lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carterplaat
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 0:45    Onderwerp: Reageer met quote

Moest iemand mij eens een tekening kunnen bezorgen van zo'n modelletje waarbij er iets meer bescherming is voor de pedaaltjes enzo ken ik ook wel iemand die zoiets voor niet al te veel geld bijeen zou kunnen lassen en plooien indien ik dat lief vraag.
De beste man is ondertussen met pensioen en ziet dergelijke werkjes wel eens graag langskomen pleased ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals Koen al zei wil ik wel een poging wagen om er een te gaan maken.
Dit weekend al met karton aan het knutselen geweest om tot een model te komen waar je dan weer maatvoeringen uit kunt gaan halen. PFFFFFFFFFFFFFF lastig hoor maar na uren knutselen nu een eerste indruk van wat lengte en breedte maten.
Wat ik eigenlijk graag zou willen weten is hoeveel mensen zijn er nu echt geintersseerd in zo'n ding en wat mag het kosten?
Kan ik een serie van 3 of 10 stuk gaan maken is toch ook wel weer prijs bepalend denk ik.
Voor de techneuten onder ons ;wat voor een materiaal dikte moeten we gaan gebruiken? Zelf zat ik te denken aan 3mm met de nodige verstevigings stripjes er in om het gewicht van het ding binnen de perken te houden en het toch sterk/ stabiel te laten zijn.
Die op de foto is van 5mm alu en dan weegt zo'n ding volgens mij wel een kilo of 3, dit vind ik te zwaar.

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

als het betaalbaar is dan wil ik er ook wel voor gaan ipv. zelf een gaan maken (tijd tekort ook).
3mm over de grootte met een x in het midden, lijkt me ook wel een goed plan ipv de meer gebruikte 5mm. De bakjes aan de zijkant even breed als de tank onderkant met de binnenkant uit 1.5 of 2mm alu?
a'la voorbeeld uit post 1 van ADV rider vind ik al heel erg in de buurt komen, al zou ik dan graag bij het rem pedaaltje wat verder door zien lopen, zoals de 660RR bijvoorbeeld heeft.

Tja, als een handwerker er zin in heeft is het maken uit fiber/carbon ook nog zo gek niet, hoe lichter hoe beter geld hier wel!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Johan ... thumbsup goed man.

Wat mij betreft, ik vind de bescherming van de pedalen erg belangrijk. Met of zonder gereedschapvakken links en rechts. Als het binnen budget past, misschien het forumlogo erin frezen??
3mm alu met verstevigingsribben lijkt mij goed. Je moet wel goed kijken naar de soort/kwaliteit van het materiaal, erg belangrijk.

Ik doe mee, ik wil wel eerst ff komen kijken naar het prototype en ff een bier doen.

gr koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Johan ... thumbsup goed man.

Wat mij betreft, ik vind de bescherming van de pedalen erg belangrijk. Met of zonder gereedschapvakken links en rechts. Als het binnen budget past, misschien het forumlogo erin frezen??
3mm alu met verstevigingsribben lijkt mij goed. Je moet wel goed kijken naar de soort/kwaliteit van het materiaal, erg belangrijk.

Ik doe mee, ik wil wel eerst ff komen kijken naar het prototype en ff een bier doen.

gr koen


I'm with stupid thumbsup
Maar hangt een beetje van de prijs af... (wil ook altijd wel komen helpen (kijken) en een biertje drinken rolleyes3 )

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil ook nog een carterplaat, maar wil dan ook wel eerst een (proto) modelletje zien voordat ik wat toezeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nog steeds geinteresseerd thumbsup
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit er dus aan te denken om hem net zo te maken als die op de foto van Koen maar dan van 3mm alu.
De produktie wou ik zo doen dat ik er 10 tegelijk ga maken waardoor de kosten van het maken van een lasmal en de basis onderdelen CNC laten frazen binnen de perken blijfven. Door deze manier van produceren zijn ze dan ook allemaal even mooi. Ik hoop ze dan te kunnen leveren voor een 250 euro
Als dit nu mocht lukken wil ik graag een aantal namen van mensen die zeggen daar doe ik het voor.
Het risico is op deze manier natuurlijk voor mij maar dan wil ik graag een stukje zekerheid van jullie
Dus wie doet mee voor 250 euro???

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Daar doe ik het voor. 2thumbsup
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als je wil werken in "dienst" van de forumleden (van mij mag je er gerust wat aan verdienen), dan wil ik wel bijdrage/voorschieten aan de lasmal.
Mocht het project floppen, dat je dan op z'n minst uit de kosten bent. Misschien denken er meer mensen zo over.

Wat betreft het materiaal; is het een idee om met 2 verschillende diktes te werken. Bodemplaat 5 mm en de rest 3 mm??

250,- is goed voor mij

Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?


Laatst aangepast door koen warnar op Vr, 16 Jan. 2009, 12:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Ik zit er dus aan te denken om hem net zo te maken als die op de foto van Koen maar dan van 3mm alu.
De produktie wou ik zo doen dat ik er 10 tegelijk ga maken waardoor de kosten van het maken van een lasmal en de basis onderdelen CNC laten frazen binnen de perken blijfven. Door deze manier van produceren zijn ze dan ook allemaal even mooi. Ik hoop ze dan te kunnen leveren voor een 250 euro
Als dit nu mocht lukken wil ik graag een aantal namen van mensen die zeggen daar doe ik het voor.
Het risico is op deze manier natuurlijk voor mij maar dan wil ik graag een stukje zekerheid van jullie
Dus wie doet mee voor 250 euro???

groet Johan


Daar wil ik ook wel in meegaan, maar misschien idd beter de bodemplaat 5mm en de rest 3mm. 3mm als bodemplaat lijkt mij toch ook eerder aan de dunne kant...
Ok, het gewicht gaat met 5mm wel wat omhoog gaan maar de extra stevigheid staat daar wel pal tegenover.

En moesten die 10 stuks hier niet verkocht geraken, is er nog altijd oa het engelse en duitse forum en eventueel ebay he... kwijt geraken doe je dat uiteindelijk toch denk ik...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
alex1980



Geregistreerd op: 17-7-2008
Berichten: 52
Woonplaats: Tervuren

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik doe ook mee ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Johan,

Ik wil nog steeds meedoen. Ik onderschrijf Koens gedachte dat je er in ieder geval in financiële zin niets bij in mag schieten.

Nogmaals, afscherming van de onderste hoek/rand van de tank vind ik wel belangrijk.

Erik

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jan. 2009, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Johan,

voor ca. 250 euro doe ik graag mee aan het project.

_________________
Gr,
Jasja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Jan. 2009, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

voor plusminus 250,00 doe ik ook mee!

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif