lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wat zijn lekkere handvaten?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 21:20    Onderwerp: Wat zijn lekkere handvaten? Reageer met quote

Gisteren onderweg mijn handvatverwarming eraf moeten halen om dat hij plots volledig los zat (geeft heel lastig gas). Vreemd maar ok het is zomer en ik heb de oplossing al gevonden in verwarmde handschoenen.

Dus thuis de oude weer teruggezet maar die voelen ook niet echt lekker (dun, blokjes voel je) aan.

Wie heeft er tips voor de ideale handvaten?

+ bonus tip: hoe eenvoudig er af/op?,

vast bedankt & groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Welke? Buh geen idee... kheb nog altijd mijn verwarmde thumbsup Die op de gashendel komt niet los, zit redelijk vast met die ergo gashendel.

Hoe makkelijk op en af? Als ze nie gelijmd zijn met perslucht 2thumbsup

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind de originele helemaal niet verkeerd, maarja iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
er af? als ze er heel vanaf moeten komen probeer ik vanaf de zijkant een bolkop-inbussleuteltje van 4? mm dik ertussen te wringen/steken, ingespoten met ciliconespray oid, als dat lukt, dan rondom draaien, zodat het handvat loskomt van het stuur, proberen er cilicone tussen te spuiten en dan er af trekken.
met een inbussleutel zonder bolkop loopje kans door het rubber heen te prikken wink3

monteren? alles goed vetvrij, zo'n half tubetje seclijm ( ik gebruik gelvorm van pattex) op het stuur spuiten, verdelen en dan snel het handvat aanbrengen, zekeren met ijzerdraad kan ook nog (daarom zitten die uitsparingen in de ori handvatrubbers).

De speciale "kTM handvatlijm" is niets anders dan secondelijm uit de bouwmarkt wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vutter



Geregistreerd op: 18-4-2009
Berichten: 14
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Rubberen hanvatten kun je ook heel goed met remmenreiniger monteren. Ze glijden er dan makkelijk op. Omdat het rubber iets aangetast wordt, lijmt het zichzelf vast.
_________________
ADV 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Daan"]ik vind de originele helemaal niet verkeerd, maarja iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

monteren? alles goed vetvrij, zo'n half tubetje seclijm ( ik gebruik gelvorm van pattex) op het stuur spuiten, verdelen en dan snel het handvat aanbrengen, zekeren met ijzerdraad kan ook nog (daarom zitten die uitsparingen in de ori handvatrubbers).
quote]

Na weer een stukje rijden met de oude orginele gaan ze misschien toch wel weer bevallen. Alleen aan de gas kant is hij een beetje uitgelubberd maar lijkt toch wel goed vast te zitten.

Met redelijk veel geweld (en dubbel eerst) heb ik hem erop gekregen en wat water. Ik durfde niks glad te gebuiken omdat het dan ook misschien niet goed vast blijft zitten.

Is die lijn zo (lang) vloeibaar dat het helpt als glijmiddel?

geld dit ook voor remmenreinger (wat is dit eigenlijk?)

vast weer bedankt,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

als je maar lijm gebruikt zonder lijm en in de regen draaien ze door
je kunt ook gewoon bisonkit gebruiken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad koen, de eerste 10? sec werkt die secondelijm als een soort
glijmiddel, maar daarna zit het ook echt vast (dus wel snel en secuur werken).

dat met die remmenreiniger lijkt me ook wel wat (nog nooit geprobeerd).
remmenreiniger is een ontvetter in een spuitbus.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6732
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

secondelijm werkt aardig.. maar komt vaak toch weer los. En waar het niet los komt, krijg je het ook niet meer los => Lossnijden, handvat stuk

Daarom gebruik ik tegenwoordig een ander truckje: Een beetje verf uit de spuitbus (any type, autolak ofzo werkt prima). Beetje in het handvat spuiten, monteren, paar uurtjes uit laten dampen en 't zit prima vast.

Laatste keer heb ik zelfs van die blanke tektiel uit de spuitbus genomen: Dat lost weer op in remmenreiniger: Resultaat is nog steeds goed, en je kunt het ook weer loskrijgen!


Handvatten: Hangt er erg van af wat je wil: KTM-grips met ribbers geven een dun handvat, maar zijn hard in je handen.
Schuimhandvatjes is het andere uiterste: dik en zacht: dus geen tintelingen of blaren (bij offroad), maar slechte grip.

Mooie compromisse vind ik de Pro-grip - rally: wel iets dikker, maar toch rubber, zacht en goed ademend:
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01293120/0-4-59-1309/

ps.: Pro-Grip heeft ook plenty hele fraaie oranje-zwart handvatten, voor de pimpers onder ons smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 20:32    Onderwerp: handvatten voor klauwen Reageer met quote

Ik heb er nu foam-grips op gezet. Inderdaad ga je soms wat harder knijpen omdat de grip minder is/lijkt.
Die ProGrips zien er goed uit. Zijn ze ook breder dan de originele? Ik heb na het ritje van vanochtend weer een blaar aan de buitenkant van de palm.

Groet, Erik

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Haarlak werkt goed, plakt lekker en tast het rubber niet aan thumbsup
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jun. 2009, 1:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dennis The Menace schreef:
Haarlak werkt goed, plakt lekker en tast het rubber niet aan thumbsup


en lost op als het nat word speechless
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij maar één handvat: Pro-Grip rally. (niet die foam-handvatten, maar rubber/gel) Qua dikte ongeveer gelijk aan verwarmde, maar lekker zachte grip. In zwart o.a. te koop bij Sommer/ KTM team West. Ongeveer 11 euro.

http://www.progrip.com/default.asp?tip=8&ite=gri#top



En het monteren? Ik laat er altijd even wat benzine in lopen, verdelen over de binnenkant van het handvat en dan meteen op het (ontvette) stuur. Zit binnen een paar minuten zo vast als een huis en komt nooit meer ongewild los.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6732
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jun. 2009, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

die ja: maar ze zijn er gelukkig ook in andere kleuren smiley2

en euhm: Dat met die benzine werkt niet als je er echt offroad mee gaat rijden, dan komt iig link altijd los: daar heb je echt lijm/verf voor nodig!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jun. 2009, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, gelukkig zijn ze er ook in zwart, hoewel ik het wel van lef vind getuigen als je de rode op je KTM durft te zetten...

Bij mij zijn ze echt nog nooit los gekomen met benzine, en ik rij toch echt al heel wat jaren serieus offroad. Met lijm daarentegen wél! Zo heeft blijkbaar ook ieder op dat punt zijn eigen voorkeuren! rolleyes

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:


Bij mij zijn ze echt nog nooit los gekomen met benzine, en ik rij toch echt al heel wat jaren serieus offroad. Met lijm daarentegen wél! Zo heeft blijkbaar ook ieder op dat punt zijn eigen voorkeuren! rolleyes


Tja, de een knijpt zijn billen samen als het met off-road rijden bijna fout gaat, en de ander gaat in de handvaten knijpen zodat ze loskomen wink3 grin2

Ik hou het op de straatbrommer bij lijmen met secondelijm, en op de zandbrommer secondelijm met als extra zekeren met ijzerdraad wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif