lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

olielampje flikkert
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2009, 14:22    Onderwerp: olielampje flikkert Reageer met quote

Sinds vorige week heb ik met koude motor dat het olie lampje opflikkert bij het weg rijden. Dat is niet (nauwelijks) toeren afhankelijk. Na 1-2 minuten, als het dus iets sneller gaat is het over! Olie is op peil.
Wel vind ik dast het ineens veel bruiner wordt. Tot vorige week was het bijna niet af te lezen zo schoon was de olie nog.

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.

Laatst aangepast door ouwegeert op Wo, 25 Mrt. 2009, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 2:01    Onderwerp: Re: olielampje flikkerd Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Sinds vorige week heb ik met koude motor dat het olie lampje opflikkerd bij het weg rijden. Dat is niet (nauwelijks) toeren afhankelijk. Na 1-2 minuten, als het dus iets sneller gaat is het over! Olie is op peil.
Wel vind ik dast het ineens veel bruiner wordt. Tot vorige week was het bijna niet af te lezen zo schoon was de olie nog.

wat denk je van een ritje langs je dealer laugh
koelwater in je olie ?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 11:46    Onderwerp: Re: olielampje flikkerd Reageer met quote

mr wheely schreef:
ouwegeert schreef:
Sinds vorige week heb ik met koude motor dat het olie lampje opflikkerd bij het weg rijden. Dat is niet (nauwelijks) toeren afhankelijk. Na 1-2 minuten, als het dus iets sneller gaat is het over! Olie is op peil.

wat denk je van een ritje langs je dealer laugh
koelwater in je olie ?????

Koelwater is op peil. ....... gelukkig. Da's ook wel eens anders geweest. Vandaag was alles weer normaal. Enne de dealer ziet me zo langzamerhand aankomen... sad3 . Met de AT in negenjaar nauwelijks een dealer nodig gehad.....en nu?
Koelwaterproblemen(na 2 x opgelost nu ca 3500km),remproblemen(waarschijnlijk van het lange stilstaan, nieuwe cups) ,voel inmiddels duidelijk een ingeslagen balhoofdlager na 23000km (vinden ze niet erg genoeg) en nou begint het smeerolie lampje af en toe te flikkeren bij koude motor . Tis dat ie zo goddelijk rijdt, en ik denk dat het wel ooit beter zal gaan ......worried2. Ben nogal optimistisch van aard goofy .

Ik vroeg mij alleen af of er meer mensen dit meegmaakt hadden....

nu:
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van dat olielampje heb ik nog niet op de lijst staan, de andere dingen wel al.
Ook hier met héél grote voorsprong de motorfiets waar ik al het meeste defecten aan gehad heb. Hij is uit garantie, dus nu alles in eigen handen. Ik had zowieso al de langste garantielijst (werd me toch ooit gezegd) en buiten die periode heb ik al kabelboombreuk en balhoofdlagers gehad (3de maal, eerste 2 keer in garantie).

Moest het zo geen leuke motor zijn om mee te rijden was hij al 7 keer in de Schelde verdwenen...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ouwe geert,
gaat dit gepaard met eventjes licht rammelen van de distributie kettingen?

als de plunjers van de kettingspanners nl niet (snel) genoeg druk opbouwen dan hoor je dat, gepaard met flikkeren van olielampje.

Als er te weinig druk is, dan kan dit liggen aan een vervuild oliefilter (zit die er al lang in?).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Vrom

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dat van dat olielampje heb ik nog niet op de lijst staan, de andere dingen wel al.
Ook hier met héél grote voorsprong de motorfiets waar ik al het meeste defecten aan gehad heb. Hij is uit garantie, dus nu alles in eigen handen. Ik had zowieso al de langste garantielijst (werd me toch ooit gezegd) en buiten die periode heb ik al kabelboombreuk en balhoofdlagers gehad (3de maal, eerste 2 keer in garantie).

Moest het zo geen leuke motor zijn om mee te rijden was hij al 7 keer in de Schelde verdwenen...

Voorwiellager al gehad ? Bij de mijne vorige week onder garantie vervangen grin3

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mag zeker niet klagen met een kapotte brandstof pomp, verder niets. En dat in 60.000km's
f@zertje

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht ff dat ik op het gs1200 forum zat laugh3

Maar als je olielampje aangaat en je hebt nog garantie gewoon naar de stealer.
En anders idd ff oliefilter trekken/ vervangen

Raketman

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mrt. 2009, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:

Voorwiellager al gehad ? Bij de mijne vorige week onder garantie vervangen grin3

Nee verdekke laugh3

Maar ge gaat nog serieus uw best mogen doen om mijn lijst te evenaren zenne grin .

Gisterennacht nog mijn beide voorste pinkers mogen uiteenvijzen, contacten aan de lampjes helemaal opgeroest binnenin...ze gingen meer niet dan wel stars ... en zo gaat dat maar door.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Vrom

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mrt. 2009, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zo van die rare pinkerrelais'

Daar zit eigenlijk geen vaste timing in grin

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mrt. 2009, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Olie lampje heeft niet meer geflikkerd sad3 ..... thinking
Ook heeft de olie(op de peilstok dus nauwelijks afleesbaar) weer de normale kleur. Olie nogsteeds op peil..... Loopt als een zonnetje. Eerst dacht ik dat het met regen te maken had, misschien dat er ergens water binnen kan komen, maar gisteren en eergisteren hoosde het de hele dag. En aangezien de brommert de hele dag buiten moet staan bij mijn werk.. cry ..... heeft dat dus geen invloed.

nu:
Naar boven
BJ

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mrt. 2009, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon in de gaten houden dus en verder niet meer druk over maken. Soms denk ik wel eens dat we te argwanend zijn en ons wat minder moeten concentreren op allerlei piepjes, rammeltjes en lampjes. natuurlijk moet je een motor in de gaten houden en onderhouden maar niet meer dan een auto (en daar zijn we over het algemeen een stuk makkelijker in).
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mrt. 2009, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Een auto gaat in verhouding tot een motorfiets eigenlijk nooit kapot (hier toch niet). Misschien als ik ooit eens 10.000km zonder problemen kan rijden dat ik ook iets minder kritisch begin te luisteren naar m'n Adventure, maar momenteel zit ik nog steeds in een fase waarbij ik bijna met een stethoscoop lig te speuren naar allerlei mogelijks opkomend onheil worried2 ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mrt. 2009, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb intussen zoveel vertrouwen in m'n 990S dat ik de mogelijkheid tot garantieverlenging waarschijnlijk laat schieten,

in 2 jaar en 28.000km is het enige wat overleden is de accu.
(en laat die nou net niet onder garantie vallen).

raketman, die van jou gaat ECHT niet meer stuk hoor,
(je hebt je portie wel gehad wink3 ).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Guzman

BerichtGeplaatst: Di, 15 Sep. 2009, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil nog even terugkomen op dit topic, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als de starter van dit topic, met als toevoeging dat mijn olietank tot bovenaan vol zit! Dus alle olie wordt in de tank gepompt, maar komt niet meer terug in het blok.
Ik heb het afgelopen weekeind mijn startmotor gerepareerd, waarbij ik het blok iets heb laten zakken uit het frame, ik heb daarbij de olieslang losgenomen links onder de olietank bij het kogelklepje, de olie bleef keurig in de tank zitten dus de klep sloot goed af.
Later heb ik de slang uiteraard weer gemonteerd en dat is alles wat er is gebeurd met het oliecircuit, nu heb ik dus dit probleem.
Waar dient het kogelklepje eigenlijk voor? De olie wordt vanuit het blok rechtsboven in de tank gepompt en moet linksonder (via het kogelklepje) weer naar het blok, maar dit kan niet als het kogelklepje de boel afsluit! Of is de oliestroom juist tegengesteld?
Ik zie in andere topics dat dit klepje tot één van de modificaties behoord, heeft dat misschien met dit probleem van doen?
m.a.w. bij welke klacht wordt dit klepje vervangen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: