Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 11:28 Onderwerp: Waarom is een 2005,2006 S lager? |
|
|
Ik snap iets niet.
Op verschillende sites wordt de hoogte van alle adventure-s modellen als 950mm aangegeven, dus ook de 2005
Echter is de grondspeling van het 2005 en '06 model 261mm tov de 316 van de andere jaargangen. Ook is de zithoogte lager met 86cm tov 91cm van de andere jaargangen. waar zit 'm het verschil in als de totale wijdte en hoogte elk jaar 950mm is?
Zit het 'm in de vering? Is dat dan bij de 2005 modellen een kortere veer? Heb je een 2005 model op 2007 hoogte als je er wat langere veren in stopt? of zit het 'm simpelweg in het zadel? _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 17:28 Onderwerp: |
|
|
de 'stahoogte' van de motor zit hem puur en alleen in de vering. (en hiermee dus ook de grondspeling
Daarnaast kan je de zithoogte van de berijder beinvloeden door een hoog of laag zadel te kiezen.
modeloverzicht met gegevens vind je hier:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 19:40 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | de 'stahoogte' van de motor zit hem puur en alleen in de vering. (en hiermee dus ook de grondspeling
Daarnaast kan je de zithoogte van de berijder beinvloeden door een hoog of laag zadel te kiezen.
modeloverzicht met gegevens vind je hier:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249 |
Maar wat is het dan aan de vering dat 'm lager zet?
Zijn de voorvork poten ook echt korter of zitten er kortere veren in waardoor de boel inzakt? Kun je simpelweg langere veren kopen, die erin schuiven en zo een hogere hebben? of is het zo dat je ook langere poten moet hebben? _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 20:34 Onderwerp: |
|
|
nee je kunt niet zomaar effe een andere veer erin schuiven en van een korte een lange maken. (Een hoge verlagen kan altijd wel... maar is niet aan te bevelen, en der zijn zat mensne die hoog willen... dus dan is het makkelijk ruilen!)
De vering van de korte is echt anders, zowel voor als achter... niet zo makkelijk veranderen.
Tevens remleidingen. middenbok en standaard aanpassen.
Maar euhm... zoek effe, het staat allemaal al geschreven hier op het forum. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 21:48 Onderwerp: |
|
|
hallo,
Heb je een lage die je hoger wil maken , of een hoge die je lager wil hebben??
Of ben je aan het zoeken naar informatie?
grts harie. |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 23:29 Onderwerp: |
|
|
harie schreef: | hallo,
Heb je een lage die je hoger wil maken , of een hoge die je lager wil hebben??
Of ben je aan het zoeken naar informatie?
grts harie. |
Ik ben aan het neuzen voor een S maar ik heb er een paar op het oog. vanwege mijn lengte wil ik een hoge met flinke grondspeling. Als ik binnenkort niet voor een 2004 ga dan kan het ook een 2005 worden die particulier te koop staat. Ik ben dan benieuwd wat ik kan doen aan de vering. Op een site als Bikez.com en andere websites staat dat een 2005 dezelfde maat vering heeft als een 2004 of 2007. WP-USD 48mm en hetzelfde mbt de achterveer. Het enige wat anders lijkt is de veerweg 335 mm van de 2005 versus de 185 mm van de 2007 bijvoorbeeld.
Ik ben dus op zoek naar informatie om te zien hoe reel het is een lage te verhogen. Ik weet eerlijk gezegd niet eens of de info die ik vind ook echt klopt. Verder wil ik ook wel snappen hoe het werkt. Er zijn zoveel veringen dat ik door de poten het bos niet zie. _________________ Ghetto neger uit het Gooi.
Laatst aangepast door roflastc op Za, 14 Feb. 2009, 4:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 361
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een paar weken terug mijn 990 efi (2008)laten verhogen bij dippi- moto.Verwisseld zijn; de voorvork, achterschokbreker,bok en de zijstandaard.Deze waren afkomstig van het s model 2007.Aan de bekabeling is niets veranderd,past rijdt en zit perfect.Mooi werk dipi ,had ik eerder moeten doen. (b) (b) (b) (b) Alleen beginnen nu :-[ mijn spaken te roesten ,weet iemand of dit onder de garantie valt ?Heb nog nergens geinformeerd . |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 0:13 Onderwerp: |
|
|
john68 schreef: | Ik heb een paar weken terug mijn 990 efi (2008)laten verhogen bij dippi- moto.Verwisseld zijn; de voorvork, achterschokbreker,bok en de zijstandaard. |
kwantakosta? _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 13:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een 2006 S, de 2 cm lagere s dus, ik zou hem graag net zo hoog willen hebben als de vroegere, en de nieuwere s. Heb mailtje gestuurd naar wp, die zeiden dat het zeker 700,- ging kosten alleen aan materiaal. Heb pas nog bij lemmens gevraagd, en alleen al een achterschokbreker kost 1100,- Dus dat zijn nog es prijzen. Mooiste zou zijn om met iemand te ruilen, die een te hoge heeft en die hem iets lager wil hebben. Want voor zoveel euri blijf ik hem nog effe rijden, en ruil ik hem over anderhalf jaar of zo wel weer in op een nieuwe.
Heb je voor omruilen nog moeten bijbetalen bij dipi? |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 361
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht het wel,niet zo"n bedrag als waar jij het over had ,maar toch.Voor mij was het het geld wel waard. |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | nee je kunt niet zomaar effe een andere veer erin schuiven en van een korte een lange maken.
Maar euhm... zoek effe, het staat allemaal al geschreven hier op het forum. |
Ik heb niet een topic gevonden dat exact ging over verhogen of verlagen maar wat ik uit al al die topics zelf deduceer is dat het binnenwerk van de vork aangepast moet worden? Ik lees her en der dat afstand busjes vervangen moeten worden en dat het geen dure operatie hoeft te worden? Ik zou op een 2005-s in ieder geval geen compleet nieuwe vork hoeven monteren. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 21:02 Onderwerp: |
|
|
een lage verhogen kan maar is kostbaar of slordig.
De 2003, 2004 en 2007 S zijn allen 265mm geveerd v+a
de lage eerst 230 en daarna zelfs 210
Voor de hoogste motor ben je dus met een standaard machien het beste uit met een '03, '04 of '07 S model. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2009, 10:41 Onderwerp: |
|
|
*kick*
Ff in dit topic om niet voor alles iets nieuws te beginnen.
Op de KTM site kun je zien wat voor'n onderhou er allemaal gedaan is aan een motor. Wat moet er tenminste staan voor een motor die 16170 gelopen heeft?
1000 beurt , 7500 beurt en 15000 beurt? _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2009, 11:03 Onderwerp: |
|
|
roflastc schreef: |
1000 beurt , 7500 beurt en 15000 beurt? |
Inderdaad ja, die 3 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2009, 16:02 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | roflastc schreef: |
1000 beurt , 7500 beurt en 15000 beurt? |
Inderdaad ja, die 3 |
Bon... De proefrit is bevallen, aanbetaling gedaan en zaterdag de AT inruilen. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
|