lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Maatkoffers !
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 20:16    Onderwerp: Maatkoffers ! Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik loop al een tijd met het plan om koffers te (laten) maken voor de LC8, die mooi om de uitlaten heen passen.
Mijn vraag is: Wie zou er evt ook interesse hebben deze koffers te kopen en wie heeft er nog goeie ideeen, suggesties en opmekringen wink


Met de originele uitlaten moet je dit naar mijn idee niet doen: Die worden gewoon te heet! , maar met de Akra's of Wings kan het volgens mijn goed.
Voordeel is dat de koffers makkelijk groot kunnen terwijl de motor smal blijft en de koffers stabiel hangen.

Ik heb het idee al aardig uitgewerkt, en bij bijv. Eva willen ze wel helpen om ze te maken. De foto laat een kartonmodel zien waarop je de form ongeveer kan zien.

Ik zou zelf de koffer in 0.8mm RVS maken, dat is niet zwaarder dan 2 mm Alu, mooier, stabieler, is uit te deuken en in geval van nood kan iedereen het makkelijk repareren.

Er moet dan ook een ophangrek bij, liefst ook in RVS. Natuurlijk zijn er nog heel wat opstakeltjes en vragen:
- Om de zijkappen heen (die staan vrij ver naar buiten), of met andere zijkappen?
- Wat te doen met zadelslot: Waarschijnlijk houdt de koffer daar precies voor op, dan gaat het net goed
- achter knippers: iets naar achteren zetten op een nieuw bagagerekje, wat ook zonder koffers kan blijven zitten

Zoals ik ze nu aangemeten heb zijn ze rond de 42 liter, en blijft de breedte makkelijk binnen de stuurbreedte.

graag commentaar!!



kofferbouw.jpg
 Beschrijving:
idee koffer in kartom
 Bestandsgrootte:  85.85 KB
 Weergegeven:  421 keer

kofferbouw.jpg



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 20:38    Onderwerp: d Reageer met quote

Ha DR Bean, ik hoef te toch zeker niet attent te maken op de set
waar Benzinnschnuffler mee rondrijdt he,(RMS geloof ik).

Ik neem aan dat jij dus een ander ontwerp in gedachten hebt.

Ik ga dit op de voet volgen, en proberen mee te helpen/denken.

Heb je Erik van EVA benaderd? die is ook een fan van RVS (mooi spul).

Voor ff tussendoor passen bij EVA kan ik ook wel eens heen en weer rijden hoor,(voor mij is het minder ver).

Ik was er 2 weken geleden nog, Er wordt in stilte nl nog steeds gewerkt aan de rally tanks!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, RMS koffers ken ik, zijn mooi, maar voldoen niet geheel aan mijn verwachtingen.
- Alu
- zonder rek, dus zelfdragende koffers: das wel mooi, maar ik vind het toch niet handig: je moet altijd schroeven om de koffers eraf te halen, en die schoeven zitten onderin de koffer
- knipperlicht probleem is daar opgelost door hoekje uit koffer: dat maakt de koffer onhandig
- ze zijn werg klein.

Oja.: Enige ervaring met koffers bouwen heb ik als: Deze hebik destijds helemaal zelf gebouwd: RVS, om de uitlaat heen
http://www.profiler.nl/afrika/stalen_koffers.htm
http://www.profiler.nl/afrika/

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 21:00    Onderwerp: d Reageer met quote

Wat dacht je van een 2 in1?.

Mijn LC8 heeft al gelopen met slechts 1 akra, (rechts)

Links kun je dan een koffer zonder uitsparing monteren.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Check deze links FF

http://www.rms-rogers.de
http://patineto.smugmug.com/gallery/108392/1

Is van Roger Guhr, een duitse aluminium constructeur die allehande koffer ed maakt voor motorfietsen thumbsup

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Ja, RMS koffers ken ik, zijn mooi, maar voldoen niet geheel aan mijn verwachtingen.
- Alu
- zonder rek, dus zelfdragende koffers: das wel mooi, maar ik vind het toch niet handig: je moet altijd schroeven om de koffers eraf te halen, en die schoeven zitten onderin de koffer
- knipperlicht probleem is daar opgelost door hoekje uit koffer: dat maakt de koffer onhandig
- ze zijn werg klein.

Oja.: Enige ervaring met koffers bouwen heb ik als: Deze hebik destijds helemaal zelf gebouwd: RVS, om de uitlaat heen
http://www.profiler.nl/afrika/stalen_koffers.htm
http://www.profiler.nl/afrika/


Wat een geweldige site!
Hier ga ik heel veel van leren denk ik Smile
Ik ga het lekker doorlezen vanavond, super!!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Prutzer: Dit zijn de RMS koffers, deze ken ik, heb ik al in het echt gezien ook (bij een van de Icelandreizigers), verder: Zie bovenstaande opmerking.

@all:
2 in 1 is leuk idee om meer kofferruimte te maken danwel tanks, maar het maakt de zaak ook bewerkelijker! Als er nu een std 2 in 1 set te koop zou zijn zou het misschien interessant zijn.

@speedyves: Als je meer Afrikainfo wil (over deze route enzo), dan ben je ook welkom om eens dia's te komen kijken en verhalen te luisteren enzo.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Jaaaa, ik ben ook op zoek naar koffers. Meedenken doe ik zeker, meehelpen wil ik ook, maar ik heb helaas geen profi-spullen voor het maken van koffers.

Wat mij betreft is je uitgangspunt dat ze binnen de stuurbreedte blijven en dat ze verder zo simpel mogelijk blijven, uitstekend. Een soort basis voor verder DHZ-en.

- liever knippers vast op een ander bagagerekje, desnoods de zijkappen weg.
- mogelijheden om riem-ogen te monteren
- mogelijkheid om sloten te monteren, eventueel hangsloten maar liever cilinders of het ZEGA-systeem (zie http://www.touratech.de/shop/de/dept_597.html)
- liefst niet glimmend: ik heb "ergens" (lc8.info?) commentaar gelezen van een gebruiker van de koffers van Guhr of TT dat zijn koffers met de zon erop medeweggebruikers verblindden. Met een "doffe" afwerking is dat te voorkomen. Als daarmee de prijs veel hoger wordt spuit (duur) of lak (maar da's weer minder mooi) ik het zelf.
- ook geschikt om te rijden met schoenmaat 50, zonder zere hielen/achillespezen grin3 .
- qua vorm is er niet echt veel keus als je zo smal mogelijk wil gaan, de vorm die je nu hebt lijkt me het meest ideaal. 't Wordt alleen lastig om daar binnentassen in te passen, es kijken of daar wat op te verzinnen valt.


haaje
Naar boven
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Prutzer: Dit zijn de RMS koffers, deze ken ik, heb ik al in het echt gezien ook (bij een van de Icelandreizigers), verder: Zie bovenstaande opmerking.


Euh ja, klopt dr. Bean nu ziet ik het staan, was al laat gister en met me ogen hlaf open ziet ik het allemaal niet zo goei


Gelukkig heb ik een passende nickname voor dit soort dingen shocked3 wink3

Enne die dia's kijken lijkt mij ook wel een goei idee lijk tme ene doldwaas avontuur thumbsup

Ik heb trouwens wel de prijs opgevraagd voor de RMS koffers:

Roger Guhr schreef:

Hello Eelco,
A complete system for the KTM LC 8 is available by now and the price
is 869,-- €uro additional the shipment.


Ik vind he een hoop geld voor een paar opgevoerde munitie kisten stars

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

ok.

- persoonlijk ga ik voor de hangslotjes: Altijd makkelijk onderweg te vervangen als er eens 1 zoekraakt of de sleutel pleitte

- glimmend, tja, metalen zijn glimmen, gewoon zorgen dat er genoeg stikkers op komen laugh2 (zie foto van mij XR koffer hieronder), maar goed, RVS is in principe in een geschuurde versie te maken.

- div haken: Ja, vind ik ook.
- Achillispeesveilig: jep, maar das geen probleem als ze gewoon hoog genoeg hangen! Ik wil ze in ieder geval zo hoog dat de bovenkant ongeveer gelijk zit met het zadel: Dan ligt een toprol ook meteen stabiel.
Een goeie achillispeesbeschermer is overigens een simpel plastic jerrycannetje voor aan de koffer monteren: 1 voor extra peut, 1 voor water. Als je er met je laars tegenaankomt geven ze nog wat mee.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Als er nu een std 2 in 1 set te koop zou zijn zou het misschien interessant zijn.

Het originele H-stuk aanpassen is volgens mij niet zo moeilijk,

Erik van EVA heeft dat voor de rally set ook gedaan,

Alleen daar moet de uitlaat die bocht naar onder maken,

wat ingewikkelder was.

Wat er volgens mij dan moet gebeuren, is de linker vertakking van het H-stuk afkappen, en dichtlassen.

Erik van EVA kan dat wel.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jun. 2005, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

@speedyves: Als je meer Afrikainfo wil (over deze route enzo), dan ben je ook welkom om eens dia's te komen kijken en verhalen te luisteren enzo.


Lijkt me erg leuk en slim voor mij om te doen, ik heb nogal wat reis plannen, maar nog echt geen ervaring in wat je nodig heb, regelen moet. Ik denk er iets te makkelijk over hoor ik wel eens, daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen voor ik er zelf aan begin (en dat ga ik zeker doen)

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jun. 2005, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Die koffers zijn een goed idee!


Ik heb wel intresse in een set! Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het graag! (Ook gewoon onder het genot van een kop koffie verder denken wil ik graag mee helpen)


Grtzz en topic is gemarkeerd!!


Ps mocht je matiaal nodig hebben voor conservering van metaal edg mail me dan even!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er ook wel interresse in Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

effe een update:

Omdat ik er zelf niet aan toe kwam, en het voormij wat lastiger is geworden om alle apparatuur (buigbank etc) te regelen, heb ik besloten om het idee grotendeels zelf te bedenken, en het verder door EVA te laten maken. Mijn motor is nu daar en het wordt aangemeten.

Goedkoop is het is niet, maar je krijgt dan natuurlijk maarwerk. tzt zal ik foto's posten en natuurlijk ga ik ze meteen testen, in IJsland Smile

je hoort van me
Grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif