Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
luigi.meersman
|
Geplaatst: Vr, 10 Apr. 2009, 23:09 Onderwerp: Vraagje over 2dehands Adventure 990 |
|
|
Hallo, ben van plan om een Adventure 990 te kopen.
Heb een 2dehands gevonden van bouwjaar 2007 met 20.000km en met nog garantie tot eind 2009.
Enkele opties: Handvat verwarming, volledige kofferset, tanktas
Mijn vraag is nu, moet ik me al zorgen maken voor eventuele slijtage van onderdelen en/of hoge onderhoudskosten (die buiten de garantie vallen)?
Motor zier er alvast nog ok uit, maar toch wil ik eens weten wat jullie ongeveer denken dat deze fiets nog zou waard zijn?
Alvast bedankt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 3:23 Onderwerp: Re: Vraagje over 2dehands Adventure 990 |
|
|
luigi.meersman schreef: | Hallo, ben van plan om een Adventure 990 te kopen.
Heb een 2dehands gevonden van bouwjaar 2007 met 20.000km en met nog garantie tot eind 2009.
Enkele opties: Handvat verwarming, volledige kofferset, tanktas
Mijn vraag is nu, moet ik me al zorgen maken voor eventuele slijtage van onderdelen en/of hoge onderhoudskosten (die buiten de garantie vallen)?
Motor zier er alvast nog ok uit, maar toch wil ik eens weten wat jullie ongeveer denken dat deze fiets nog zou waard zijn?
Alvast bedankt |
in BE of in NL  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 10:01 Onderwerp: |
|
|
natuurlijk moet je je geen zorgen maken over slijtage onderdelen na 20.000km; maar het heeft natuurlijk wle nut om er vaar te kijken in relatie tot de prijs:
20.000km, 1,5 jaar oud:
- Accu ok (Start vlot, en door?) = 150 euro nieuw
- Ketting en tandwielen OK? = 200 euro nieuw setje
- banden (waarschijnlij niet meer origineel..) 250 euro nieuw
- alle beurten gedaan? 15000km laatste, incl kleppenstellen?
- Onderhoud algemeen: Altijd bij de dealer (anders officieel geen garantie!), en alle modificaties doorgevoerd? (vraag na bij dealer)
- vorkkeerringen: Mooi schoon of vettig (offroad/modder kan extra slijtage leveren)
- extra's die je wil? (sportuitlaat zonder kat, kofferset die je wil etc?)
- verder gewoon standaard dingen: Goed onderhouden, geen lekkage, geen slecht sleutelwerk etcetc
Zo kan je snel 1000 tot 2000 euro meer of minder uitkomen.
B of NL is heel anders ivm BPM die wij hier in NL hebben he! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 13:14 Onderwerp: |
|
|
Deze kosten zijn gelijk welke motor. Maar ja, als je voorheen nooit met je motor bij een dealer bent geweest, kunnen deze onderhoudskosten wel eens tegen vallen (Dealeronderhoud ivm garantie).
Dit was mijn ervaring.
Moet ik zeggen, en dat was erg goed geregeld, had ik wel iedere keer iets van een up-date of modificatie (alleen bij de oudere modelen). Deze up-dates waren gratis, behalve het arbeidsloon. Dat tikt uiteindelijk wel aan.
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
luigi.meersman
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 17:52 Onderwerp: |
|
|
Het betreft een Belgische motor en alle onderhoud werd gedaan bij Desmet in Waregem (een erkend ktm-dealer).
Maandag ga ik eens kijken hebben jullie nog tips om op te letten of te vragen aan de eigenaar?
Alvast bedankt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 3:07 Onderwerp: |
|
|
luigi.meersman schreef: | Het betreft een Belgische motor en alle onderhoud werd gedaan bij Desmet in Waregem (een erkend ktm-dealer).
Maandag ga ik eens kijken hebben jullie nog tips om op te letten of te vragen aan de eigenaar?
Alvast bedankt |
ja zo veel mogelijk eraf pingelen zeker als je geen inruil hebt  |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Het antwoord kan soms zo voor de hand liggen.... het kan u soms zelfs bijna in het gezicht springen ....  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 10:25 Onderwerp: Re: Vraagje over 2dehands Adventure 990 |
|
|
luigi.meersman schreef: | Hallo, ben van plan om een Adventure 990 te kopen.
|
Van deze motor kan de garantie verlengd worden, 200 euro voor 1 jaar,
en 400 euro voor 2 jaar. (ook in belgie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2217 )
Aangezien je hem gebruikt koopt zou ik die garantie verlengen, dan heb je heel wat meer zekerheid  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|