lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM Diesel?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
X09978

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 10:42    Onderwerp: KTM Diesel? Reageer met quote

http://www.motornieuws.nl/2009/01/track_t800cdi.php

De diesel'motor' in bovenstaand artikel en filmpje heeft de nodige KTM onderdelen getransplanteerd gekregen!
HNY
JOS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 22:55    Onderwerp: Re: KTM Diesel? Reageer met quote

X09978 schreef:
http://www.motornieuws.nl/2009/01/track_t800cdi.php

De diesel'motor' in bovenstaand artikel en filmpje heeft de nodige KTM onderdelen getransplanteerd gekregen!
HNY
JOS

beetje verloedering van ktm onderdelen en dan nog een mengelmoes met b#w onderdelen
schakelen niet meer nodig ???? koop een scooter
6,5 seconde 0 naar 100 ???? doe dan maar gewoon een lc8 laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Wheely: sorry maar das wel een beetje oordeel vellen zonder dat je het gezien hebt, geprobeerd hebt, of zelfs maar je erin verdiept hebt.

De doelstelling van de maken is niets van jouw strekking...

Ik heb er al op gereden en ik kan je zeggen dat het best een goed concept is, goed in elkaar zit en tot slot zeker niet verkeerd rijdt.

Als reisfiets voor verweg is ie zeker geschikt, voor woon werk is ie misschien ook nog niet zo gek.. en zeker voor mensen die iets aparts willen is het ding een aanrader.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van die automaat. En hoewel het mij meeviel vind ik het na de proefrit nog steeds niet fijn; Maar anderen vonden het juist weer super fijn, dus das duidelijk een gevalletje van meningen verschillen!

Daan

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jan. 2009, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

De LC8 is erik niet vreemd, daardoor zal hij wel geinspireerd zijn om delen daarvan op de diesel te bouwen.

Hij heeft me ooit ook eens een proefrit beloofd, maar het is er nooit van gekomen sad3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
arjen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Jan. 2009, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Wheely: sorry maar das wel een beetje oordeel vellen zonder dat je het gezien hebt, geprobeerd hebt, of zelfs maar je erin verdiept hebt.

Ik heb er al op gereden en ik kan je zeggen dat het best een goed concept is, goed in elkaar zit en tot slot zeker niet verkeerd rijdt.

Als reisfiets voor verweg is ie zeker geschikt, voor woon werk is ie misschien ook nog niet zo gek.. en zeker voor mensen die iets aparts willen is het ding een aanrader.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van die automaat. En hoewel het mij meeviel vind ik het na de proefrit nog steeds niet fijn; Maar anderen vonden het juist weer super fijn, dus das duidelijk een gevalletje van meningen verschillen!

Ik denk dat ik die "anderen" ben want ik was ook een van de gelukkige testrijders Smile Ik ben dus een automaat fan en heb zelf een diesel auto met CVT, vandaar. De automaat heeft ook een heel praktische reden. De motor is in de lengterichting in het frame gebouwd en de automaat bouwt heel kort. Ten tweede is het een zeer betaalbare techniek wat belangrijk is om een kleine serie motoren tegen een redelijke prijs te kunnen maken. Dat is ook de reden waarom nog enkele KTM en BMW onderdelen gebruikt worden. Niet verkeerd wat mij betreft, want ik hou wel van de LC8 look! Overigens, iedere bestaande versnellingsbak moet wel toevallig toegepast kunnen worden, want de toerentallen van de diesel liggen natuurlijk veel lager dan van een benzine motorfiets. Verder is hij niet eens zo langzaam, want ik ben Erik nog even gevolgd met de 990 adventure en ik kan je vertellen dat je echt wel aan het gas moet! Natuurlijk is de KTM wel sneller, maar de diesel geeft je wel een zeer aangename schop onder je kont. Dat is gelijk ook de gein, want de beleving is heel anders als je gewent bent. Op de beurs in Utrecht wordt de motor officieel geïntroduceerd, dus komt allen buurten. Ik sta op de stand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 8 Jan. 2009, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

is wel kort door de bocht van me solly laugh maar ik denk dat er toch wel een markt voor is, bv voor iemand die zijn linker onderbeen mist, is dit dus DE oplossing om weer te kunnen motorrijden thumbsup thumbsup
maar ik ben nog iemand uit het schakkel tijdperk en voor mij hoeft een motor niet kei hard te gaan als hij maar trekt als een trekker wink3
voor lange afstanden is een diesel wel oke denk ik, en er zullen er nog veel volgen die diesels onder een 2 wieler gaan bouwen ook voor die groene onder ons let maar op straks komt de bio diesel adventure laugh laugh
Naar boven
arjen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Jan. 2009, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

is wel kort door de bocht van me solly laugh maar ik denk dat er toch wel een markt voor is, bv voor iemand die zijn linker onderbeen mist, is dit dus DE oplossing om weer te kunnen motorrijden thumbsup thumbsup
maar ik ben nog iemand uit het schakkel tijdperk en voor mij hoeft een motor niet kei hard te gaan als hij maar trekt als een trekker wink3
voor lange afstanden is een diesel wel oke denk ik, en er zullen er nog veel volgen die diesels onder een 2 wieler gaan bouwen ook voor die groene onder ons let maar op straks komt de bio diesel adventure laugh laugh[/quote]

Heb het niet geprobeerd, maar hij schijnt ook op het achterwiel te kunnen.... Enneh, dat geeft weer wat perspectief voor de niet zo erge wheely helden onder ons, want je hoeft niet op te schakelen!
Naar boven
XJR

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jan. 2009, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Oud nieuws allemaal. Aantal maanden geleden stond dit al in kickstart en nog veel eerder in auto en motor techniek.
Lijkt mij wel lekker om 1 op 40 te rijden en het maakt me niet uit of ik wel of geen linkerbeen heb.
Model ziet er gewoon goed uit en ik denk wel dat hij er mee gaat scoren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jan. 2009, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wheely: Bio-diesel.. dat is ie al!! hij rijdt prima op biodiesel

Oud nieuws: Ja en nee... Het plan bestaat al heel lang, de ontwikkeling duurt ook al even, maar nu is ie er met alle officiele goedkeurigen etc: Gewoon een volwassen motor dus.

ps.: Ik begreep dat de eerst 50 al uitverkocht zijn... dus blijkbaar is er idd ook publiek voor.

arjen

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jan. 2009, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Oud nieuws: Ja en nee... Het plan bestaat al heel lang, de ontwikkeling duurt ook al even, maar nu is ie er met alle officiele goedkeurigen etc: Gewoon een volwassen motor dus.

ps.: Ik begreep dat de eerst 50 al uitverkocht zijn... dus blijkbaar is er idd ook publiek voor.

Erik is er al heel lang mee bezig. Petje af want hij heeft alles in z'n eentje gedaan! De definitieve vorm ziet er een stuk beter uit dan het zwarte prototype. Ik heb al even mogen gluren en het ziet er allemaal uit alsof het door een echte grote motorfietsfabrikant is ontworpen. Leuk toch? Een diesel zal heus niet bij iedereen in de smaak vallen maar het is een moedig ontwerp en beslist exclusief. Kan wel verklappen dat mijn gezicht niet meer in de plooi wilde na de proefrit. En dat ie stiekum een beetje lijkt op een LC8 vin ik niet erg...
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jan. 2009, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

ja dat heb ik vandaag ook gelezen die americanen zijn er wel van onder de indruk. en ik zie over een jaar of 10 steeds meer diesel motoren komen want ik denk dat het toch de toekomst is kijk in de motor cross die tweetact machine's zijn er ook verdwenen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: