ik dat nou goed?) zit met dat duitse importverhaal. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 11:27 Onderwerp: |
|
|
peet schreef: | (hier zat ook het opzetten bij van 2 nieuwe banden die ik zelf had meegeleverd).
Ik vertelde ze dat ik het vreemd vond dat die remcylinder al zo snel kapot ging (na 2 jaar dus) en dat dit niet onder de garantie viel.
Ik heb het op dat moment betaald, maar ben het er eigenlijk niet mee eens.
Ik wil volgende week toch nog maar even naar de KTM-importeur bellen.
***************************
Vandaar dat ik nu de vraag heb of er mensen zijn die hetzelfde hebben gehad en hoe de dealer dat heeft opgelost. Dit is makkelijk om te weten voordat ik de importeur bel.
*************************** |
Als je zelf banden mee levert bij een beurtje aan je brommer vinden de meeste bedrijven dt nog minder als niet leuk.
Het zal mij niet verbazen als ze voor het monteren van de nieuwe banden wel 25 euro per band rekenen als je ze zelf mee geeft.
De GOODwil gaat een beetje verloren ben ik bang
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
|