lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

OSCO groepsaankoop?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

idd, zelf een nieuw lipje gemaakt van een stukje alu
@Ad, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik dichter bij het tandwiel wil smeren en dus een langer slangetje nodig heb.

Fotoos: de een laat het bevestigingspunt van de OSCO zien de ander ... gewoon om dat die ook mooi is bucktooth



DSC_0147.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  52.29 KB
 Weergegeven:  7299 keer

DSC_0147.JPG



DSC_0154.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  93.23 KB
 Weergegeven:  272 keer

DSC_0154.JPG



_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

tja, het valt eigenlijk wel mee op die plek,
het enige wat los hoeft als het voorste kuipdeel er af moet is het slangetje.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
idd, zelf een nieuw lipje gemaakt van een stukje alu
@Ad, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik dichter bij het tandwiel wil smeren en dus een langer slangetje nodig heb.

Fotoos: de een laat het bevestigingspunt van de OSCO zien de ander ... gewoon om dat die ook mooi is bucktooth


Ik moet zeggen dat dit ook een hele mooie oplossing is thumbsup

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

zouden er snelkoppelingetjes zo klein te koop zijn ergens?

dan hoef je niet telkens de slang van het pilaartje los te trekken.

je weet wel, die er ook voor benzineslang te koop zijn.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

misschien in de modelbouwwinkel?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de truc afgekeken van alle OSCO gebruikers hier. Dank voor alle verhelderende plaatjes en uitleg. Vond zelf de wijze van Dr. Bean het mooist en meest praktisch.

Ik heb de standaard meegeleverde bevestiging wel onder een kleine hoek gebogen (aantal graden moet je zelf even opmeten van de onderste foto, kon mijn geodriehoek van de middelbare school niet meer vinden...).

Zo staat de OSCO iets naar buiten gekanteld waardoor je hem makkelijker kan vullen en bedienen. Met deze hoek (met papier bepaald) loopt hij precies evenwijdig aan je tank en steekt dus niet uit. Zal dus niet zo snel sneuvelen bij vallen of i.d. Op de bovenste foto is dat enigzins te zien.

Nippel heb ik volgens de instructie boven de ketting bij het achtertandwiel gemonteerd. Vind de wijze bij het voortandwiel veel rotzooi geven daar. En heb het gevoel dat de makers van OSCO het niet zomaar daar plaatsen... Hoewel ik de binnenkant van de ketting ook logischer vind.



OSCO boven aanzicht klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  124.05 KB
 Weergegeven:  289 keer

OSCO boven aanzicht klein.JPG



OSCO houder boven aanzicht klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  111.17 KB
 Weergegeven:  269 keer

OSCO  houder boven aanzicht klein.JPG



OSCO houder aantal graden klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  98.34 KB
 Weergegeven:  267 keer

OSCO  houder aantal graden klein.JPG



_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

En het eindresultaat.


OSCO zij aanzicht klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  108.21 KB
 Weergegeven:  271 keer

OSCO zij aanzicht klein.JPG



_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Guus, ziet er beter uit!! Daar zou ik hem ook hebben gezet als ik niet zo gehecht was aan mijn valbeugels bucktooth (heb ze toch al meer dan eens nodig gehad)
thumbsup

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

ik moet zeggen dat ik minder happy ben met de plaatsing van het reservoir, vlak boven het voortandwiel. Ik vind het moeilijk te vinden en nog moeilijker om eraan te trekken. zeker aan 5km/u is dat niet mogelijk, want de KTM rijdt minstens 15km/u op ralenti. dus je moet hem dan in neutraal zetten en al bollend aan die handel trekken. Niet echt boeiend. beadyeyes
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing, Muug. Eerst in de vrij en dan ff smeren anders vorm je een gevaar op de weg bucktooth laugh
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

bij een flinke moderrit kan osco ook flink vies worden bij het voortandwiel,
op de foto is overigens wel goed te zien dat schradt ook bij het vtw aan de binnenzijde van de ketting laat druppelen.

de plek van koen (bij de ven) is veel schoner en makkelijker bereikbaar,

en met een snelkoppelingetje ergens aan de slang kun je ook makkelijker het kuipdeel verwijderen.



2004_11_07_pb070019.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  104.42 KB
 Weergegeven:  260 keer

2004_11_07_pb070019.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

LOL:

das een foto van mijn motor!! (Schradt heeft een oranje.)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
LOL:

das een foto van mijn motor!! (Schradt heeft een oranje.)



dat is waar ook, tja, er staat schradt onderaan die foto, dus ik dacht....

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Als je motor er zo uit ziet, maak je jezelf dan nog druk over een vieze OSCO? smiley2

Wat bereikbaarheid/bedieningsgemak: het is voor mij dezelfde plek als de plaats waar de choke op m'n oude XT600 zat. Voor mij niet nieuw om daar te graaien.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
Als je motor er zo uit ziet, maak je jezelf dan nog druk over een vieze OSCO? smiley2

.


veel bagger kan de werking beinvloeden, om maar te zwijgen van ff bijvullen als de motor nog niet is schoongespoten worried2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif