Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 20:53 Onderwerp: |
|
|
ja
ook daar naast die radiator had ik gezien dat er plaats was. Maar ik zag zo niet meteen een mogelijkheid tot bevestiging. En de hele zwik moet eraf als je dat deksel en/of de tank eraf wilt.
Soit, de mijne zit vlak boven het voortandwiel maar smeert aan het achtertandwiel. Was nog wat klooien trouwens omdat het kettingspatbord bijna een cm dik is en de schroefdraad van de nippel een pak minder lang.
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Nu even mijn mening over de oplossingen van vrom en johan. de oplossing van Johan is interessant, maar je hebt al een langer slangetje nodig en je moet er toch tamelijk wat onderdelen voor verwijderen denk ik zo. De oplossing van vrom lijkt me zéér bereikbaar, maar tevens zeer kwetsbaar. Zeker als je regelmatig off-road wilt rijden of regelmatig iemand achterop meeneemt lijkt me dat niet meteen de aangewezen plek. |
Wat betreft die langere slang dat weet ik eigenlijk niet zo goed meer is voor mij al weer een paar jaar terug. Wat ik nog wel weet is dat het best veel werk was maar ja dat doe je maar 1 keer. De linker tank en beide kuipdelen moesten er in ieder geval af. Maar ja dat is bijna hetzelfde als de motorkap van je auto open doen . Voor de bevestiging van het olie vaatje heb ik gewoon tyrips gebruikt en een mooi dik rubber strookje om beschadigingen aan vorkpoot te voorkomen. Voor de uitloop was het ook nog een heel gekloot hier heb ik een paar stukjes slang van 5 mm afgeknipt en deze stukjes heb ik weer om de slang gedaan, langs de slang een stukje ijzerdraad die dus door die stukjes slang gedaan waardoor je de slang een stukje stijfhed geeft om hem te richten.
Ik hoop dat je het zo snapt ??
Dat stukje ijzerdraad heb ik toen weer vast gemaakt met een plaatje aan de binnen kant van het voortandwiel kapje d.m.v een paar popnagels.(is te zien op de foto)
Om de uitloop op de goede plek te krijgen heb ik vet op het VTW gedaan kapje op zijn plek gezet en het achterwiel een stukje draaien , zo kun je de afdruk zien van de uitloop op het VTW.
Volgens mij is dit offroad proof en daar ging het mij om.
Succes Johan
|
|
Naar boven |
|
|
Michel
Geregistreerd op: 15-1-2007 Berichten: 46 Woonplaats: Baarn
|
Geplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Ha, even weekendje weggeweest en net komt de buurman naar buiten met een pakje! Dus ook ontvangen! Top, ziet er strak uit. Muug, bedankt voor het regelen. Heb alleen pas over een week tijd om 'm te monteren... Ach, dan kan ik van jullie een mooie oplossing afkijken...
_________________ Ciao
Michel |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 7:06 Onderwerp: |
|
|
Johan zijn oplossing vind ik mooi, maar zal op een 990 adv lastig worden,
want op die plek (rechts naast contactslot) lopen op een 990adv de remslang en sensorleiding van de snelheidsmeter.
johan heeft immers een 950
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 7:31 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | ja
ook daar naast die radiator had ik gezien dat er plaats was. Maar ik zag zo niet meteen een mogelijkheid tot bevestiging. En de hele zwik moet eraf als je dat deksel en/of de tank eraf wilt.
Soit, de mijne zit vlak boven het voortandwiel maar smeert aan het achtertandwiel. Was nog wat klooien trouwens omdat het kettingspatbord bijna een cm dik is en de schroefdraad van de nippel een pak minder lang. |
volgens mij kun je het moertje achterlangs in de holle ruimte van het spatschermpje schuiven, dat scheelt in dikte
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Ik had idd de druppelaar bij het voortandwiel zitten. Op zich goed, maar als daar veel blubber en stenen komt, en eens wat gras en takjes e.d. (het betere offroadwerk dus), dan drukt ie snel het slangetje scheeft.
Ik heb nu de uitloop onderin de geleiden om de achtervork gemaakt: zodat het dus van daar uit binnenin de ketting drupt. Ik maak nog wel een paar fototjes.
Om dit te doen moet je alleen een haaks slangaansluitingkje hebben...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | jongens, misschien nog een tip mbt osco,
met heftig terreinwerk wil de bovenkant van het potje wel eens vettig worden, vooral in de zomer als de olie dun is.
Die olie komt dan door het ontluchtingsgaatje wat in de vuldop zit,
Ik heb dat probleempje opgelost door de vuldop te vervangen door een kort m8 inbusboutje met daaronder een o-ringetje (van een o-ringenketting)
wel ff de kop van de inbusbout afslanken tegen een slijpsteen in de accutol, want anders loopt hij aan tegen de trekstang.
Ook zonder dat ontluchtingsgaatje doet de osco het prima |
Dat heb ik nu ook voor, dus dat gaan we dan ook even moeten oplossen. TNX voor de tip!
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 14:06 Onderwerp: |
|
|
muug, de olie kan ook tussen de bovenrand en de bovenkant van de osco vandaan komen, (dus tussen het plastic en rvs).
de hele bovenkant kun je dan met een tang nog wat aanschroeven, (wel voorzichtig he).
Dat was bij de mijne tenminste het geval, maar toen zat hij al wel meer dan 1 jaar op de motor (trillen/schudden)\
Ik heb het hele ding al eens uit elkaar gehad
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
robbedoes
Geregistreerd op: 7-5-2009 Berichten: 1
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 18:28 Onderwerp: |
|
|
Is deze kettingzaagolie o-ringvriendelijk dan ?
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 23:34 Onderwerp: |
|
|
robbedoes schreef: | Is deze kettingzaagolie o-ringvriendelijk dan ? |
dat ligt eraan welke, mineraal olie wel
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 7:07 Onderwerp: |
|
|
ik heb juist de niet-milieu vriendelijke kettingzaagolie opgezocht,omdat ik bang ben dat die andere gaat emulgeren als er water bij komt,
en nog nooit kapotte o-ringetjes aan mijn kettingen gehad oid.
ik spuit trouwens de duvel en z'n ouwe moer op m'n kettingen,
wat maar voorhanden is, en heb nooit last.
(doe toch meer dan 30k met een kettingset op de LC8 ).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 12:31 Onderwerp: |
|
|
robbedoes schreef: | Is deze kettingzaagolie o-ringvriendelijk dan ? |
Volgens mij maakt het niks uit welke olie je gebruikt voor je O-ring. Kettingzaag olie heeft een grotere kleefkracht dan andere olieen en is daarom beter geschikt dan normale motor olie, hoewel dat ook gewoon werkt. Remolie/vloeistof is uit den boze maar dit is dus eigenlijk ook geen olie hoewel het wel vaak zo wordt genoemt.
groet Johan
|
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 16 Mei. 2009, 6:42 Onderwerp: Osco "P" goldchain |
|
|
Zo, hij zit erop. Alleen nog een langer slangetje halen. Ik had de druppelaar graag wat dichter bij het tandwiel gehad.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
28.76 KB |
Weergegeven: |
9641 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
40.82 KB |
Weergegeven: |
9641 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
35.05 KB |
Weergegeven: |
9641 keer |
|
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 16 Mei. 2009, 8:02 Onderwerp: |
|
|
dat kan je wel doen Koen maar hij slijt vanzelf af tot ongeveer dit niveau. De ketting `slaat` namelijk tijdens het rijden en helemaal als je hem voor het offroadrijden iets losser hebt of dat hij dat wordt tijdens het rijden dan komt hij er tegen aan. Ik heb hem zelf helemaal vooraan het spatbordje zitten en daar zit helemaal geen slangetje meer op, sterker nog ik heb het tijtje eraf gzaagd en laatst moest ik hem nog doorboren omdat de ketting het gaatje dicht had gebruneerd.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
|