Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 22:25 Onderwerp: |
|
|
idd, zelf een nieuw lipje gemaakt van een stukje alu
@Ad, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik dichter bij het tandwiel wil smeren en dus een langer slangetje nodig heb.
Fotoos: de een laat het bevestigingspunt van de OSCO zien de ander ... gewoon om dat die ook mooi is
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
52.29 KB |
Weergegeven: |
7299 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
93.23 KB |
Weergegeven: |
272 keer |
|
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 9:17 Onderwerp: |
|
|
tja, het valt eigenlijk wel mee op die plek,
het enige wat los hoeft als het voorste kuipdeel er af moet is het slangetje.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 11:26 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | idd, zelf een nieuw lipje gemaakt van een stukje alu
@Ad, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik dichter bij het tandwiel wil smeren en dus een langer slangetje nodig heb.
Fotoos: de een laat het bevestigingspunt van de OSCO zien de ander ... gewoon om dat die ook mooi is |
Ik moet zeggen dat dit ook een hele mooie oplossing is
groet Johan
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 11:34 Onderwerp: |
|
|
zouden er snelkoppelingetjes zo klein te koop zijn ergens?
dan hoef je niet telkens de slang van het pilaartje los te trekken.
je weet wel, die er ook voor benzineslang te koop zijn.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 21:36 Onderwerp: |
|
|
misschien in de modelbouwwinkel?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Heb de truc afgekeken van alle OSCO gebruikers hier. Dank voor alle verhelderende plaatjes en uitleg. Vond zelf de wijze van Dr. Bean het mooist en meest praktisch.
Ik heb de standaard meegeleverde bevestiging wel onder een kleine hoek gebogen (aantal graden moet je zelf even opmeten van de onderste foto, kon mijn geodriehoek van de middelbare school niet meer vinden...).
Zo staat de OSCO iets naar buiten gekanteld waardoor je hem makkelijker kan vullen en bedienen. Met deze hoek (met papier bepaald) loopt hij precies evenwijdig aan je tank en steekt dus niet uit. Zal dus niet zo snel sneuvelen bij vallen of i.d. Op de bovenste foto is dat enigzins te zien.
Nippel heb ik volgens de instructie boven de ketting bij het achtertandwiel gemonteerd. Vind de wijze bij het voortandwiel veel rotzooi geven daar. En heb het gevoel dat de makers van OSCO het niet zomaar daar plaatsen... Hoewel ik de binnenkant van de ketting ook logischer vind.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
124.05 KB |
Weergegeven: |
289 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
111.17 KB |
Weergegeven: |
269 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
98.34 KB |
Weergegeven: |
267 keer |
|
_________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 8:31 Onderwerp: |
|
|
Guus, ziet er beter uit!! Daar zou ik hem ook hebben gezet als ik niet zo gehecht was aan mijn valbeugels (heb ze toch al meer dan eens nodig gehad)
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 9:05 Onderwerp: |
|
|
ik moet zeggen dat ik minder happy ben met de plaatsing van het reservoir, vlak boven het voortandwiel. Ik vind het moeilijk te vinden en nog moeilijker om eraan te trekken. zeker aan 5km/u is dat niet mogelijk, want de KTM rijdt minstens 15km/u op ralenti. dus je moet hem dan in neutraal zetten en al bollend aan die handel trekken. Niet echt boeiend.
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 9:18 Onderwerp: |
|
|
Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing, Muug. Eerst in de vrij en dan ff smeren anders vorm je een gevaar op de weg
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 20:01 Onderwerp: |
|
|
LOL:
das een foto van mijn motor!! (Schradt heeft een oranje.)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | LOL:
das een foto van mijn motor!! (Schradt heeft een oranje.) |
dat is waar ook, tja, er staat schradt onderaan die foto, dus ik dacht....
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Als je motor er zo uit ziet, maak je jezelf dan nog druk over een vieze OSCO?
Wat bereikbaarheid/bedieningsgemak: het is voor mij dezelfde plek als de plaats waar de choke op m'n oude XT600 zat. Voor mij niet nieuw om daar te graaien.
_________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 21:00 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: | Als je motor er zo uit ziet, maak je jezelf dan nog druk over een vieze OSCO?
. |
veel bagger kan de werking beinvloeden, om maar te zwijgen van ff bijvullen als de motor nog niet is schoongespoten
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|