lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olietank/accu locatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jun. 2005, 10:47    Onderwerp: Olietank/accu locatie Reageer met quote

Hoi!

Plaatje is van een italiaanse rally LC8.

Olietank en accu naar achteren, hoog en droog,
en minder gewicht op het voorwiel.
Startrelais zit zo te zien op de plek van het ex-SAS ventiel!

Er staan hier nog meer plaatjes http://album.foto.virgilio.it/lc8w01/888349/foto.php


Groet Daan



LC8 olietank en accu.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  46.86 KB
 Weergegeven:  11226 keer

LC8 olietank en accu.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jun. 2005, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

mooi, mooi, maar is dat niet standaard een stukje bagage ruimte?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jun. 2005, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
mooi, mooi, maar is dat niet standaard een stukje bagage ruimte?


Ik denk niet dat een rallyrijder daarvan wakker ligt,
om hiervoor de gereeschapbak op te offeren pleased

Op deze motor is er onder die ruimte ook meer plaats,
dankzij de 2in1 uitlaat.

Anders had die tank met accu er volgens mij nog niet gepast.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jun. 2005, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie plaatjes:

Lijkt compleet rallytrim te zijn bijna zoals Meoni's fiets (op de voorpartij en de originele tank na).
2 in 1 uitlaat onderlangs, grote achtertanks.

Overigens denk ik dat deze rallyfiets wel een warmteprobleem gaat hebben: Door de olietank naar achter te halen heb je een stuk minder oliekoeling. Meoni had EN een grotere waterradiator EN een extra oliekoeler onder de koplamp. Bij deze mooie ombouw zie ik daar nog effe niets van.

grts
Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Houten Klaas



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Het uitlaat systeem is erg fraai. rolleyes5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zo ontzettend race is ie nu ook weer niet. Het originele dashboard zonder navigatie is nog aanwezig.
Vind hem wel cool om te zien m.n. de uitlaat én dat alles in het blauw is, incl ruitje smug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

op foto nr. 3 zie je een WP sticker waar is die nu eigenlijk opgeplakt (lijkt een gelast ding te zijn ,olietank?)

Groeten Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
op foto nr. 3 zie je een WP sticker waar is die nu eigenlijk opgeplakt (lijkt een gelast ding te zijn ,olietank?)
Groeten Johan

Nee, die olietank ligt nu dus onder het zadel (dat glimmende). De originele olitank zit veel hoger (boven de uitlaatbocht)

Waar de sticker op zit, is de verbindingsbrug tussen de tankhelfen en tussen de 2 motorsteunen. Normaliter is dat een vrij massief stuk Alu, waar de accubak aan/onder zit.
Het lijkt er sterk op dat ze dit geheel vervangen hebben door een zelfgelaste brug, met een nieuw montagepunt voor de carterplaat. Geen slecht idee.

Overigens is de Accu naar achter plaatsen een vrij makkelijke operatie denk ik. Misschien doe ik het nog wel eens.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens is er nog een vrij makkelijke manier om de LC8 voor wat lichter te maken (voor het rijgevoel dan):

Als je met 16/42 tankwielen rijdt, kan je een hele schakel uit de ketting halen. De ketting-spanplaten op de achterwielas kan je omdraaien, dan zijn ze wat korter naar de spanbout toe.
Dit maakt dat het achterwiel zo'n 1,5 cm verder naar voren komt!, kortere wielbasis, kortere achterbrug => Voorwiel makkelijker op te tillen.

Ik heb het gedaan en dat maakt duidelijk verschil bij het rijden. (Met als gevolg dat ik gisteren avond aangehouden ben wegens wheelierijden...)

Als je het wil doen kan je het gewoon uitproberen door het wiel helemaal naar voren te schuiven en de ketting effe 1 schakel dubbel (opgevouwen) op het achtertandwiel te leggen.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het gedaan en dat maakt duidelijk verschil bij het rijden. (Met als gevolg dat ik gisteren avond aangehouden ben wegens wheelierijden...)

grts[/quote]

Ik vind dat ze een webmaster met een dergelijke 'handtekening' niet mogen bekeuren. Hoort bij de marketing smug wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. daar dacht ome agent gisten toch echt heel anders over, met hun onopvallende grijze Seat Leon (Ofzoiets) met grote sportvelgen e.d.

Ze waren behoorlijk pissig... ik mag de uitslag afwachten sad
nouja, tis gebeurd, doe er niks meer aan. en ik zie ook nog steeds niet waarom ze er zo'n moeite mee hebben, ik bracht niemand in gevaar en niemand had er last van
(alheowel.. leek er veel op dat zij er moeite me hadden dat ik zo leuk aan het rijden was wink )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 22:20    Onderwerp: d Reageer met quote

Lijkt me ook wel wat, de ketting 1 schakel inkorten,
ben alleen benieuwd of het wiel er dan nog wel zo makkelijk in en uit gaat.



Ik heb trouwens in dec 2003 ook een wheelie bekeuring gehad met de LC8. (hij was wel mooi, en lang). grin

Pas na ruim een half jaar viel de giro op de mat, (70 euro).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 23:04    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
Lijkt me ook wel wat, de ketting 1 schakel inkorten,
ben alleen benieuwd of het wiel er dan nog wel zo makkelijk in en uit gaat.



Ik heb trouwens in dec 2003 ook een wheelie bekeuring gehad met de LC8. (hij was wel mooi, en lang). grin

Pas na ruim een half jaar viel de giro op de mat, (70 euro).

Daan


ben je er wel goedkoop van af gekomen 70 euro ?????????
ben ook al eens gepakt en dat koste mij 300 EURO
daar zit wel een beetje veel verschil in,en ook in 2003
en dat was nog een schikking ook ????????????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2005, 8:28    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

mr wheely schreef:
Daan schreef:
Lijkt me ook wel wat, de ketting 1 schakel inkorten,
ben alleen benieuwd of het wiel er dan nog wel zo makkelijk in en uit gaat.



Ik heb trouwens in dec 2003 ook een wheelie bekeuring gehad met de LC8. (hij was wel mooi, en lang). grin

Pas na ruim een half jaar viel de giro op de mat, (70 euro).

Daan


ben je er wel goedkoop van af gekomen 70 euro ?????????
ben ook al eens gepakt en dat koste mij 300 EURO


daar zit wel een beetje veel verschil in,en ook in 2003
en dat was nog een schikking ook ????????????????



Die van jou was waarschijnlijk ook tegen hoogst illegale snelheid misschien grin

Die van mij was binnen bebouwde kom, en dan een km of 70 schat ik,
dus over de snelheid deden ze niet zo moeilijk bucktooth

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jun. 2005, 2:56    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
mr wheely schreef:
Daan schreef:
Lijkt me ook wel wat, de ketting 1 schakel inkorten,
ben alleen benieuwd of het wiel er dan nog wel zo makkelijk in en uit gaat.



Ik heb trouwens in dec 2003 ook een wheelie bekeuring gehad met de LC8. (hij was wel mooi, en lang). grin

Pas na ruim een half jaar viel de giro op de mat, (70 euro).

Daan


ben je er wel goedkoop van af gekomen 70 euro ?????????
ben ook al eens gepakt en dat koste mij 300 EURO


daar zit wel een beetje veel verschil in,en ook in 2003
en dat was nog een schikking ook ????????????????



Die van jou was waarschijnlijk ook tegen hoogst illegale snelheid misschien grin

Die van mij was binnen bebouwde kom, en dan een km of 70 schat ik,
dus over de snelheid deden ze niet zo moeilijk bucktooth

Daan


ja klopt die van mij was 140kmpu, en daar zijn ze niet echt blij mee, en ik heb mijn roze papiertje al eens verspeeld, ik weet niet of dit mee teld, maar ik von het wel veel. de laatste keren ook maar weg gereden, wel een paar tel waarschuwingen gehad, maar zo lang er geen brief in de bus valt, dan is het goed eeeejjjjjjj greeetsssss mr wheely
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif