lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

OER 2009 Oost Europa Rally
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 0:02    Onderwerp: Re: OER Reageer met quote

Onno schreef:
Tsja,

Zoveel mensen zoveel meningen. De 1 zegt dat een viertakt veel aandacht eist, de andere zegt dit voor een tweetakt Smile Smile

Volgens mij hoef je echt niet om de 15-20 uur de zuiger te wisselen. Ik weet nagenoeg zeker dat degene die meedeed op een 300 exc tijdens de OER geen zuiger heeft gewisseld. Dit was zeker meer dan 50 uur. Ligt natuurlijk ook helemaal aan de mate van belasting. Rally rijden in deze vorm is niet de meest belastende manier voor je motor. Maar ook van anderen hoor ik dat je makkelijk 100 uur met een zuiger kan doen van een 300 exc.

Ach ja, vooralsnog nog dagdromen, eerst LC8 weer netjes maken, dan eens rustig rijden en kijken.

Onno


je hebt wel gelijk van die 15 a 20 uur ik had het eigenlijk over cross
enduro is wel minder belastend maar 100 uur ik zou het je niet aanraden
als hij vast loopt dat loopt hij goed vast en daar heb je bij een 2takt sneller last van als bij een 4takt,
wat bedoel je eigenlijk met aandacht aan een 4takt ???
filters wisselen moet je bij allebij
mijn exc heeft 37000km gelopen met dezelfde zuiger en maar 2 keer kleppen gesteld
ik heb wel een aangepaste olie pomp ivm mijn lange wheelie's laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

een 300EXC 2 takt is een super mooie motor, rijdt heel soepel, echt niet te vergelijken met de 'oude' tweetakts. Je kunt er perfect laag mee in de toeren soepeltjes rijden: Ik denk dat je dat bij de oer wel gezien hebt.
En dan gaat zo'n zuiger ook best 20.000km mee durf ik te wedden (en misschien wel 40dkm).

Wat wel anders blijft: Een 4takt heeft een veel solider koppel onderin: het stampt gewoon wel lekker door.

Maar euh: Je moet het gewoon zelf allemaal een keertje proberen als je wil he!

Onno: Je mag mijn 525 natuurlijk best eens proberen bij een of ander ritje. (knmv, MON: gewoon een keertje een daglicentie kopen). of bij een ARM crossbaandagje , als er nog eentje komt smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.topspeedtv.nl/bekijken.php?id=388


met speciale actie van Mosseltje smiley2


ps: Dat circuit reclameblok moet je effe door heen kijken, daarna komt nog meer OER.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, op een of andere manier wist ik dat dit stukje erin zou zitten.

Toch wel weer erg leuk om terug te zien.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 21:35    Onderwerp: OER Reageer met quote

LACHUUHHH !!

Nou ja, toch wel aardig wat LCactie in de filmpies. Tim met zijn modderspatbord. Mossel met een gave wipe out.

Ik en Jasja wel ergens te zien voor de kenner maar mag geen naam hebben. en voor de rest waren er geen LC8 ten toch ?

'T was een gave rally !! je geniet er ook nog lekker lang van na....

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jul. 2009, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Nog over de nieuwe Husaberg's:
80% van de onderdelen zijn gewoon KTM, de onderdeelnummers zijn gelukkig ook gelijk (Husa 09 = EXC 08).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jul. 2009, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

KTM komt pas in 2012 met een soort gelijk blok in de EXC's.
Yamaha schijnt ook gevorderd te zijn met een testmodel met een soort gelijk blok.



Zojuist bij Lemmens geweest en heeft me een erg aantrekkelijk aanbod gedaan voor de 570FE. lipsrsealed2


Volgend jaar komt er ook nog een 390 blok versie beschikbaar en een 570 SM variant.

Wel raar dat de 390, 450 en de 570 allemaal even zwaar wegen en de prijs nauwelijks verschilt. Ook de onderdelen zijn het zelfde. Waarom zou je dan voor een 390 of 450 gaan als je ook een 570 kunt krijgen. Verschil zit hem alleen in de vermogen die tot je beschikking staat. book2

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:

Wel raar dat de 390, 450 en de 570 allemaal even zwaar wegen en de prijs nauwelijks verschilt. Ook de onderdelen zijn het zelfde. Waarom zou je dan voor een 390 of 450 gaan als je ook een 570 kunt krijgen. Verschil zit hem alleen in de vermogen die tot je beschikking staat. book2


Omdat niet iedereen overweg kan met het vermogen van een 570....
Een 390 zal voor een beginner veel makkelijker (en beter) zijn wink2.

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
Mosseltje schreef:

Wel raar dat de 390, 450 en de 570 allemaal even zwaar wegen en de prijs nauwelijks verschilt. Ook de onderdelen zijn het zelfde. Waarom zou je dan voor een 390 of 450 gaan als je ook een 570 kunt krijgen. Verschil zit hem alleen in de vermogen die tot je beschikking staat. book2


Omdat niet iedereen overweg kan met het vermogen van een 570....
Een 390 zal voor een beginner veel makkelijker (en beter) zijn wink2.


Zelfs dan snap ik het nog niet. tongue3

Je hebt namelijk een map switch waarin je de mapping van de EFI kunt verzetten. In stand 1 schijnt de 570 erg tam te zijn.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wist ik niet wink2.

Maar ik weet voor mezelf dat ik voor op circuit nooit geen 1.000cc viercilinder zal kopen (bv R1 of zx-10r) omdat die te krachtig zijn...
Je bent dan meer bezig met de moto in bedwang te houden dan met het rijden zelf en het circuit/parcours lipsrsealed2 .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif