Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 14:49 Onderwerp: OER 2009 Oost Europa Rally |
|
|
Het leek mij leuk om hier ervaringen en berichten te verzamelen voor LC8 rijders die de OER 2009 gaan rijden:
Deelnemers lijstje, (wat ik dan wel bijhoud hier):
Gerben (Adv950S) (service)
Jasja
Dennis
Onno
Mosseltje
Tevens lijkt het mij leuk om als winnaar van de vorige editie, wat extra te gaan doen voor de LC8 rijders. In de trand van: Technisch support en mogelijk onderdelen service. Bij voldoende belangstelling wil ik eens kijken of we dan mogelijk via dealers of ktm zelf wat leuks kunnen doen. _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Vr, 2 Okt. 2009, 9:56, in totaal 4 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 17:47 Onderwerp: |
|
|
Tot nu toe zijn er pas 5 inschrijvingen met een LC8.
Waaronder ik met m'n SE.
Ik neem sowieso het volgende aan reserve onderdelen mee:
koppeling- en remhandle
Koppeling- en gas kabels
Rem- en koppelingspookje
Extra zekeringetjes
Reserve lampjes
Remblokjes (x4)
Benzine/lucht/olie filter
Bougies
werkplaatshandboek _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 18:26 Onderwerp: |
|
|
5 is al een mooi aantal toch!
Als je wat samen kan werken, dan hoef je niet alles dubbel mee te nemen (en op voorraad te kopen). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 30 Dec. 2008, 7:16 Onderwerp: |
|
|
DR-Bean,
ik wil je wel een splinternieuwe reserve koppelingnemer opsturen,
(model 2007, dus de laatste nieuwe versie), heb ik van m'n 990 afgehaald voordat ik ermee gereden heb, gelijk die usa-pomp gemonteerd.
Stuur je hem na de oer weer terug _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Di, 30 Dec. 2008, 19:09 Onderwerp: |
|
|
@ mosseltje....... vergeet geen koppelingsdekseltje.
Mijn SE is een keer heel zachtjes omgevallen omdat ik m niet meer overeind kon houden. T rempedaaltje drukte zo door t deksel heen.
Dan is het meteen over.
Geldt dus voor alle LC88 _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 12:19 Onderwerp: |
|
|
G-Spot schreef: | @ mosseltje....... vergeet geen koppelingsdekseltje.
Mijn SE is een keer heel zachtjes omgevallen omdat ik m niet meer overeind kon houden. T rempedaaltje drukte zo door t deksel heen.
Dan is het meteen over.
Geldt dus voor alle LC88 |
Goed plan. Misschien ook maar het dekseltje aan de andere kant erbij voor als de schakelpook erdoor heen schiet.
p.s. heb je de BIB banden al verkocht? _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 12:43 Onderwerp: |
|
|
Rempedaal:
- 't is verstandig om bij de adventure iig een terugslag nokje te monteren, zoals de SE al heeft, dit voorkomt dat de remcilinder uit elkaar getrokken wordt bij een schuivert.
- Maak aan verder aan de zijnkant van het metalen driehoekje waar je voet op zit, een lipje, zodat die bij een val met een vlak tegen het deksel aan drukt, en niet met een scherpe punt (ik maak nog wel wat foto's).
- goeie carterplaat beschermd ook je pedalen
Deksel meenemen is een goeie tip. Maar voor nood is zoiets ook best te repareren met wat kneedmetaal-spul. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 12:44 Onderwerp: |
|
|
Daan, die is van harte welkom!
Ik heb overigens zelf ook nog een 2005 modelletje koppelingscilinder op de plak liggen: Die had ik in 2005 al meteen gekocht.. en zoals je misschien wel weet rij ik echt nog steeds met de originele 2004 drukcilinder in mijn Adv. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
BikeBrother
Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Do, 1 Jan. 2009, 15:33 Onderwerp: |
|
|
ik heb op het adventureriders forum een foto gezien waar iemand een stukje stevig rubber slang over de remstang heeft geschoven en achter het rempedaal (dus tussen de rempedaal en carter) een stuk rubber heeft laten zitten. dit beschermt ook tegen doordrukken. ik kan zo snel de foto niet meer vinden, maar vond het wel een slim en simpel idee.
of neem een doorzichtig/Alu-titanium koppelingsdeksel (sterker). errug gaaf! en in verschillende kleuren.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=289276
udo _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
|
Jasja
Geregistreerd op: 7-10-2007 Berichten: 58 Woonplaats: Vlissingen
|
Geplaatst: Do, 1 Jan. 2009, 22:44 Onderwerp: Re: OER 2009 Oost Europa Rally |
|
|
Dr_Bean schreef: | Het leek mij leuk om hier ervaringen en berichten te verzamelen voor LC8 rijders die de OER 2009 gaan rijden:
Deelnemers lijstje, (wat ik dan wel bijhoud hier):
Gerben Boon (Adv950S)
Tevens lijkt het mij leuk om als winnaar van de vorige editie, wat extra te gaan doen voor de LC8 rijders. In de trand van: Technisch support en mogelijk onderdelen service. Bij voldoende belangstelling wil ik eens kijken of we dan mogelijk via dealers of ktm zelf wat leuks kunnen doen. |
Dat vind ik een leuk gebaar dr Bean! En voor mij ook heel nuttig denk ik, want afgezien van wat gesleutel aan tweetakt crossers en brommers zo'n 25 jaar geleden heb ik weinig motor-technische know how. Verder heb ik nog geen rally's gereden, dus ik ben zo groen als gras. Overigens zal ik pas na de OER presentatie van 22 januari a.s. beslissen of ik me inschrijf, maar wat ik op internet over de OER 2007 en 2008 tegenkom motiveert me enorm. Hopelijk vormt de presentatie een bevestiging. _________________ Gr,
Jasja |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 0:13 Onderwerp: |
|
|
Hoi Jasja, prima. Houd er wel rekening mee dat de inschrijving vol KAN zijn tegen die tijd. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dennis The Menace
Geregistreerd op: 11-9-2007 Berichten: 202 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Voor mij het zelfde verhaal als Jasja, ik ga de 22 ste ook naar Handel en besluit dan waarschijnlijk direct. Ik kan best aardig off road rijden met de lc8 maar heb nog nooit een meter roadbook gereden. En dan nog hoe daar te geraken met de evt. spullen, op de motor, auto/aanhanger, bestelbus is me nog wat onduidelijk dus ik zou graag nog wat meer info hebben. Misschien leuk om met wat forumleden onder elkaar te reizen _________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 14:25 Onderwerp: |
|
|
BikeBrother schreef: | ik heb op het adventureriders forum een foto gezien waar iemand een stukje stevig rubber slang over de remstang heeft geschoven en achter het rempedaal (dus tussen de rempedaal en carter) een stuk rubber heeft laten zitten. dit beschermt ook tegen doordrukken. ik kan zo snel de foto niet meer vinden, maar vond het wel een slim en simpel idee.
of neem een doorzichtig/Alu-titanium koppelingsdeksel (sterker). errug gaaf! en in verschillende kleuren.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=289276
udo |
Wat je ook kan doen is een T plaatje alu tussen het pookje en het voetje monteren om de kracht te verdelen. Dit vangt ook genoeg op om kapotte deksels te voorkomen. De scherpe punt belasting is weg en mooi verdeeld dan. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Ma, 5 Jan. 2009, 22:48 Onderwerp: Ingeschreven |
|
|
Zo,
Ik heb ook de betaling op de bus gedaan. Dus ook deze lc8er kan op de lijst. Moet zeggen dat ik het wel knap spannend vind allemaal. Toch mijn eerste ervaring op dat vlak....
Van dit forum heb ik al superveel tips gekregen en het zou inderdaad super fijn zijn als we gezamelijk e.e.a. kunnen regelen.
Ik zal me flink op het navigeren moeten gaan spitsen, want daar is weinig ervaring bij me. Ook mijn motor een beetje preppen (voor zover nodig).
Mijn prep lijstje:
- Nieuwe Achterband MT-21 denk ik
- Nieuwe Voorband Scorpion pro (ik hoop dat deze zijdelings meer grip heeft dan een MT-21, want deze glijdt erg snel weg vind ik).
- Road book kit monteren, eerst kopen
- Oefenen in banden eraf halen en weer monteren en plakken (zijn hier speciale plakkers voor ?). Te starten met het monteren van de nieuwe bandjes
- Rijden..... OER weekend, eventuele andere road book ritten...tips ?
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
|