Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 21:20 Onderwerp: Wat zijn lekkere handvaten? |
|
|
Gisteren onderweg mijn handvatverwarming eraf moeten halen om dat hij plots volledig los zat (geeft heel lastig gas). Vreemd maar ok het is zomer en ik heb de oplossing al gevonden in verwarmde handschoenen.
Dus thuis de oude weer teruggezet maar die voelen ook niet echt lekker (dun, blokjes voel je) aan.
Wie heeft er tips voor de ideale handvaten?
+ bonus tip: hoe eenvoudig er af/op?,
vast bedankt & groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Welke? Buh geen idee... kheb nog altijd mijn verwarmde Die op de gashendel komt niet los, zit redelijk vast met die ergo gashendel.
Hoe makkelijk op en af? Als ze nie gelijmd zijn met perslucht _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 22:12 Onderwerp: |
|
|
ik vind de originele helemaal niet verkeerd, maarja iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
er af? als ze er heel vanaf moeten komen probeer ik vanaf de zijkant een bolkop-inbussleuteltje van 4? mm dik ertussen te wringen/steken, ingespoten met ciliconespray oid, als dat lukt, dan rondom draaien, zodat het handvat loskomt van het stuur, proberen er cilicone tussen te spuiten en dan er af trekken.
met een inbussleutel zonder bolkop loopje kans door het rubber heen te prikken
monteren? alles goed vetvrij, zo'n half tubetje seclijm ( ik gebruik gelvorm van pattex) op het stuur spuiten, verdelen en dan snel het handvat aanbrengen, zekeren met ijzerdraad kan ook nog (daarom zitten die uitsparingen in de ori handvatrubbers).
De speciale "kTM handvatlijm" is niets anders dan secondelijm uit de bouwmarkt _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Vutter
Geregistreerd op: 18-4-2009 Berichten: 14 Woonplaats: Twente
|
Geplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Rubberen hanvatten kun je ook heel goed met remmenreiniger monteren. Ze glijden er dan makkelijk op. Omdat het rubber iets aangetast wordt, lijmt het zichzelf vast. _________________ ADV 990 2009 |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:21 Onderwerp: |
|
|
[quote="Daan"]ik vind de originele helemaal niet verkeerd, maarja iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
monteren? alles goed vetvrij, zo'n half tubetje seclijm ( ik gebruik gelvorm van pattex) op het stuur spuiten, verdelen en dan snel het handvat aanbrengen, zekeren met ijzerdraad kan ook nog (daarom zitten die uitsparingen in de ori handvatrubbers).
quote]
Na weer een stukje rijden met de oude orginele gaan ze misschien toch wel weer bevallen. Alleen aan de gas kant is hij een beetje uitgelubberd maar lijkt toch wel goed vast te zitten.
Met redelijk veel geweld (en dubbel eerst) heb ik hem erop gekregen en wat water. Ik durfde niks glad te gebuiken omdat het dan ook misschien niet goed vast blijft zitten.
Is die lijn zo (lang) vloeibaar dat het helpt als glijmiddel?
geld dit ook voor remmenreinger (wat is dit eigenlijk?)
vast weer bedankt,
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:36 Onderwerp: |
|
|
als je maar lijm gebruikt zonder lijm en in de regen draaien ze door
je kunt ook gewoon bisonkit gebruiken |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 8:59 Onderwerp: |
|
|
inderdaad koen, de eerste 10? sec werkt die secondelijm als een soort
glijmiddel, maar daarna zit het ook echt vast (dus wel snel en secuur werken).
dat met die remmenreiniger lijkt me ook wel wat (nog nooit geprobeerd).
remmenreiniger is een ontvetter in een spuitbus. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6732 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 10:21 Onderwerp: |
|
|
secondelijm werkt aardig.. maar komt vaak toch weer los. En waar het niet los komt, krijg je het ook niet meer los => Lossnijden, handvat stuk
Daarom gebruik ik tegenwoordig een ander truckje: Een beetje verf uit de spuitbus (any type, autolak ofzo werkt prima). Beetje in het handvat spuiten, monteren, paar uurtjes uit laten dampen en 't zit prima vast.
Laatste keer heb ik zelfs van die blanke tektiel uit de spuitbus genomen: Dat lost weer op in remmenreiniger: Resultaat is nog steeds goed, en je kunt het ook weer loskrijgen!
Handvatten: Hangt er erg van af wat je wil: KTM-grips met ribbers geven een dun handvat, maar zijn hard in je handen.
Schuimhandvatjes is het andere uiterste: dik en zacht: dus geen tintelingen of blaren (bij offroad), maar slechte grip.
Mooie compromisse vind ik de Pro-grip - rally: wel iets dikker, maar toch rubber, zacht en goed ademend:
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01293120/0-4-59-1309/
ps.: Pro-Grip heeft ook plenty hele fraaie oranje-zwart handvatten, voor de pimpers onder ons _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
EP
Geregistreerd op: 3-10-2008 Berichten: 161 Woonplaats: Drenthe
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 20:32 Onderwerp: handvatten voor klauwen |
|
|
Ik heb er nu foam-grips op gezet. Inderdaad ga je soms wat harder knijpen omdat de grip minder is/lijkt.
Die ProGrips zien er goed uit. Zijn ze ook breder dan de originele? Ik heb na het ritje van vanochtend weer een blaar aan de buitenkant van de palm.
Groet, Erik _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
|
Dennis The Menace
Geregistreerd op: 11-9-2007 Berichten: 202 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Haarlak werkt goed, plakt lekker en tast het rubber niet aan _________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2009, 1:12 Onderwerp: |
|
|
Dennis The Menace schreef: | Haarlak werkt goed, plakt lekker en tast het rubber niet aan |
en lost op als het nat word |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Voor mij maar één handvat: Pro-Grip rally. (niet die foam-handvatten, maar rubber/gel) Qua dikte ongeveer gelijk aan verwarmde, maar lekker zachte grip. In zwart o.a. te koop bij Sommer/ KTM team West. Ongeveer 11 euro.
http://www.progrip.com/default.asp?tip=8&ite=gri#top
En het monteren? Ik laat er altijd even wat benzine in lopen, verdelen over de binnenkant van het handvat en dan meteen op het (ontvette) stuur. Zit binnen een paar minuten zo vast als een huis en komt nooit meer ongewild los. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6732 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 21 Jun. 2009, 13:27 Onderwerp: |
|
|
die ja: maar ze zijn er gelukkig ook in andere kleuren
en euhm: Dat met die benzine werkt niet als je er echt offroad mee gaat rijden, dan komt iig link altijd los: daar heb je echt lijm/verf voor nodig! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 21 Jun. 2009, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Ja, gelukkig zijn ze er ook in zwart, hoewel ik het wel van lef vind getuigen als je de rode op je KTM durft te zetten...
Bij mij zijn ze echt nog nooit los gekomen met benzine, en ik rij toch echt al heel wat jaren serieus offroad. Met lijm daarentegen wél! Zo heeft blijkbaar ook ieder op dat punt zijn eigen voorkeuren! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: |
Bij mij zijn ze echt nog nooit los gekomen met benzine, en ik rij toch echt al heel wat jaren serieus offroad. Met lijm daarentegen wél! Zo heeft blijkbaar ook ieder op dat punt zijn eigen voorkeuren! |
Tja, de een knijpt zijn billen samen als het met off-road rijden bijna fout gaat, en de ander gaat in de handvaten knijpen zodat ze loskomen
Ik hou het op de straatbrommer bij lijmen met secondelijm, en op de zandbrommer secondelijm met als extra zekeren met ijzerdraad _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|