lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SAS verwijderen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jos72



Geregistreerd op: 5-5-2009
Berichten: 6
Woonplaats: uden

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, ben een slechte lezer, foei joske foei.
_________________
I've seen the light!! na 15jr. supersport nu een SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

.dubbel....
_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Za, 17 Okt. 2009, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Verpalen heet het gefikst. Rene heeft sls weggehaald, tandwiel vooraan naar 17T, gasnaalden een streepje laten zakken. Rijgedrag is gelijk heel ander geworden. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn.
_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 17 Okt. 2009, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

roflastc schreef:
Verpalen heet het gefikst. Rene heeft sls weggehaald, tandwiel vooraan naar 17T, gasnaalden een streepje laten zakken. Rijgedrag is gelijk heel ander geworden. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn.


dat is toch niet die monteur die vertelde dat sls stekkers heeft? worried2

verpalen staat immers goed bekend, daar weten ze echt wel waar ze het over hebben thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 3:00    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
roflastc schreef:
Verpalen heet het gefikst. Rene heeft sls weggehaald, tandwiel vooraan naar 17T, gasnaalden een streepje laten zakken. Rijgedrag is gelijk heel ander geworden. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn.


dat is toch niet die monteur die vertelde dat sls stekkers heeft? worried2

verpalen staat immers goed bekend, daar weten ze echt wel waar ze het over hebben thumbsup


Ik deed er dan ook xpres wat ingewikkeld over maar idd er was wat verwarring mbt de correcte benaming van onderdelen. Bomen/bos etcetera

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik ben bezig met het verwijderen van het SAS systeem
Op het sas ventiel zit naast de dikke- ook een dun slangetje die tussen de achterste cylinder en onder het luchtfilter uitkomt.
Ik neem aan dat ik dit slangetje moet afdoppen, maar wil hier graag een bevestiging van.
En...waar doppen de meesten het luchtfilterhuis mee af op de plek waar de SAS slang zat?

grt.

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

klopt hoor,
het dunne slangetje wat naar het voorste spruitstuk loopt is al "afgedopt"
(zit nl op een blindpilaartje gestoken) .
je kunt ook beide slangetjes verwijderen, slangpilaartjes verwijderen en daar m6 boutjes schroeven met een koperen ringetje er achter,
of de slangetjes laten zitten en die afdoppen.
(is weer makkelijk om vacuummeters op aan te sluiten met een servicebeurt).

de dikke slangpilaar op de filterkast heb ik afgedopt met een meubeldop uit de bouwmarkt.(zie foto pag1 van dit topic).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reaktie....

Ik wil gewoon het ventiel en slangen meuk verwijderen.
Ik heb plaatjes, zal ff een meubeldopje halen en zal in die dunne slang een boutje draaien.

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

voor het verdere afdoppen van de EPC slangenzooi:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja thx, had ik gezien.
Nu ik de boel toch open heb liggen gezien dat het luchtfilter ook nodig vervangen mag worden, ik zat te denken aan K&N oid.
Moet ik dan ik combi met de sommer door en de leovinci pijpen nog iets aan mijn gasnaalden of sproeiers doen?

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

pepdeze schreef:
Hallo,

Ik ben bezig met het verwijderen van het SAS systeem
Op het sas ventiel zit naast de dikke- ook een dun slangetje die tussen de achterste cylinder en onder het luchtfilter uitkomt.
Ik neem aan dat ik dit slangetje moet afdoppen, maar wil hier graag een bevestiging van.
En...waar doppen de meesten het luchtfilterhuis mee af op de plek waar de SAS slang zat?

grt.

Jeroen


ik heb gewoon een boutje van M8 dacht ik omwikkeld met wat teflon afdichting tot het genoeg spant in het gaatje van het filterhuis.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

mmm vele testen bewezen at K&N niks toevoegd bij de adventure.

Originele filter is goed!, ik reed er een hele rally mee, 7 dagen stof en zand, zonder wisselen: 0% stop achter het filter.

Vreemd genoeg is dat bij de 690 heel anders.. terwijl het filter er veel op lijkt. Waarschijnlijk gaat het bij de 950 zo goed omdat de lucht opwaards door het filter gaat, en omdat het filter groot is!

Mocht je toch K&N willen en idd ook sportuitlaten, dan 'kan'je je naalden 1 trapje hoger hangen dan standaard: Dan pak ie wat lekkerder op in de lage toeren, vooral op koude ochtenden goed merkbaar.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
buchere



Geregistreerd op: 29-11-2009
Berichten: 6
Woonplaats: Belsele/België

BerichtGeplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

jos72 schreef:
Weet iemand wat ik kan doen om na het verwijderen van de SAS-plaatjes en de rest van die zooi, het storingslampje van de FI uit te krijgen??
Ik zat te denken aan een weerstandje op het stekkertje, dus als iemand toevallig de weerstandswaarde weet!!
Het is misschien wel uit te parametreren maar dan moet ik weer naar de dealer.

Jos


Zit met hetzelfde probleem op m'n 990 SD blok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

probeer het maar eens met 560 Ohm (1/2w weerstand), in plaats van de SAS klep.


(12V 560 Ohm => 20 mA 250mW (kan mooi zonder koeling).)


goed kans dat 1kOhm ook wel werkt al.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
minimonster



Geregistreerd op: 1-10-2010
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Di, 12 Okt. 2010, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand 560 Ohm al geprobeerd?

Ik meet net een 23 ohm op het relais. En in de berekeningen kun je beter van 15 volt uit gaan, is mijn ervaring..

Marko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif