lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

OER 2009 Oost Europa Rally
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 14:49    Onderwerp: OER 2009 Oost Europa Rally Reageer met quote

Het leek mij leuk om hier ervaringen en berichten te verzamelen voor LC8 rijders die de OER 2009 gaan rijden:

Deelnemers lijstje, (wat ik dan wel bijhoud hier):

Gerben (Adv950S) (service)
Jasja
Dennis
Onno
Mosseltje





Tevens lijkt het mij leuk om als winnaar van de vorige editie, wat extra te gaan doen voor de LC8 rijders. In de trand van: Technisch support en mogelijk onderdelen service. Bij voldoende belangstelling wil ik eens kijken of we dan mogelijk via dealers of ktm zelf wat leuks kunnen doen.

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Vr, 2 Okt. 2009, 9:56, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Tot nu toe zijn er pas 5 inschrijvingen met een LC8.
Waaronder ik met m'n SE. whip

Ik neem sowieso het volgende aan reserve onderdelen mee:
    koppeling- en remhandle
    Koppeling- en gas kabels
    Rem- en koppelingspookje
    Extra zekeringetjes
    Reserve lampjes
    Remblokjes (x4)
    Benzine/lucht/olie filter
    Bougies
    werkplaatshandboek

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

5 is al een mooi aantal toch!

Als je wat samen kan werken, dan hoef je niet alles dubbel mee te nemen (en op voorraad te kopen).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 30 Dec. 2008, 7:16    Onderwerp: Reageer met quote

DR-Bean,
ik wil je wel een splinternieuwe reserve koppelingnemer opsturen,
(model 2007, dus de laatste nieuwe versie), heb ik van m'n 990 afgehaald voordat ik ermee gereden heb, gelijk die usa-pomp gemonteerd.

Stuur je hem na de oer weer terug wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Di, 30 Dec. 2008, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

@ mosseltje....... vergeet geen koppelingsdekseltje.
Mijn SE is een keer heel zachtjes omgevallen omdat ik m niet meer overeind kon houden. T rempedaaltje drukte zo door t deksel heen.
Dan is het meteen over.
Geldt dus voor alle LC88

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

G-Spot schreef:
@ mosseltje....... vergeet geen koppelingsdekseltje.
Mijn SE is een keer heel zachtjes omgevallen omdat ik m niet meer overeind kon houden. T rempedaaltje drukte zo door t deksel heen.
Dan is het meteen over.
Geldt dus voor alle LC88


Goed plan. Misschien ook maar het dekseltje aan de andere kant erbij voor als de schakelpook erdoor heen schiet.

p.s. heb je de BIB banden al verkocht?

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Rempedaal:

- 't is verstandig om bij de adventure iig een terugslag nokje te monteren, zoals de SE al heeft, dit voorkomt dat de remcilinder uit elkaar getrokken wordt bij een schuivert.
- Maak aan verder aan de zijnkant van het metalen driehoekje waar je voet op zit, een lipje, zodat die bij een val met een vlak tegen het deksel aan drukt, en niet met een scherpe punt (ik maak nog wel wat foto's).
- goeie carterplaat beschermd ook je pedalen

Deksel meenemen is een goeie tip. Maar voor nood is zoiets ook best te repareren met wat kneedmetaal-spul.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, die is van harte welkom!

Ik heb overigens zelf ook nog een 2005 modelletje koppelingscilinder op de plak liggen: Die had ik in 2005 al meteen gekocht.. en zoals je misschien wel weet rij ik echt nog steeds met de originele 2004 drukcilinder in mijn Adv. smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jan. 2009, 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb op het adventureriders forum een foto gezien waar iemand een stukje stevig rubber slang over de remstang heeft geschoven en achter het rempedaal (dus tussen de rempedaal en carter) een stuk rubber heeft laten zitten. dit beschermt ook tegen doordrukken. ik kan zo snel de foto niet meer vinden, maar vond het wel een slim en simpel idee.

of neem een doorzichtig/Alu-titanium koppelingsdeksel (sterker). errug gaaf! en in verschillende kleuren.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=289276

udo

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jan. 2009, 22:44    Onderwerp: Re: OER 2009 Oost Europa Rally Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Het leek mij leuk om hier ervaringen en berichten te verzamelen voor LC8 rijders die de OER 2009 gaan rijden:

Deelnemers lijstje, (wat ik dan wel bijhoud hier):

Gerben Boon (Adv950S)







Tevens lijkt het mij leuk om als winnaar van de vorige editie, wat extra te gaan doen voor de LC8 rijders. In de trand van: Technisch support en mogelijk onderdelen service. Bij voldoende belangstelling wil ik eens kijken of we dan mogelijk via dealers of ktm zelf wat leuks kunnen doen.


Dat vind ik een leuk gebaar dr Bean! En voor mij ook heel nuttig denk ik, want afgezien van wat gesleutel aan tweetakt crossers en brommers zo'n 25 jaar geleden heb ik weinig motor-technische know how. Verder heb ik nog geen rally's gereden, dus ik ben zo groen als gras. Overigens zal ik pas na de OER presentatie van 22 januari a.s. beslissen of ik me inschrijf, maar wat ik op internet over de OER 2007 en 2008 tegenkom motiveert me enorm. Hopelijk vormt de presentatie een bevestiging.

_________________
Gr,
Jasja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jasja, prima. Houd er wel rekening mee dat de inschrijving vol KAN zijn tegen die tijd.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij het zelfde verhaal als Jasja, ik ga de 22 ste ook naar Handel en besluit dan waarschijnlijk direct. Ik kan best aardig off road rijden met de lc8 maar heb nog nooit een meter roadbook gereden. En dan nog hoe daar te geraken met de evt. spullen, op de motor, auto/aanhanger, bestelbus is me nog wat onduidelijk dus ik zou graag nog wat meer info hebben. Misschien leuk om met wat forumleden onder elkaar te reizen huh2
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

BikeBrother schreef:
ik heb op het adventureriders forum een foto gezien waar iemand een stukje stevig rubber slang over de remstang heeft geschoven en achter het rempedaal (dus tussen de rempedaal en carter) een stuk rubber heeft laten zitten. dit beschermt ook tegen doordrukken. ik kan zo snel de foto niet meer vinden, maar vond het wel een slim en simpel idee.

of neem een doorzichtig/Alu-titanium koppelingsdeksel (sterker). errug gaaf! en in verschillende kleuren.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=289276

udo

Wat je ook kan doen is een T plaatje alu tussen het pookje en het voetje monteren om de kracht te verdelen. Dit vangt ook genoeg op om kapotte deksels te voorkomen. De scherpe punt belasting is weg en mooi verdeeld dan.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jan. 2009, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik waarschuwde al:

OER inschrijving is bijna vol: zie ook

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6132.msg85804#msg85804

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jan. 2009, 22:48    Onderwerp: Ingeschreven Reageer met quote

Zo,

Ik heb ook de betaling op de bus gedaan. Dus ook deze lc8er kan op de lijst. Moet zeggen dat ik het wel knap spannend vind allemaal. Toch mijn eerste ervaring op dat vlak....

Van dit forum heb ik al superveel tips gekregen en het zou inderdaad super fijn zijn als we gezamelijk e.e.a. kunnen regelen.

Ik zal me flink op het navigeren moeten gaan spitsen, want daar is weinig ervaring bij me. Ook mijn motor een beetje preppen (voor zover nodig).

Mijn prep lijstje:
- Nieuwe Achterband MT-21 denk ik
- Nieuwe Voorband Scorpion pro (ik hoop dat deze zijdelings meer grip heeft dan een MT-21, want deze glijdt erg snel weg vind ik).
- Road book kit monteren, eerst kopen
- Oefenen in banden eraf halen en weer monteren en plakken (zijn hier speciale plakkers voor ?). Te starten met het monteren van de nieuwe bandjes
- Rijden..... OER weekend, eventuele andere road book ritten...tips ?

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 1 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif