Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucas
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 16:38 Onderwerp: laden en druppelladen |
|
|
Tja , ook hierover werd al veel geleuterd, maar bij Sommer kreeg ik te horen dat je een (vrijwel) lege accu altijd rechtstreeks op de accu moet laden, dwz de laderkabels + en - rechtstreeks op de accupolen, met niet al te lange kabels Teveel spanning (dit heet in Deutschland, ein Batterie-lade-gerat) Het druppelladen ( ei Batteriewachter/Service gerat) kan volgens Sommer, wel rechtstreeks via het cockpit-stekkerdingplug (GPS) omdat er veel minder spanning door de draden gaat dan bij het laden (de accu is dan dus niet leeg maar wordt op pijl gehouden). Bij Louis in Aachen krijg je trouwens de SAITO ProCharger nu voor ±40 ballekes, en doe daar een extra stekker bij ( 5 extra) , voor in de cockpit en het druppelen is 'n makkie, niks eraf schroeven, alles laten zitten. Met temperaturen rond 't vriespunt start ook een nieuwe accu slecht na 2/3 weken stilstand en zonder kickstarter blijft dit dan altijd weer spannend. Maar goed , ook hier zullen de meningen uiteen lopen, dus als iemand er anders over denkt, hoor ik dat graag, groeten uit 't witte zuiden... _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 0:51 Onderwerp: |
|
|
gewoon thuis in de schuur aan een fatsoelijke druppellader hangen, en dan is ie altijd mooi vol.
3-4 weken niet gebruiken blijft slecht voor elke accu, zeker als ie dan langzaam leeggelopen is door lekstroom en kleine verbruikers zoals een alarmsysteem. Met een druppellader heb je dat niet, en wordt de acuu ook niet slecht.
"snel laden" is alleen maar leuk voor noodgeval. In dat geval gewoon met startkabels direkt op de accu starten, en laten lopen. 50km rijden en hij start er weer op. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 23:50 Onderwerp: |
|
|
dank je, doc, door omstandigheden kan ik effe niet rijden en dan krijg je dat gedoe met die accu, dat was 30 jaar geleden ook al zo... dat daar nog niets op gevonden is...nou ja een paard in de schuur, das ook al zo iets, dus ik plug "KEES" gewoon op de lader en als 't effe kan er weer uit...joehoe vroeeemmm, ciao _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|