lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Oliepeil afleesslang

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 19:13    Onderwerp: Oliepeil afleesslang Reageer met quote

Een oliepeilslang (zit geloof ik standaard op de superduke)

Lijkt me hartstikke handig, schijnt alleen een hoop werk te zijn
om te monteren (olietank leegmaken, gaten boren, enz?).

De montage handleiding staat er bij, maar die is niet aan te klikken

http://server4.gs-shop.de/200/cgi-bin/shop.dll?AnbieterID=5000&&Seite=frameset.htm&&bnr=M14001&PKEY=5B49

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Valt mee, ff doorzetten
Interessant dingetje wel.

haaje
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

haaje schreef:
Valt mee, ff doorzetten
Interessant dingetje wel.

haaje

Bedankt haaje, tja ik ben nou eenmaal (nog steeds) niet zo handig
met computers.

Wel een goeie inbouw handleiding,en voor het geld hoef je het niet te laten.

Lijkt me hartstikke handig, en je voorkomt zo ook dat er onwillekeurig vaak te veel olie wordt bijgevuld.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat de duke een olieslangetje aan de voorkant van de tank had. Dat werkt bij de adventure niet omdat de tank voorover ligt en het peil daar altijd max zou moeten zijn.

Dit systeem lijkt idd wel te werken, maar heeft dan weer als nadeel dat het heel slecht zichtbaar is als de benzinetank er eenmaal weer op zit.
Je moet zeker de tank uitbouwen, want anders krijg je nooit de boorbramen weg, en die zijn wel erg slecht voor je oliepomp.

Een andere oplossing (zo heeft Schradt het), is een slang langs de binnen/voorkant van de tank omhoog, en dan gewoon een ontluchtertje/dempertje erop.
Ik blijf bij gewoon oliepeilen: smorgens effe rechtop zetten, effe laten draaien, uitzetten en peilen.

haaje
Gast

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zat dus laatst ook al te "kloten", en was deze oplossing op het Duitse forum tegengekomen, maar wist niet dat het ook verkocht werd.
Zodra ik m'n KTM voor de garage (schuine ondergrond) neerzet kan ik het meten wel schudden. Zoiets zou wel van pas komen.

Werkt die methode wel precies genoeg Dr_Bean? Ik dacht dat je toch wel ff moest gaan rijden.

haaje
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Stel je monteerd dat mooie handige slangetje zullen ze dan nog moeilijk kunnen gaan doen wat betreft de garantie??
Ik had het ook al gevonden op het duitse forum en heb hem toevallig afgelopen week besteld.

Groeten Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Stel je monteerd dat mooie handige slangetje zullen ze dan nog moeilijk kunnen gaan doen wat betreft de garantie??
Groeten Johan

Mja, in Duitsland zijn ze daar allemaal heel bang voor, ook ivm TUV enzovoorts.
Ik denk gelukkig dat we in Nederland wat nuchterder zijn: Als het garantiegeval duidelijk niets te maken heeft met je wijziging, dan heeft het geen invloed. Gaat het slangetje stuk, allen onder de olie, en motorschade door te weinig olie... tja, dan geef ik ze geen ongelijk als ze zeggen: geen garantie.

voorlopig heb ik (na een wat moeilijke start) alleen maar goede ervaringen met KTM garantie.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: