Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 13:37 Onderwerp: Skidplate Super Enduro |
|
|
Heeft iemand enig idee of er een kant en klare aftermarkt skidplate te koop is voor de Super Enduro?
Ik kan niks vinden bij KTM en touratech.
Het is vooral om mijn rempedaal en schakelpookje te beschermen bij een schuivertje. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
LaBree
Geregistreerd op: 26-2-2008 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 13:46 Onderwerp: Re: Skidplate Super Enduro |
|
|
Mosseltje schreef: | Heeft iemand enig idee of er een kant en klare aftermarkt skidplate te koop is voor de Super Enduro?
Ik kan niks vinden bij KTM en touratech.
Het is vooral om mijn rempedaal en schakelpookje te beschermen bij een schuivertje. |
BlackDog "in the great US and of A"
kost daar $300-350, plus shipping en dan nog keer import-tax
kost je een stukje metaal, doch mooi en degelijk metaal ws nog € 300,--
toch maar een keer aan de tekentafel gaan zitten.
BTW gisteren vergeten te kijken naar je BDM-beugels voor je roadbook.
kan je ff foto's schieten en over de mail schuiven ??
was mooi dagje gister, heb erg genoten. _________________ KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600 |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 14:00 Onderwerp: skidplate |
|
|
Ik heb ook lekker gereden. Opvallende plekken gezien
Zelf heb ik nu een Touratech plaat besteld, inderdaad zie je weinig voor de SE, maar is de standaard zooi niet afdoende ??
Onn0 _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 15:28 Onderwerp: Re: skidplate |
|
|
LaBree schreef: |
BlackDog "in the great US and of A"
kost daar $300-350, plus shipping en dan nog keer import-tax
kost je een stukje metaal, doch mooi en degelijk metaal ws nog € 300,--
toch maar een keer aan de tekentafel gaan zitten.
BTW gisteren vergeten te kijken naar je BDM-beugels voor je roadbook.
kan je ff foto's schieten en over de mail schuiven ??
was mooi dagje gister, heb erg genoten. |
Hmmm, 300eurie voor een metalen bakkie. Daar heb ik wel een hoop rempedaaltjes voor.
Die BDM beugels zijn ruim besproken op het ARM forum. Staan zelf exacte afmetingen bij:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6056.0
Onno schreef: | Ik heb ook lekker gereden. Opvallende plekken gezien
Zelf heb ik nu een Touratech plaat besteld, inderdaad zie je weinig voor de SE, maar is de standaard zooi niet afdoende ??
Onn0 |
Ja, was wel gezellig gisteren. Zo beetje alle ondergronden gehad die je maar kan bedenken. De standaard skidplate van de SE is net voldoende om de onderkant van het motorblok te bedekken. Ik wil toch net iets breders eronder hangen.
Misschien toch maar eens kijken of ik snel een aluminium lasser kan vinden. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Zojuist een Belgisch plaatwerkbedrijf benaderd hier in de buurt waarvan de eigenaar veel aan motorcross doet.
Hij was meteen enthousiast toen ik vroeg of hij zoiets wilde maken.
Dus ik ga nu zelf een skidplate ontwerpen voor de SE.
Als iemand ook interesse heeft moet ie het nu laten weten.
Als je geen interesse hebt mag je natuurlijk altijd tips geven hoe zoiets er uit moet komen te zien. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 19:44 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: | Dus ik ga nu zelf een skidplate ontwerpen voor de SE.
Als iemand ook interesse heeft moet ie het nu laten weten.
Als je geen interesse hebt mag je natuurlijk altijd tips geven hoe zoiets er uit moet komen te zien. |
Zeker interesse
Tips:
- van onderen zo lang mogelijk door lopend, maar wel rekening houden met de ruimte voor de middenbok .
- Beter goed gekopieerd als slecht zelf verzonnen. (zie de Blackdog en andere zelfgemaakte Skidplate’s)
Hoe ga je hem ontwerpen? Trial and error, of 3D opzetten?
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 19:57 Onderwerp: |
|
|
Remmie schreef: |
Zeker interesse
Tips:
- van onderen zo lang mogelijk door lopend, maar wel rekening houden met de ruimte voor de middenbok .
