lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

OSCO groepsaankoop?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

ja
ook daar naast die radiator had ik gezien dat er plaats was. Maar ik zag zo niet meteen een mogelijkheid tot bevestiging. En de hele zwik moet eraf als je dat deksel en/of de tank eraf wilt.

Soit, de mijne zit vlak boven het voortandwiel maar smeert aan het achtertandwiel. Was nog wat klooien trouwens omdat het kettingspatbord bijna een cm dik is en de schroefdraad van de nippel een pak minder lang.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Nu even mijn mening over de oplossingen van vrom en johan. de oplossing van Johan is interessant, maar je hebt al een langer slangetje nodig en je moet er toch tamelijk wat onderdelen voor verwijderen denk ik zo. De oplossing van vrom lijkt me zéér bereikbaar, maar tevens zeer kwetsbaar. Zeker als je regelmatig off-road wilt rijden of regelmatig iemand achterop meeneemt lijkt me dat niet meteen de aangewezen plek.


Wat betreft die langere slang dat weet ik eigenlijk niet zo goed meer is voor mij al weer een paar jaar terug. Wat ik nog wel weet is dat het best veel werk was maar ja dat doe je maar 1 keer. De linker tank en beide kuipdelen moesten er in ieder geval af. Maar ja dat is bijna hetzelfde als de motorkap van je auto open doen rolleyes . Voor de bevestiging van het olie vaatje heb ik gewoon tyrips gebruikt en een mooi dik rubber strookje om beschadigingen aan vorkpoot te voorkomen. Voor de uitloop was het ook nog een heel gekloot hier heb ik een paar stukjes slang van 5 mm afgeknipt en deze stukjes heb ik weer om de slang gedaan, langs de slang een stukje ijzerdraad die dus door die stukjes slang gedaan waardoor je de slang een stukje stijfhed geeft om hem te richten.
Ik hoop dat je het zo snapt ??
Dat stukje ijzerdraad heb ik toen weer vast gemaakt met een plaatje aan de binnen kant van het voortandwiel kapje d.m.v een paar popnagels.(is te zien op de foto)
Om de uitloop op de goede plek te krijgen heb ik vet op het VTW gedaan kapje op zijn plek gezet en het achterwiel een stukje draaien , zo kun je de afdruk zien van de uitloop op het VTW.
Volgens mij is dit offroad proof en daar ging het mij om.

Succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Michel



Geregistreerd op: 15-1-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Baarn

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, even weekendje weggeweest en net komt de buurman naar buiten met een pakje! Dus ook ontvangen! Top, ziet er strak uit. Muug, bedankt voor het regelen. Heb alleen pas over een week tijd om 'm te monteren... Ach, dan kan ik van jullie een mooie oplossing afkijken... thumbsup
_________________
Ciao

Michel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 7:06    Onderwerp: Reageer met quote

Johan zijn oplossing vind ik mooi, maar zal op een 990 adv lastig worden,
want op die plek (rechts naast contactslot) lopen op een 990adv de remslang en sensorleiding van de snelheidsmeter.

johan heeft immers een 950 wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 7:31    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
ja
ook daar naast die radiator had ik gezien dat er plaats was. Maar ik zag zo niet meteen een mogelijkheid tot bevestiging. En de hele zwik moet eraf als je dat deksel en/of de tank eraf wilt.

Soit, de mijne zit vlak boven het voortandwiel maar smeert aan het achtertandwiel. Was nog wat klooien trouwens omdat het kettingspatbord bijna een cm dik is en de schroefdraad van de nippel een pak minder lang.


volgens mij kun je het moertje achterlangs in de holle ruimte van het spatschermpje schuiven, dat scheelt in dikte wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had idd de druppelaar bij het voortandwiel zitten. Op zich goed, maar als daar veel blubber en stenen komt, en eens wat gras en takjes e.d. (het betere offroadwerk dus), dan drukt ie snel het slangetje scheeft.

Ik heb nu de uitloop onderin de geleiden om de achtervork gemaakt: zodat het dus van daar uit binnenin de ketting drupt. Ik maak nog wel een paar fototjes.
Om dit te doen moet je alleen een haaks slangaansluitingkje hebben...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
jongens, misschien nog een tip mbt osco,
met heftig terreinwerk wil de bovenkant van het potje wel eens vettig worden, vooral in de zomer als de olie dun is.

Die olie komt dan door het ontluchtingsgaatje wat in de vuldop zit,
Ik heb dat probleempje opgelost door de vuldop te vervangen door een kort m8 inbusboutje met daaronder een o-ringetje (van een o-ringenketting)

wel ff de kop van de inbusbout afslanken tegen een slijpsteen in de accutol, want anders loopt hij aan tegen de trekstang.

Ook zonder dat ontluchtingsgaatje doet de osco het prima wink3


Dat heb ik nu ook voor, dus dat gaan we dan ook even moeten oplossen. TNX voor de tip!

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

muug, de olie kan ook tussen de bovenrand en de bovenkant van de osco vandaan komen, (dus tussen het plastic en rvs).
de hele bovenkant kun je dan met een tang nog wat aanschroeven, (wel voorzichtig he).

Dat was bij de mijne tenminste het geval, maar toen zat hij al wel meer dan 1 jaar op de motor (trillen/schudden)\

Ik heb het hele ding al eens uit elkaar gehad grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
robbedoes



Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Is deze kettingzaagolie o-ringvriendelijk dan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

robbedoes schreef:
Is deze kettingzaagolie o-ringvriendelijk dan ?


dat ligt eraan welke, mineraal olie wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 7:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb juist de niet-milieu vriendelijke kettingzaagolie opgezocht,omdat ik bang ben dat die andere gaat emulgeren als er water bij komt,
en nog nooit kapotte o-ringetjes aan mijn kettingen gehad oid.

ik spuit trouwens de duvel en z'n ouwe moer op m'n kettingen,
wat maar voorhanden is, en heb nooit last.
(doe toch meer dan 30k met een kettingset op de LC8 wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

robbedoes schreef:
Is deze kettingzaagolie o-ringvriendelijk dan ?


Volgens mij maakt het niks uit welke olie je gebruikt voor je O-ring. Kettingzaag olie heeft een grotere kleefkracht dan andere olieen en is daarom beter geschikt dan normale motor olie, hoewel dat ook gewoon werkt. Remolie/vloeistof is uit den boze maar dit is dus eigenlijk ook geen olie hoewel het wel vaak zo wordt genoemt.

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 16 Mei. 2009, 6:42    Onderwerp: Osco "P" goldchain Reageer met quote

Zo, hij zit erop. Alleen nog een langer slangetje halen. Ik had de druppelaar graag wat dichter bij het tandwiel gehad.


osco1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  28.76 KB
 Weergegeven:  9641 keer

osco1.jpg



osco2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  40.82 KB
 Weergegeven:  9641 keer

osco2.jpg



osco5.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  35.05 KB
 Weergegeven:  9641 keer

osco5.jpg



_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 16 Mei. 2009, 8:02    Onderwerp: Reageer met quote

dat kan je wel doen Koen maar hij slijt vanzelf af tot ongeveer dit niveau. De ketting `slaat` namelijk tijdens het rijden en helemaal als je hem voor het offroadrijden iets losser hebt of dat hij dat wordt tijdens het rijden dan komt hij er tegen aan. Ik heb hem zelf helemaal vooraan het spatbordje zitten en daar zit helemaal geen slangetje meer op, sterker nog ik heb het tijtje eraf gzaagd en laatst moest ik hem nog doorboren omdat de ketting het gaatje dicht had gebruneerd.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 16 Mei. 2009, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

dat bedoel koen niet volgens mij hij wil de slang dichter naar het TANDWIEL toe, niet dichter naar de KETTING wink3

ziet er goed uit koen, zo te zien heb je het basisplaatje aangepast/ nieuwe gemaakt?
en het plaatje met boutjes aan het voorpaneel?
(beter als met tyreps)

tip: bij MDI http://www.mdi-online.nl/webshop/artikelgroep.aspx?id=894d7d6d-b2c7-4bda-b19d-328b75933431&lang=nl kun je een lange slang compleet met druppelaar en stug uiteinde bestellen zoals op de foto van mijn druppelaar in deze topic (kost iets van 15? euro).

die slang is eigenlijk voor scottoiler maar past dus ook op osco, en is veel langer als dat k@##$%t slangetje wat osco er bij doet.



foto.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  22.25 KB
 Weergegeven:  9628 keer

foto.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif