lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Comfort passagier op een adventure
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vrouw (1,75 meter) zit prima achterop, ook naar een ritje Kroatie, Zuid Frankrijk en Zuid Duitsland.

Minpunt is het zadel, zowel origineel als gel is knudde. Zij houdt het max 1,5 uur uit. Ik trouwens ook.

Opstappen (op de S) met koffers en bagagerol vergt ook enige handigheid (via de stepjes opstappen) of lenigheid (been over het zadel steken)

Vering is idd gemakkelijk te verstellen, het rijden met volle bepakking en duo is geen enkel probleem. Op de snelweg blijft de motor iig tot 160 km p/u heel stabiel en bochten in de Dolomieten zijn ook geen probleem.

Ik heb een vrij sportieve rijstijl en dan is het allemaal prima te doen. Het wordt anders als je rustig gaat toeren dan heb je erg veel last van de snelle gas response zoals hiervoor werd genoemd. In dat geval klets je dus idd regelmatig met de helmen tegen elkaar. Remedie is dus fink doorrijden.

Overigens was het duo comfort op de Suzuki Vstrom volgens vrouwlief een stuk beter. Met dank aan het enorme zadel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een tip:

Als je met bagagerol rijdt koop dan een ander (groter) bagagerek, bijvoorbeeld touratech. Het originele bagagerek is veel te klein waardoor de rol gemakkelijk naar voor schuift. Dit gaat ten koste van de ruimte op de passagierplaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

akako schreef:
Nog een tip:

Als je met bagagerol rijdt koop dan een ander (groter) bagagerek, bijvoorbeeld touratech. Het originele bagagerek is veel te klein waardoor de rol gemakkelijk naar voor schuift. Dit gaat ten koste van de ruimte op de passagierplaats.


of bij Rugged Roads : XXL bagageplaat, zijn de knipperlichten ook
gelijk beschermd en zakt je bagagerol niet tegen de hete uitlaten thumbsup

www.ruggedroads.co.uk

groet
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Met Pasen met mijn vriendinnetje (niet groot en niet zwaar) op stap geweest. 350 km per dag met alleen de alu koffers eraan. Gaat prima. Inderdaad de achtervering opschroeven en rollen maar.

Het botsen wat eerder beschreven staat ervaren wij niet zo. Maar mijn vriendin houdt zich ook niet aan de handgrepen maar aan mij vast. Je kan volgens mij dan beter afsteunen dan wanneer je achter je en laag vasthoudt.

Mijn zadel is door Neo ge"Rayz"ed. Zie ander topic. Heb eerlijk gezegd nog nooit het orgineel erop gehad. Maar dit bevalt ons prima.

Ik vind overigens dat je erg veel ruimte op een adventure hebt, ook met z'n tweeen. Ik reed hiervoor een xt600 en dan moest ik zowat op de tank zitten als m'n schatje mee ging.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
Met Pasen met mijn vriendinnetje (niet groot en niet zwaar) op stap geweest. 350 km per dag met alleen de alu koffers eraan. Gaat prima. Inderdaad de achtervering opschroeven en rollen maar.

Het botsen wat eerder beschreven staat ervaren wij niet zo. Maar mijn vriendin houdt zich ook niet aan de handgrepen maar aan mij vast. Je kan volgens mij dan beter afsteunen dan wanneer je achter je en laag vasthoudt.

Mijn zadel is door Neo ge"Rayz"ed. Zie ander topic. Heb eerlijk gezegd nog nooit het orgineel erop gehad. Maar dit bevalt ons prima.

Ik vind overigens dat je erg veel ruimte op een adventure hebt, ook met z'n tweeen. Ik reed hiervoor een xt600 en dan moest ik zowat op de tank zitten als m'n schatje mee ging.


zat ze naast je toen je dit typte vrindinnetje schatje lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

grin3
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 18 Apr. 2009, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

topkoffer helpt de vrindin mega ! kan ze lekker tegen leunen zowel bij versnellen als bij afremmen. Voetsteunen zitten prima.

Kritiek op het zadel versta ik niet, mijn adv950 van 2005 vind ik een schoolvoorbeeld van een goed zadel !

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Za, 18 Apr. 2009, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij wil ook perse de topkoffer erop als we gaan rijden,ik voel me net een veredelde pizzakoerier dan,maar het is ook wel weer makkelijk,slot/drinken/rotzooi voor onderweg...................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif