lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zelf progressive Throttle Cam maken.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

ex-rsv-r schreef:
Ik heb de progresieve gripset ontvangen vandaag ( rc8 ) € 23,68, en gemonteerd
Hij past er zo op , de 4mm langere grepen is geen probleem.
de originele smt grepen vindt ik mooier maar deze kun je eigenlijk niet omzetten omdat de nieuwe gaskoker en de grepen die erop zitten allebei een profiel hebben dat op elkaar past, tegen het verschuiven van het handvat.
Gr. John


Ik heb ze nu ook eindelijk thuis liggen (helaas eerst de verkeerde besteld..). Zag ook dat de nieuwe gaskokers een profiel hebben en vroeg me al af of dat rubber wel gemakkelijk te vervangen zou zijn. Inmiddels heb ik besloten eerst de nieuwe gasgreep ongewijzigd te monteren. Moet qua plaatsing geen probleem zijn en heeft als voordeel dat ik ze eerst uit kan proberen en als het toch niet bevalt wel weer kan verpasten, ongewijzigd.
Nu nog even tijd vinden voor de montage.

Harrie van Til, SMTering-wat-stuurt-dat-gemakkelijk

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ex-rsv-r



Geregistreerd op: 13-6-2006
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de originele rubbers op de nieuwe koker zet ( heb ik geprobeerd ) dan is het handvat heel bobbelig door de profielen in de koker, en daardoor verschuift het ook heel makkelijk, dus geen optie.
Ik heb van te voren de slag van het originele gashendle gemeten , de progresieve maakt een 5mm langere slag , ik hoop dat dit niet hinderlijk is met rijden .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

OP het Duitse forum (www.ktmforum.eu) zijn de gebruikers allemaal erg tevreden. Voor wat het waard is: ik wil het zelf ook eerst ervaren. Het beestje moet er ook niet al te tam van worden.
Maar die Duitse reacties had je zelf ws. al gelezen daar.

Harrie van Til

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren eindelijk tijd gevonden om wat aanpassingen te doen aan de SMT. De progressieve gasgreep zonder problemen gemonteerd. Geen aanpassing hoeven doen aan de positie van de spiegels etc., vanwege de extra 4mm breedte van de grepen.
Heb vanwege het K**weer maar een 300m gereden. Leek veel speling op de gashendel te zitten maar dat bleek bij nameten een gevoelskwestie te zijn. Waarschijnlijk een kwestie van wennen aan de iets andere slag van het geheel. Dat de slag langer is kun je wel duidelijk voelen. Binnenkort wat meer ervaringen.

Harrie van Til, SMTering-wat-stuurt-dat-gemakkelijk.



P1040992.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  133.59 KB
 Weergegeven:  572 keer

P1040992.JPG



P1040991.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  85.29 KB
 Weergegeven:  563 keer

P1040991.JPG



_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!


Laatst aangepast door Harrie van Til op Ma, 16 Nov. 2009, 12:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Is de gashandle van de smt hetzelfde als de Adventure ? Maw, past dat nieuwe RC8 handle ook op de Adventure ......... rolleyes
_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 1:57    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Is de gashandle van de smt hetzelfde als de Adventure ? Maw, past dat nieuwe RC8 handle ook op de Adventure ......... rolleyes


hoe zo huh2 denk je dat tie dan sneller is laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
ouwegeert schreef:
Is de gashandle van de smt hetzelfde als de Adventure ? Maw, past dat nieuwe RC8 handle ook op de Adventure ......... rolleyes


hoe zo huh2 denk je dat tie dan sneller is laugh laugh


Grapjas dozey .

Snelgenoeg.......maar iets meer 'gevoel' bij het gasgeven was wenselijk.

Daar heb jij, als 'wheelyspecialist', natuurlijk geen belang bij grin3

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
mr wheely schreef:
ouwegeert schreef:
Is de gashandle van de smt hetzelfde als de Adventure ? Maw, past dat nieuwe RC8 handle ook op de Adventure ......... rolleyes


hoe zo huh2 denk je dat tie dan sneller is laugh laugh


Grapjas dozey .

Snelgenoeg.......maar iets meer 'gevoel' bij het gasgeven was wenselijk.

Daar heb jij, als 'wheelyspecialist', natuurlijk geen belang bij grin3


ik denk dat je je hier in vergist ik heb liever een carb fiets dan injectie
die laatste zijn veel slechter te doseren dus dan moet het voetje vaker op de achter rem

ik heb 2 weken geleden op een honda 450crf (injectie fiets) gereden met SM wheels en dat is echt gekken werk om te doseren bij een wheelie,
nee ik begrijp wel waarom ktm nog een jaartje bij de carbs blijft bij de exc modellen en minder electronica thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Nou dan begrijp je ook waarom ik graag dat andere gashandle wil proberen! thinking2

........Maar niemand schijnt te weten of het gashandle van de SMT hetzelfde is als van de Adventure sad3

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Nou dan begrijp je ook waarom ik graag dat andere gashandle wil proberen! thinking2

........Maar niemand schijnt te weten of het gashandle van de SMT hetzelfde is als van de Adventure sad3


smt gashandle is ongetwijfeld hetzelfde als smr,
maar mijn smr gashandle ziet er van buitenaf heel anders uit als een adv gashandle.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag voor het eerst met de nieuwe gashendel gereden: het is echt een wereld van verschil. Ik rij ivm mijn werk een flink stuk stadsverkeer, veel stop-and-go, veel stapvoets en dan merk je duidelijk de veel rustiger gasaanname van de nieuwe hendel. Het is wel zaak om de speling op de gashendel tot een minimum te beperken. Door het andere karakter van de gasaananme heb ik het gevoel dat ik niet van mijn plek kom. Reactie: gashendel sneller opendraaien. Wanneer er teveel speling op zit krijg je alsnog een erg schokkerig effect. Nu teruggezet naar ca. 1-2mm en neemt nu lekker op. De slag van de gashendel is wel langer en dat betekent dat, in ieder geval voor het gevoel, de acceleratie langzamer is.
Ik had op de Duitse fori al begrepen dat men daar vooral het nut van de progressieve hendel in de haarspelden ziet: ik kan me daar alles bij voorstellen na een dagje woon-werkverkeer.

Harrie van Til

@Ouwe Geert: ik ben het weekend wel thuis mocht je even met eigen ogen willen zien of de gashendel past op je Adventure. Indien belangstelling dan een PB

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ex-rsv-r



Geregistreerd op: 13-6-2006
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag ook de eerste keer met het progresieve gashendel gereden.
de eerste paar km dacht ik , hij is wel erg tam nu , maar je moet nu om te gassen wat meer aan je gas draaien.
de motor is nog net zo agresief als eerst alleen zit dat nu wat later in het gashendel.
daarintegen is het nu wel zo dat , kleine rotondes nu superlopen en het is nu ook makkelijker om een constante snelheid te rijden ,bijv file of een flitspaal,

wat ook een vreemde ervaring is dat als je nu je gas flink open hebt en je gaat remmen dan merk je ook dat je meer gas terug moet draaien om hem dicht te hebben.

al met al een goede verbetering .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ouwegeert heeft ook het RC8 handle genonteerd op de Adventure.. thumbsup .
Functioneert prima. Alles wat hierboven staat kan ik bevestigen. Gas respons is stukken vriendelijker. Wel meer draaien voor hogere toerentallen, dus minder kans op onvoorziene snelheidsovertredingen .....hoop ik uhoh2 !

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Dec. 2009, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Ouwegeert heeft ook het RC8 handle genonteerd op de Adventure.. thumbsup .
Wel meer draaien voor hogere toerentallen, dus minder kans op onvoorziene snelheidsovertredingen .....hoop ik uhoh2 !


Die extra slag heb ik voor het gevoel iets weten weg te werken door de houder waarin de gashandel en de gaskabels zitten iets naar voren (richting voorwiel dus) te kantelen.
En de speling op de gashendel zoveel mogelijk terugbrengen.
Het echt brute karakter is er wel een beetje af, wat aan de ene kant jammer is, maar bij lagere toerentallen en lagere constante snelheden werkt het allemaal wel veel prettiger, naar mijn mening.

Harrie van Til, SMTering-wat-gaat-dat-lekker.

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Grapjas! Vooroverkantelen van je houder helpt niks voor de lengte van de slag..... laugh .Begin en eind blijven op hetzelfde punt. Overpakken dus!
Speling beperken helpt wel atuurlijk.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif