Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 10:06 Onderwerp: Boodschappenlijstje |
|
|
Ik heb er nu al 1000km erbij gereden en een aantal dingetjes vallen mij op. De motor zuipt nogal. De Akra's knallen als een dolle als ik het gas dichtdraai en wil remmen. Ik denk dat ik bij een dealer met een Dyno even laat bekijken of er een sportmapping inzit.
*kan je de 950 op een standaard mapping met akra's zetten? Ik wil nml wel geluid maar geen benzine-boulimia.
*scott-oiler heb ik nog liggen van de AT, vind ik wel zo praktisch. gezien de warmte die het blok ontwikkeld vraag ik mij af waar je zo'n ding kunt plaatsen; tips?
*remmerij is nogal zacht. Ik ben gewend om flink te ankeren. Mijn AT had staalflex leidingen en harde remblokken dus die vrat wel asfalt. Echter sleet de boel er hard van. Ik ben dus benieuwd of het, qua onderhoud/slijtage beter is om de boel zo te laten of dat er iets te doen is waardoor je ook offroad nog goed remt. Ik kan mij namelijk voorstellen dat als ik weer staalflex monteer dat het binnenwerk van de remmen de hogere druk niet zomaar aan kunnen en dat het handiger is om gewoon een grotere klauw te hebben.
*click settings. BEstaat er een soort menu wat aangeeft welke click/demping je het best kan hanteren voor bepaalde omstandigheden? bv wat is de setting voor een duo of setting voor een asfalt vakantie?
_________________ Ghetto neger uit het Gooi.
Laatst aangepast door roflastc op Wo, 4 Mrt. 2009, 19:45, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 10:20 Onderwerp: Re: Boodschappenlijstje |
|
|
roflastc schreef: |
*scott-oiler heb ik nog liggen van de AT, vind ik wel zo praktisch. gezien de warmte die het blok ontwikkeld vraag ik mij af waar je zo'n ding kunt plaatsen; tips?
*click settings. BEstaat er een soort menu wat aangeeft welke click/demping je het best kan hanteren voor bepaalde omstandigheden? bv wat is de setting voor een duo of setting voor een asfalt vakantie? |
Scottoiler: ik heb een mooie locatie gevonden waar ie mooi uit de weg zit en toch heel makkelijk afstelbaar en hervulbaar. Zal straks even foto maken
click settings: kijk even je usermanual na, staan 'standaard' settings in vanaf waar je kan vertrekken. Zelf heb ik de 'sport' setting met, indien bagage (vakantie) de voorspanning achteraan volledig en indien offroad op dit moment de (denk ik) compressie 3 extra clickjes.
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 10:35 Onderwerp: |
|
|
Scottoiler zit bij mij al heel veel kilometers in de bak onder het zadel,blijft daar mooi schoon wordt wel warm maar ik gebruik het hele jaar door de zomer(dikke) olie van scottoiler, geen enkel probleem, in de zomer zet ik de dosering wat minder omdat de olie dan dunner is.
Ik heb met standaard mapping gereden, en nu met sportmapping, het enige verschil wat ik merk is een hoger verbruik, dus volgende beurt gaat de standaard mapping er weer op.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 11:18 Onderwerp: 950 |
|
|
Roflastc
Volgens mij heb je helemaal geen mapping op een 950 ...... had je toch een 990 moeten kopen.
Dus je zult met je carburateurs aan de slag moeten, weten ze bij de dealer wel hoe dat moet, waarschijnlijk staat ie wel rijker vanwege de Akra's.
Voor wat betreft de remmen: volgens mij heb je al stalen remleidingen, ik tenminste standaard wel. Remmen zijn inderdaad niet super fel, maar wel super doseerbaar. Zacht vind ik ze trouwens helemaal niet zacht, misschien lucht of water erin ?
Vering, je moet er in mijn optiek niet zoveel aan klooien, een keer een goede setting en laat het lekker zo staan. Staat in je boekje als dat er bij zit en anders wel ergens te downloaden. Staat volgens mij ook nog wel ergens hier op LC8.nl
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 11:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een sportmapping met AKra's op mijn 990S,maar die verbruikt iets minder(lijkt wel?). En je hebt idd (bij een 990 tenminste) standaard stalen leidingen,en goeie remmen
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 12:08 Onderwerp: Re: 950 |
|
|
Onno schreef: | Roflastc
Volgens mij heb je helemaal geen mapping op een 950 ...... had je toch een 990 moeten kopen.
|
Nou zie ik het ook....
hij heeft het over een 950, die heeft helemaal geen mapping
Als er een 16 tands voortandwiel op zit kan dat ook het verbruik beinvloeden, 17 tands geeft een lager verbruik, maar rijdt mijnsinziens minder lekker.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 12:09 Onderwerp: |
|
|
alle ktm.s hebben staal-remleidingen; daar zit wel een plastic mantel omheen tegen doorslijten, maar dat maakt het remmen niet anders.
Standaard zijn organische blokken, die zijn zacht (maar piepen niet): neem sinterbrons, remt fijner, harder (maar piept soms).
clicksettings vind je gewoon in je gebruikersboekje, pagina 48 (in de duitse versie)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 16:07 Onderwerp: |
|
|
Ik maar denken dat "mapping" een LC8 incrowd term was voor afstellen...
Anyway zuiniger moet ie wel dus deze zaterdag wip ik ff langs bij Verpalen. Van de clicksettings had ik alleen een digitaal documentje met fabrieksstandaarden. Ik heb nu het complete werkplaatshandboek geprint en daar staat idd alles in.
De scott oiler komt ook goed. Ik laat dat ook bij verpalen doen.
Er zat bij de mijne een zwarte remleiding hoes om alles heen? Ik trek 'm eraf en er zit idd staalflex onder? Maf... zal wel een keus van de vorige eigenaar zijn geweest....
Daan schreef: |
Nou zie ik het ook....
hij heeft het over een 950, die heeft helemaal geen mapping
Als er een 16 tands voortandwiel op zit kan dat ook het verbruik beinvloeden, 17 tands geeft een lager verbruik, maar rijdt mijnsinziens minder lekker. |
oww puntje. Ik zal zo eens de tandjes tellen.
Tevens een fietsbel monteren op de linker spiegel. Vinden de jonge clientjes van mijn werk rete grappig.
_________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 18:32 Onderwerp: Re: 950 |
|
|
Onno schreef: | Roflastc
Vering, je moet er in mijn optiek niet zoveel aan klooien, een keer een goede setting en laat het lekker zo staan. Staat in je boekje als dat er bij zit en anders wel ergens te downloaden. Staat volgens mij ook nog wel ergens hier op LC8.nl |
Ik heb hier een hele andere mening over. Je hebt de mogelijkheden om alles makkelijk af te stellen. Ik ben met nul kennis aan het testen gegaan en merk ongelovelijk veel verschil.
Soms wil je de vering wat strakker hebben dan anders.
_________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 18:58 Onderwerp: |
|
|
sja wat dat aangaat tast ik in het duister. Ik heb dan het liefst een norm om vanuit tegaan. Wat dat aangaat ben ik blij dat ik nu het service manual heb gevonden.
Houden "jullie"rekening met je eigen gewicht?
_________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 20:37 Onderwerp: Re: 950 |
|
|
Mosseltje schreef: |
Ik heb hier een hele andere mening over. Je hebt de mogelijkheden om alles makkelijk af te stellen. Ik ben met nul kennis aan het testen gegaan en merk ongelovelijk veel verschil.
Soms wil je de vering wat strakker hebben dan anders. |
Als je met vering aan de slag gaat, lijkt het mij heel handig om te weten wat je aan't doen bent. Eerste vereiste is dat je heel goed kan analyseren en vrij exact kan benoemen wat er juist niet lekker staat, of onderstuurd, of overstuurd, of wiebelen, of pompen,....
Tweede vereiste is dat je dan al even exact weet welke setting je moet veranderen om een positief effect te bekomen.
Voor een veringleek is de KTM eerder een vloek dan een zegen : je kan namelijk aan alles prielen. In-en uitgaande demping, achteraan zelfs lo en high speed ingaand. Maw : veel meer om te verknoeien dan om goed te doen dus .
Nog al meegemaakt : iemand die zitten draaien en frullen had, maar volgens eigen zeggen net niet de perfecte setting gevonden had. Of ik er ook eens wou mee rijden en er mijn idee over geven.
Nouja veel onzinniger kan het niet, want de ene zijn veerinstelling kan zowat totaal verschillend zijn van de andere. Voor mijn part trok het op geen fluit wegens zwaar onderstuurd en vooraan veel te laag in de veren.
Uitgaande demping achter ook veel en veel te zwaar.
Beetje gewichtig doen , zijn settings noteren, vervolgens de standaard sport setting instellen.
Reaktie : fantastisch ! Schitterend ! Geweldig ! Hoe ik daar op kwam ?!
Tja, ik ben gewoon goed ...
Hilarisch
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Wbt de vering; Ik ben zelf ook erg geil wbt de wegligging van mijn motor.
Ik weeg net geen 80 kg (schoon aan het haakje) en heb mijn motor dusdanig afgesteld dat hij op het asfalt goed stuurt. Als ik ga crossen pas ik hem iets aan, over het algemeen iets meer demping en veervoorspanning achyter.
Voor op de weg: afstelling sport, met achter een paar clickjes meer ingaande demping en voor wat meer voorspanning op de veer en wat meer ingaande demping omdat de fiets toch iets "neuszwaarder" is en je er een beetje als op een motard op zit (met ballen op de tank zal ik zeggen)
Als de motor gewoon goed stuurd, als laten staan en niet gaan lopen prutsen.
Gr Koen
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Do, 5 Mrt. 2009, 0:06 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Wbt de vering; Ik ben zelf ook erg geil wbt de wegligging van mijn motor.
Als de motor gewoon goed stuurd, als laten staan en niet gaan lopen prutsen.
Gr Koen |
sja daar moet ik nog eens achter komen. ik denk dat ik maar eens de volledige standaard setting ga instellen op de motor. De aanwijzingen in het boekje zijn duidelijk zat. Ik merkte vanavond wel dat ik nog moet leren om het ding echt te beheersen. Ik maakte best slordige bochten en de motor glee met het voorwiel een paar keer uit toen ik links of rechts de bocht door ging. Het was nat en ik nam stukken zebra pad mee dus het spreekt voor zich dat het voorwiel uitglijdt. maar toch, het is voor het eerst dat ik zo moet opletten met een motor en bochten.
_________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 5 Mrt. 2009, 14:20 Onderwerp: |
|
|
sja daar moet ik nog eens achter komen. ik denk dat ik maar eens de volledige standaard setting ga instellen op de motor. De aanwijzingen in het boekje zijn duidelijk zat. Ik merkte vanavond wel dat ik nog moet leren om het ding echt te beheersen. Ik maakte best slordige bochten en de motor glee met het voorwiel een paar keer uit toen ik links of rechts de bocht door ging. Het was nat en ik nam stukken zebra pad mee dus het spreekt voor zich dat het voorwiel uitglijdt. maar toch, het is voor het eerst dat ik zo moet opletten met een motor en bochten.[/quote]
Boehoeeoeoe ... wat een ellende!!! Als ik dit lees, moet je maar gewoon bij het begin beginnen.
Fabrieks afstelling en eens een half jaar rijden. Eventueel opschrijven wat beter kan en dat vertalen naar de afstelling van je motor. Met die gegevens kunnen we wat! Snappie?
Succes
Gr koen
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|