- Beter goed gekopieerd als slecht zelf verzonnen. (zie de Blackdog en andere zelfgemaakte Skidplate’s)
Hoe ga je hem ontwerpen? Trial and error, of 3D opzetten?
Remmie |
Ik maak er eerst één van karton. (Trial & Error methode)
En daarmee ga ik naar de plaatwerker.
Wat zal ik gebruiken als achterste ophang punt? 1, 2 ,3, of de originele ophangpunt 4??
Ik heb zelf geen middenbok dus heb ook geen idee tot hoever ik de skidplate kan laten lopen.
Als ik het ontwerp van BlackDog bekijk dan is het optie 2 geloof ik
Ik wil in iedergeval de zijkanten wat verder uit laten steken dan het ontwerp van BlackDog. De skidplate is vooral bedoelt om het schakelpookje, zijstandaard en het rempedaal te beschermen tijdens een schuiver. Het estetische vind ik minder belangrijk.
BlackDog ontwerp
_________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Hmm, deze is gemaakt volgens het kiss systeem.
I like . . .
Hmmm, in Duitsland zit ook een bedrijf die ze maakt.
_________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: | Hmm, deze is gemaakt volgens het kiss systeem.
I like . . .
|
Me To
Al je ophang punt 2 pakt kan er altijd een middenbok gemonteerd worden.
Een stukje weg vijlen/zagen kan altijd nog, als het bevestigingspunt maar blijft zitten
Goed bezich man
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Grootste probleem wordt het voorste ophangpunt.
Zover ik kan zien monteert iedereen deze aan het oliereservoir. En deze zit weer vast aan de radiator met slechts één boutje.
Één flinke klap tegen de voorkant van de skidplate en je zit met een kapot olie reservoir en een ingedeukte radiator.
Hmmm, nog ff een nachtje slapen over een oplossing.
Of zie ik nu problemen die er niet zijn? _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 22:24 Onderwerp: |
|
|
euhm:
Oliereservoir zit echt niet met 1 boutje vast hoor.. en al helemaal niet aan de radiator: Eerder andersom.
De olietank zelf is best erg sterk: Het gaat er om dat de kracht verdeeld wordt.
Bij de adventure steunt de carterplaat ook af onder tegen die platte kant onder dat vrije ophangpunt van het blok. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Net nog een half uurtje naast de motor gelegen.
Ik ga 3 steunpunten maken.
1. Op punt twee.
2. Op het originele punt vier.
3. Op de twee originele punten op het oliereservoir.
Als ik dan de skidplate koud ophang dan komen de meeste krachten onder het blok. Ik ga denk ik een kopie ga maken van die KISS methode. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 9:13 Onderwerp: |
|
|
ik zou wat goed hard rubber (2 a 3 mm is genoeg) tussen de plaat en het blok doen, alleen maar om de knalharde scherpe knallen van steeninslag e.d. iets af te dempen.
Maakt ook meteen dat die niet trilt en minder herrie maakt (Carterplaten reflecteren altijd het blokgeluid... en das niet mooi _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik zou wat goed hard rubber (2 a 3 mm is genoeg) tussen de plaat en het blok doen, alleen maar om de knalharde scherpe knallen van steeninslag e.d. iets af te dempen.
Maakt ook meteen dat die niet trilt en minder herrie maakt (Carterplaten reflecteren altijd het blokgeluid... en das niet mooi |
Op ADV forum gelezen dat rubbers tussen skidplate en motor niet een goed idee is.
Door de trillingen zal de skidplate gaan “schommelen” aan de ophangpunten met als gevolg dat deze gaan vervormen tot ze afbreken.
Ik heb een aantal foto’s gezien van de BlackDog skidplate die dit had. Toen de skidplate koud werd opgehangen was het probleem voorbij.
De originele skidplate zit ook zonder rubbers gemonteerd en ik heb deze nog nooit horen resoneren. Mocht dat wel het geval zijn bij de nieuwe skidplate dan kan ik alsnog rubbertjes gebruiken.
Iets anders, die gaten in die KISS skidplate zijn die voor ventilatie of voor gewichtsbesparing? _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
LaBree
Geregistreerd op: 26-2-2008 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 11:07 Onderwerp: |
|
|
ik doe mee.
(lift altijd graag mee op goede ideeen van anderen ) _________________ KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600 |
|
Naar boven |
|
|
|