lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Comfort passagier op een adventure
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
luigi.meersman



Geregistreerd op: 10-4-2009
Berichten: 4
Woonplaats: Meulebeke

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2009, 23:00    Onderwerp: Comfort passagier op een adventure Reageer met quote

Hallo, ben van plan een ktm adventure 990 te kopen.

Ik zou graag wel eens weten hoe het zit met het comfort voor de passagier op de ktm, aangezien mijn vrouw ook wel eens achterop mee wilt gaan.

Ik bedoel dan het comfort op korte en mediumlange afstanden.

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

ik kan hem je aanbevelen,ik rijd een Fireblade en daar wilde mijn vriendin absoluut niet achterop! argue Nu heb ik een Adventure 990S erbij en is ze niet meer eraf te slaan!! Ze vind het helemaal geweldig! We zijn ok op vakantie naar Schotland geweest en dat was geen probleem,ze zit tussen de koffers en zit heerlijk.Ik had een gelzadel,maar we kiezen toch voor het originele zadel,dat zit op de lange duur beter. Als je haar verhaal ook wilt horen kan ik wel vragen of ze zelf een stukkie schrijft over haar bevindingen,dan moet je me maar ff een maieltje sturen.

evilgrin Gijs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

hangt veel af of ze lang of kort is, en of wel zadel je gaat nemen (laag/hoog/gel/getrapt).

Als ze lang is kan ze last van turbulentie van de ruit hebben, maar dat kan ook weer veel verbeteren met een opzetspoilertje etc., en is erg afhankelijk van de helm.

Vorig jaar in 4 dagen 1600km met zijn 2en binneweggetjes gereden naar de OER, en in 3 dagen 1300km terug, met stukjes snelweg: Absoluut geen probleem en mijn vriendin zit niet dagelijks achterop.

Als rijder hebje heel weinig last van een duo vind ik bij de adventure, duo heeft prima plek. Vering effe opdraaien (had-snel-stelknop) en hij rijdt alsof je zonder duo rijdt.

Alsje allebei 100+ kg bent.. zal je er natuurlijk niet mee uitkomen, enmoet je een zwaardere veer monteren ofzo, maar ook dat kan natuurlijk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt helemaal,die vering is echt heel makkelijk.Ik doe het hetzelfde,ff de veer opdraaien en je rijd net als alleen! Geweldige uitvinding.Ik rijd meestal samen,met koffers en alles erop en eraan,en dat gaat prima.Wel is mijn vriendin klein en niet heel zwaar,daarentegen ben ik wel groot en weeg toch een slordige 120 kg,maar de Adventure geeft geen krimp.Ook op de lange ritten is het goed toefen in het zadel.Zelfs met zware storm tegen en alle bepakking geeft hij geen krimp,dat hoor ik wel eens anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me allemaal een duidelijk verhaal! De Adventure kan je vriendin aan. Nu rest de vraag of de billen van je vriendin een Adventure aankunnen... rolleyes4
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. zie ook discussies zadel:

Origineel zadel is in het begin wel eens een beetj ehard.. maar dat wordt beter. Gelzadels zijn lekkerder, maar sommigen willen dan juist weer een breed zadel, bijv van Corbin.
kwestie van smaak etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
luigi.meersman



Geregistreerd op: 10-4-2009
Berichten: 4
Woonplaats: Meulebeke

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, is alvast heel nuttig.

Dan hebben we toch geluk dat ze niet groot of zwaar is. Tja en wat het zadel betreft, eerst even proberen met het origineel en dan zien we wel. Wel handig dat de vering zo goed te regelen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij al een slordige 80.000km met dit corbin zadel,
vooral voor de duo vind ik dit zadel comfortabel omdat het zo breed is,
de flanken zijn rechtop doorgetrokken in vergelijking met het originele,
waardoor je er echt met je kont OP zit, inplaats vandat de billen over de rand heen hangen.

Mijn vrouw heeft ook al de nodige uren op dit zadel doorgebracht dolomieten/pyreneen, en binnenkort tsjechie.
(en niet op de aanhanger erheen of zo he, maar zoals het hoort op de motor laugh )

Op de foto waar er 2 op staan is links origineel, en rechts corbin



verschil.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  48.96 KB
 Weergegeven:  11787 keer

verschil.jpg



nog_een.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  61.6 KB
 Weergegeven:  11788 keer

nog_een.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sarron



Geregistreerd op: 19-3-2007
Berichten: 35
Woonplaats: Noord Limburg

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ca va,

Hierboven staan allemaal positieve reakties op het duocomfort van de Adventure.
Echter, zelf heb ik enkele keren een heel stuk achterop meegelift op een adventure.
Ik kan me helaas niet aansluiten bij bovenstaande, want ik vind de zit achterop KNUDDE.
Waarom? --> Zit oke, Geluid oke, maar de duovoetsteuntjes staan recht onder je i.p.v. iets voor je.
Dit resulteert tot het als een vlag achterop zitten. Je kunt de remkrachten niet/slecht opvangen -> helm tegen helm.
Bij optrekken kun je je niet afsteunen met de rug-> je gaar iets naar voren hangen. Zodra het gas word losgelaten/geneutralisserd beweeg je weer door naar voren met je hoofd, waardoor je weer stevig aan de duo handbeugels moet vasthouden.
Dit alles bij een redelijk gematigd tempo over enkele honderden kilometers -> zwaar vermoeiend.
Conclusie, er zijn duidelijk betere fietsen om ontspannen achterop plaats te nemen.

Ps. De andere fietsen waarop ik destijds meegelift ben, (en ontspannender zaten) waren: TDM900, FJ1300, Pan European, 1150 GS en een XT 660.
('k heb meegelift van Odessa naar Limburg)

m.vr.gr. Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Er zullen best wel betere duo-fietsen bestaan, maar daar wil ik niet mee rijden wink3

maar alle gekheid op een stokje, je moet als bestuurder natuurlijk wel "normaal" doen als er iemand achterop zit, met mijn vrouw achterop en op vakantie ook nog eens een pak bagage erbij laat ik het wel uit mijn hoofd om hard op te trekken, of hard af te remmen, helmen tegen elkaar knotsen??, dat gebeurd een hoogzeldense enkele keer, communicatie met je passagier is denk ik ook wel belangrijk, wij rijden altijd met intercom, ik waarschuw dan ook als ik vind dat we een te laat opgemerkte verkeersdrempel te hard nemen, zodat ze er op voorbereid is.

Alleen het standaard zadel vind ik zeker met duogebruik wel een probleem, maarja, wij hebben nou 1 maal geen wierennerskont wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sarron



Geregistreerd op: 19-3-2007
Berichten: 35
Woonplaats: Noord Limburg

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

De bestuurder reed heel normaal, hij is beslist geen scheurneus.
Hij reed gewoon mee in de groep met de overige motoren.
En of de motor leuk rijd, en of je daarmee wil rijden is een ander verhaal.
Achterop is niet de leukste plaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Sarron schreef:

Achterop is niet de leukste plaats.
Bij geen enkele motor is dat de leukste plek... Ik ben van mening dat een motor voor 1 persoon gemaakt is, dat er nog 1 mee kan rijden is mooi meegenomen.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

de 950/990 is natuurlijk best wel heel direkt op het gas en een pittige motor. Niet vergelijkbaar met een Pan ofzo...

Als je achterop zit 'weet' je niet wat er gaat gebeuren.. dus moet je altijd achteraf reageren: Bij een motor waarbij het allemaal niet zo heftig gaat, hebje daar veel tijd voor. Bij de 950/990 wat minder... Met duo moet je dus idd wel proberen een beetje soepel te rijden.
En ja.. en Bankstel zit beter achterop.

Het zal misschien ook nog afhangen van je lengte.

Oja..: Ook nog een 'minpunt'van mij: Het is hoog om achterop te stappen! (zeker op een S zoals ik heb.. )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:


Oja..: Ook nog een 'minpunt'van mij: Het is hoog om achterop te stappen! (zeker op een S zoals ik heb.. )


Ja, en zeker met een top/en zijkoffers erbij laugh

maar ik moet zeggen dat ze er aardig handigheid in heeft
(mijn vrouw is 1,64 groot).

PS: ze heeft gisteren 100km op de SMT achteropgezeten, dat beviel een stuk minder als de adv.



Foto's_041 verkleind.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  87.56 KB
 Weergegeven:  478 keer

Foto's_041 verkleind.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2009, 2:56    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Dr_Bean schreef:


Oja..: Ook nog een 'minpunt'van mij: Het is hoog om achterop te stappen! (zeker op een S zoals ik heb.. )


Ja, en zeker met een top/en zijkoffers erbij laugh

maar ik moet zeggen dat ze er aardig handigheid in heeft
(mijn vrouw is 1,64 groot).

PS: ze heeft gisteren 100km op de SMT achteropgezeten, dat beviel een stuk minder als de adv.


wat zit er daar allemaal op,heeft ze je buiten gezet laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif