Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rhwolly
|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 22:02 Onderwerp: Nieuwe einddempers |
|
|
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik mijn nieuwe einddempers van Wings gemonteerd. Ze zien er echt goed uit. Ik heb een paar foto's bijgevoegd. Ik vind ze ook heel goed staan aan mijn motor (Adventure 990). Het geluid is ook echt fantastisch. Stationair klinkt het wat doffer en wat zwaarder. Heeft wel iets weg van een Ducati. Tijdens het rijden klinkt het in de helm wat feller. Ik weet niet hoe het voor de omgeving klinkt.
De reden dat ik hier een post achterlaat is dat ik even kwijt wil dat Gorazd Marovic (eigenaar van Wings uit Slovenie) echt een paar hele mooie einddempers heeft gestuurd. Precies zoals overeengekomen. Ik denk dat de meesten onder ons wellicht nogal zouden twijfelen om een een bestelling te doen in Slovenie en dan ook nog eens vooruit te betalen. Ook ik behoor tot die groep, maar omdat de 'echte' Akrapovic in backorder waren bij de KTM dealer en ik graag zo snel mogelijk van die mooie dempers wou hebben, heb ik toch de gok maar gewaagd. Natuurlijk heb ik wel het internet een beetje afgezocht op eventuele negatieve berichten, maar die heb ik niet gevonden.
Al met al heeft de bestelling zo'n anderhalve week in beslag genomen. Dat is vanaf de bestelling en de betaling tot aan de levering. Ik heb nu dus een setje ovale titanium dempers met carbon eindkappen voor 575 euro inclusief BTW en verzending. De dempers hebben overigens niet een officiele goedkeuring, maar het geluid is denk ik niet zo overdreven dat je gelijk aangehouden wordt. De politie reed vandaag nog achter mij, maar ik heb geen probleem gehad. Mijn broer heeft een setje Leo Vince onder zijn Aprilia RSV mille met goedkeuring, maar die maken echt veel meer geluid.
Meer info over de Wings kan je vinden op www.wings.si of stuur een mailtje naar Gorazd (mf@siol.net). Dit lijkt een beetje op een reclame bericht en dat is het aan de ene kant natuurlijk ook wel. Maar ik wou iedereen toch ook even laten weten dat je voor een relatief klein bedrag een setje hele mooie dempers kan kopen bij een naar mijn mening betrouwbaar adres.
Groet,
Rene
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
68.98 KB |
Weergegeven: |
11087 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
62.82 KB |
Weergegeven: |
11087 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 23:19 Onderwerp: |
|
|
ziet er erg goed uit
mocht je een keer in de mogelijkheid zijn wil je dan een filmpje maken en beschikbaar stellen waarin het geluid te horen is ?
|
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 8:48 Onderwerp: |
|
|
Wil ik wel proberen, maar ik ga eerst een weekje naar de Dolomieten. Met de Adventure
|
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 10:36 Onderwerp: |
|
|
Die Wings, daar zit ik ook al lang naar te kijken , misschien dat het er deze winter wel eens van komt.
Hoe zit dat trouwens met het feit dat ze niet gekeurd zijn en het buitenland (zwitserland en dergelijke)? Dat is het enige wat me tot nu toe heeft tegen gehouden...
Btw, Heb je ook toevallig erges een recente prijs van de NOS versie (met kapjes)? Die ik in mijn mailbox heb zitten is al een half jaartje oud ondertussen
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 11:54 Onderwerp: |
|
|
Die dempers van de boulangerie zien er ook goed uit . Kom je ook niet gelijk in hongersnood.
Als je exacte prijzen wilt weten, dan kun je het beste even een mailtje sturen. Ik heb altijd heel snel reactie gehad. De prijsopgave die ik heb gehad is van 28 augustus:
Hello ,
thank you very much for your interest in our products. Pictures (details) can be seen on www.wings.si
Here are the prices for 950/990 Adventure/ Adventure S (03- ):
- oval Titanium mufflers (pair) without carbon end caps………..490.-EUR
- oval Titanium mufflers (pair) with carbon end caps………………..530.-EUR
- NOS* Titanium mufflers (pair) without carbon end caps……..550.-EUR
- NOS* Titanium mufflers (pair) with carbon end caps………………594.-EUR
The tax (VAT) is included therefore no additional taxes will be charged in your country.
In the price included are clamps, bolts and gaskets needed for the mounting.
For the sound tuning you will get two different sets of dB-killers (in the price included): small (slightly louder than original) and large (louder). They can easily be removed for sport riding.
Wings silencers can be ordered directly from us only. That's guaranty for the lowest prices. Shipping costs are 45.-EUR. It takes approximate 5-8 days.
We are also producing the blanking plates for removing the SAS. They are made of aluminium. 1 set costs 20.-EUR.
Cash on delivery or paying with credit cards is unfortunately not possible so the only option left is the bank transfer which is the cheapest and most secure mode anyway. It can be done at any bank. If you decide to order I will send you all details.
I will gladly answer any additional questions you may have so please don't hesitate to ask.
Best regards,
Gorazd Marovic
Groet,
Rene
|
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 11:55 Onderwerp: |
|
|
Ziet er netjes uit! Behalve uiterlijk en een lekker geluidje levert het ook nog wat op in vermogen, gewicht, warmte etc?
_________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 12:41 Onderwerp: |
|
|
Dat vond ik een beetje moeilijk te achterhalen, maar er is wel winst. Vergelijkbaar met de standaard Akrapovic. Ik heb dus geen vermogensgrafieken o.i.d.
Overigens heb ik ook net vanmorgen de mapping laten aanpassen op de nieuwe dempers (Akra mapping). Dat scheelt een stuk. De motor loopt nu echt veel soepeler en minder bokkerig. Niet dat het in eerste slecht was, maar ik wist ook niet dat het beter kon.
|
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
|
Geplaatst: Ma, 15 Sep. 2008, 17:55 Onderwerp: |
|
|
Die we zijn zijn dat de gewone of de NOS ?
Frederik
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Di, 16 Sep. 2008, 8:32 Onderwerp: |
|
|
Frederik schreef: | Die we zijn zijn dat de gewone of de NOS ?
Frederik |
Dat zijn de gewone, de Oval shaped...
De NOS (Non Oval Shaped) zijn hoekiger.
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
|
Geplaatst: Di, 16 Sep. 2008, 18:44 Onderwerp: |
|
|
Hoekig ?
Behalve het esthetische, zijn er anders verschillen ?
Frederik
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Di, 16 Sep. 2008, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Frederik schreef: | Hoekig ?
Behalve het esthetische, zijn er anders verschillen ?
Frederik |
nope, identiek behalve dus het uitzicht...
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
|
Geplaatst: Di, 16 Sep. 2008, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Er zijn dus mensen die meer geld uitgeven voor een hoekige uitlaat !
Ik zal het nooit begrijpen vrees ik !
Frederik
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Wo, 17 Sep. 2008, 9:33 Onderwerp: |
|
|
Frederik schreef: | Er zijn dus mensen die meer geld uitgeven voor een hoekige uitlaat !
Ik zal het nooit begrijpen vrees ik !
Frederik |
Smaken verschillen he...
De hoekige staan trouwens ook helemaal boven aan mijn wishlist om de thermo nucleaire reactoren te vervangen
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
|
Geplaatst: Wo, 17 Sep. 2008, 13:38 Onderwerp: |
|
|
Ja, de originele zijn echte kachels. En het is nu geen zomer meer. Wat moet dat dat zijn in de zomer !?
Frederik
|
|
Naar boven |
|
 |
|